Gå til innhold

Er det tungt miljø over alt på østlandet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bor på vestlandet og alltid hatt lyst å flytte østover. Men blitt veldig usikker etter svar på mange innlegg med forskjellige områder på østlandet. Horten,holmestrand,valby,larvik, revetalområdet, sandefjord,rakkestad,ørje,halden,fredrikstad,sarpsborg osv. 

Det er mobbing (svært lite her,blir tatt fatt i med engang), rusmiljøer, gjenger osv.

Er det virkelig så mye der østpå enn her?

Er så drittlei dette vestlandsværet.. og vil gjerne østover. Men med barn, er det ikke så lett når det er mange meninger om alle plasser østpå. Blir nesten skremt..

Og på nesten alle boliger tilsalgs står det barnevennlig.men utifra KG er det ikke det.

Ikke lett å bli klok her. Er det noen som kan anbefale ett rolig fint og trygt oppvekst sted for barn og familier uten alt mulig drit? Gode skoler og helst null mobbing (nulltoleranse ihvertfall), uten gjenger og gærninger osv.. har selv vokst opp ett sted jeg flyttet fra pga slikt. 

Takk for svar :)

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor på vestlandet og alltid hatt lyst å flytte østover. Men blitt veldig usikker etter svar på mange innlegg med forskjellige områder på østlandet. Horten,holmestrand,valby,larvik, revetalområdet, sandefjord,rakkestad,ørje,halden,fredrikstad,sarpsborg osv. 

Det er mobbing (svært lite her,blir tatt fatt i med engang), rusmiljøer, gjenger osv.

Er det virkelig så mye der østpå enn her?

Er så drittlei dette vestlandsværet.. og vil gjerne østover. Men med barn, er det ikke så lett når det er mange meninger om alle plasser østpå. Blir nesten skremt..

Og på nesten alle boliger tilsalgs står det barnevennlig.men utifra KG er det ikke det.

Ikke lett å bli klok her. Er det noen som kan anbefale ett rolig fint og trygt oppvekst sted for barn og familier uten alt mulig drit? Gode skoler og helst null mobbing (nulltoleranse ihvertfall), uten gjenger og gærninger osv.. har selv vokst opp ett sted jeg flyttet fra pga slikt. 

Takk for svar :)

Anonymkode: 8fb3d...9c1

VESTFOLD er ille. Enkelte steder I Akershus er bedre 

Anonymkode: 042bb...75c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bor på vestlandet og alltid hatt lyst å flytte østover. Men blitt veldig usikker etter svar på mange innlegg med forskjellige områder på østlandet. Horten,holmestrand,valby,larvik, revetalområdet, sandefjord,rakkestad,ørje,halden,fredrikstad,sarpsborg osv. 

Det er mobbing (svært lite her,blir tatt fatt i med engang), rusmiljøer, gjenger osv.

Er det virkelig så mye der østpå enn her?

Er så drittlei dette vestlandsværet.. og vil gjerne østover. Men med barn, er det ikke så lett når det er mange meninger om alle plasser østpå. Blir nesten skremt..

Og på nesten alle boliger tilsalgs står det barnevennlig.men utifra KG er det ikke det.

Ikke lett å bli klok her. Er det noen som kan anbefale ett rolig fint og trygt oppvekst sted for barn og familier uten alt mulig drit? Gode skoler og helst null mobbing (nulltoleranse ihvertfall), uten gjenger og gærninger osv.. har selv vokst opp ett sted jeg flyttet fra pga slikt. 

Takk for svar :)

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Ja, det er svært mye mobbing, rus, arbeidsledighet og uhygge det, endel narkotika og kriminalitet. Mye gjenger og vold..🙁

Anonymkode: 82dd1...fe1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Askim er det lite mobbing. Merker ikke noe særlig til det på hverken barneskole eller ungdomskole. Aner ikke hvordan det er på VGS da, men ofte er jo mobbing et mindre problem innen VGS uansett. Det er flere steder på Østlandet med lite mobbing også. Det er jo like variabelt her, som der. Kommer helt an på hvordan skolene håndterer mobbing, og hvilke tiltak de har mot det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

VESTFOLD er ille. Enkelte steder I Akershus er bedre 

Anonymkode: 042bb...75c

Er det så ille?høres jo ut som en stor slum hele vestfold jo. Trist. Var der jeg helst ville flytte. Hvor i Akershus er det bedre? Uten merkepress osv.

