Gå til innhold

Ulrikke Falch


boski

Anbefalte innlegg

1 time siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Utseende teller. Det har også Ulrikke skjønt nå som hun har fått sjans på en 8/10-mann med null personlighet og smashing kropp. Det ville bare sett dumt ut dersom hun da skulle fortsette å kjempe imot kroppspresset, så jeg støtter henne fullt ut i valget om å melde seg ut av den debatten. Man lærer så lenge man lever, flotte idealistiske tanker må vike for erfaring, og Ulrikke er fortsatt ung og lærer ennå.

Så hvis man er sammen med en mann med flott kropp kan man ikke samtidig være mot kroppspress?

Det er kanskje det dummeste jeg har lest her inne, og det sier sitt. 

Forøvrig aner jeg ikke hvem mannen er, men om han er den hun har valgt bør vel alle være glade på hennes vegne? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må komme med en latterlig sammenligning, men ikke tenk på folka, tenk mer på "saken". Mange dømmer Melania Trump. Hun blir jo shamet for valg av mann. Og jeg tenker, med rette! Selv om Ulrikke nå poster på sin story at hun forstår ikke at hun blir shamet, "kvinner skal stå til ansvar for sin manns uttalelser"... det er ikke det vi snakker om. Jeg må kunne stå for min kjæreste sine meninger og valg. Jeg må kunne respektere han. Derfor er vi sammen, derfor vil jeg være hans kjæreste. Jeg respekterer han. Ikke snakk om at jeg skal personlig stå til ansvar for hva han gjør, men jeg har da vel valgt å bli forelsket i hans vesen, verdier, empatiske evner, holdninger... personligheten!

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
8 minutter siden, Mrs O'Donell said:

Så hvis man er sammen med en mann med flott kropp kan man ikke samtidig være mot kroppspress?

Det er kanskje det dummeste jeg har lest her inne, og det sier sitt. 

Forøvrig aner jeg ikke hvem mannen er, men om han er den hun har valgt bør vel alle være glade på hennes vegne? 

Vi snakker ikke om en normalt oppegående fyr her som i tillegg har fin kropp. Vi snakker om en deltaker i Ex On The Beach, altså en fyr som så vidt har nok hjernekapasitet til å holde kroppens basale funksjoner i gang. Men nå har du tydeligvis ikke hørt om det programmet, så din misforståelse er tilgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Supah skrev:

Håper hun skjønner hva hun driver med...

Blir trist av å se Instagramen hennes nå. Slettet mye. Mye viktig. Hele hennes Instagram har vært viktig. Den har betydd og betyr mye for mange. Jeg så nettopp instastory, og jeg skjønner at det føles ugreit, og at hun kanskje prøver å få frem et poeng. Men hun har selv snakket om å ta sitt ansvar som influencer.

Husk hvor mange usikre jenter som har trykket Ulrikke Falch til sine hjerter, fått inspirasjon, mot og selvtillit sammen med deg i sosiale medier. Mange kan si mye om  din måte å dele, din måte å kjempe. Men ingen kan ta fra deg at du har vært enormt enormt viktig for mange! Tenk deg godt om før du forsvinner fra den rollen.. uansett hvilken motivasjon du har. 

Det er på grunn av tappelino youtuberen.

 

5 timer siden, Oline12 skrev:

Jo helt riktig! Jeg skrev min mening om mannen, men lurer kanskje mer på hvorfor hun har sletta nesten hele instaen sin for alle feministiske poster? Det skurrer mer. Kom kanskje ikke godt nok frem ;)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rystende kommentarer på ig. Jenter skriver hun er for stygg for denne typen. Nei ærlig talt. Slik er verden blitt. Pga sosiale medier og kroppspress bloggere fronter. Så vanlige jenter må se ut som paradis hotell deltakere for å bli sammen med en med vaskebrett?! Stakkars unge jenter, dere vet lite.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får da endelig håpe at alt det idiotiske Ulrikke har sagt i feminismens navn, ikke er noe hun faktisk står for.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Brannslangen skrev:

MGTOW = Men Going Their Own Way

Det er i all korthet et slags mannlig motstykke til moderne feminisme. Der feministene klager over patriarkatet, klager MGTOW-erne over "gynokratiet". Fascinerende hvordan disse to gruppene er som to dråper vann (bare med motsatte fortegn), men hater hverandre så inderlig.

Du vet ikke hva feminisme er og hensikten og målet med det heller, tydeligvis...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, loveli skrev:

Veldig uenig!

Man er aldri den man sier man er, man er den man viser seg å være via handlinger. Man kan ikke kalle seg vegetarianer når man spiser kjøtt.

Det er null troverdighet i å utgi seg for å være en sterk jernkvinne som sier at kvinner ikke skal finne seg i hva som helst fra partneren sin og så gå rundt halvt ihjelbanket av mannen jevnlig. Man kan godt si at man er en kvinne som ikke lar seg pelle på nesa, men ingen vil tro på det fordi du ikke lever opp til det.

Ulrikke sier hun er feminist. Henrik er mildt sagt ikke det. Han slutshamet alle jentene på "Ex on the beach" og har gjentatte ganger sagt at han overhodet ikke kunne vært sammen med noen av jentene fordi de er lette på tråden. Han har dømt kvinnenes sexliv som noe negativt og vulgært. Problemet er at deres sexliv er ganske likt hans eget. Han behandler i tillegg kvinner som objekter og spillbrikker i et psykt spill der han prøver å gjøre en kvinne han liker sjalu. 

