Gå til innhold

Kan en på straks 5 år være alene i 15 minutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Imens jeg er hos naboen, 80-100m unna, og ordner noe? Er snakk om et kvarters tid.

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer an på 5-åringen. Jeg hadde gjort det med mine, hvis de f.eks. var opptatt med barne-TV eller noe.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gneis skrev:

Kommer an på 5-åringen. Jeg hadde gjort det med mine, hvis de f.eks. var opptatt med barne-TV eller noe.

Ansvarsfull og pliktoppfyllende. Ligger kun rolig og spyr hver 3. time. Kan i verste fall kutte det ned til 8-10 minutter. Kanskje raskere, men tenkte 15 i tilfelle det skjer noe. Naboene er pensjonister og hjemme. Hvis jeg løper hjem tar det meg 35 sekunder eller noe :) Men naboen skal passe lillesøskenet så jeg må liksom få det til. Pappaen kommer ikke hjem før midt på dagen 

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, GoldenLioness skrev:

Unge spyr?

Omgangssyken. Vil ikke ta med barnet rundt omkring så smitten sprer seg. Klarer å spy selv, i bøtta. Men sover når hn ikke spyr, og ligger bare rett ut (var våken i hele natt og kastet opp). 

Tar mg vel 2 min å gå til naboen, 2 min å levere, 1 min å gå tilbake, men jeg tenkte 15 min som en liten forsikring. Går antakeligvis nesten 3 ganger så fort,Men vet ikke om det har noe å si. 

Jeg har vært på soverommet i timevis "i morges" imens barnet lå i stua og slappet av, og gjorde ingenting. Tenkte å si at hvis røykvarsleren piper må du løpe ut. Er vel 3 meter til ytterdøra.

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, og i vert fall ikkenoe barnet spyr!!!kan ikke de kommersiell deg og hente søskenet da?

Anonymkode: 7890d...1b9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og i vert fall ikkenoe barnet spyr!!!kan ikke de kommersiell deg og hente søskenet da?

Anonymkode: 7890d...1b9

Nei, det går ikke. 

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, og i vert fall ikkenoe barnet spyr!!!kan ikke de kommersiell deg og hente søskenet da?

Anonymkode: 7890d...1b9

Og hvorfor gjør det noe at barnet spyr egentlig?

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold det andre barnet hjemme også du. Så ikke det sprer smitten videre. 

Anonymkode: 4541e...62d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er kanskje bedre å ta med ungen? Kan hende hn spyr utover hele gulvet der og snitter et titalls andre barn, men det går gå kanskje? Sånn er livet? Prøver å ikke få dårlig samvittighet hvis det skulle skje :P

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hold det andre barnet hjemme også du. Så ikke det sprer smitten videre. 

Anonymkode: 4541e...62d

Nei, det andre barnet spyr jo ikke.

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Imens jeg er hos naboen, 80-100m unna, og ordner noe? Er snakk om et kvarters tid.

Anonymkode: 477f3...778

her synes jeg det kommer an på barnet. Har 2 døtre selv å den eldste elsket å være alene hjemme. Hun var veldig rolig å satt bare å så på video eller tv. Nr 2 hadde ikke tørt å være alene.. Så om dette kun er hos naboen å barnet vet h.n kan løpe over så synes jegd er ok for en slik kort periode

Anonymkode: 523cc...002

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud. Hold begge barna hjemme. Hvis naboer ikke orker å komme og hente orker de neppe å få påsken ødelagt av omgangsyke heller. Hvor ego er det mulig å bli? Har du holdt på med barn som kaster opp nå i natt har du smitte over hele deg også. 

Anonymkode: 87133...0e1

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det andre barnet spyr jo ikke.

Anonymkode: 477f3...778

Nei det er greit. Men alle er jo smittet og dermed smittebærer noen dager før det slår til for fullt. 

Anonymkode: 4541e...62d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest GoldenLioness
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det andre barnet spyr jo ikke.

Anonymkode: 477f3...778

Leste HL feil

Endret av GoldenLioness
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som om du har lenger vei til naboen enn jeg har til postkassa. Og jeg har gått til postkassa da ungen her var 4-5 og syk med omgangssyke (men passet på å gjøre det rett etter oppkast sånn at det var en liten stund til neste gang). Men dette kommer selvfølgelig an på  hva barnet synes!

Når det er sagt: fredag før påske ville jeg IKKE ha levert søskenet til et spysykt barn hos en nabo! Det er jo veldig snilt å påta seg å passe, men nei! Bedre at dere holder smitten hos dere enn at naboene skal smitte hverandre etter tur og får ødelagt påskehelga! Og nei, søskenet er ikke sykt, men omgangssyke er smittsomt rett før det bryter ut. Altså før man vet man er smittet. Hadde aldri hatt samvittighet til å ha barnet et annet sted i en sånn setting...

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, det går da helt fint. Barnet forstår virkelig at du må levere søsken og sannsynligvis ligger jo barnet bare og sover mens du er borte. Skulle ungen spy ned seg selv så ordner dere jo det når du kommer hjem. Ungen får neppe noen traumer av den grunn. 

Da min begynte på skolen var han 5 år, gikk alene til og fra. Han har vært ute og lekt med naboungene alene siden han var 4 år. 

Det finnes ingen steder i verden hvor ungen er tryggere enn hjemme. Jeg er helt sikker på at barnet ditt klarer seg mens du leverer søsken.

Anonymkode: d8718...046

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, GoldenLioness skrev:

Du forlater ikke et sykt barn fordi du er pratesyk. Uansett om det er naboen. Herre.

pratesyk!?..

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...