Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

«alle som ønsker kan skrive til meg om ting de ønsker jeg skal skrive om i boka .for jeg kommer til og skrive om hvor gal barnevernet og er mot andre ...et lite stykke om hvordan alle folk blir behandlet i dag av barnevernet»

 

Skriver ei der inne. Det tenker jeg blir en bra bok.

Anonymkode: 7f2c0...cb0

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å bytte tema litt. :) 

Jeg så en postet link om en dame som har søkt om asyl i Polen på grunn av at barnevernet har fremmet en sak om omsorgsovertakelse. Kan Polen faktisk innvilge asyl på bakgrunn av det? :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, SesameStreet skrev:

Bare for å bytte tema litt. :) 

Jeg så en postet link om en dame som har søkt om asyl i Polen på grunn av at barnevernet har fremmet en sak om omsorgsovertakelse. Kan Polen faktisk innvilge asyl på bakgrunn av det? :klo:

Jeg vet ikke. Men ifølge gruppen er Polen løsningen på alt. Flykt til Polen, dra til Polen, snakk med polen... polen er løsningen på alt. Grunnen er vist at Polen ikke har utleveringsavtale med Norge.

med tanke på at polske heller rømmer hit for å jobbe og leve, vil jeg tro Polen er et fattig land. Er det bedre å bo i fattigdom enn å samarbeide med norsk barnevern?

Endret av Cyndaquil
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

" Jævla skole skolen min skal kansje anmeld meg for true elev med kniv å 2 stjele episoder barnevernet her we go agen"

Dette er ordene fra en 14-15 åring i gruppen

Anonymkode: c77d7...25c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" Jævla skole skolen min skal kansje anmeld meg for true elev med kniv å 2 stjele episoder barnevernet her we go agen"

Dette er ordene fra en 14-15 åring i gruppen

Anonymkode: c77d7...25c

Hun blir vel bedt om å rømme landet, for det er løsningen på alt.

Anonymkode: cd74a...32e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan fungerer det egentlig om disse skulle ha fått innvilget asyl i Polen? Ikke snakker hverken de eller barna polsk, jeg går ut i fra at de ikke har masse midler oppspart, og er ikke så lett å få seg jobb med utdanning fra livets harde skole. Hvordan lever de som flykter?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Cyndaquil skrev:

Jeg vet ikke. Men ifølge gruppen er Polen løsningen på alt. Flykt til Polen, dra til Polen, snakk med polen... polen er løsningen på alt. Grunnen er vist at Polen ikke har utleveringsavtale med Norge.

med tanke på at polske heller rømmer hit for å jobbe og leve, vil jeg tro Polen er et fattig land. Er det bedre å bo i fattigdom enn å samarbeide med norsk barnevern?

De har en utleveringsavtale med Norge, men med deres sterke kristne verdier så vil jeg anta at de nok ikke setter det høyest på listen å utlevere tilbake til det norske barnevernet. Polen er ikke akkurat et land som er ivrig med å innvilge asylsøknader og de tenker nok over at kan ende opp med å få mange ikke-kristne asylsøkere om de innvilger denne. 

Spørsmålet er hva de lever av, når du nevner fattigdom. Hvordan betaler de for maten på bordet og taket over hodet? Og hvis de ikke får innvilget asylsøknaden, hva lever de isåfall av?

Endret av SesameStreet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, les diskusjonen de har om peanøtt-allergi. De lever virkelig i sin egen verden hvor alle andre er ute etter å ta de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er VIKTIG Å SKRIVE slik som dette for da virker man så mer SERIØS

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yttringsfrihet og trussler er da to helt forskjellige ting. 

Om du er så redd for å miste ett evt barn, at du tar abort. Da er det garantert noe som er galt med vedkommende allerede.

2018-03-09 10_37_18-Barnevernet vil vi ha fullstendig fjernet.png

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, SesameStreet skrev:

Bare for å bytte tema litt. :) 

Jeg så en postet link om en dame som har søkt om asyl i Polen på grunn av at barnevernet har fremmet en sak om omsorgsovertakelse. Kan Polen faktisk innvilge asyl på bakgrunn av det? :klo:

Man søker ikke asyl, men man kan flytte fritt innad i EU. De har ikke alle begrep på plass...

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Frostrose skrev:

Man søker ikke asyl, men man kan flytte fritt innad i EU. De har ikke alle begrep på plass...

I gruppen er det publisert en artikkel med mer informasjon om saken. :) Det er snakk om dame der barnevernet allerede har omsorgen for hennes eldre datter og hun frykter at de kommer til å ta hennes yngre datter som er litt over et år. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/WwPQk/Polske-medier-Norsk-kvinne-soker-asyl-i-Polen

Sitat

 

Schengen-reglene gjør at kvinnen kan bo fritt i Polen, men hun frykter angivelig at norske myndigheter vil be om utlevering av barnet og søker derfor om asyl for seg og datteren.

