Gå til innhold

Søke om å overta pappapermisjon.. samlivsbrudd


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og barnefar skal gå fra hverandre. Vi har 2 barn sammen, hvorav 1 er under året så jeg har permisjon nå. 

Jeg har lagt inn søknad hos nav om å ta over fedrekvoten, men er veldig usikker. 

Vil jo ikke ta ifra pappa tiden med baby, samtidig som jeg mener han ikke er helt skikket. Med det mener jeg at han ikke er så observant, og klarer å forutse farlige situasjoner osv.. han har et problem med at han er avhengig av mobil/skjerm generelt, og det er det som får mest oppmerksomhet døgnet rundt. 

Rutiner som baby har, klarer ikke han å følge, da han vil følge sine egne behov. Kan finne på å "tvinge" barnet til å sove når det ikke er trøtt bare fordi far vil hvile o.l.

Han kommer mest sannsynlig til å bruke tv og barnetv som barnevakt igjennom store deler av dagen.

Hans egne behov skal helst komme først, et eksempel er fra da eldste var baby. Han skulle stå opp med baby, og baby var veldig klar på å stå opp og skifte og spise, men da måtte han først stå opp og lage seg kaffe og røyke. Baby lå derfor igjen og skrek, så måtte jo bare stå opp med baby selv.

Det er så mye mer også, men likevel er jeg usikker.. 

Noen som kan komme med råd?

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville søkt om å få den overført til meg. Har han meldt flytting ennå? Tror det er et vilkår for at du får det innvilget. 

Anonymkode: 66cb3...30f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting å tvile på. Eneste som er bekymringsfullt er at han fremover skal ha samvær. 

Anonymkode: 65b04...d56

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og barnefar skal gå fra hverandre. Vi har 2 barn sammen, hvorav 1 er under året så jeg har permisjon nå. 

Jeg har lagt inn søknad hos nav om å ta over fedrekvoten, men er veldig usikker. 

Vil jo ikke ta ifra pappa tiden med baby, samtidig som jeg mener han ikke er helt skikket. Med det mener jeg at han ikke er så observant, og klarer å forutse farlige situasjoner osv.. han har et problem med at han er avhengig av mobil/skjerm generelt, og det er det som får mest oppmerksomhet døgnet rundt. 

Rutiner som baby har, klarer ikke han å følge, da han vil følge sine egne behov. Kan finne på å "tvinge" barnet til å sove når det ikke er trøtt bare fordi far vil hvile o.l.

Han kommer mest sannsynlig til å bruke tv og barnetv som barnevakt igjennom store deler av dagen.

Hans egne behov skal helst komme først, et eksempel er fra da eldste var baby. Han skulle stå opp med baby, og baby var veldig klar på å stå opp og skifte og spise, men da måtte han først stå opp og lage seg kaffe og røyke. Baby lå derfor igjen og skrek, så måtte jo bare stå opp med baby selv.

Det er så mye mer også, men likevel er jeg usikker.. 

Noen som kan komme med råd?

Anonymkode: 95001...58f

Jeg måtte le litt her.
Hvorfor bestemte du deg for å få barn, ikke bare én, men TO, med en som er uegnet/uskikket( dersom beskrivelsen du gir her stemmer) i utgangspunktet? Isåfall er det et must at du har barna til daglig.
 

Anonymkode: 8d122...0a7

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess

Beklager å skuffe deg, men din synsing er nok veldig tynt grunnlag for å få fedrekvoten...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte le litt her.
Hvorfor bestemte du deg for å få barn, ikke bare én, men TO, med en som er uegnet/uskikket( dersom beskrivelsen du gir her stemmer) i utgangspunktet? Isåfall er det et must at du har barna til daglig.
 

Anonymkode: 8d122...0a7

Hvorfor følte du at den første delen her var et konstruktivt innlegg å komme med? 

Endret av Carrot
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mrs.Purdey skrev:

Beklager å skuffe deg, men din synsing er nok veldig tynt grunnlag for å få fedrekvoten...  

Hun trenger ikke noen grus til å få overført fedrekvoten, alt de trenger er å bo på forskjellige adresser. 

TS, jeg ville definitivt tatt den fedrekvoten. 

Anonymkode: 6961f...52f

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville søkt om å få den overført til meg. Har han meldt flytting ennå? Tror det er et vilkår for at du får det innvilget. 

