Gå til innhold

Kan en på straks 5 år være alene i 15 minutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nope ville aldri gjort det, hadde vært hjemme med barnet, ! Naboen kunne ventet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor opprettet du denne tråden? Du har jo allerede bestemt deg for at du har rett. 

Anonymkode: 12fac...6ed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på om de som mener du ikke skal levere barnet til naboen, holdt alle sine hjemme fra bhg hvis en var syk? 

«Hei, Per blir hjemme i dag for Pia er syk».. 

Jobber i bhg og kan ikke huske å ha fått en sånn melding.. Reglen er at barnet som er syk skal holdes hjemme 48 t etter siste gang barnet kastet opp... Ikke at hele familien skal isoleres.. 

 

Anonymkode: 29e47...61e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på om de som mener du ikke skal levere barnet til naboen, holdt alle sine hjemme fra bhg hvis en var syk? 

«Hei, Per blir hjemme i dag for Pia er syk».. 

Jobber i bhg og kan ikke huske å ha fått en sånn melding.. Reglen er at barnet som er syk skal holdes hjemme 48 t etter siste gang barnet kastet opp... Ikke at hele familien skal isoleres.. 

 

Anonymkode: 29e47...61e

Men forstår ikke du som til og med jobber i barnehage selv at det beste er å holde det friske barnet hjemme i dette tilfellet?

Mor er syk og er uansett hjemme 

Eldste søsken er også syk og hjemme 

Idag er dagen før påske og mange har reiseplaner 

Det er omgangssyken det er snakk om her

Gi meg en god grunn til at mor i dette tilfellet heller bør sende barnet til dagmamma med mange andre unger enn å holde ungen hjemme. 

 

Anonymkode: 421bd...f9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Si det til den som smittet oss, du! Hvis jeg begynner å spy må jeg mest sannsynlig til legen, fordi jeg blir så syk, uten at jeg skal legge ut om det. Derfor er jeg uhyre nøye med hygiene, ungen var mindre smittsom nå enn til vanlig :)  Tenk så mange foreldre det er som henter barna i barehagen og drar rett til butikken der ungene, uten å ha vaska hendene, klår på alt mulig rundt omkring i butikken. Det skjer hele tiden, hver dag. En helt nyvasket syk unge som står rolig uten å røre noenting eller noen som helst er mindre smittsom enn møkkete barnehagefingre. 

Anonymkode: 477f3...778

Så selv om noen har smittet dere synes du det er greit å smitte andre? Ungen kan være så ren at den skinner, hjelper lite om barnet er smittet og nyser på noen feks. Oppkast smitter ved dråpesmitte. Jeg kjenner jeg hadde blitt forbannet og hadde forsovidt nektet å ta inn barnet om dere har omgangssyke i hus. Makan til egoisme

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men forstår ikke du som til og med jobber i barnehage selv at det beste er å holde det friske barnet hjemme i dette tilfellet?

Mor er syk og er uansett hjemme 

Eldste søsken er også syk og hjemme 

Idag er dagen før påske og mange har reiseplaner 

Det er omgangssyken det er snakk om her

Gi meg en god grunn til at mor i dette tilfellet heller bør sende barnet til dagmamma med mange andre unger enn å holde ungen hjemme. 

 

Anonymkode: 421bd...f9d

Fordi barnet er friskt og bør være sammen med andre friske, framfor å sitte hjemme med folk som kaster opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper foreldrene til de andre barna denne naboen passer har fått beskjed slik at de kan glede seg litt ekstra til omgangssyke på hytta med hele storfamilien i påsken...

Anonymkode: ed88b...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Bøff Eløff skrev:

Fordi barnet er friskt og bør være sammen med andre friske, framfor å sitte hjemme med folk som kaster opp. 

Var det det beste argumentet ditt? Hva skal det stakkars barnet gjøre resten av påsken da? Sitte hjemme med folk som kaster opp? En ekstra dag med med å sitte hjemme kan faktisk skjerme alle de andre barna fra å få omgangssyken. 

Anonymkode: 421bd...f9d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff
45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det det beste argumentet ditt? Hva skal det stakkars barnet gjøre resten av påsken da? Sitte hjemme med folk som kaster opp? En ekstra dag med med å sitte hjemme kan faktisk skjerme alle de andre barna fra å få omgangssyken. 

Anonymkode: 421bd...f9d

Her er barnehagen åpen til og med onsdag. Til da er nok broren frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Omgangssyken. Vil ikke ta med barnet rundt omkring så smitten sprer seg. Klarer å spy selv, i bøtta. Men sover når hn ikke spyr, og ligger bare rett ut (var våken i hele natt og kastet opp). 

Tar mg vel 2 min å gå til naboen, 2 min å levere, 1 min å gå tilbake, men jeg tenkte 15 min som en liten forsikring. Går antakeligvis nesten 3 ganger så fort,Men vet ikke om det har noe å si. 

Jeg har vært på soverommet i timevis "i morges" imens barnet lå i stua og slappet av, og gjorde ingenting. Tenkte å si at hvis røykvarsleren piper må du løpe ut. Er vel 3 meter til ytterdøra.

