Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er sykt. Det sitter 20-30 voksne mennesker som støtter og oppfordrer en 14 år gammel gutt på rømmen. Istedenfor å be han være trygg og høre på de voksne ber da han forsette å flykte, ikke overnatte noen steder over tid osv. En 14 åring, et barn! Hva er riv ruskende galt med de menneskene? Ingen i den gruppen oppfører seg som voksne.

og hvor vanskelig er det å skrive basic ord som «hvorfor» korrekt. «Vorfor» er 1 klasse barneskole nivå

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var jeg som skrev de sitatene. Jeg har ringt  politiet  flere ganger om den gruppen, men jeg aner ikke om politiet gjør noe eller om det har noen hensikt å ringe de mer

Anonymkode: c77d7...25c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg visste ikke at det var sitat. Det er ikke alltid så lett å skille hvis en ikke blir gjort oppmerksom på det

Anonymkode: 538f6...943

" himmelen er blå" 
- himmelen er blå
og kursiv (med eller uten strek) er tre virkemidler for sitat. Man behøver ikke å skrive "Himmelen er blå - Ola Nordmann. Vi menn side 47 linje 35"  for at det skal tolkes som sitat (og med kilde). Kilde er relevant siden vi snakker om en facebook gruppe og ofte kommer det andre ting inn fra andre kilder, som den nrk artikkelen og da blir artikkelen lenket eller nevnt. 
- og tekst i kursiv er svært ofte brukt. Her kan vi ikke signere sitatet med navn på personen som skrev det som siteres, fordi det går imot KG's regler.. så da referer man til facebook gruppen. Man behøver ikke å skrive "Himmelen er blå - *navn på facebook gruppe*", fordi hele denne tråden omhandler den ene facebook gruppen. Det blir litt som å sitere bibelen i bibelen. Smør på flesk med andre ord. Blank etter et sitat vil si at kilden er facebook gruppen. Andre sitater hentet fra andre steder, nrk f.eks blir da henvist til nrk og ikke blank slik som personen over skrev. 
Så det den personen du nå rapporterte, var helt riktig av personen og feil av deg.
Bare sånn at du vet det til neste gang. 

Anonymkode: bc7f0...14c

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gruppen blir nøye fulgt opp av flere instanser, så det som skrives der og som anses som "alvorlig nok" blir anmeldt :) Det er jo ikke akkurat en gruppe som prøver å ligge lavt i terrenget...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flotte å se at stygge utsagn til slutt får konsekvenser, sjermdumper fra en i gruppen. Hun blir såklart overøst med sympati da 😏50DE2B12-FC16-494B-8C15-B21F8BC7E556.thumb.jpeg.4989ebee4f31f4fbde93db6a021e8361.jpeg

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat fra kommentarfeltet gruppen: Det begynner å stramme seg til rundt det norske Bv, skjønner du ;) derfor skal de ha oss til å tie !!!!!! Blir IKKE aktuelt ;) STÅ PÅ DU,og ikke la de få deg til å føle deg som en kriminell !!!!!! For det er du IKKE <3 

Så de tror oppriktig at hets ag enkeltpersoner i barnevernet og trusler hjelpe? Tvert imot tenke jeg, de skyrer saken sin i foten 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bekjent som jobbet i bv sluttet rett og slett i jobben sin etter at både hun og barna ble drapstruet. Hun er også blitt hengt ut på den gruppen der, stakkars dame. 

Så et innlegg i den gruppen tidligere hvor en skrev at hun hadde gitt opp å prøve å få sønnen hjem fordi hun ikke ville dra han opp fra fosterforeldrene og hjemmet som han har kjent siden han var bitteliten. Slikt står det respekt av, og det må være utrolig vanskelig. Hun ble selvfølgelig halshugd med kommentarer som ''JEI JIR ALLDRI OP BARNA MINNE SOM BLEI STJEELT''

Anonymkode: cd74a...32e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Flotte å se at stygge utsagn til slutt får konsekvenser, sjermdumper fra en i gruppen. Hun blir såklart overøst med sympati da 😏

Jeg så det jeg og. Jeg begynte å titte etter hva det var hun hadde skrevet som gjorde at hun ble anmeldt, men de er jo offentlige så det koster ikke politiet og barnevernet mange kalorier å titte gjennom dem nå og da. :) Den kommentarer til innlegget er jo litt absurd da. Oppfører du deg så dårlig at du faktisk blir anmeldt så er det på tid å gå i seg selv, ikke begynne å kritisere andre. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2018 den 14.19, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg i dag blir sett på som en god nok omsorgsperson for mine unger. Har ikke hørt annet og ungene får greie tilbakemeldinger fra skole og annet. MEN, hvis jeg en dag skulle oppleve å komme under barnevernets søkelys av gudene vet hvilken grunn og hvis de feks bare hadde hentet ungene på skolen.... Jeg hadde klikka! Og antagelig blitt til noen av de vi opplever som udugelige mennesker på disse fb gruppene i dag. Ingenting å tape... 😔

Stakkars mennesker! Jeg forstår flere av de med god grunn har mistet sine barn, men alikevel synes jeg synn på mennesker som havner i slike umenneskelige livskriser 

Anonymkode: 5863c...181

Men det er jo ikke sånn det fungerer! Barnefaren her har fått flere bekymringsmeldinger på seg seg så barnevernet kontaktet han. Han fikk veiledning om hvordan håndtere barn og bv kom på hjemmebesøk for å se hvordan omsorgsevnen hans var,men det var aldri snakk om omsorgsovertagelse til tross for at barnet vårt utagerte helt ekstremt mot barn og voksne. Saken ble henlagt etter tre månender å jeg har bare posetivt å si om barnevernet når vi hadde kontakt med bv. De hjalp far til å forstå barnet bedre og å være en mer tolmodig far. Å barnet som utagerte fik hjelp til det.

