Gå til innhold

konatil igjen


Putti

Anbefalte innlegg

Gjest Max Potente
7 minutter siden, formula said:

Uansett hva Konatil hevder, har jeg inntrykk av at meningen med dette stuntet er å få økt trafikk til egen blogg. Og det uten selv å gjøre kritikkverdige manøvre som å utlevere egne barn, men rett og slett å henge seg på en kontroversiell blogger, støtte og forsvare denne, få kritikk og oppmerksomhet, samtidig som hun selv fremdeles beholder imaget som snill og grei.

Enig.

Litt på samme måte som da Anne Brith gikk ut og støttet Anna Rasmussen da AR igjen hadde tråkket over streken: De gjør noe populistisk som er tilsynelatende beundringsverdig ved å 'støtte en kollega', men hiver seg samtidig i den samme strømmen i håp om at de selv skal få økt klikk som en følge av det, men uten å risikere egen nakke i kontroversen. 

Som vi ser i dette tilfellet så er det ikke fullt så enkelt, så i fremtiden burde bloggerne kanskje tenke seg om og sette seg ordentlig inn i hva det er de egentlig støtter. Om det er retten til å lyve, jukse, eksponere, bedra og fuske uimotsagt de egentlig forsvarer så er det kanskje ikke noe korstog verdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, enirt said:

Helt ærlig. Det er greit at AB og konatil er venner på privaten, men hvis dem er så ulike som hun sier hvorfor er de venner da? jeg foretrekker venner med felles interesser og at verdiene våre er like. Jeg trenger ikke en venn som er helt lik meg, men politikk, religion og store meninger som dette burde man være enige i. Hvis AB og konatil er venner og dem har så ulike meninger som omhandler utlevering av barn, hvorfor er dem venner da? Det blir som om jeg skulle vært venn med Donald Trump. Jeg liker ikke meningene hans og jeg er ganske så uening i det han sier. Da ser jeg ikke poenget med å være venn med han. 

Hvilken venner man har og hvilket miljø man vanker i sier faktisk veldig mye om en person. Nå mener jeg ikke å sammenligne AB og Donald Trump, men jeg er ganske dårlig på eksempler. Hadde Konatil vanket med isabel raad eller komikerfrue hadde jeg faktisk reagert like sterkt. Den videoen som ble lagt ut på bloggen virker lite gjennomtenkt og det virker bare som om det ble laget slik at de skulle få mer klikk på bloggene sine. 

Jeg er bare 20 år så jeg er ikke en god debattant og jeg er ikke tørr bak øra enda. Men det jeg vet er at om AB var moren min og slike ting hadde blitt lagt ut av meg på hennes blogg så hadde jeg kuttet kontakten tvert. Jeg prøver å sette meg selv i situasjonen til barna som blir brukt i all slags reklame og utlevert på bloggen. Det er ikke greit. Konatil må regne med å bli diskutert når hun legger ut en video på bloggen sin sammen med en av de mest diskuterte bloggerne. Jeg ser i kommentarfeltet på bloggen til konatil at hun svarer ganske tullete på konstruktiv kritikk. Selvfølgelig er det ikke greit med stygge kommentarer og rumpehull kommentarer, men hun svarer som en fjortis på kommentarene som omhandler konstruktiv kritikk. 

Jeg syntes synd på bloggerbarna som blir utlevert dag etter dag. jeg er veldig glad at konatil og pappahjerte ikke utleverer barna sine. Men konatil, du burde velge dine venner med omhu. Spesielt om de skal være synlige på bloggen din som har mange tusen lesere. Etter all vixen dramaet så har jeg fått nok. Konatil skriver også at det bare er netttroll på kvinneguiden. Det er jo ikke sant. Stygge og usaklige kommentarer blir slettet og moderert bort veldig fort. Man kan heller ikke skrive som annonymbruker under rampelyset. konatil du burde virkelig ta til deg den konstruktive kritikken. Du velger selv hva du legger ut på din private blogg, men du kan ikke bli sur for at du blir diskutert eller at noen er uenige med deg. Du kan ikke kalle alle som ikke er enige med deg nettroll. 

