Gå til innhold

Ulrikke Falch


boski

Anbefalte innlegg

Herrefred, så nettopp på denne debatten fra 08.03.2018, og jeg skjønner ikke at folk mener Ulrikke er så flink? Jeg er ikke alltid enig med Kristin Gjelsvik, men i det minste kommer hun med gode argumenter. Ulrikke fremstiller seg som ekstremt naiv og fremviser manglende innsikt. At mediene hyller henne så mye som gjøres, det fatter jeg faktisk ikke.
 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, Jolene skrev:

Herrefred, så nettopp på denne debatten fra 08.03.2018, og jeg skjønner ikke at folk mener Ulrikke er så flink? Jeg er ikke alltid enig med Kristin Gjelsvik, men i det minste kommer hun med gode argumenter. Ulrikke fremstiller seg som ekstremt naiv og fremviser manglende innsikt. At mediene hyller henne så mye som gjøres, det fatter jeg faktisk ikke.
 

Huff, pinlig. Jeg må si jeg føler meg som et fossil allerede, selv om jeg vokste opp på 90-tallet. Jeg skjønner ingen ting av denne blogge-hverdagen. Er jammen glad vi ikke ble utsatt for "influencere" uten utdanning, livserfaring, eller nevneverdige kunnskaper om noe som helst da min generasjon var barn og ungdommer. Men det mest sjokkerende er at veletablerte mediehus, politikere og andre som burde ha bedre gangsyn gir disse folka så mye oppmerksomhet. En person i starten av 20-årene uten utdanning eller vanlig jobb burde ikke fremstilles som noen meningsautoritet i samfunnet.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, dr_zhivago skrev:

Huff, pinlig. Jeg må si jeg føler meg som et fossil allerede, selv om jeg vokste opp på 90-tallet. Jeg skjønner ingen ting av denne blogge-hverdagen. Er jammen glad vi ikke ble utsatt for "influencere" uten utdanning, livserfaring, eller nevneverdige kunnskaper om noe som helst da min generasjon var barn og ungdommer. Men det mest sjokkerende er at veletablerte mediehus, politikere og andre som burde ha bedre gangsyn gir disse folka så mye oppmerksomhet. En person i starten av 20-årene uten utdanning eller vanlig jobb burde ikke fremstilles som noen meningsautoritet i samfunnet.

Det er det som gjør hele greia skummelt. Spør du masse kvinner om hva som interesser dem, - ja da vil de svare påvirkere. Slik er kvinner, for menn flest er det jo ganske banalt at man gidder å ha et menneske helt uten livserfaringer, - ei skuespillerinne, - en som lever av å ape etter andre mennesker og bedrive skuespill, - dette vesenet opphøyer hundretusener av kvinner seg til som en slags feministisk forbilde!

Man må bare le av dette her. Er kvinner selv bevisste den atferden, og hva kommer det av at så mange kvinner liker underkastelse så godt, og hvor kommer dette behovet av å la seg lede av mennesker en ikke kjenner?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje burde voksne mennesker i medier og offentligheten være sitt ansvar bevisst og ikke skyve ungjenter frem så fort de klarer å gjennta ens eget ideologiske standpunkt. 

Falch har vært åpen om at hun har slitt før, og som mange unge mennesker som sliter med å passe inn fant hun til slutt et miljø som ikke bare tok henne imot med åpne armer, men hyllet henne som en stor tenker når hun gjenntok denne gruppens ideer og meninger. Deter bedre enn når unge mennesker finner trøst og aksept i mer ekstreme og ytterliggående grupper, som nazister, islamister og kommunister, men kanskje bør en likevel være var for mekanismene som fører til at unge mennesker plutselig går ‘fullt ut’ inn i en gruppe og svelger deres idegrunnlag. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Jolene skrev:

Herrefred, så nettopp på denne debatten fra 08.03.2018, og jeg skjønner ikke at folk mener Ulrikke er så flink? Jeg er ikke alltid enig med Kristin Gjelsvik, men i det minste kommer hun med gode argumenter. Ulrikke fremstiller seg som ekstremt naiv og fremviser manglende innsikt. At mediene hyller henne så mye som gjøres, det fatter jeg faktisk ikke.
 