Jeg trodde hele tiden at Ulrikke ville akkurat slike holdninger til livs. Hun har sagt hun er sterkt imot at kvinner skal bete seg annerledes enn menn for å oppnå aksept. Hun er, eller var, for likestilling.

Partnervalg er nettopp et valg. Valget av Henrik som partner har knust hennes troverdighet som feminist. Sorry Ulrikke.

Tror du at hun finner seg i hva som helst av partneren sin? Og så sammenligner du hennes valg av kjæreste nå med en person som blir banket opp jevnlig?

Dere tar helt av i tråden... spesielt kommentaren om at hun ikke lenger er troverdig i kampen mot kroppspress når hun er sammen med en med 8-pack. Dere må skille sak og person, folkens... Hun er fremdeles feminist selv om han er en idiot.

Om ektemannen/kona deres sa noe skandaløst på jobb, og så ville alle klandre deg for det og si du hadde mistet all troverdighet, hadde dere akseptert det? Nei.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, waco skrev:

Ulrikke slettet sosiale medier pga tappelino youtuberen.

 

Kan noen oppsummere hva som sies her? Er ikke villig til å se 10 min med han fyren.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Mnjah skrev:

Tror du at hun finner seg i hva som helst av partneren sin? Og så sammenligner du hennes valg av kjæreste nå med en person som blir banket opp jevnlig?

Dere tar helt av i tråden... spesielt kommentaren om at hun ikke lenger er troverdig i kampen mot kroppspress når hun er sammen med en med 8-pack. Dere må skille sak og person, folkens... Hun er fremdeles feminist selv om han er en idiot.

Om ektemannen/kona deres sa noe skandaløst på jobb, og så ville alle klandre deg for det og si du hadde mistet all troverdighet, hadde dere akseptert det? Nei.

Hadde jeg vært en jøde, så hadde jeg ikke orket å bli sammen med en nazist. Litt på spissen. 

Eller, blir det omvendt? 🤔

Endret av Parasoll
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mnjah skrev:

Tror du at hun finner seg i hva som helst av partneren sin? Og så sammenligner du hennes valg av kjæreste nå med en person som blir banket opp jevnlig?

Dere tar helt av i tråden... spesielt kommentaren om at hun ikke lenger er troverdig i kampen mot kroppspress når hun er sammen med en med 8-pack. Dere må skille sak og person, folkens... Hun er fremdeles feminist selv om han er en idiot.

Om ektemannen/kona deres sa noe skandaløst på jobb, og så ville alle klandre deg for det og si du hadde mistet all troverdighet, hadde dere akseptert det? Nei.

Sa noe dumt på jobb? Den fyren her mener det han har sagt generelt. Det var ikke bare én dum og lite gjennomtenkt kommentar.

Jeg mener Henrik skader Ulrikkes troberdighet som feminist ja, uavhengig om hun finner seg i alt han sier å gjør eller ikke. Det blir som om en vegetarianer som fordømmer kjøttetere skulle blitt sammen med en kjøtteter. Det blir litt komisk.

Men det blir interessant å følge dem. Blir Henrik litt mer feminist, eller blir Ulrikke litt mindre feminist? En mellomting? 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, loveli skrev:

Sa noe dumt på jobb? Den fyren her mener det han har sagt generelt. Det var ikke bare én dum og lite gjennomtenkt kommentar.

Jeg mener Henrik skader Ulrikkes troberdighet som feminist ja, uavhengig om hun finner seg i alt han sier å gjør eller ikke. Det blir som om en vegetarianer som fordømmer kjøttetere skulle blitt sammen med en kjøtteter. Det blir litt komisk.

Men det blir interessant å følge dem. Blir Henrik litt mer feminist, eller blir Ulrikke litt mindre feminist? En mellomting? 

Jeg mener at du aldri hadde akseptert å bli holdt ansvarlig for din partners uttalelser, så hvorfor skal Ulrikke måtte bli holdt ansvarlig for hans?

Jeg er vegetarianer, mannen min spiser kjøtt - vi er faktisk to individer - hva er der du ikke forstår med akkurat det konseptet? Noe er der du tydeligvis ikke forstår, når du spekulerer i om Henrik skal bli mer feminist eller Ulrikke mindre feminist...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er åpenbart virkelig stramme tøyler for hvordan feminister får leve livet sitt! Meningen med feminisme er jo også det at kvinner skal få gjøre det de vil, inkludert bli sammen med hvem de vil :P Så de som kritiserer Ulrikke for forholdet sitt med Henrik, undergraver jo feminismen minst like mye som hun selv ???

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Soeuh skrev:

Det er ikke det at du er vegetarianer og mannen din spiser kjøtt som er greia, men hvis du gikk ut og fordømte folk som spiste kjøtt. Hvis du gjorde det til ditt levebrød å snakke ned om de som spiste kjøtt, så hadde det faktisk vært veldig dobbeltmoralistisk å samtidig elske og være sammen med en som spiser kjøtt, og fronter den livsstilen (f. eks. ved å jevnlig poste bilder av kjøtt-mat på insta). Ulrikke er ikke "en vanlig person som står for likestilling", men en ganske ekstrem feminist som bruker en hver mulighet til å fronte det. 

Spot on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Oline12 skrev:

Ulrikke har slettet mesteparten av instagrampostene sine og blitt sammen med etter min mening, en særdeles usjarmerende ex on the beach deltaker. Bare jeg som mista litt respekten for henne nå? 

Har hun slettet feministpostene? Er hun ikke feminist lenger?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...