Gå til innhold

Harryhandel etter begravelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Bossa Nova skrev:

Folk eier ikke takt og tone lenger. De burde vært hjemme og tatt vare på bestemor som hadde mistet mannen, eller være til disposisjon. Mat kan de få i nærbutikken, de trenger ikke reise på kosetur til Sverige. Det er snakk om 1 dag! På denne dagen kan du vise respekt.

Helt enig.

Hvis du ikke klarer å skjønne forskjellen, da er det noe galt et sted. Forstår du ikke hva respekt og hensyn er for noe?

Det var da voldsomt så individuelle alle skal være, og ikke minst egoistiske. Her skal de etterlatte ta hensyn til akkurat din måte å sørge på. 

Så det er altså mangel på respekt å handle matvarene i Sverige, men ikke å handle matvarene på Rema? 

- eller har det mer å gjøre med hva de som svarer legger i begrepet "Harryhandel"? ;) 

Siden det var TS foreldre som reise så tipper jeg de er rimelig godt voksne. De kjøpte kanskje ikke det samme som barna ville kjøpt på en Sverigetur (også benevnt som Harrytur)?

Fortell meg hvorfor det er mangel på respekt å handle matvarene på svensk side av grensen etter en begravelse og hvorfor det viser respekt å handle de samme varene på Rema? 

Anonymkode: b9daf...d2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er altså mangel på respekt å handle matvarene i Sverige, men ikke å handle matvarene på Rema? 

- eller har det mer å gjøre med hva de som svarer legger i begrepet "Harryhandel"? ;) 

Siden det var TS foreldre som reise så tipper jeg de er rimelig godt voksne. De kjøpte kanskje ikke det samme som barna ville kjøpt på en Sverigetur (også benevnt som Harrytur)?

Fortell meg hvorfor det er mangel på respekt å handle matvarene på svensk side av grensen etter en begravelse og hvorfor det viser respekt å handle de samme varene på Rema? 

Anonymkode: b9daf...d2f

I tillegg er svenskehandelen i dette tilfellet bare 30min unna. Hadde det vært en 4 timerstur en vei kunne jeg skjønt det litt bedre.

Anonymkode: d4302...b7e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er altså mangel på respekt å handle matvarene i Sverige, men ikke å handle matvarene på Rema? 

- eller har det mer å gjøre med hva de som svarer legger i begrepet "Harryhandel"? ;) 

Siden det var TS foreldre som reise så tipper jeg de er rimelig godt voksne. De kjøpte kanskje ikke det samme som barna ville kjøpt på en Sverigetur (også benevnt som Harrytur)?

Fortell meg hvorfor det er mangel på respekt å handle matvarene på svensk side av grensen etter en begravelse og hvorfor det viser respekt å handle de samme varene på Rema? 

Anonymkode: b9daf...d2f

Hmm... Det lurer jeg også på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life goes on! Sorg er individuelt og situasjonsbestemt. Men å spørre enken kunne de sikkert ha latt være å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Arabella skrev:

Folk er forskjellige. Hvis jeg blir så gammel som i nittiårene, tror jeg neppe jeg hadde hatt lyst til å gå rundt i et kjempemessig kjøpesenter med mye lyd og bråk. Det er noe av det verste jeg kan tenke meg til og med nå.

Folk er forskjellige ja. Kjenner 90-åringer som koser seg på shoppingsenter (helt sant faktisk!), men i eget tempo så klart. Ellers består vel normal harryhandel ikke av shoppingsentre, men av å gå i en ekstra stor matbutikk.

Anonymkode: cfff2...09d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne og har sikkert også gjort mye rart etter å ha vært i begravelse, særlig hvis det er i oslo. Men det er ikke poenget, hva man har lov til å gjøre eller ikke. 

For jeg har også mistet noen veldig nære, og da er begravelsen altoppslukende, jeg sto der knust etterpå og så kista forsvinne og tenkte ting som var dette alt? Er han borte, det var ikke nok, talene var ikke lange nok, han var så mye mer... Jeg var helt fortapt av sorg og ingenting annet betød noe.  Tror jeg hadde svart noe ikke så pent hvis noen da istedetfor å kondolere,eller snakke om hvor fantastisk han var og gode minner og den fine musikken osv, hadde spurt om jeg ville bli med til sverige for å kjøpe snus og redbull, da tror jeg det hadde føltes helt rotalt respektløst og ganske ødeleggende. Spesielt fra en nær slektning.

Hadde ikke brydd noe meg om de dro til sverige eller på butikken eller jobben eller på nudiststrand, men det er bare det å SI det, som er så upassende, respektløst og dumt! Fatter ikke at det er så vanskelig å forstå!  Sånn, dett var dett, nå er han borte, livet går videre, obladioblada... Til enken, på begravelsesdagen. 

Anonymkode: 61e7b...344

Til moren sin.

Anonymkode: cfff2...09d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...