Gå til innhold

Ulrikke Falch


boski

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, injurierende utsagn og svar til dette.

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke lov å legge ut screenshot av noe ulrikke selv la ut offentlig på insta? Spør fordi jeg er oppriktig nysgjerrig og ikke vil bryte noen regler her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål om moderering tas på Ris, ros og spørsmål om forumet. 

Perelandra, mod. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 19.42, Justlooking skrev:

Tror heller ikke ikke hun er noe spesielt egentlig, etter Skam var hun plutselig feminist på sin hals og ble deretter sammen med Henrik. Som ikke gjorde noe bra inntrykk på EOTB. 

Det jeg ikke synes noe om var forskjellen i det de la ut og forskjellen i antall følgere. Han har ikke så bra image fra før, forståelig nok, og at hun påstår han var voldelig er ikke bra. Det kommer alltid til å henge ved ham og er veldig ødeleggende. Om han var det så er det en sak for politiet.

En dag vokser de begge opp og hun blir husket som en som var så forelsket at hun gikk helt av hengslene da det ble slutt. Det kan mange kjenne seg igjen i. Han blir husket som en ustabil fyr som tyr til vold.

Han blir ikke husket i det hele tatt. Han har ikke gjort noe som helst av betydning, annet enn å vist seg som et rasshøl på TV og at han data en halvkjendis. Om noen mnd er han totalt glemt. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk på ulrikke og Kvinneguiden på Google bilder. Da kommer alle skjermbildene opp om hennes Instagram innlegg og det Henrik la ut som svar. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Prelunia skrev:

Søk på ulrikke og Kvinneguiden på Google bilder. Da kommer alle skjermbildene opp om hennes Instagram innlegg og det Henrik la ut som svar. 

Wow, hvis de bildene ikke er manipulert så er det sjokkerende lesning. Tenk å snakke sånn til noen man en gang har vært glad i, oppfordring til å ta livet sitt er jo langt over streken

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes dette er trist. Å ta et brudd slik i SoMe slik at det legges til rette for at folk skal synes og mene og hate og kroe seg i selvtilfredshet. Vi må huske at det er to unge mennesker oppi det hele som er mennesker og menneskelige. Affektive meldinger som kopieres og spres fra en andrepart  er i utgangspunktet private (her snakker jeg om sms-samtaler og ikke noe som har vært offentlig). Affektive poster fra de som er førstepart må forstås som affektive, og de ble slettet av de involverte. Likevel finnes de jo på nettet. For alltid. Men det er SoMe, slik er denne ungdomskulturen blitt. Mulig jeg er i overkant empatisk og liberal, for intet menneskelig er meg fremmed. Og det er komplekst og med toner vi som ikke står oppi det er i stand til å mene noe om.

Jeg er voksen, med en datter på i tenårene, og jeg er fullt klar over hvilken kraft SoMe har. Da jeg var ung ble brudd noe som ble innenfor den nærmeste sirkel av venner, med kanskje litt sladder og prat. Nå blir affekten kringkastet raskt på de ulike medier, ikke bare i en telefonsamtale til de nærmeste vennene. Og det gjelder ikke bare såkalte kjendiser og offentlige personer. Dette foregår på snap, på insta, og det ødelegger i verste fall unge liv. Når det er sagt er det også voksne som tar oppvasken i SoMe. 

Jeg håper at voksne med tenåringer og unge voksne tar en prat med sine. Skap gjerne nettverk med voksne som ikke er daglige omsorgspersoner,  tenk nettverk med voksne som de kan føle seg trygge hos og prate med. Noen ganger er det lettere å snakke med en voksen som ikke er din forelder eller omsorgsperson.

SoMe-monsteret kommer bare til å eskalere og da må trygge voksne være der. Både for barn, tenåringer og unge voksne. Og også voksne i tilfeller.

Og det må inn i skole og generell dannelse. Og her har Staten Norge en massiv jobb å gjøre, både med uthenging i SoMe, eksponering av barn i SoMe osv. Jeg får et inntrykk av at Norge har slumret, og tenkt at SoMe i så måte ikke er alvorlig. Det er fokus på å ikke chatte med "voksne" og passe seg for seksuelle forbrytere.

Men like viktig er denne flommen av info som tar fart i SoMe, med bilder (ofte tatt uten samtykke), hatpropaganda, mobbing og rykter som sprer seg.

Vi må ta vare på våre unge. Og jeg tenker på Ulrikke og Henrik som våre unge de også. Vi må ta vare på hverandre.

Og Staten Norge må ta grep og være i forkant av utviklingen som fyker avgårde og som for oss godt voksne er vanskelig å følge med på. Her føler jeg de har feilet. Jeg så nylig nå en artikkel om at politi en en bygd hadde begynt å følge med på snap-chat - for å se ungdommer som sloss og utøvde vold og la ut det. Dette har vært gjort på YT i årevis. De henger så veldig etter!

