Gå til innhold

Kan en på straks 5 år være alene i 15 minutter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vaske gulv, vaske sengetøy, vaske klær, vaske badet, passe på sykt barn osv. Og ja, selv om jeg er syk selv. 

Utnyttet naboen? Jeg betaler naboen for pass og naboen har valgt det helt frivillig.

Anonymkode: 477f3...778

Klær vasker seg selv, og vaske gulv og bad kan vel mannen din ta når han kommer hjem fra jobb om du har sykt barn og er syk selv. Forferdelig om du kansje ødelegger påsken ferie for andre familier om andre barn blir smittet. Omgangssyke smitter ekstremt raskt, så merkelig om ikke søsken får når det er i hus allerede. 

Anonymkode: d7690...1da

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

merkelig hvordan folk slenger ut sånne ugjennomtenkte kommentarer i hytt og pine uten noe som kan støtte opp påstanden ;)

Anonymkode: 477f3...778

Denne kommentaren var godt gjennomtenkt. Antagelig adskillug bedre enn din beslutning om å la naboene passe barnet ditt, med fare for å smitte mange andre. 

Anonymkode: 4541e...62d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minlillelykke skrev:

Ja, det gjør den faktisk. Vi avlyste dåp samme dagen fordi storebror her fikk omgangssyken. Å smitt eldre mennesker med dette kan ta livet dems. Faren for degydrering er veldig stor. Synes du oppfører deg som en egoist som potensielt ødelegger påsken for noen andre. Når det er sagt hadde jeg heller aldri latt ett 5 år gammelt barn med omgangssyke være alene.

Si det til den som smittet oss, du! Hvis jeg begynner å spy må jeg mest sannsynlig til legen, fordi jeg blir så syk, uten at jeg skal legge ut om det. Derfor er jeg uhyre nøye med hygiene, ungen var mindre smittsom nå enn til vanlig :)  Tenk så mange foreldre det er som henter barna i barehagen og drar rett til butikken der ungene, uten å ha vaska hendene, klår på alt mulig rundt omkring i butikken. Det skjer hele tiden, hver dag. En helt nyvasket syk unge som står rolig uten å røre noenting eller noen som helst er mindre smittsom enn møkkete barnehagefingre. 

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Denne kommentaren var godt gjennomtenkt. Antagelig adskillug bedre enn din beslutning om å la naboene passe barnet ditt, med fare for å smitte mange andre. 

Anonymkode: 4541e...62d

Det er ingen fare, for barnet er ikke sykt.

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klær vasker seg selv, og vaske gulv og bad kan vel mannen din ta når han kommer hjem fra jobb om du har sykt barn og er syk selv. Forferdelig om du kansje ødelegger påsken ferie for andre familier om andre barn blir smittet. Omgangssyke smitter ekstremt raskt, så merkelig om ikke søsken får når det er i hus allerede. 

Anonymkode: d7690...1da

Nei, det kan han ikke. Det skal i tørketrommelen så det haster faktisk ganske mye, det tar 4-8 timer å tørke det. Hvordan skulle noen bli smittet av et barn som faktisk ikke er sykt? Er du like hysterisk ellers også? "Tenk om barnet mitt er sykt og snitter andre, jeg må holde ham hkemme uken før påske i tilfelle det skjer". Er ungen syk er saken grei - hjemme. Er ungen frisk, er saken grei - kan omgås andre mennesker.

Anonymkode: 477f3...778

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg lett gjort med min 5 åring. 0 stress. 

Anonymkode: dfdef...2c6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det kan han ikke. Det skal i tørketrommelen så det haster faktisk ganske mye, det tar 4-8 timer å tørke det. Hvordan skulle noen bli smittet av et barn som faktisk ikke er sykt? Er du like hysterisk ellers også? "Tenk om barnet mitt er sykt og snitter andre, jeg må holde ham hkemme uken før påske i tilfelle det skjer". Er ungen syk er saken grei - hjemme. Er ungen frisk, er saken grei - kan omgås andre mennesker.