Ts

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er svært mye mobbing, rus, arbeidsledighet og uhygge det, endel narkotika og kriminalitet. Mye gjenger og vold..🙁

Anonymkode: 82dd1...fe1

Trist. Men har kun vært innom i sommerferier da og det er jo så mange nydelige plasser der.

Ts

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det så ille?høres jo ut som en stor slum hele vestfold jo. Trist. Var der jeg helst ville flytte. Hvor i Akershus er det bedre? Uten merkepress osv.

Ts

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Ja, dessverre. Det er fint å bo der, men ikke for unger. 

Follo er ikke så ille 

Anonymkode: 042bb...75c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KaDust skrev:

I Askim er det lite mobbing. Merker ikke noe særlig til det på hverken barneskole eller ungdomskole. Aner ikke hvordan det er på VGS da, men ofte er jo mobbing et mindre problem innen VGS uansett. Det er flere steder på Østlandet med lite mobbing også. Det er jo like variabelt her, som der. Kommer helt an på hvordan skolene håndterer mobbing, og hvilke tiltak de har mot det.

Men er det mye merkepress der? 

Mobbing forekommer jo overalt, og enig at det er hvordan det håndteres som er problemet. Mange skuffer det under og gjør ikke noe med det. Mens andre har nulltolleranse for det her. Merker lite her. Og er det noe tar vi det opp med engang og det blir tatt tak i. 

 

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Men er det mye merkepress der? 

Mobbing forekommer jo overalt, og enig at det er hvordan det håndteres som er problemet. Mange skuffer det under og gjør ikke noe med det. Mens andre har nulltolleranse for det her. Merker lite her. Og er det noe tar vi det opp med engang og det blir tatt tak i. 

 

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Ikke lagt merke til noe som helst merkepress her. :vetikke:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dessverre. Det er fint å bo der, men ikke for unger. 

Follo er ikke så ille 

Anonymkode: 042bb...75c

Såpass.. ja da er der jo ikke aktuelt ihvertfall. 

Ts

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, KaDust skrev:

Ikke lagt merke til noe som helst merkepress her. :vetikke:

Ok. Det er bra. Mange som sier Bærum og sånne steder er det mye klespress og mobbing. Ikke aktuelt. Det fins annet i livet enn gucci vesker og dyre ting. 

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Ok. Det er bra. Mange som sier Bærum og sånne steder er det mye klespress og mobbing. Ikke aktuelt. Det fins annet i livet enn gucci vesker og dyre ting. 

Anonymkode: 8fb3d...9c1

Helt enig i det! Det jeg liker veldig godt her er at ungene er kjempeflinke på å leke ute. Niesa mi er jo nesten bare ute hele tiden (hun er 7, fyller 8 i år) uansett årstid, så vi ser hun jo nesten aldri. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, KaDust skrev:

Helt enig i det! Det jeg liker veldig godt her er at ungene er kjempeflinke på å leke ute. Niesa mi er jo nesten bare ute hele tiden (hun er 7, fyller 8 i år) uansett årstid, så vi ser hun jo nesten aldri. :fnise:

Så koslig. Mine liker godt å være ute og. Men mange som liker best å sitte hjemme med ps4 eller nettbrett. Litt flere ute på sommeren da. Skulle ønske flere var ute her :)

Anonymkode: 8fb3d...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er Bærums beste/verste barn, og vil ikke flytte dit igjen. Området i seg selv er helt supert, men det er for sossete. Og det er JÆVLIG dyrt. Leilighet i Sandvika på 55 m2 og 2 200 kr i felleskostnader - 4,7 mill. 

