Gå til innhold

Søke om å overta pappapermisjon.. samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest GiftMann38
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Er da ingenting "sprøtt" ved det. Mor ammer som regel. Mor har vært hovedomsorgsperson, barnet er alt for lite til å pendle mellom to hjem. Dette handle ikke om mor eller fars rettigheter, men om barnets beste. 

Anonymkode: 6961f...52f

Nå har jo mor funnet at far plutselig ikke er egnet som far ( tenk om kvinner gjorde bedre forarbeid!) og da må det være i alles interesse at far bygger et forhold til barnet så tidlig som mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, GiftMann38 skrev:

Sprøtt hvis mor bare kan «ta» permisjonen til far, uten hans samtykke, ved samlivsbrudd.

Norge er blitt sykt. Er bare å dra offerkortet. Så vil en mann bli avvæpnet. Spill på følelser. 

Rettsystemet, omsorg osv. er tilrettelagt for kvinner. Det er utformet av kvinner og for kvinner.

Menn er for stolte til å kritisere, klage, fremme egne interesser mot kvinner, vi har derfor fått en total skjevdeling på dette feltet. Nå skal det sies at vi også har vår andel med slubbert innenfor menns rekker. Men jeg vil tro at et par som finner sammen i utgangspunktet er på temmelig samme nivå mentalt. Kritikken en retter ut er svært ofte et speil av egen interesse / mangel 

Endret av RoH
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Carrot skrev:

Hvorfor følte du at den første delen her var et konstruktivt innlegg å komme med? 

Noen trenger enn ringeklokke.

Setter en to barn til verden med samme mann kan en ikke legge ansvaret på mannens egenskaper, da bør en kunne forventet at paret kjenner hverandre.

Mønsteret de har kjørt seg i er ikke den enes ansvar som det virker på TS. Egenkritikk er derfor på sin plass. Som jeg ser det er hun er ikke en gang ute av ammetåka før hun skal skilles og splitte opp familien. Å ansvaret for dette er hennes udugelige mann. 

Men for all del regnbuer og rosa ponnier 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, GiftMann38 skrev:

Nå har jo mor funnet at far plutselig ikke er egnet som far ( tenk om kvinner gjorde bedre forarbeid!) og da må det være i alles interesse at far bygger et forhold til barnet så tidlig som mulig.

ja tenk om... Tenk om ingen gjorde dårlige beslutninger da hadde vi alle sluppet å anger på noe, men sånn er nå ikke verden....

Anonymkode: 6961f...52f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 16.12, AnonymBruker skrev:

Da kommer jeg til å gjøre det. Må ettersende noen dokumenter de trenger, så da går det vel fort. 

Det er jeg som må flytte, har ikke fått en plass å bo enda, men kan sikkert sette adressen vår på et midlertidig sted, til vi får noe fast..

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

Men om dere bor sammen nå, må han samtykke til at du kan melde flytting med barna, tror jeg. 

Anonymkode: 66cb3...30f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
39 minutter siden, AnonymBruker said:

ja tenk om... Tenk om ingen gjorde dårlige beslutninger da hadde vi alle sluppet å anger på noe, men sånn er nå ikke verden....

Anonymkode: 6961f...52f

Nope, og foreldres dårskap går dessverre utover barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har valgt å få to barn med han, så noe egnet regner jeg jo med at du mener han er? Det er ikke uvanlig at fedre legger seg litt bakpå når mødrene er i nærheten, gjerne fordi mødrene tar over ganske fort uansett. Kan tenkes det blir helt annerledes når han må ha barnet alene.

Om du fullammer stiller det seg selvsagt annerledes, men snakk med han og finn ut hva han tenker om permisjon.

Anonymkode: 1c6c7...1ab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har valgt å få to barn med han, så noe egnet regner jeg jo med at du mener han er? Det er ikke uvanlig at fedre legger seg litt bakpå når mødrene er i nærheten, gjerne fordi mødrene tar over ganske fort uansett. Kan tenkes det blir helt annerledes når han må ha barnet alene.

Om du fullammer stiller det seg selvsagt annerledes, men snakk med han og finn ut hva han tenker om permisjon.

Anonymkode: 1c6c7...1ab

Ja joda.. men han har i senere tid vist seg å kanskje ikke være så egnet. Eller, jeg synes hele kroppen har blitt verre over tid, med et voldsomt egoløp og gir fullstendig beng i familien sin. Skulle såklart gjort ting annerledes, men sånn er det nå da. 

Han vil nok gjerne ha permen, men slik ting ser ut nå, er det kanskje best jeg søker om å få den, så kan han komme når han vil..

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, RoH skrev:

Noen trenger enn ringeklokke.

Setter en to barn til verden med samme mann kan en ikke legge ansvaret på mannens egenskaper, da bør en kunne forventet at paret kjenner hverandre.

Mønsteret de har kjørt seg i er ikke den enes ansvar som det virker på TS. Egenkritikk er derfor på sin plass. Som jeg ser det er hun er ikke en gang ute av ammetåka før hun skal skilles og splitte opp familien. Å ansvaret for dette er hennes udugelige mann. 

