Gå til innhold

Ulrikke Falch


boski

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du sett «Ex on the beach» har du fått med deg alt du trenger å vite fra «Text on the Beach».

Skulle dette ha vært en suksess trenger jeg å få vite mer om hva som foregår inne i forfatterens hode – ikke bare at det skjer så mange «syke ting» at det er vanskelig å huske rett.

https://www.vg.no/rampelys/bok/i/OnO73w/bokanmeldelse-henrik-elvejord-borg-text-on-the-beach-gir-ingen-svar?utm_content=row-2&utm_source=vgfront

Terningkast 2 i VG. 

 

Endret av SVK
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

 

På 11.11.2018 den 18.04, Vanlig fyr skrev:

Det kan være bots, altså falske følgere man kan kjøpe for penger. Instagram og Twitter har jevnlig opprydninger hvor slike kontoer slettes. 

 

På 11.11.2018 den 18.09, Ewna skrev:

Så hun har kjøpt følgere? Ikke overraskende isåfall.

Det trenger ikke være kjøpte følgere. Jeg får også fake følgere i blant, de sprer spam og annen drit, og følger gjerne "vanlige" kontoer for å gi legitimitet og gå under radaren. Eventuelt poste spam i kommentarfeltene. Hvis man har en viss prosentandel fakebrukere, så blir det jo sånn. Og så ryker det en 20 000 hver gang IG rydder opp hvis du har en stor konto.

Vanlige brukere klarer jo kanskje til en viss grad å holde unna og identifisere åpenbare tullekontoer, men i og med at SKAM var en så stor internasjonal suksess, var det kanskje mindre åpenbart at en del av de utenlandske følgerne var spam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud det var en opplevelse å lese disse anmeldelsene, likte særlig denne frasen fra VG: "Borg tror han er Guds gave til både realityserien og litteraturen" 

Er nok ikke bare det han tror han er guds gave til... 

Flott valg av mann, "feministen" Ulrikke 👍

(hadde sagt det samme uansett hvilken kvinne som hadde hoppet på denne drittungen) 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/13/2018 at 9:24 PM, Isaccis said:

Hva var det egentlig Henrik gjorde som får folk til å se på han som det diametralt motsatt, som noen sier her, av viktige meninger, å stå for noe og da i retning feministiske verdier? Er det bare det at han omtalte hun første som gnien på musa og var frustrert over at han ikke fikk seg full rulle der? For de episodene jeg så sa han tydelig at han selvfølgelig også respekterte dette, selv om det ikke gikk sånn han ønsket? Han var også den jeg fikk inntrykk av ofte gav støtte umiddelbart til jentene (og guttene) hvis noe skjedde, og han var flink til å gi opptur når noen var nede. Dessuten synes jeg hun han holdt sammen med siste delen virket avslappet og sterk, hun var klar i talen når hun sa i fra til Henrik hva som gjaldt, ikke slik en jente sammen med en slags misogyn, anti feminist som elsker å plage andre hadde oppført seg. 

Har ikke sett alt av episoder, men synes bare det blir drøyt gravalvorlig og unødvendig kritisk holdning til Henrik som person og kjærestemateriale. Gnien på musa-uttalelsen, analsex interessert og generelt seksuelt frustrert i enkelte av episodene er det verste jeg fikk med meg? Det virker som mange tar Paradise veldig seriøst og bokstavelig, uten å få med seg hva og hvem som sprer god energi og puls. Omtrent som når en sloss for feministiske verdier der lik rett og mulighet helst ikke bør inkludere damer som ser for bra ut, de bør slutte å vise seg fram på sexy, avkledd måte, i hvert fall.

Tror bikini toppen kom på markedet før fargefoto, gjorde det ikke det? Skjønner ikke at evolusjonen med avkledd, utringet, bikini eller andre klesplagg ikke har stått psyken vår mer bi. 

 

 

Orker ikke å blande meg inn i debatten, men da har du gått glipp av episoden hvor Henrik har fått nok av at hun er så «gnien på musa» og det blir klart at det er ferdig mellom dem. Etter samtalen sprader Blodprinsen direkte bort til en av jentene, og spør om hun vil ha seksuelt samkvem. Det gjennomføres, og noen timer senere får Henrik napp igjen, da med en annen jente. 