Bloggerne er venner med hverandre så langt det gagner de selv. Bestevenner.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De virker så innsiktsfulle og reflekterte og med evne til å formulere seg, de leserne som støtter det siste innlegget.

 

:ironi: 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies

Så herlig å bli sitert,mange takk skal du ha.

Disse bloggerne ass,har de mistet fullstendig gangsynet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite utvalg fra  kommentarfeltet til dagens blogginnlegg:

"... Men nå er det da sånn at folk er misunnelige og da kommer trollet/heksa frem....."

"... Men så snart bloggingen ble ett yrke DA brått kom de misunnelige nettrollene som mener og synes og hater og elsker...".

".... På den andre siden er jeg så utrolig fascinert over hvor sterke meninger man kan ha om en person man ikke kjenner, det grønne monsteret slår til atter en gang ;-)...."

"... Men kjære Kona til- stå på og skriv det du vil, og for all del ikke bry deg om disse surmegga trollsvinene!...". 

En som tar opp det: "«Misunnelige nettroll», «trollet/heksa», «grønne monstre» og «surmegga trollsvinene». Jeg ler meg i hjel av at alle disse karakteristikkene kommer fra de som forsvarer innlegget! Mens de som kritiserer innlegget ytrer seg ganske så høflig og respektfullt. Ironisk? :)

Christina/Konatil svarer:  "Akkurat dét kjenner jeg drukner litt i alt det andre her inne, faktisk ;-P ". 

Kildehenvisning:  https://imgur.com/a/CslcT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun fremstår som lite smart. Mulig hun later som, men hun klarer ikke svare noen, jo. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, Asti skrev:

Lite utvalg fra  kommentarfeltet til dagens blogginnlegg:

"... Men nå er det da sånn at folk er misunnelige og da kommer trollet/heksa frem....."

"... Men så snart bloggingen ble ett yrke DA brått kom de misunnelige nettrollene som mener og synes og hater og elsker...".

".... På den andre siden er jeg så utrolig fascinert over hvor sterke meninger man kan ha om en person man ikke kjenner, det grønne monsteret slår til atter en gang ;-)...."

"... Men kjære Kona til- stå på og skriv det du vil, og for all del ikke bry deg om disse surmegga trollsvinene!...". 

En som tar opp det: "«Misunnelige nettroll», «trollet/heksa», «grønne monstre» og «surmegga trollsvinene». Jeg ler meg i hjel av at alle disse karakteristikkene kommer fra de som forsvarer innlegget! Mens de som kritiserer innlegget ytrer seg ganske så høflig og respektfullt. Ironisk? :)

Christina/Konatil svarer:  "Akkurat dét kjenner jeg drukner litt i alt det andre her inne, faktisk ;-P ". 

Kildehenvisning:  https://imgur.com/a/CslcT

Ble nesten målløs nå da jeg leste imguren din @Asti :sjokkbla: Fritt sitert fra hukommelsen: "Hva så om noen eksponerer barna sine. Det går jo bare ut over dem selv hvis barnet mener det er på trynet og ikke lengre vil ha noe med mor/far å gjøre". Så det værste som kan skje er at barnet kutter hånden av foreldrene sine? Ingen som tenker på barnet som faktisk er den som blir eksponert og som faktisk er den det går ut over? :sjokkbla: Hvor i allverden er evnen til refleksjon og empati blitt av? 