Men for all del regnbuer og rosa ponnier 

Det er ikke jeg som har ødelagt familien her, bare så det er sagt. Men jeg må sette ned foten, både for meg selv og barna! Slik som ting er nå , er ikke bra for hverken oss voksne eller barna. 

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev en kortfattet søknad på to linjer til nav for å overta pappapermen pga samlivsbrudd. Selv om barnet sto på fars adresse (pga hans manglende signatur på flyttemelding), så fikk jeg permisjonen pga de faktiske forholdene.

Det samme gjelder gjelder ved barnebidrag, utvidet barnetrygd og overgangsstødnad. Selv om barn ikke står på din adresse, så er det de faktiske forholdene som gjelder. En meklingsattest er det aller viktigste!

Anonymkode: a2753...a77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ikke på familievernkontoret før man får lov til å gå fra hverandre om man har barn sammen?

Anonymkode: 66cb3...30f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ikke på familievernkontoret før man får lov til å gå fra hverandre om man har barn sammen?

Anonymkode: 66cb3...30f

Man må på familievernkontoret etter brudd. Er mulig å dra før også, men må ikke. 

Anonymkode: 8d1b2...3e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev en kortfattet søknad på to linjer til nav for å overta pappapermen pga samlivsbrudd. Selv om barnet sto på fars adresse (pga hans manglende signatur på flyttemelding), så fikk jeg permisjonen pga de faktiske forholdene.

Det samme gjelder gjelder ved barnebidrag, utvidet barnetrygd og overgangsstødnad. Selv om barn ikke står på din adresse, så er det de faktiske forholdene som gjelder. En meklingsattest er det aller viktigste!

Anonymkode: a2753...a77

Mye mulig han her kan bli vrang ang adresseendring også, må ringe å prate med nav. 

 

Vi skal på mekling ganske snart, så får med attest fra der da. 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville latt ham ta den pappapermen. Der hadde jeg satt barnets behov for en farsfigur foran disse momentene du lister opp.

Hvis du også så konsekvent mener at "folk forandrer seg", må du jo faktisk også tenke at det kan slå ut andre veien - han lærer noe når han er tvunget til det, og må passe barnet alene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, RoH skrev:

Norge er blitt sykt. Er bare å dra offerkortet. Så vil en mann bli avvæpnet. Spill på følelser. 

Rettsystemet, omsorg osv. er tilrettelagt for kvinner. Det er utformet av kvinner og for kvinner.

Menn er for stolte til å kritisere, klage, fremme egne interesser mot kvinner, vi har derfor fått en total skjevdeling på dette feltet. Nå skal det sies at vi også har vår andel med slubbert innenfor menns rekker. Men jeg vil tro at et par som finner sammen i utgangspunktet er på temmelig samme nivå mentalt. Kritikken en retter ut er svært ofte et speil av egen interesse / mangel 

Enig.

11 minutter siden, Marie90 skrev:

Jeg ville latt ham ta den pappapermen. Der hadde jeg satt barnets behov for en farsfigur foran disse momentene du lister opp.

Hvis du også så konsekvent mener at "folk forandrer seg", må du jo faktisk også tenke at det kan slå ut andre veien - han lærer noe når han er tvunget til det, og må passe barnet alene.

Det samme tenker jeg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jolene skrev:

Enig.

Det samme tenker jeg.

Du hadde latt far ta permen mens du ammer? Hvordan tenker du å fikse det når man ikke bor sammen? 

Anonymkode: 316ed...53a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du hadde latt far ta permen mens du ammer? Hvordan tenker du å fikse det når man ikke bor sammen? 

Anonymkode: 316ed...53a

I de aller fleste jobber har man mulighet for ammefri i løpet av dagen. Da hadde far måttet komme til meg. Dessuten kommer det an på om barnet feks hadde tatt flaske også. I utgangspunktet mener jeg at mannen skal ha den permen han skal ha.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.3.2018 den 16.15, GiftMann38 skrev:

Sprøtt hvis mor bare kan «ta» permisjonen til far, uten hans samtykke, ved samlivsbrudd.

og kvinner sier de ikke er likestillt, at menn har mer rettigheter :alice:

female privileges in action

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er godt mulig han fint viløe tatt ansvaret dersom du ikke var der. Du tar jo over! Dersom han er alene, så MÅ han faktisk ta ansvar. Jeg tror det går helt fint, og at du må slippe bitterheten din.

Anonymkode: f4395...e34

Bitterhet? 

Jeg synes det er helt forståelig at hun ikke vil overlate barnet til en uansvarlig, lat, egoistisk dass av en type. Hva om noe skjer? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lyx22 skrev:

og kvinner sier de ikke er likestillt, at menn har mer rettigheter :alice:

female privileges in action

Hadde eksen til TS vært en god og omsorgsfull far hadde hun nok latt han få pappa permen uten problem. 

Dette er ikke et likestillingsspørsmål,  det er snakk om å tenke på barnets beste og det er ikke rart at en mor ikke vil overlate sitt lille barn til en mann som ikke viser ansvar overhode. 

Utrolig at jeg må forklare deg dette....

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...