Gå til innhold

Ulrikke Falch


boski

Anbefalte innlegg

På 27.9.2018 den 17.03, Oline12 skrev:

"Jeg tror enten at det er bløff(sosialt eksperiment, hvordan reagerer folk) eller at hun sliter med dårlig selvtillit og tar det hun får. 

Jeg tror verken at hun har dårlig selvtillit eller at hun sliter med å få seg noe.
Det handler nok mer om at hun falt for utseende hans og personligheten.

Tar nærmest på seg denne "mamma-rollen" ovenfor jenter som vokser opp og gir ut bok som forklarer dem at disse skal du holde deg langt unna, for så å gå rett til største mannsjåvinisten på Ex on the beach selv... Hykler.

Jeg tror dog fremdeles at hun er feminist og står for det samme.
Den enkle, men ubehagelig sannheten er at prinsippene hennes gikk litt ut av vinduet straks musa hennes ble våt. Da var prinsippene hennes plutselig ikke like viktige og ufravikelige

Se denne: https://www.vgtv.no/video/163978/ex-on-the-beach-henrik-leser-hoeyt-fra-boken-sin fra 30 sek og utover. Dette er jo slutshaming delux...

 

Endret av Guri1985
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 minutter siden, Guri1985 skrev:

Jeg tror verken at hun har dårlig selvtillit eller at hun sliter med å få seg noe.
Det handler nok mer om at hun falt for utseende hans og personligheten.

Tar nærmest på seg denne "mamma-rollen" ovenfor jenter som vokser opp og gir ut bok som forklarer dem at disse skal du holde deg langt unna, for så å gå rett til største mannsjåvinisten på Ex on the beach selv... Hykler.

Jeg tror dog fremdeles at hun er feminist og står for det samme.
Den enkle, men ubehagelig sannheten er at prinsippene hennes gikk litt ut av vinduet straks musa hennes ble våt. Da var prinsippene hennes plutselig ikke like viktige og ufravikelige

Se denne: https://www.vgtv.no/video/163978/ex-on-the-beach-henrik-leser-hoeyt-fra-boken-sin fra 30 sek og utover. Dette er jo slutshaming delux...

 

Jeg orker ikke høre ham lese 😊 Off topic kanskje, men har vært innom noen eotb episoder og de fleste er ikke akkurat pripne av seg.. For å si det mildt. Hvor mange har Henrik ligget med der egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utdraget Henrik leser opp består av flere «støtteord» som gjør teksten rotete og uinteressant... Kan ikke se for meg at den boka der blir noe suksess.

Begge er pretensiøse tullinger som trolig innbiller seg at de oser kulhet og høy IQ. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.9.2018 den 8.07, WCKD skrev:

Hun har vel ikke syntes medias oppmerksomhet har vært så kjip når hun har forsøkt å fronte nyfeminismen sin, så det blir for søkt å klage på media når de stiller spørsmål ved hvordan hun da kan bli sammen med en slik person i etterkant.

Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør, kaller vi den oppførselen på voksenspråket.

«Nyfeminisme»?

Mye artige begreper i denne tråden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forsøker seg nå med et offerbilde på Instagram etter all kritikken hun har fått pga forholdet til blodprinsen. Ganske smakløst, selv om det fælt at hun var så hardt rammet av anorexia. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/30/2018 at 11:01 PM, smartbimbo said:

Utdraget Henrik leser opp består av flere «støtteord» som gjør teksten rotete og uinteressant... Kan ikke se for meg at den boka der blir noe suksess.

Er ikke få av bloggerbøkene som har solgt godt så godt mulig denne også vil selge bra uavhenging av innholdet. Han har jo fått mye gratisreklame. 

Er ofte markedsføring som avgjør juleboksalget.

Endret av SVK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker tilbake på Debatten hvos Ulrikke sa til Kristine Ullebø at det ikke var greit å legge ut bilder av kroppen sin, tenk på dine følgere, du har et ansvar som influencer... blablabla var det! Sett siste post til Henrik eller? Bare kropp og se på hvor deilig jeg er. Ikke f.... om Ulrikke har fått inn noen av sine (gamle) meninger om kroppspress der i gården. Hun har svikta totalt. Kjenner jeg ble skikkelig provosert over hele dama. Null respekt!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.9.2018 den 8.07, WCKD skrev:

Hun har vel ikke syntes medias oppmerksomhet har vært så kjip når hun har forsøkt å fronte nyfeminismen sin, så det blir for søkt å klage på media når de stiller spørsmål ved hvordan hun da kan bli sammen med en slik person i etterkant.