Anonymkode: 477f3...778

Det å ta tøy fra vaskemaskin over i tørketrommel tar et minutt,, så tørker det seg selv uten at du trenger gjøre mer.  Brette det sammen kan du gjøre senere. Du vil jo være vrang, og siden barn og du er så syk , så burde kanskje barnefar vært hjemme og tatt en syk barn dag så han kunne hjulpet til hjemme. Problem løst. Det er bare tull at du må vaske selv, hva med litt grei fordeling öm du er så syk at du ikke kan ha begge barna hjemme. Og nei jeg er ikke hysterisk, men ville heller ikke risikert smitte på andre mennesker om jeg viste vi hadde sykdom i hus, og attpåtil når påsken står for tur og mange har fri , kanskje skal reise bort etc. Da hadde jeg blitt rimelig forbannet over andre sin egoisme , dette er så meg meg meg

Anonymkode: d7690...1da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen problem slik du beskriver det 😊 hvor langt er det i meter da? Om det ikke er så langt kan du jo bruke babycall om dere har det, så kan barnet si fra om det er noe :)

Min 3-åring er inne i huset alene mens jeg triller lillebroren på verandaen når han skal sove, det tar fort 10 minutter. Jeg er bare utenfor, men hun synes det er veldig stas å være alene inne. 

Anonymkode: fe890...182

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det å ta tøy fra vaskemaskin over i tørketrommel tar et minutt,, så tørker det seg selv uten at du trenger gjøre mer.  Brette det sammen kan du gjøre senere. Du vil jo være vrang, og siden barn og du er så syk , så burde kanskje barnefar vært hjemme og tatt en syk barn dag så han kunne hjulpet til hjemme. Problem løst. Det er bare tull at du må vaske selv, hva med litt grei fordeling öm du er så syk at du ikke kan ha begge barna hjemme. Og nei jeg er ikke hysterisk, men ville heller ikke risikert smitte på andre mennesker om jeg viste vi hadde sykdom i hus, og attpåtil når påsken står for tur og mange har fri , kanskje skal reise bort etc. Da hadde jeg blitt rimelig forbannet over andre sin egoisme , dette er så meg meg meg

Anonymkode: d7690...1da

Jeg tørker ikke tøy før jeg har vasket 4 maskiner med klær, jeg setter på én maskin hver time, i mellomtiden sørger jeg for det syke barnet og vasker rundt omkring i huset. Med klorin! 

pappaen kan ikke være hjemme. Hva er det med deg som gjør at du tror at du kan bestemme over fars arbeidsgiver? Han har en jobb kun han kan gjøre, å bli hjemme betyr katastrofe for arbeidsgiver. Jeg klarer meg fint alene, og så lenge ett barn er friskt så holder vi ikke ungen hjemme. Og sånn gjør faktisk alle de andre foreldrene det her også (i tillegg til dem som faktisk sender syke barn i barnehagen, noe jeg ikke gjør ;) !). 

Inkubasjonstiden på omgangssyke ofte 3 dager, da er vi midt i påskeferien vår og kan ikke smitte noen som helst. 

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen problem slik du beskriver det 😊 hvor langt er det i meter da? Om det ikke er så langt kan du jo bruke babycall om dere har det, så kan barnet si fra om det er noe :)

Min 3-åring er inne i huset alene mens jeg triller lillebroren på verandaen når han skal sove, det tar fort 10 minutter. Jeg er bare utenfor, men hun synes det er veldig stas å være alene inne. 

Anonymkode: fe890...182

80-100 meter. Skjønner hun synes det er stas å være alene inne :P de kjenner jo på det med selvstendighet og at de klarer å være alene litt.

Anonymkode: 477f3...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Jeg synes du valgte den fornuftige løsningen. 