Jeg så en episode eller to til, så tok jeg en #orkerikke

Endret av honoluluu
Dysleksi
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, Trude.lutt skrev:

Nå er det kommet fram at fyren er bipolar. Da burde media la han være i fred. Ikke gi han oppmerksom. 

Burde media ignorere alle som er bipolare? 

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skuffet når han bruker psykisk lidelse som argument mot produksjonen. Produksjonen har jeg ingen kommentar til, men føler han setter lidelsen i et dårlig lys. Som om alle bipolare blir "klin kokos", klikker eller tyr til vold.

Må innrømme at det første jeg tenkte etter jeg leste dette, var at det oser av selvdiagnosering a la Sofie Elise, men jeg ser han har nevnt både psykiater og sykemelding, så den skal jeg holde meg god for.

 

Innlegget er ryddet for brudd på Kvinneguidens regler om sitatrett.

Endret av Papirfly
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, neiognei skrev:

Burde media ignorere alle som er bipolare? 

På ingen måte, men det er vel greit i de hypomane periodene? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.11.2018 den 3.57, Trude.lutt skrev:

På ingen måte, men det er vel greit i de hypomane periodene? 

Du sier jo at media ikke skal gi han noe oppmerksomhet. Skal de spørre først om han er hypoman, manisk eller depressiv eller hvordan skal det foregå? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2018 den 17.57, Ewna skrev:

Noen som vet hvorfor hun stadig har færre følgere på Instagram? Før hadde hun 1 million, sist jeg sjekket var det rundt 976k, og i dag 972k. Avfølger folk henne eller hva er greia? Jeg har i hvert fall avfølget henne for en stund siden, men kan det være så mange som har gjort det samme?

Nå 961k. Her går det kraftig nedover, for å si det sånn. Aldri sett dette på andre store profiler. Vil tro en del avfølger henne grunnet dobbeltmoralen (noe jeg selv har gjort for lenge siden), men så mange? Sier isåfall sitt. Tror selv hun kan ha kjøpt følgere. Innleggene hennes har aldri vært spesielt interessante, i hvert fall ikke interessante nok til at 1 million skulle vært interessert å se mer av det. Eller?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
6 minutter siden, Ewna skrev:

Nå 961k. Her går det kraftig nedover, for å si det sånn. Aldri sett dette på andre store profiler. Vil tro en del avfølger henne grunnet dobbeltmoralen (noe jeg selv har gjort for lenge siden), men så mange? Sier isåfall sitt. Tror selv hun kan ha kjøpt følgere. Innleggene hennes har aldri vært spesielt interessante, i hvert fall ikke interessante nok til at 1 million skulle vært interessert å se mer av det. Eller?

Alle som har vært med på SKAM fikk omtrent den mengden følgere. Kvinnelige influencere straffes ofte beinhardt for kjærestebilder/videoer 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bolledeig skrev:

Alle som har vært med på SKAM fikk omtrent den mengden følgere. Kvinnelige influencere straffes ofte beinhardt for kjærestebilder/videoer 😄

Men de andre SKAM-profilene sine følgertall går ikke nedover - ikke som jeg har lagt merke til, i hvert fall. Falchs følgertall går oppsiktsvekkende raskt nedover, jeg har aldri lagt merke til det med noen andre profiler, SKAM eller ei. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Som sagt, legger ut kjærestegreier og feministgreier, og er ikke alle på internett som liker sånt. Så litt inne på Socialblade og reagerte ikke på det tbh. 

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, Bolledeig skrev:

Som sagt, legger ut kjærestegreier og feministgreier, og er ikke alle på internett som liker sånt. Så litt inne på Socialblade og reagerte ikke på det tbh. 

Fortsatt ikke sett andre profiler som som legger ut "kjæreste-" og "feministgreier" som mister så mange følgere. Selv om folk avfølger henne, skulle man trodd hun fikk nye følgere slik at følgertallet i hvert fall holdt seg stabilt - eller økte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
16 minutter siden, Sanandrea said:

Tror virkelig hun kan finnne seg noen bedre..

Samtidig kjenner vi dem jo ikke privat. Så tror man skal være forsiktig med å spekulere i hvem som kan finne seg noe bedre. For alt vi vet har gutten vært tidenes kjæreste i forholdet og hun har vært utro med bestekompisen hans. 

Da hadde det vel vært litt spesielt å snakke om hvor mye bedre kjæreste Ulrikke kan finne seg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...