Gå til innhold

Søke om å overta pappapermisjon.. samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synes det er mer bekymringsverdig at du faktisk fikk barn med denne mannen. Han har neppe endret seg så drastisk like etter fødsel. For sent å angre nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, RoH skrev:

Har en så lite oversikt bør en avstå fra og få barn til en er klar over hva en vil her i livet. 

Jeg var veldig klar på hva jeg ville her i livet, og var klar for det. Bf sa akkurat det samme, men så er det forskjell på ord og handlinger da! 

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Carrot skrev:

Hmm.. Jeg kan strekke meg til å være enig på generelt grunnlag når det gjelder å kjenne personen man får barn med, ikke bare en men to ganger - men jeg er også veldig klar over at det å få barn kan endre den man trodde man kjente... Ting skjer, forhold forandrer seg. Å være så hard mot noen man ikke har forutsetning for å kjenne er en risiko man tar, og jeg for min del ser ikke hvorfor det å slenge ut dritt er nødvendig når man kan få frem samme budskap på en mildere måte?

Ja det er hennes ansvar også - men nå innser hun at dette ikke går lengre og tar konsekvensen av det for egen del, man kan ikke forandre andre menensker, man kan kun ta ansvar for seg selv. Og man skal virkelig ikke bli i et dårlig forhold fordi man "har ansvar selv" og i allefall ikke om man har barn å ta hensyn til.

Når det er sagt, i dag med dagens lover kan man ikke uten videre flytte ut av kommunen, men man kan flytte ut av felles hjem. Den andre forelderen må godkjenne flyttingen, man må via megling og det er langt mer den andre parten kan kreve enn tidligere og i en vanskelig prosess er det slike ting som gjør at eksempelvis voldelige kan fortsette ha kontroll på offeret sitt osv.

Så det er kanskje greit om du prøver tar innover deg at det ikke er enten eller, ditt svar er ikke en fasit som er riktig for andre enn deg - det ene slår ikke ihjel det andre, og kommentaren om regnbuer og rosa ponnier kan umulig beskrives som annet enn tankeløs og selvgod slik flere av svarene dine i tråden er.

Enig at jeg var for krass og at om TS har en voldelig mann som bruker opp alle penga på dop bør hun komme seg unna. Kvinner som utsettes for denne typen behandling bør støttes på alle tenkelige måter. 

Men er jo i 90% av tilfellene ikke det som er realiteten. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lyx22 skrev:

faren har all rett il å være med barnet like mye som henne. det er ikke hennes barn alene.

som sagt. det er ikke ts som avgjør eller bestemmer om han er skikket til pappaperm eller ikke

forøvrig så hører vi bare ts sin side av saken....og som andre her har nevnt så er det ikke alle som tror på det

Barnet har rett på å bli tatt vare på og det skal være forsvarlig. Tanken på at noe skulle skjedd barna mine mens han sitter opptatt på skjermen e.l gjør meg dårlig. 

Jeg kommer ikke til å nekte ham å være med barna så mye han vil, for all del. Men den permen tror jeg at jeg søker om. 

Hadde han vært halvparten av far enn det han er nå, hadde det ikke vært noe problem. Men å fraskrive seg ansvar fordi jeg er her, eller lempe ansvaret for søsknene over på en 10åring (som han har fra før) er for meg helt på trynet. 

Hvorfor er det at fedre som er dritdårlig på å ta vare på familien sin skal rope 50/50 så snart det er snakk om brudd? Det har man sett før også.. 

Jeg blir så irritert på sånne holdninger, og spesielt du som ikke kjenner noen av oss. 

JA, han skal få se barna så ofte han vil, men akkurat den permen søker jeg om. Baby er mest vant til meg, det er jeg som gjør alt. Jeg er heldig om han skifter ei bleie i løpet av uka!

 

Han har null selvinnsikt, så hans versjon hadde selvfølgelig blitt noe helt annet.

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, RoH skrev:

Enig at jeg var for krass og at om TS har en voldelig mann som bruker opp alle penga på dop bør hun komme seg unna. Kvinner som utsettes for denne typen behandling bør støttes på alle tenkelige måter. 

