Gå til innhold

Kan en på straks 5 år være alene i 15 minutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Hallo?

Du vet grunnen til 48 timers regel i barnehagen? Det gjelder like mye ditt andre barn når det bor sammen med en som er smittet. Og uansett så forlater en ikke en 5 ÅRING som spyr! Barnet er sykt og trenger trygghet. På 10 minutter kan unge ha spydd ned hele seg og være livredd og gråte da det selvsagt er skremmende å være så dårlig når en er så liten. Da skal mamma eller pappa være tilgjengelig asap. Ikke sitte å skravle hos naboen. 

Jeg kjenner at jeg faktisk tviler på omsorgsevnen din når du ikke skjønner dette....

48-timers regelen gjelder KUN det barnet som kaster opp.

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest GoldenLioness
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

48-timers regelen gjelder KUN det barnet som kaster opp.

Anonymkode: 477f3...778

Ja, men da bør en være obs på at barnet som bor med det syke kan være smittet så en bør være litt forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Jeg ser jeg har misforstått. Trodde Ts skulle henge hos naboen 10-15 min om gangen og sjekke barnet i jevne mellomrom.

 

My bad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du trenger pass til minste når du uansett på være hjemme med femåringen, men du har sikkert en grunn til det. Men som de andre sier - ikke en god idé! Det er liksom 80% sjanse til å smitte naboene. Ikke gjør det!!!

 

Anonymkode: bd270...777

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke hvorfor du trenger pass til minste når du uansett på være hjemme med femåringen, men du har sikkert en grunn til det. Men som de andre sier - ikke en god idé! Det er liksom 80% sjanse til å smitte naboene. Ikke gjør det!!!

 

Anonymkode: bd270...777

Grunnen er at jeg selv er syk (ikke omgangssyke) og at det er mer smitte hjemme enn i bhg. mye som må gjøres. Ungen er faktisk ikke sjuk. Og hvordan har du regnet ut prosenten egentlig? 

Det er faktisk en grunn til at offentlige barnehager anbefaler barn, som har spydd, å være hkemme i 48 timer. De anbefaler ikke hele husstanden å isolere seg en uke, for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis noen lurer så har jeg levert barnet, med storesøskenet. Om det fører til smitte eller ikke får vi se, men etter svarene deres i tråden tenkte jeg at mitt barn er viktigere enn andres barn, ift sikkerhet og det å være alene hjemme, så da får vi heller risikere at noen kaster opp i påska. 

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen er at jeg selv er syk (ikke omgangssyke) og at det er mer smitte hjemme enn i bhg. mye som må gjøres. Ungen er faktisk ikke sjuk. Og hvordan har du regnet ut prosenten egentlig? 

Det er faktisk en grunn til at offentlige barnehager anbefaler barn, som har spydd, å være hkemme i 48 timer. De anbefaler ikke hele husstanden å isolere seg en uke, for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: 477f3...778

Høres egoistisk og spinnvilt ut å levere den andre ungen til naboen. Sannsynligheten for at h*n er smittet er jo kjempestor. Da risikerer du å smitte naboen før påske. Hvis 5-åringen bare ligger på sofaen, så må da vel minste kunne være hjemme også?

Og om naboen skal passe, hvorfor i alle dager kan ikke de hente kidden?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvis noen lurer så har jeg levert barnet, med storesøskenet. Om det fører til smitte eller ikke får vi se, men etter svarene deres i tråden tenkte jeg at mitt barn er viktigere enn andres barn, ift sikkerhet og det å være alene hjemme, så da får vi heller risikere at noen kaster opp i påska. 

Anonymkode: 477f3...778

Gratulerer med å ha utnyttet naboen på en særdeles egoistisk måte. Hva er "mye som må gjøres" for din del egentlig, om du er litt syk selv også? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym90059005 skrev:

Høres egoistisk og spinnvilt ut å levere den andre ungen til naboen. Sannsynligheten for at h*n er smittet er jo kjempestor. Da risikerer du å smitte naboen før påske. Hvis 5-åringen bare ligger på sofaen, så må da vel minste kunne være hjemme også?

Og om naboen skal passe, hvorfor i alle dager kan ikke de hente kidden?

Fordi naboen har masse andre barn hun passer som hun ikke kan gå fra. 