Det er fælt å si det, men så fort en ung kvinne fra ‘blogosfæren’ mener noe, noenlunde politisk korrekt, om noe annet enn sminke og klær virker det som reaksjonen mer eller mindre er ukritisk hyllest. Det hele minner om ‘se hun kan snakke’ der det at de sier noe om noe aom betyr noe i seg selv er såpass betydningsfullt at innholdet i seg selv kommer i siste rekke.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, dr_zhivago skrev:

Huff, pinlig. Jeg må si jeg føler meg som et fossil allerede, selv om jeg vokste opp på 90-tallet. Jeg skjønner ingen ting av denne blogge-hverdagen. Er jammen glad vi ikke ble utsatt for "influencere" uten utdanning, livserfaring, eller nevneverdige kunnskaper om noe som helst da min generasjon var barn og ungdommer. Men det mest sjokkerende er at veletablerte mediehus, politikere og andre som burde ha bedre gangsyn gir disse folka så mye oppmerksomhet. En person i starten av 20-årene uten utdanning eller vanlig jobb burde ikke fremstilles som noen meningsautoritet i samfunnet.

Samme her.

2 timer siden, herzeleid skrev:

Det er fælt å si det, men så fort en ung kvinne fra ‘blogosfæren’ mener noe, noenlunde politisk korrekt, om noe annet enn sminke og klær virker det som reaksjonen mer eller mindre er ukritisk hyllest. Det hele minner om ‘se hun kan snakke’ der det at de sier noe om noe aom betyr noe i seg selv er såpass betydningsfullt at innholdet i seg selv kommer i siste rekke.

Er så enig. Når noen kaster seg inn i en debatt og bare gjentar de samme meningene som andre har kommet med før, burde det stilles mer kritiske spørsmål. Derimot er det kjernen i problematikken - når det politisk korrekte gjentas er det ikke så farlig. Dersom en stemme kommer til som ikke er politisk korrekt, da svartmales det og den unge har ikke nok innsikt i det han eller henne snakker om. Det er rett og slett en skummel utvikling!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest CecilieX
7 timer siden, waco skrev:

Det er det som gjør hele greia skummelt. Spør du masse kvinner om hva som interesser dem, - ja da vil de svare påvirkere. Slik er kvinner, for menn flest er det jo ganske banalt at man gidder å ha et menneske helt uten livserfaringer, - ei skuespillerinne, - en som lever av å ape etter andre mennesker og bedrive skuespill, - dette vesenet opphøyer hundretusener av kvinner seg til som en slags feministisk forbilde!

Man må bare le av dette her. Er kvinner selv bevisste den atferden, og hva kommer det av at så mange kvinner liker underkastelse så godt, og hvor kommer dette behovet av å la seg lede av mennesker en ikke kjenner?

Nåja, jeg tror ikke dette er kjønnsbetinget. Kjenner plenty med menn som idoliserer sine idrettshelter eller mannlige komikere. Det er bare å ta en titt på mannlige kjendisers SoMe kanaler så flommer det over av beundring og heiarop fra menn. Så stor påvirkning har disse kjendisene at de også brukes som sponsorobjekter nettopp fordi de har følgere av begge kjønn. Se bare på økonomien rundt diverse Premier League klubber. Og disse fotballspillerne er vel ikke akkurat særlig mye mer å se opp til enn rosabloggere og unge skuespillere uten utdannelse og livserfaring. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Nåja, jeg tror ikke dette er kjønnsbetinget. Kjenner plenty med menn som idoliserer sine idrettshelter eller mannlige komikere. Det er bare å ta en titt på mannlige kjendisers SoMe kanaler så flommer det over av beundring og heiarop fra menn. Så stor påvirkning har disse kjendisene at de også brukes som sponsorobjekter nettopp fordi de har følgere av begge kjønn. Se bare på økonomien rundt diverse Premier League klubber. Og disse fotballspillerne er vel ikke akkurat særlig mye mer å se opp til enn rosabloggere og unge skuespillere uten utdannelse og livserfaring. 

Nå brukes sjelden fotballspillere og andre idrettsutøvere som noe talerør for politiske grupperinger da. Man beundrer prestasjonene deres på banen. Komikere som har talent blir hyllet fordi de er morsomme. Men det finnes mange komikere som oppfører seg mer som aktivister i forkledning, og de pleier å syte når de ikke vinner morro-priser...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.2.2019 den 1.19, herzeleid skrev:

Kanskje burde voksne mennesker i medier og offentligheten være sitt ansvar bevisst og ikke skyve ungjenter frem så fort de klarer å gjennta ens eget ideologiske standpunkt. 

Hallo hvordan skal de ellers få tjent pengene sine ? «Voksne folk i medier» tjener penger på slike ungjenter. Det hele er et kynisk spill. 

 

....forstår ikke folk dette ? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.2.2019 den 22.06, waco skrev:

Joda vi skal ikke overdrive. Tror du at du finner profiler fra spray-date eller chatten fra sol.no fra 1999?

kan jo teste de ulike internett-arkiv funksjonene for å sjekke

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Miss/usikker skrev:

Ser at serien hennes er utsatt på ubestemt tid. Kan det ha en sammenheng med bruddet...?