Her ble noe  innafor temaet, men også generelt om SoMe og den kraften den har på våre unge. Dette er noe jeg brenner oppriktig for.

 

Endret av Malika
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AntiBullshit skrev:

Wow, hvis de bildene ikke er manipulert så er det sjokkerende lesning. Tenk å snakke sånn til noen man en gang har vært glad i, oppfordring til å ta livet sitt er jo langt over streken

Jeg håper du kan lese posten jeg la under ditt innlegg. Å ta livet sitt gjør ca 600 nordmenn i året. 

Ungdomsårene og ung voksen er en svært sårbar alder, og vi har med oss forskjellige utgangspunkt og bagasje. Både positiv og negativ. Jeg har selv vært dødsfortvilet i opplevd massiv kjærlighetssorg. Min affekt fikk kun mine nære kjenne til. Og knapt nok de.

Så trå varsomt. Vær snille. Prøv å forstå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

@Malika

Jeg skjønner hva du skriver og er på et vis enig med deg i det med å forstå de affektive handlingene. Og jeg stiller meg bak utsagnet om SoMe som et monster. Det er virkelig en arena som påvirker våre unge negativt både fordi de blir eksponert for uoppnåelige glansbildet men også på grunn av mobbing og opplevelsen av utenforskap. 

Likevel strekker ikke forståelsen min seg så langt som din, fordi en ting er hvordan du blamerer deg selv, noe helt annet er det når du rammer andre. Der går grensa for meg. Da er det forbi forståelse for min del. Å bruke sine SoMe kanaler til hevn og hat er ikke greit, samme hvor mye i affekt du er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2019 den 2.28, AntiBullshit skrev:

Wow, hvis de bildene ikke er manipulert så er det sjokkerende lesning. Tenk å snakke sånn til noen man en gang har vært glad i, oppfordring til å ta livet sitt er jo langt over streken

får bare opp noe med for dårlig oppløsning til at det går an å lese jeg, hvem oppfordrer hvem til å ta livet sitt!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, eeqaz skrev:

får bare opp noe med for dårlig oppløsning til at det går an å lese jeg, hvem oppfordrer hvem til å ta livet sitt!?

Ingen.

Hun sier til han at hun like godt kan gjøre det/skal gjøre det,fordi det ble slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, eeqaz skrev:

får bare opp noe med for dårlig oppløsning til at det går an å lese jeg, hvem oppfordrer hvem til å ta livet sitt!?

Ingen som oppfordrer noen. Heller det at noen truer med det. Er det lov å sende pm med printscreen av det, eller bryter det med reglene?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, J.. skrev:

Ingen.

Hun sier til han at hun like godt kan gjøre det/skal gjøre det,fordi det ble slutt.

Den skjønte jeg ikke, er hun ikke glad for at hun kom seg ut av det hun mener var et dårlig forhold  ? Så bare to av insta postene hennes hvor hun bla skrev F#ck him og hans Insta. hvor han ga uttrykk for at han var trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Smørøye skrev:

Ingen som oppfordrer noen. Heller det at noen truer med det. Er det lov å sende pm med printscreen av det, eller bryter det med reglene?🤔

Sjekker moderator PM ? Trodde det ikke var lov i forh til personvern jeg, men det vet jeg ikke altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, eeqaz skrev:

Den skjønte jeg ikke, er hun ikke glad for at hun kom seg ut av det hun mener var et dårlig forhold  ? Så bare to av insta postene hennes hvor hun bla skrev F#ck him og hans Insta. hvor han ga uttrykk for at han var trist.

Hun skrev så.

Men så skrev hun jo dette på DM til han.

Tror heller på det som egentlig ble sagt på privaten,fremfor tompraten hennes i offentligheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, J.. skrev:

Hun skrev så.

Men så skrev hun jo dette på DM til han.

Tror heller på det som egentlig ble sagt på privaten,fremfor tompraten hennes i offentligheten.

hm, tja, kan jo kjenne meg i at man ønsker å fremstå som en ting utad og samtidig egentlig føle noe annet. Sjekket forøvrig wayback machine men ikke noe lagret der foreløpig fra 2019 på hennes konto, fant en del annet som ikke er på kontoen lenger da, skulle tro hun visste bedre enn å legge ut noe for så å slette de, ting blir ofte ikke slettet 100% på nettet, men i affekt kan man jo gjøre litt av hvert  . .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, eeqaz skrev:

hm, tja, kan jo kjenne meg i at man ønsker å fremstå som en ting utad og samtidig egentlig føle noe annet. Sjekket forøvrig wayback machine men ikke noe lagret der foreløpig fra 2019 på hennes konto, fant en del annet som ikke er på kontoen lenger da, skulle tro hun visste bedre enn å legge ut noe for så å slette de, ting blir ofte ikke slettet 100% på nettet, men i affekt kan man jo gjøre litt av hvert  . .