Hvordan beregnet du sannsynligheten? Ungene har ikke vært i nærheten av hverandre, ikke hjemme og ikke i barnehagen tidligere i uka. Men det er selvsagt en sjanse for det. Regelen er likevel at man skal isolere seg 48t etter oppkast, spyr ikke barnet så er det ingenting som tilsier at barnet ikke kan omgås andre mennesker. Er det spy, er vi hjemme i 3 dager. I allefall den som spyr! :)

Jeg kjenner at det ikke er ok å gå fra barnet, ringte mannen etter jeg startet tråden og spurte, han likte ikke at barnet skulle være alene (kan skje noe på veien, barnet har ikke mobil osv) så da var saken grei. Kledde på, vasket hender og ansikt og holdt unna andre folk.

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Vet naboen søsken spyr?

Ja :) og de synes det er ok, erfaringsmessig smitter de som har spydd. Ikke de som ikke har spydd.

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Anonym90059005 skrev:

Gratulerer med å ha utnyttet naboen på en særdeles egoistisk måte. Hva er "mye som må gjøres" for din del egentlig, om du er litt syk selv også? 

Vaske gulv, vaske sengetøy, vaske klær, vaske badet, passe på sykt barn osv. Og ja, selv om jeg er syk selv. 

Utnyttet naboen? Jeg betaler naboen for pass og naboen har valgt det helt frivillig.

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AmelieA skrev:

Selvfølgelig kan du det, bare si ifra til barnet og si hvor du skal. 

Litt sent nå, har levert :P Men føler meg ikke komfortabel med å gå ifra kjenner jeg nå.

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når dere har spysyken hjemme er sannysynligheten for smitte til resten av familien så stor at dere bør være hjemme hele gjengen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Minlillelykke skrev:

Når dere har spysyken hjemme er sannysynligheten for smitte til resten av familien så stor at dere bør være hjemme hele gjengen. 

Men det går ikke, skjønner du. Stopper hele verdenen din opp i en uke hvis én av dere spyr? Skal dere leve på vann og luft, fordi ingen kan handle i tilfelle dere bærer på smitte?

Er man ikke sjuk, så er man ikke sjuk. 

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi naboen har masse andre barn hun passer som hun ikke kan gå fra. 

Hvordan beregnet du sannsynligheten? Ungene har ikke vært i nærheten av hverandre, ikke hjemme og ikke i barnehagen tidligere i uka. Men det er selvsagt en sjanse for det. Regelen er likevel at man skal isolere seg 48t etter oppkast, spyr ikke barnet så er det ingenting som tilsier at barnet ikke kan omgås andre mennesker. Er det spy, er vi hjemme i 3 dager. I allefall den som spyr! :)

Jeg kjenner at det ikke er ok å gå fra barnet, ringte mannen etter jeg startet tråden og spurte, han likte ikke at barnet skulle være alene (kan skje noe på veien, barnet har ikke mobil osv) så da var saken grei. Kledde på, vasket hender og ansikt og holdt unna andre folk.

Anonymkode: 477f3...778

Så flott! Og helt utrolig egoistisk! Nå har du garantert ødelagt påsken til veldig mange andre. 

Anonymkode: 4541e...62d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men det går ikke, skjønner du. Stopper hele verdenen din opp i en uke hvis én av dere spyr? Skal dere leve på vann og luft, fordi ingen kan handle i tilfelle dere bærer på smitte?

Er man ikke sjuk, så er man ikke sjuk. 

Anonymkode: 477f3...778

Ja, det gjør den faktisk. Vi avlyste dåp samme dagen fordi storebror her fikk omgangssyken. Å smitt eldre mennesker med dette kan ta livet dems. Faren for degydrering er veldig stor. Synes du oppfører deg som en egoist som potensielt ødelegger påsken for noen andre. Når det er sagt hadde jeg heller aldri latt ett 5 år gammelt barn med omgangssyke være alene.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så flott! Og helt utrolig egoistisk! Nå har du garantert ødelagt påsken til veldig mange andre. 

Anonymkode: 4541e...62d

merkelig hvordan folk slenger ut sånne ugjennomtenkte kommentarer i hytt og pine uten noe som kan støtte opp påstanden ;)

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, GoldenLioness skrev:

Leste HL feil

HL?

Anonymkode: 941f5...362

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...