Men er jo i 90% av tilfellene ikke det som er realiteten. 

 

dine "90% bla  bla bla" anntyder at du ikkje skjønte hva jeg prøvde få frem så jeg prøver igjen: det å være "krass" - hva hjelper det noen i en slik situasjon? Hvordan kan du tro at ditt behov for å svare "krasst" på noen måte er konstruktivt for TS sin situasjon? Kan du ikke heller komme med konkrete gode råd på det hun ber om eller la være svare?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik du beskriver ham bør han ikke ha samvær uten tilsyn heller. 

Anonymkode: 49233...ccc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, lyx22 skrev:

Ts er ikke riktig person til å vurdere eller avgjøre om exen er skikket til å være far.

Barnet har to foreldre som begge har like mye rett til ungen. Det er det noen kjerringer som ikke forstår

Ingen har rett på barnet sitt!!!

Barnet har rettigheter. Ikke foreldrene. 

Anonymkode: 66cb3...30f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Barnet har rett på å bli tatt vare på og det skal være forsvarlig. Tanken på at noe skulle skjedd barna mine mens han sitter opptatt på skjermen e.l gjør meg dårlig. 

Jeg kommer ikke til å nekte ham å være med barna så mye han vil, for all del. Men den permen tror jeg at jeg søker om. 

Hadde han vært halvparten av far enn det han er nå, hadde det ikke vært noe problem. Men å fraskrive seg ansvar fordi jeg er her, eller lempe ansvaret for søsknene over på en 10åring (som han har fra før) er for meg helt på trynet. 

Hvorfor er det at fedre som er dritdårlig på å ta vare på familien sin skal rope 50/50 så snart det er snakk om brudd? Det har man sett før også.. 

Jeg blir så irritert på sånne holdninger, og spesielt du som ikke kjenner noen av oss. 

JA, han skal få se barna så ofte han vil, men akkurat den permen søker jeg om. Baby er mest vant til meg, det er jeg som gjør alt. Jeg er heldig om han skifter ei bleie i løpet av uka!

 

Han har null selvinnsikt, så hans versjon hadde selvfølgelig blitt noe helt annet.

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

egoist....meg meg meg meg meg og meg 

selvfølgelig, om du kan søke om å få fri med betaling så søker du om det, du stjeler jo bare mannens perm på ingen andre grunnlag uten om at du vil ha fri

ingen her som tror at faren ikke duger

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.3.2018 den 8.00, GoldenLioness skrev:

Om barnet fullammer og er under året så er det vel vanlig at mor har hovedomsorgen frem til ungen er stor nok til å pendle mellom 2 hjem?

Ingen barn ammer. Mor ammer, barnet dier. Å amme betyr å gi bryst...

Anonymkode: 1ba64...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, lyx22 skrev:

egoist....meg meg meg meg meg og meg 

selvfølgelig, om du kan søke om å få fri med betaling så søker du om det, du stjeler jo bare mannens perm på ingen andre grunnlag uten om at du vil ha fri

ingen her som tror at faren ikke duger

Det er ikke egoisme, men hensyn til barnet.

Anonymkode: 1ba64...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er ikke egoisme, men hensyn til barnet.

Anonymkode: 1ba64...073

jada....kamuflert som " med hensyn til barnet" 

mer som at hun vil ha fri med betalt

dette er farens sin perm, ikke hennes. Hun er en egoist

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, lyx22 skrev:

jada....kamuflert som " med hensyn til barnet" 

mer som at hun vil ha fri med betalt

dette er farens sin perm, ikke hennes. Hun er en egoist

Så du synes det er greit å la ungen ligge og skrike i senga, sulten og med skitten bleie, mens man selv slapper av med frokosten??