Anonymkode: 477f3...778

Det kan være veldig skummelt for et barn å få beskjed om evakueringsprosedyrer rett før de skal være alene hjemme, fordi de ikke helt greier å vurdere sjansen. For dem kan det oppleves som om det er stor sjanse for at noe vil skje, og det å bli forlatt kan da oppleves som skummelt. Å gå gra en femåring i femten minutter skulle være greit i de fleste tilfeller men jeg ville unngått det når han kaster opp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det andre barnet spyr jo ikke.

Anonymkode: 477f3...778

Men ikke usannsynlig at barnet er smittet. Jeg ville ikke sendt det bort, og risikert å smitte naboene i tillegg. 
 

Anonymkode: 77a0a...e42

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Bøff Eløff skrev:

Fordi barnet er friskt og bør være sammen med andre friske, framfor å sitte hjemme med folk som kaster opp. 

Sannsynligvis har dette barnet allerede blitt smittet, og drar med seg smitten over til naboene. Omgangssyke smitter superraskt, og det er jo en grunn til at barnehager ofte har omgangssykesmitten i flere måneder, og gjerne må stenge ned hele barnehagen noen dager, enten for å få bukt med det eller fordi omtrent hele personalet ligger strak. Har selv jobbet i barnehager, og omgangssyken, gjerne avløst med noe andre magevirus innimellom, kunne gjerne gå i barnehagen fra tidlig høst til sen vår. Det handler om at foreldre sender barna for tidlig i barnehagen etter sykdom, sender søsken som mest sannsynlig er smittet i barnehagen og som da spyr, sender tydlige medtatte og syke unger i barnehagen fordi de ikke har spydd eller hatt diare enda osv. 

Anonymkode: 77a0a...e42

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mamma var alene med meg og hun kunne finne på å gå over til naboen og andre ting mens jeg var i den alderen. Det gikk alltid fint. Folk må slutte å være så jævla hysteriske! Slutt å undervurder barn. Dette var helt vanlig da jeg vokste opp på 90 tallet og foreldre gjorde verre ting enn å bare gå over til naboen. Det gikk alltid fint.

Hva er det verste som kan skje egentlig?

Edit, hun sier så klart i fra og hvis han blir redd og kke vil ts skal gå, så gjør hun ikke det 

Endret av Snuppah00
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Er det virkelig så vanlig,  som denne tråden gir inntrykk av, å holde friske barn hjemme fra barnehage og skole fordi det har et sykt søsken eller syk forelder? Og attpåtil at dere forventer at det skal bli gitt beskjed til alle foreldre i barnehagen om at "broren til Ole er syk, så Ole er kanskje smittefarlig"? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer litt på om de som mener du ikke skal levere barnet til naboen, holdt alle sine hjemme fra bhg hvis en var syk? 

«Hei, Per blir hjemme i dag for Pia er syk».. 

Jobber i bhg og kan ikke huske å ha fått en sånn melding.. Reglen er at barnet som er syk skal holdes hjemme 48 t etter siste gang barnet kastet opp... Ikke at hele familien skal isoleres.. 

 

Anonymkode: 29e47...61e

Svartedauden har visst kommet til ts hus ser det ut som :P

Anonymkode: 5d2ba...eb4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

44 minutter siden, Snuppah00 skrev:

Mamma var alene med meg og hun kunne finne på å gå over til naboen og andre ting mens jeg var i den alderen. Det gikk alltid fint. Folk må slutte å være så jævla hysteriske! Slutt å undervurder barn. Dette var helt vanlig da jeg vokste opp på 90 tallet og foreldre gjorde verre ting enn å bare gå over til naboen. Det gikk alltid fint.

Hva er det verste som kan skje egentlig?

Edit, hun sier så klart i fra og hvis han blir redd og kke vil ts skal gå, så gjør hun ikke det 

Enig! 

Anonymkode: 4a394...7a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor opprettet du denne tråden? Du har jo allerede bestemt deg for at du har rett. 

Anonymkode: 12fac...6ed

Hun hadde bestemt seg for at det ene barnet skulle leveres hos naboen ja, men det var jo ikke det hun spurte om. Hun endte opp med å ikke la det syke barnet være alene hjemme, som var det hun opprettet tråden for å få synspunkter på.

Anonymkode: 09bcc...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sisti skrev:

Er det virkelig så vanlig,  som denne tråden gir inntrykk av, å holde friske barn hjemme fra barnehage og skole fordi det har et sykt søsken eller syk forelder? Og attpåtil at dere forventer at det skal bli gitt beskjed til alle foreldre i barnehagen om at "broren til Ole er syk, så Ole er kanskje smittefarlig"? 

Akkurat idag kunne hun holdt den andre ungen hjemme for å unngå å smitte en haug med unger rett før påske. Det er denne dagen i dag det er snakk om. Ikke alle andre verdens dager ellers man sender friske søsken i barnehagen for det gjør man jo. 

Poenget var idag. Dagen før påske. Hvor mor uansett er hjemme. 

Anonymkode: 421bd...f9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, spesielt ikke når barnet er sykt.

Anonymkode: f41f9...1ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...