Gjør som jeg sier, ikke som jeg gjør, kaller vi den oppførselen på voksenspråket.

Synes ikke det er sammenlignbart. Dersom man brenner for en sak og ønsker publisitet er det en ting. At en tabloidavis (som nærmest er blitt se og hør) gir plass til at forfattere kan bedømme andres forhold/ privatliv er noe helt annet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Metterette skrev:

Synes ikke det er sammenlignbart. Dersom man brenner for en sak og ønsker publisitet er det en ting. At en tabloidavis (som nærmest er blitt se og hør) gir plass til at forfattere kan bedømme andres forhold/ privatliv er noe helt annet. 

Hvordan er det ikke sammenliknbart? Når du velger å være en offentlig person med sterke meninger om et spesifikt tema er du nødt til å ta konsekvensene av et livsvalg som later til å stride i mot tidligere uttalelser.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, WCKD skrev:

Hvordan er det ikke sammenliknbart? Når du velger å være en offentlig person med sterke meninger om et spesifikt tema er du nødt til å ta konsekvensene av et livsvalg som later til å stride i mot tidligere uttalelser.

Hvordan jeg synes det ikke er sammenlignbart, skrev jeg jo. Jeg kan godt supplere med å henvise til etiske normer for pressen, og vær varsom-plakatens punkt 4.3, hvor mediene anmodes om å vise respekt for menneskers privatliv. 

Det er helt greit at andre mener noe annet. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om denne saken, så med det er jeg ferdig å diskutere. 

Endret av Metterette
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Metterette skrev:
 

Hvordan jeg synes det ikke er sammenlignbart, skrev jeg jo. Jeg kan godt supplere med å henvise til etiske normer for pressen, og vær varsom-plakatens punkt 4.3, hvor mediene anmodes om å vise respekt for menneskers privatliv. 

Det er helt greit at andre mener noe annet. Jeg bryr meg ikke nevneverdig om denne saken, så med det er jeg ferdig å diskutere. 

Så klart skal man vise respekt for offentlige personers privatliv, men når en offentlig person sine handlinger privat strider totalt i mot de meninger som presenteres for offentligheten, så er det særdeles relevant.

Om du ikke er interessert i å diskutere skulle du latt være å delta til å begynne med. Nå fremstår det kun som at du trekker deg ut som følge av mangel på argumenter.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2018 den 17.15, hind skrev:
 

Så så. Dere er nå ikke akkurat påfallende mye mer dype enn jentene 😆

Har heller ingen sagt.

Problemet er dobbeltmoralen hun her serverer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ser hun mener at Mads Hansen mobber. Må si at jeg ikke kommer til å bry meg om noe av det hun mener lenger 😊

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Justlooking skrev:
 

Ser hun mener at Mads Hansen mobber. Må si at jeg ikke kommer til å bry meg om noe av det hun mener lenger 😊

Helt enig. Skumleste kronikken. Hva hun sier og mener er null verdt. Synd for det er et viktig tema. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulrikke Falch om Mats Hansen sin innflytelse: 

«Er det så farlig, når det faktisk blir gjort noe?», spør du deg kanskje. Ja, det synes vi, og i hvert fall når en rekke kunnskapsrike mennesker blir forbigått fordi en tidligere fotballspiller velger å uttale seg. Barne- og likestillingsminister Linda Helland kastet seg på ballen i mars, og flere viktige stemmer har vært aktive i kroppskampen i flere år. Likevel velger media å fremstille Hansen som en slags velgjører som endelig tar tak der ingen andre har lykkes.

https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/QlbGqP/ulrikke-falch-og-carina-carlsen-mener-mads-hansen-mobber-paa-instagram

Når  skuespilleren Ulrikke og likesinnede uttaler seg om kroppspress så er de "kunnskapsrike" og "viktige stemmer". Når Mats uttaler seg så er han kun  "en tidligere fotballspiller som velger å uttale seg"

Akkurat nå er det Mats Hansen som får mye oppmerksomhet og det bør Ulrikke tåle. Det er ingen som tror at  Mats Hansen er den første og eneste som har kritisert kroppspress og retusjering.  

Endret av SVK
  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten litt trist å lese kommentatorfeltet til artikkelen, det er ikke en eneste støttende kommentar til kronikken til damene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...