 

Og vi holder heller ikke friske søsken og foreldre hjemme, de drar på barnehage og skole. Det blir snakk om veldig mange sykedager om barnet skal være hjemme hver gang et søsken er sykt i tillegg til når det selv er sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tørker ikke tøy før jeg har vasket 4 maskiner med klær, jeg setter på én maskin hver time, i mellomtiden sørger jeg for det syke barnet og vasker rundt omkring i huset. Med klorin! 

pappaen kan ikke være hjemme. Hva er det med deg som gjør at du tror at du kan bestemme over fars arbeidsgiver? Han har en jobb kun han kan gjøre, å bli hjemme betyr katastrofe for arbeidsgiver. Jeg klarer meg fint alene, og så lenge ett barn er friskt så holder vi ikke ungen hjemme. Og sånn gjør faktisk alle de andre foreldrene det her også (i tillegg til dem som faktisk sender syke barn i barnehagen, noe jeg ikke gjør ;) !). 

Inkubasjonstiden på omgangssyke ofte 3 dager, da er vi midt i påskeferien vår og kan ikke smitte noen som helst. 

Anonymkode: 477f3...778

Jeg har da ikke sagt jeg bestemmer over din manns arbeidsgiver, men alle foreldre i alle yrker har krav på sykbarn dager, så det at en arbeids plass rakner om han er borte er bare tull, Hva om var syk selv, hva hadde skjedd da? Det finnes sykdommer som kan holde han borte lenge . Hadde hele arbeids plassen stengt da ? Men du har jo allerede sendt barnet over, så da er jo saken din løst 

Anonymkode: d7690...1da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det andre barnet spyr jo ikke.

Anonymkode: 477f3...778

Men er med 99% sikkerhet allerede smittet, og smittefarlig videre. 

Anonymkode: d0968...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GoldenLioness
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja :) og de synes det er ok, erfaringsmessig smitter de som har spydd. Ikke de som ikke har spydd.

Anonymkode: 477f3...778

Vel, da har naboen tatt et valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men er med 99% sikkerhet allerede smittet, og smittefarlig videre. 

Anonymkode: d0968...5c1

Så man skal holde friske barn hjemme fordi de kan være smittet? Da hadde barna mine gått glipp av mye skole altså. Har 4 barn, så det er jo en del sykdom...

Anonymkode: dfdef...2c6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt problemer med det besøket. Dessuten synes jeg barn blir oftere og lettere syke enn voksne. Barna mine har hatt omgangssyke mange ganger uten at jeg har fått det. 

Anonymkode: 4e4d9...5be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, det går da helt fint. Barnet forstår virkelig at du må levere søsken og sannsynligvis ligger jo barnet bare og sover mens du er borte. Skulle ungen spy ned seg selv så ordner dere jo det når du kommer hjem. Ungen får neppe noen traumer av den grunn. 

Da min begynte på skolen var han 5 år, gikk alene til og fra. Han har vært ute og lekt med naboungene alene siden han var 4 år. 

Det finnes ingen steder i verden hvor ungen er tryggere enn hjemme. Jeg er helt sikker på at barnet ditt klarer seg mens du leverer søsken.

Anonymkode: d8718...046

Ehh de fleste ulykker skjer i hjemmet. 

Anonymkode: 421bd...f9d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så man skal holde friske barn hjemme fordi de kan være smittet? Da hadde barna mine gått glipp av mye skole altså. Har 4 barn, så det er jo en del sykdom...

Anonymkode: dfdef...2c6

Det er forskjell på smittepotendialet til rt småbarn vs et skolebarn. Småbarn spiser på alt og alle, spiser på fingre før de tar på ting rundt seg etc. Ergo mye større smittefare med småbarn enn skolebarn.

Anonymkode: d0968...5c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du kunne holdt det minste barnet hjemme selv om det er friskt. Det er en dag før påske og du er uansett hjemme. Dette handler om å tenke på andre enn seg selv. 

Anonymkode: 421bd...f9d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke naboen din, men det er ikke min business :) 

 

Jeg hadde ikke gått fra en 5-åring som er syk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...