  • Liker 46
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Inocybe skrev:

Ble nesten målløs nå da jeg leste imguren din @Asti :sjokkbla: Fritt sitert fra hukommelsen: "Hva så om noen eksponerer barna sine. Det går jo bare ut over dem selv hvis barnet mener det er på trynet og ikke lengre vil ha noe med mor/far å gjøre". Så det værste som kan skje er at barnet kutter hånden av foreldrene sine? Ingen som tenker på barnet som faktisk er den som blir eksponert og som faktisk er den det går ut over? :sjokkbla: Hvor i allverden er evnen til refleksjon og empati blitt av? 

Den evnen er dessverre helt fraværende. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Inocybe skrev:

Ble nesten målløs nå da jeg leste imguren din @Asti :sjokkbla: Fritt sitert fra hukommelsen: "Hva så om noen eksponerer barna sine. Det går jo bare ut over dem selv hvis barnet mener det er på trynet og ikke lengre vil ha noe med mor/far å gjøre". Så det værste som kan skje er at barnet kutter hånden av foreldrene sine? Ingen som tenker på barnet som faktisk er den som blir eksponert og som faktisk er den det går ut over? :sjokkbla: Hvor i allverden er evnen til refleksjon og empati blitt av? 

Den finner du visst ikke blant heiagjengen til bloggerne, det er brennsikkert. (Ser at noen lesere også er kritiske til videoen og forsvarsinnlegget, det er bra.) 

Endret av Kollontaj
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Asti skrev:

Lite utvalg fra  kommentarfeltet til dagens blogginnlegg:

"... Men nå er det da sånn at folk er misunnelige og da kommer trollet/heksa frem....."

"... Men så snart bloggingen ble ett yrke DA brått kom de misunnelige nettrollene som mener og synes og hater og elsker...".

".... På den andre siden er jeg så utrolig fascinert over hvor sterke meninger man kan ha om en person man ikke kjenner, det grønne monsteret slår til atter en gang ;-)...."

"... Men kjære Kona til- stå på og skriv det du vil, og for all del ikke bry deg om disse surmegga trollsvinene!...". 

En som tar opp det: "«Misunnelige nettroll», «trollet/heksa», «grønne monstre» og «surmegga trollsvinene». Jeg ler meg i hjel av at alle disse karakteristikkene kommer fra de som forsvarer innlegget! Mens de som kritiserer innlegget ytrer seg ganske så høflig og respektfullt. Ironisk? :)

Christina/Konatil svarer:  "Akkurat dét kjenner jeg drukner litt i alt det andre her inne, faktisk ;-P ". 

Kildehenvisning:  https://imgur.com/a/CslcT

Frøken Olsen syns at Konatil og Anne Brith er gode bloggere og gode rollemodeller. Stopp verden, jeg vil av! 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Inocybe skrev:

Ble nesten målløs nå da jeg leste imguren din @Asti :sjokkbla: Fritt sitert fra hukommelsen: "Hva så om noen eksponerer barna sine. Det går jo bare ut over dem selv hvis barnet mener det er på trynet og ikke lengre vil ha noe med mor/far å gjøre". Så det værste som kan skje er at barnet kutter hånden av foreldrene sine? Ingen som tenker på barnet som faktisk er den som blir eksponert og som faktisk er den det går ut over? :sjokkbla: Hvor i allverden er evnen til refleksjon og empati blitt av? 

Stemmer, jeg siterer: "Om folk velger å eksponere sine barn så er det vel helt opp til dem selv? Det går jo ut over dem selv dersom barnet vokser opp og mener at det var helt på trynet å poste bilder og deler av barndommen deres på nett. Det er jo de som får svi i den grad at deres barn velger bort sin mor eller far i voksen alder? Eller så kan det jo gå andre veien også? Kanskje de setter pris på sin barndom i form av bilder og tekst?
Vi lever i 2018. Teknologi er en del av barna. Sånn er det bare
." . Kildehenvisning: https://imgur.com/a/CslcT

Ja, der var det lite refleksjoner rundt barns rett til å skape en egen digital identitet og privatliv/personvern. Det er tydelig at holdningsskapende virksomhet er viktig. Jeg har samlet endel lenker om temaet utlevering av barn i sosiale medier her: https://imgur.com/a/AWoLv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Frøken Olsen syns at Konatil og Anne Brith er gode bloggere og gode rollemodeller. Stopp verden, jeg vil av! 