Asker er vel også greit - men er tviler på at det er særlig billig. Asker, Røyken og Hurum skal slå seg sammen, så det blir spennende. Her får du også nærhet til Drammen - hvis du kjører. Helt ærlig har jeg aldri likt det "ekte" Akershus, for meg er det feil side av Oslo. Liker Nittedal, da, og rv 4 som er så koselig :) (unntatt dobbel sperrelinje og strekningsmåling!!!! *sint*)

Jeg liker Buskerud, men enkelte områder er grisgrendte, som Numedal, Ådal. Kunne også tenke meg å bo i Oppland, særlig området som grenser mot Buskerud (Jevnaker, Lunner, Roa, kanskje Gran men der har jeg aldri vært). Toten og, men er neppe særlig med jobb der. Noen veier i Buskerud er helt ødelagte nå :( Særlig fylkesvei 284 og 285, rv 35. Men uansett, har en 'god' følelse når jeg kjører gjennom disse stedene.

Snart skal jeg ta jobb i Sarpsborg, og gleder meg :) Alltid vært fascinert av harrykulturen. Kanskje jeg kan gjøre råner ut av meg? Har ingen Volvo 240, da. Østfold kan også - så vidt jeg har sett - skimte med flotte veier, dog indre Østfold er så øde som det høres ut som. Lite snø! Kjempebra! Med unntak av turer over grensa har jeg tilbrakt lite tid i Østfold, men har fått et flott inntrykk! Halden og Tistedal virker litt mer stakkarslig, riktignok.

Har omtent aldri vært i Vestfold, men føles 'meh'. 

Bor i Ringerike (Buskerud). Det er greit. Viktig å passe på nøyaktig hvor du bosetter deg, fordi noen områder ligger langt fra alt, og kollektivtransport er det så som så med siden du nevner barn. Noen plasser har buss to ganger om dagen. Jeg merker stor forskjell på folk her og i Bærum - det er en hyggeligere opplevelse for meg her enn i Bærum; folk er mer avslappa og imøtekommende. Ikke alle, noe man alltid må huske på! Hvis du ikke føler deg som en trygg sjåfør er det flere områder å unngå også, som Viul her i Ringerike. Fy faaaaaen. Og E16 opp fra Jevnaker når det er mørkt, tåkete eller mørkt og vått er alltid interessant, av type "åh, veien var der, ja!".

Vet du spør mer om barn, mobbing osv, men jeg synes det er viktig å ha andre hensyn også :) (ja, jeg liker å kjøre).

 

Anonymkode: 246ad...c98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i Horten hele mitt liv, og har ikke merket noe til et «tungt miljø» :P Jeg har bare hørt om det, men ikke sett noe spesielt til det 😅

Anonymkode: b1c03...d22

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Østlandet er så mye mer enn det du nevner sør for Oslo. Se litt nord for Oslo du. Rundt Mjøsa, Gudbrandsdalen, Valdres osv. 

Anonymkode: 0332f...820

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Østlandet er så mye mer enn det du nevner sør for Oslo. Se litt nord for Oslo du. Rundt Mjøsa, Gudbrandsdalen, Valdres osv. 

Anonymkode: 0332f...820

Ja, enig. Men kom deg opp til Mjøsa, hold deg laaaangt unna ØvreRomerike. Jessheim, Råholt f. eks.  Ville heller latt mine barn vokse opp i de innerste bygdelag i Sogn og Fjordane enn der.

Anonymkode: cde6c...927

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellige opplevelser tydeligvis. 

Bodde på Vestlandet i fire år som ungdom. Der ble jeg mobbet, og forsøkt presset til å bruke narkotika (gjorde det ikke da). Østlandet før og etter (tre forskjellige steder), ikke opplevd noe av det der. 

Sååå jaaa. Har vi litt med tilfeldigheter å gjøre kanskje?  Men tror større byer er bedre enn de minste byer/bygder. 

Anonymkode: 21697...39f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...