Anonymkode: 1ba64...073

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, lyx22 skrev:

faren har all rett il å være med barnet like mye som henne. det er ikke hennes barn alene.

som sagt. det er ikke ts som avgjør eller bestemmer om han er skikket til pappaperm eller ikke

forøvrig så hører vi bare ts sin side av saken....og som andre her har nevnt så er det ikke alle som tror på det

Du gjentar igjen og igjen at far har rettigheter, men det er faktisk barnas rettigheter som er i fokus. Det er f.eks. barnet som har krav på samvær med begge foreldrene sine, ikke omvendt. 

Anonymkode: 7cd1b...5f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, lyx22 skrev:

jada....kamuflert som " med hensyn til barnet" 

mer som at hun vil ha fri med betalt

dette er farens sin perm, ikke hennes. Hun er en egoist

Det er ikke lengre farens perm så snart hun får vedtaket i posten om at overføring av fedrekvoten er godkjent, og tro meg, det vil hun få. 

Anonymkode: 7cd1b...5f1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I barnefordelingssaker er skjer det nesten aldri at man gir delt omsorg 50% til begge foreldre før barnet er opp mot 3 år eller mer, den som har hatt hovedomsorgen for barnet fra det ble født er som oftest den som også får hovedomsorgen i en fordelingssak når barnet er 3-4 år gammelt. Det betyr dog ikke at ikke den andre forelderen får samvær, det skal svært mye til at man kan frata en forelder samværet - og det samme gjelder permisjonen da det er en lovfestet rett far har om han ønsker den. Men, det er selvsagt mulig koble inn eksempelvis helsesøster osv for å påvirke et mulig utfall - men ts, er det virkelig barnets beste du har i fokus? 

Anonymkode: b99bb...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I barnefordelingssaker er skjer det nesten aldri at man gir delt omsorg 50% til begge foreldre før barnet er opp mot 3 år eller mer, den som har hatt hovedomsorgen for barnet fra det ble født er som oftest den som også får hovedomsorgen i en fordelingssak når barnet er 3-4 år gammelt. Det betyr dog ikke at ikke den andre forelderen får samvær, det skal svært mye til at man kan frata en forelder samværet - og det samme gjelder permisjonen da det er en lovfestet rett far har om han ønsker den. Men, det er selvsagt mulig koble inn eksempelvis helsesøster osv for å påvirke et mulig utfall - men ts, er det virkelig barnets beste du har i fokus? 

Anonymkode: b99bb...25a

Nei, det er mitt.. såklart er det barnets! 

Det er ikke lenge siden største var i kjøkkenskuffa og fant den skarpeste kniven og løp rundt med, med faren 1 (!) meter ifra skuffa, med nesa nedi mobilen. Kan tro jeg hadde hjertet i halsen når jeg og baby kom ut fra badet. Om han ikke får med seg sånne ting en gang? Tenk om de hadde vært alene og eldste hadde falt?? Vil ikke tenke tanken en gang!

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, RoH skrev:

Har en så lite oversikt bør en avstå fra og få barn til en er klar over hva en vil her i livet. 

Verden er enklest for dem som ikke har gjort seg noen erfaringer.

Anonymkode: f89dc...460

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er mitt.. såklart er det barnets! 

Det er ikke lenge siden største var i kjøkkenskuffa og fant den skarpeste kniven og løp rundt med, med faren 1 (!) meter ifra skuffa, med nesa nedi mobilen. Kan tro jeg hadde hjertet i halsen når jeg og baby kom ut fra badet. Om han ikke får med seg sånne ting en gang? Tenk om de hadde vært alene og eldste hadde falt?? Vil ikke tenke tanken en gang!

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

Det virker ikke bra, jeg er enig i det - men jeg tenker som andre her at det merkelige er at om denne mannen har vært slik hele veien så har du valgt få barn nr to med han.. Hvorfor?

Anonymkode: b99bb...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lyx22 skrev:

jada....kamuflert som " med hensyn til barnet" 

mer som at hun vil ha fri med betalt

dette er farens sin perm, ikke hennes. Hun er en egoist

Å være hjemme i permisjon med et lite barn under ett år kvalifiserer ikke som «fri med betalt». Men det er klart, hvis du legger lista på samme nivå som mannen til ts så kan det vel kanskje kalles «fri».

Anonymkode: 601f7...0c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...