Internett glemmer aldri,uansett hvor mange ganger man trykker "delete".

Og hun går jo i mot hva hun selv sier veldig,veldig ofte.

Derfor er det faktisk lettere å tro på han enn henne,i denne settingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎31‎.‎01‎.‎2019 den 0.32, Malika skrev:

Jeg synes dette er trist. Å ta et brudd slik i SoMe slik at det legges til rette for at folk skal synes og mene og hate og kroe seg i selvtilfredshet. Vi må huske at det er to unge mennesker oppi det hele som er mennesker og menneskelige. Affektive meldinger som kopieres og spres fra en andrepart  er i utgangspunktet private (her snakker jeg om sms-samtaler og ikke noe som har vært offentlig). Affektive poster fra de som er førstepart må forstås som affektive, og de ble slettet av de involverte. Likevel finnes de jo på nettet. For alltid. Men det er SoMe, slik er denne ungdomskulturen blitt. Mulig jeg er i overkant empatisk og liberal, for intet menneskelig er meg fremmed. Og det er komplekst og med toner vi som ikke står oppi det er i stand til å mene noe om.

Jeg er voksen, med en datter på i tenårene, og jeg er fullt klar over hvilken kraft SoMe har. Da jeg var ung ble brudd noe som ble innenfor den nærmeste sirkel av venner, med kanskje litt sladder og prat. Nå blir affekten kringkastet raskt på de ulike medier, ikke bare i en telefonsamtale til de nærmeste vennene. Og det gjelder ikke bare såkalte kjendiser og offentlige personer. Dette foregår på snap, på insta, og det ødelegger i verste fall unge liv. Når det er sagt er det også voksne som tar oppvasken i SoMe. 

Jeg håper at voksne med tenåringer og unge voksne tar en prat med sine. Skap gjerne nettverk med voksne som ikke er daglige omsorgspersoner,  tenk nettverk med voksne som de kan føle seg trygge hos og prate med. Noen ganger er det lettere å snakke med en voksen som ikke er din forelder eller omsorgsperson.

SoMe-monsteret kommer bare til å eskalere og da må trygge voksne være der. Både for barn, tenåringer og unge voksne. Og også voksne i tilfeller.

Og det må inn i skole og generell dannelse. Og her har Staten Norge en massiv jobb å gjøre, både med uthenging i SoMe, eksponering av barn i SoMe osv. Jeg får et inntrykk av at Norge har slumret, og tenkt at SoMe i så måte ikke er alvorlig. Det er fokus på å ikke chatte med "voksne" og passe seg for seksuelle forbrytere.

Men like viktig er denne flommen av info som tar fart i SoMe, med bilder (ofte tatt uten samtykke), hatpropaganda, mobbing og rykter som sprer seg.

Vi må ta vare på våre unge. Og jeg tenker på Ulrikke og Henrik som våre unge de også. Vi må ta vare på hverandre.

Og Staten Norge må ta grep og være i forkant av utviklingen som fyker avgårde og som for oss godt voksne er vanskelig å følge med på. Her føler jeg de har feilet. Jeg så nylig nå en artikkel om at politi en en bygd hadde begynt å følge med på snap-chat - for å se ungdommer som sloss og utøvde vold og la ut det. Dette har vært gjort på YT i årevis. De henger så veldig etter!

Her ble noe  innafor temaet, men også generelt om SoMe og den kraften den har på våre unge. Dette er noe jeg brenner oppriktig for.

 

Kloke ord, som jeg håper mange tar til seg. Trå varsomt, spesielt når personer er så sårbare. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, J.. skrev:

Internett glemmer aldri,uansett hvor mange ganger man trykker "delete".

Og hun går jo i mot hva hun selv sier veldig,veldig ofte.

Derfor er det faktisk lettere å tro på han enn henne,i denne settingen.

ja jeg synes insten hennes er ganske så kroppsfiksert i forhold til uttalelsene, hun gikk hardt ut mot Kristine Ullebø anliggende kroppspress, men selv er det helt ok å danse med ræva i liten truse mot kamera...alt på kontoen der er jo halvnake selfier, kunne posta mye annet for å si det sånn. Men skjønte aldri det paret der heller, han fremstår som alt hun har kritisert 

Endret av eeqaz
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lana01 skrev:

Kloke ord, som jeg håper mange tar til seg. Trå varsomt, spesielt når personer er så sårbare. 

enig med innlegget du kommenterer her, men hun er tross alt 22 og ikke i tenårene lenger, og hun har valgt offentligheten, det er vanskelig å beskytte folk mot seg selv men en kan jo prøve..

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...