Anonymkode: 0e8a8...9e3

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Flotte å se at stygge utsagn til slutt får konsekvenser, sjermdumper fra en i gruppen. Hun blir såklart overøst med sympati da 😏50DE2B12-FC16-494B-8C15-B21F8BC7E556.thumb.jpeg.4989ebee4f31f4fbde93db6a021e8361.jpeg

Sikanering?

Anonymkode: 00fba...96e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikanering?

Anonymkode: 00fba...96e

Ikke alle i den gruppen har like gode norsk skriftlig ferdigheter

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cyndaquil skrev:

Ikke alle i den gruppen har like gode norsk skriftlig ferdigheter

Er de stort sett utdannet ved Livets Harde Skole?

Anonymkode: 00fba...96e

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvinsikt er tydeligvis mangelvare hos flere der inne.... 

Men jeg er mektig imponert over personen som har valgt å la barnet sitt bli i fosterhjemmet pga. sterk tilknyttning til omsorgspersonene der. Respekt! 💕

Anonymkode: cc4c3...d2e

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat

XXXX 

Høres ut som om det er noen som jobber i bv, som er medlem her. Kan ikke admin sjekke opp personen som ber om innpass, før de blir lagt til. En annen ting er at innlegg her kan deles, å det er ikke alltid så heldig da info kan komme til feil personer. Som det tydeligvis har hendt i dette tilfelle. Folk har lov til å ytre seg, det er i seg selv ikke straffbart så lenge det ikke forekommer trusler

Gruppen er offentlig. ALLE kan lese alt som står der, den er ikke begrenset for bare medlemmer. 

Sitat

XXXX 

Du bør blokker de som skjenner deg i bv der. Jeg har nå gjordt det hos meg og min datter. Da slipper du å bli konfrontert med ting fra dem

Naivt. 

Sitat

 

i lar oss ikke skremme..dette er bare en krampetrekninger fra bv Ørje.. De har sjikanert og lagt livene våres til et helvete nå i snart et år..nå er nok nok!!!!!Vi kjemper for barna våres..

Mannen fra livets harde skole. 

 

Alle sitatene er kommentarer som er hentet fra innlegget som det er skjermdumper av noen kommentarer litt over, hun som ble anmeldt :) 

Endret av SesameStreet
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bortbyting

Mange av medlemmene der burde få kurs i: " hva er ytringsfrihet", "hvordan skrive korrekt norsk", "hva er forskjellen på nazi, Stasi og fascisme"...og sikkert flere andre kurs også. For på "livets harde skole" lærer en tydeligvis ikke så veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvinsikt er tydeligvis mangelvare hos flere der inne.... 

Men jeg er mektig imponert over personen som har valgt å la barnet sitt bli i fosterhjemmet pga. sterk tilknyttning til omsorgspersonene der. Respekt! 💕

Anonymkode: cc4c3...d2e

det er jeg enig i. når de evner å se at barna har det bedre en annen plass og vet å sette barnets vel først- det er DA man ser at de kanskje ikke er helt tapt bak en fjøs.

hun som tok det valget er allerede på god vei til å kunne få mer samvær med barnet pga. evne til å sette barnet først og samarbeidsvilje.
 

Anonymkode: 911db...c11

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er de stort sett utdannet ved Livets Harde Skole?

Anonymkode: 00fba...96e

Ja, bortsett fra de som er utdannet ved Livets Knallharde Skole. Også han fyren her, da: 

D06E0AC5-B971-4917-A660-0720C4CE86A9.jpeg

Anonymkode: 2db02...338

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja, bortsett fra de som er utdannet ved Livets Knallharde Skole. Også han fyren her, da: 

D06E0AC5-B971-4917-A660-0720C4CE86A9.jpeg

Anonymkode: 2db02...338

Han der utstråler omsorgsevne!

Anonymkode: 00fba...96e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han der utstråler omsorgsevne!

Anonymkode: 00fba...96e

Ja, veldig. Han har dessverre rømt landet med barna sine og har fortsatt omsorgen for dem. 

Anonymkode: 2db02...338

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selvinsikt er tydeligvis mangelvare hos flere der inne.... 

Men jeg er mektig imponert over personen som har valgt å la barnet sitt bli i fosterhjemmet pga. sterk tilknyttning til omsorgspersonene der. Respekt! 💕

Anonymkode: cc4c3...d2e

Det er faktisk hun Malin, som var med i Unge Mødre da sønnen hun omtaler ble født - skrev mye på bloggen malinelskerlucas før hun mistet omsorgen. Tror hun var 16 da hun ble mamma. 

Mulig det er bare meg som husker henne da😂

Anonymkode: 92b4c...065

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...