Anonymkode: 66cb3...30f

Da kommer jeg til å gjøre det. Må ettersende noen dokumenter de trenger, så da går det vel fort. 

Det er jeg som må flytte, har ikke fått en plass å bo enda, men kan sikkert sette adressen vår på et midlertidig sted, til vi får noe fast..

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt komisk egentlig hvor plutselig UEGNET mange fedre er å ha samvær med barna ETTER samlivsbrudd.   Føler litt synd på mange fedre der ute som ender opp med skikkelig kjerringer etter de føder!

Anonymkode: 5d881...f93

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Litt komisk egentlig hvor plutselig UEGNET mange fedre er å ha samvær med barna ETTER samlivsbrudd.   Føler litt synd på mange fedre der ute som ender opp med skikkelig kjerringer etter de føder!

Anonymkode: 5d881...f93

Ja, vel.. 

Folk kan forandre seg, desverre. Eller i dette tilfelle, lovnad om gull og grønne skoger, men ikke gjennomførte det han sa..

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke endre et annet menneske. Regner med at han hadde pappaperm med den eldste? Fikk barnet store skader da han hadde permisjon ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Comeasyouare skrev:

Du kan ikke endre et annet menneske. Regner med at han hadde pappaperm med den eldste? Fikk barnet store skader da han hadde permisjon ?

Da tok han ut bare en dag i uka, ingen sammenhengende perm. Og det skal sies at jeg var arbeidsledig store deler av tiden, så jeg var jo også hjemme. Det var jeg som måtte stå opp med barnet, stelle, gi mat osv osv. Far sov så lenge han ville, og når han da sto opp var han mer en lekekompis enn noe annet..

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da tok han ut bare en dag i uka, ingen sammenhengende perm. Og det skal sies at jeg var arbeidsledig store deler av tiden, så jeg var jo også hjemme. Det var jeg som måtte stå opp med barnet, stelle, gi mat osv osv. Far sov så lenge han ville, og når han da sto opp var han mer en lekekompis enn noe annet..

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

Kanskje han syntes det var vanskelig å slippe til også?!

Anonymkode: b7a24...674

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han syntes det var vanskelig å slippe til også?!

Anonymkode: b7a24...674

Var nok heller glad han slapp😉

Anonymkode: 95001...58f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GoldenLioness

Om barnet fullammer og er under året så er det vel vanlig at mor har hovedomsorgen frem til ungen er stor nok til å pendle mellom 2 hjem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da tok han ut bare en dag i uka, ingen sammenhengende perm. Og det skal sies at jeg var arbeidsledig store deler av tiden, så jeg var jo også hjemme. Det var jeg som måtte stå opp med barnet, stelle, gi mat osv osv. Far sov så lenge han ville, og når han da sto opp var han mer en lekekompis enn noe annet..

 

Ts

Anonymkode: 95001...58f

Det er godt mulig han fint viløe tatt ansvaret dersom du ikke var der. Du tar jo over! Dersom han er alene, så MÅ han faktisk ta ansvar. Jeg tror det går helt fint, og at du må slippe bitterheten din.

Anonymkode: f4395...e34

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte le litt her.
Hvorfor bestemte du deg for å få barn, ikke bare én, men TO, med en som er uegnet/uskikket( dersom beskrivelsen du gir her stemmer) i utgangspunktet? Isåfall er det et must at du har barna til daglig.
 

Anonymkode: 8d122...0a7

Syns sånn tankegang er korttenkt jeg også. Har selv valgt kun ett barn da jeg ser at det ikke fungerte på alle aspekter med far, da spesielt i spedbarnstiden. Egentlig til barnet kunne ordne seg selv. Man må jo ta lærdom av det. Men det er det dessverre ikke alle som gjør. Men å stille spørsmåltegn rundt det er tabu blant folk, det irriterer meg. 

Anonymkode: 681d6...e62

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, GiftMann38 skrev:

Sprøtt hvis mor bare kan «ta» permisjonen til far, uten hans samtykke, ved samlivsbrudd.

Er da ingenting "sprøtt" ved det. Mor ammer som regel. Mor har vært hovedomsorgsperson, barnet er alt for lite til å pendle mellom to hjem. Dette handle ikke om mor eller fars rettigheter, men om barnets beste. 

Anonymkode: 6961f...52f

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...