Endret av SesameStreet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

https://www.dagbladet.no/nyheter/siri-flyktet-fra-barnevernet-polske-myndigheter-mener-hun-er-forfulgt-i-norge/69526851

Undrer på om dette er samme damen? 

 

(Dagbladet): I oktober i fjor skrev Magasinet om «Siri», som flyktet fra Norge til Polen med sin åtte måneder gamle datter. Nå melder polske medier at kvinnen oppfyller det første av to obligatoriske krav for å få asyl i landet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vil bare tipse om at en bra og fullt lovlig måte å protestere mot åpenbare overgrep fra barnevernet på er å bruke bilen. Sett for ex bilen i innkjøringen til barnevernets kontor, blokker trafikken, eller sett den foran ditt lokale Rådhus, eller blokker parkeringen til Rådhuset så ingen kommer hverken inn eller ut av parkeringen, eller sett bilen slik at barnevernet hverken kommer ut eller inn fra innkjøringen din dersom de kommer på uønsket besøk.
Du "må" ikke flytte bilen din før du får pålegg fra politiet om å gjøre det, og det kan fort ta flere timer før de klarer å få noe politi til å komme. Da har du dem der og kan fortelle dem noen sannhetens ord.
Om og når du faktisk får pålegg fra politi følger du pålegget det med et høflig smil, og da kan de ikke gjøre noe som helst.
Dette kan du så gjøre hver eneste dag."



jajaja,..smartinger dette her.
men flere penger i kassa når de må hente bilene sine fra de som tauer de bort.

Anonymkode: 911db...c11

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bortbyting
2 timer siden, Duckie skrev:

Hvordan fungerer det egentlig om disse skulle ha fått innvilget asyl i Polen? Ikke snakker hverken de eller barna polsk, jeg går ut i fra at de ikke har masse midler oppspart, og er ikke så lett å få seg jobb med utdanning fra livets harde skole. Hvordan lever de som flykter?

De får nok ikke innvilget asyl, men de kan jo søke om polsk statsborgerskap etter x-antall år. De lever vel på almisser som familie og venner sender de, og jeg kan ikke skjønne at å bo flykte til Polen er så populært. Polske myndigheter tar flere barn fra hjemmene enn norske.

I den gruppa så tror de også at om du får personnummer i det landet du bor i, så er du ikke norsk lengre. Vi er bosatt utenfor Norge, har norsk statsborgerskap og norsk personnummer samtidig som vi har personnummer i det landet vi bor i. 

Vi har ikke flykta fra barnevernet, altså,:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"HEi på dere Heimdal barnevernet!
Ingenting er glemt.
Dere vil får alle deres sraff og 
kjendisstatus fordi jeg vier mitt liv til dette.
Dere kan ikke kneble eller true meg.
Hvis mer løgn dukker opp fra dere,jeg lover at hele verden skal vite,fordi jeg vil forteller alle, 
fordi jeg har jurnalist venner.
Dere kommet inn i feil hus, tok feil jente,
og kommet bort på de feil kvinne.
Bare bestem dere."


noen som har litt vel mye tro på seg selv kanskje. samme dama som mener det er en god ide å egge statlige ansatte.

Anonymkode: 911db...c11

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Cyndaquil skrev:

Jeg vet ikke. Men ifølge gruppen er Polen løsningen på alt. Flykt til Polen, dra til Polen, snakk med polen... polen er løsningen på alt. Grunnen er vist at Polen ikke har utleveringsavtale med Norge.

med tanke på at polske heller rømmer hit for å jobbe og leve, vil jeg tro Polen er et fattig land. Er det bedre å bo i fattigdom enn å samarbeide med norsk barnevern?

Blir feil å bruke ordet samarbeide hvis det er snakk om at bv skal ta fra de ungene.. Det kalles ikke samarbeid.

Anonymkode: 0e8a8...9e3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Blir feil å bruke ordet samarbeide hvis det er snakk om at bv skal ta fra de ungene.. Det kalles ikke samarbeid.

Anonymkode: 0e8a8...9e3

Med samarbeide mener jeg gjøre det barnevernet krever av dem. Om barnevernet setter opp hjelpetiltak, og de «hører på gruppen» og brånekter alt barnevernet foreslår.... ja da blir barna til slutt tatt da. Ifølge gruppen er mødrehjem babybestilling bank, man skal nekte å snakke med psykolog, man skal nekte og møte på kurs eller møter barnevernet setter opp osv.

eller la oss si barna allerede er tatt. istedenflr å sitte på nett og henge ut barnevernet, kan de være litt selvkritisk og se grunnen til at barna ble fjernet. Var deg sinne? ta sinne mestring kurs! Var det rotete og griste oppvekstmiljø? Rydd og vask. Vis barnevernet at man jobber med seg selv. Istedenfor å sette seg helt på bakbena

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...