Var det programmet der hun skulle overbevise enda yngre mennesker om at de er feminister? Da var det kanskje like greit.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, herzeleid skrev:

Var det programmet der hun skulle overbevise enda yngre mennesker om at de er feminister? Da var det kanskje like greit.

Haha stemmer.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4.2.2019 den 22.22, Miss/usikker skrev:

Ser at serien hennes er utsatt på ubestemt tid. Kan det ha en sammenheng med bruddet...?

Den er spilt i for lenge siden, fra Dagbladet: Nå er alle opptak ferdig, og vi sitter og klipper programmet ferdig nå, sier Ibrahim til TV 2 og fortsetter: - Vi jobber nå med å finne et godt publiseringstidspunkt. Når premieren blir vet vi ikke. Det er et stort puslespill som skal legges med alt innholdet vi lager i hele NRK.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, eeqaz skrev:

Den er spilt i for lenge siden, fra Dagbladet: Nå er alle opptak ferdig, og vi sitter og klipper programmet ferdig nå, sier Ibrahim til TV 2 og fortsetter: - Vi jobber nå med å finne et godt publiseringstidspunkt. Når premieren blir vet vi ikke. Det er et stort puslespill som skal legges med alt innholdet vi lager i hele NRK.

Ja, leste det, bare syntes at det var så tilfeldig at det skjedde akkurat nå. Gjør ikke meg så mye egentlig, har ikke tenkt til å se den 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 4.2.2019 den 23.15, herzeleid skrev:

Var det programmet der hun skulle overbevise enda yngre mennesker om at de er feminister? Da var det kanskje like greit.

Bare jeg som stusser litt over at dette konseptet i det hele tatt fikk grønt lys av NRK? En ting er å undersøke holdningene blant unge vedrørende likestilling og feminisme, men at man sender noen med relativt stor sosial makt rundt for å overbevise tenåringer om at de mener ditt eller hører til datt synes jeg er ganske i gråsonen for hva som er greit, spesielt for en statsfinansiert TV-kanal. Kanskje spesielt med tanke på at mange anser Falch for å være litt mer på den ekstreme siden når det kommer til feminisme og at hun kanskje ikke er den mest seriøse aktøren. Serien burde etter min mening heller vært i et format mer likt Uro, hvor det handler om å opplyse og forsøke å fremme flere sider av samme sak rundt likestilling.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal vel ikke fly rundt og få folk til å bli feminister, men for å få dem til å forstå at de allerede er det. Ganske vesentlig forskjell der. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, neiognei said:

Hun skal vel ikke fly rundt og få folk til å bli feminister, men for å få dem til å forstå at de allerede er det. Ganske vesentlig forskjell der. 

Vil heller si at forskjellen ikke trenger å være så stor. Hva om en lærer sa: Jeg prøver ikke få elevene til å bli kristne. Prøver kun å få dem til å forstå de er kristne.  

Jeg ville i hvert fall sagt at læreren drev med misjonering. Hadde også stusset veldig om en kristen kjendis skulle hatt et program på statskanalen som gikk ut på å få ungdom til å forstå de egentlig var kristne.  

Jeg hadde ikke kjøpt forklaringen på hvorfor dette ikke var misjonering rettet mot ungdom.

Endret av SVK
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Feeky skrev:

Bare jeg som stusser litt over at dette konseptet i det hele tatt fikk grønt lys av NRK? En ting er å undersøke holdningene blant unge vedrørende likestilling og feminisme, men at man sender noen med relativt stor sosial makt rundt for å overbevise tenåringer om at de mener ditt eller hører til datt synes jeg er ganske i gråsonen for hva som er greit, spesielt for en statsfinansiert TV-kanal. Kanskje spesielt med tanke på at mange anser Falch for å være litt mer på den ekstreme siden når det kommer til feminisme og at hun kanskje ikke er den mest seriøse aktøren. Serien burde etter min mening heller vært i et format mer likt Uro, hvor det handler om å opplyse og forsøke å fremme flere sider av samme sak rundt likestilling.

Stusser veldig på det samme. Det høres veldig spesielt ut å sponse et program der et ungt menneske som har hatt problemer og funnet trøst i en spesifikk politisk og ideologisk gruppering går på skoler for å overbevise enda yngre mennesker om å slutte seg til samme gruppering. Det hører ut som en konsept som dreier seg mer om ‘forkynning’ og omvending enn faktisk opplysning, og om det hele skal foregå uten noen motstemmer eller refleksjoner rundt hvorvidt det Falch mener faktisk stemmer synes jeg det hele virker etisk temmelig betenkelig.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...