Er det også en blogger?  

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Asti skrev:

Er det også en blogger?  

:)

Ei som har kommentert i kommentarfeltet :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Postet dette også i tråden om Anne Brith)

Fra http://konatil.blogg.no/1521844058_video_anne_brith_og_ryktene.html:: "Jeg rakk nesten møtet som begynte klokka 09.00, men litt forsinkelser til tross - det ble en kjempefin dag med Anne Brith, Stine Speiltvillingene, Maren Erdvik, Martine Halvorsen, Christina Fraas (Kirsebærhagen) og Yrja Oftedahl på Egmont-huset i Nydalen.  Vi bloggerne har hatt mye fokus på nettroll de siste ukene, spesielt forum vi mener har blitt en ren arena for ryktespredning, personhets og latterliggjøring."

Fra http://speiltvillingene.blogg.no/1522067050_folk_glemmer_at_jeg_er_et_menneske_blogg_er_ikkeden_jeg_er.html:  "I de siste dager, de siste uker, har flere av oss toppbloggerne gått sammen om å stå i mot kvinneguidens anonyme forumsmuligheter. "

De som nå ønsker å stå imot KG anonyme forumsmuligheter blogger under Egmont People.  Egmont er også eier av Kvinneguiden. 

Jeg lurer på hvem som er pådriveren bak dette?  Er det andre enn Anne Brith av disse bloggerne som har vært omdiskutert her inne før dette "stuntet" mot KG? Er de andre klar over hvorfor Anne Brith blir diskutert her inne - https://imgur.com/a/C4yla ? Er de klar over selvjustisen her? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har klart å motstå fristelsen, men nå klikket jeg meg inn på konatil og leste. Hun er ikke det spor bedre enn AB når det gjelder å svare på kritikk. Hun er nedlatende, flåsete og prøver å latterliggjøre saklige kommentarer. Det funker ikke. Hun fremstår som enkel. Frister ikke å klikke meg inn igjen. 

Hun svarer heller ikke på konkrete ting folk spør om. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den verste kommentaren fra henne er når hun hinter om hvor folk bor og at de bør møtes. Høres litt kjent ut. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
9 minutter siden, Kollontaj skrev:

Synes den verste kommentaren fra henne er når hun hinter om hvor folk bor og at de bør møtes. Høres litt kjent ut. 

Høres litt kjent ut ja. Ser at hun også sper på med "herregud!" og "haha!". Klikket meg inn av ren nysgjerrighet - frister ikke til gjentagelse, for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig plukker de ut den bittelille delen av diskusjonen rund Anne Brith som er usaklig her inne, ikke den resterende store diskusjonen som går på eksponering av barn, idiotiske clickbaits, uredelig markedsføring, uthenging av lesere osv. 

Å svare på tull som mensblod i senga og hva det nå var er da null problem, det er filleting og sikkert noe usant. 

Å svare på de overnevnte, store tingene i diskusjonen skjønner jeg godt at hun ikke gjør, har hun en liten bit intelligens må hun jo vite at det går ikke an å forsvare det, å komme med argumenter som er fornuftige for å holde på som hun gjør.

Da er det mye lettere å sette seg som en fjortis i sofaen med venninnen og fnise over mensblod fremfor å være voksen og svare saklig på temmelig alvorlig kritikk hun får.

Jeg har ikke ord. 

Dette er mitt første møte med konatil, og hvis det der er nivået, så blir det det siste også, hun kan så mye hun vil si at hun ikke er enig med AB i ditt og datt, men Djizz, da stiller du ikke opp i kameraseanse på det der fjottviset og medfniser med AB. 

 

 

 

 

Endret av Dark Star
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...