Gå til innhold

"Antibarnevern"-grupper på facebook del 2


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir bare mer og mer kvalm av menneskene der inne. 

Anonymkode: 245af...061

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bortbyting
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er faktisk hun Malin, som var med i Unge Mødre da sønnen hun omtaler ble født - skrev mye på bloggen malinelskerlucas før hun mistet omsorgen. Tror hun var 16 da hun ble mamma. 

Mulig det er bare meg som husker henne da😂

Anonymkode: 92b4c...065

Har aldri sett på "Unge mødre"....😂😂😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

DA BLE JEG INNKALT TIL AVHØR HOS POLITIET I MORGEN ANG ET INNLEGG JEG LA UT ANG XXXX BV!!!1f621.png😡
DETTE PRIORITERER POLITIET???
ER DET MULIG??? 

 

  DET SOM ER SUPERT MED AT XXXXX HAR ANMELDT MEG ER AT DA KAN HAN IKKE LENGER HVERE SAKSBEHANDLEREN VÅRES LENGER1f604.png😄1f44f.png👏🖒
DETTE ER NOE VI HAR FORSØKT PÅ OVER LENGERE TID Å FÅ TIL!
TROR IKKE XXXX SÅ DENNE KOMME1f914.png🤔1f602.png😂
SÅ D
ET ER ALDRIG SÅ DUMT AT DET IKKE ER GODT FOR NOE!

Jeg tenker vi sier at gleden nok er gjensidig. ;)
Og han så den komme lenge før hun gjorde det.

For å ta noen kommentarer:

 

Når de anmelder deg har du truffet spikeren på hodet. Sannhet er det verste de vet.

Eller så kan det være fordi at man faktisk har gjort noe straffbart. Det finnes faktisk ting som en kan si og skrive som er straffbart. 

 Når du bryter loven så må du forvente at politiet bryr seg.

Du kan mislike noen så mye du vil, men det er likefullt ulovlig å henge dem ut med fult navn.

:danse:

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dere i denne tråden er så forbasket mye bedre en anti-barneverns folka. Mange av dem virker psyke og ser ut til å ha mistet fotfestet fullstendig. Men dere sitter her å rakker ned på dem og prøver å virke så innmari mye bedre og leker helter på barnas vegne ved å rapportere og andmelde disse folka. Tipper dere driter en lang marsj i ungene og ofrene for hetsen, men dramet føles litt godt tenker jeg.

Anonymkode: b949a...0b8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dere i denne tråden er så forbasket mye bedre en anti-barneverns folka. Mange av dem virker psyke og ser ut til å ha mistet fotfestet fullstendig. Men dere sitter her å rakker ned på dem og prøver å virke så innmari mye bedre og leker helter på barnas vegne ved å rapportere og andmelde disse folka. Tipper dere driter en lang marsj i ungene og ofrene for hetsen, men dramet føles litt godt tenker jeg.

Anonymkode: b949a...0b8

Du er jo helt klart fra siden. Siden du mener det å anmelde folk som truer andre er å ødlegge for ungene. Nei, vi redder barna fra foreldre som tydeligvis ikke har det helt bra og som ikke forstår det er ulovelig å drapstrue andre. 

Anonymkode: 245af...061

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er jo helt klart fra siden. Siden du mener det å anmelde folk som truer andre er å ødlegge for ungene. Nei, vi redder barna fra foreldre som tydeligvis ikke har det helt bra og som ikke forstår det er ulovelig å drapstrue andre. 

Anonymkode: 245af...061

Nei, det er riktig å anmelde folk som truer, men når man leser hvordan dere omtaler disse menneskene så kan man lure på motivet for å anmelde. Blir disse foreldrene mindre på tuppa av lese det som dere skriver om dem og måten dere skriver på. Neppe. Men det er vel innmari lett å sitte her på forumet å latterligjøre dem som er i en desperat situasjon.

Anonymkode: b949a...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er riktig å anmelde folk som truer, men når man leser hvordan dere omtaler disse menneskene så kan man lure på motivet for å anmelde. Blir disse foreldrene mindre på tuppa av lese det som dere skriver om dem og måten dere skriver på. Neppe. Men det er vel innmari lett å sitte her på forumet å latterligjøre dem som er i en desperat situasjon.

Anonymkode: b949a...0b8

Vi latterliggjør ingen. Vi er bekymret for barns sikkerhet, de ansatte i barnevernets sikkerhet og deres barns sikkerhet. Når noen truer mennesker som forsøker å hjelpe dem, er det riktig å få dette belyst og det er også riktig å diskutere dette.

Hvis du synes at vi er så fæle, finnes det mange andre og morsommere tråder på Kvinneguiden.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er riktig å anmelde folk som truer, men når man leser hvordan dere omtaler disse menneskene så kan man lure på motivet for å anmelde. Blir disse foreldrene mindre på tuppa av lese det som dere skriver om dem og måten dere skriver på. Neppe. Men det er vel innmari lett å sitte her på forumet å latterligjøre dem som er i en desperat situasjon.

Anonymkode: b949a...0b8

Da får de ta ansvar for seg selv og slutte å henge ut seg og ungen sin på nettet da.

Anonymkode: 245af...061

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter en del folk på den gruppa, som gir inntrykk av å være oppegående og vite hva de prater om. Med vekt på "gir inntrykk av". Hvis man går innleggene litt nærmere i sømmene, så er det tydelig at de ofte slenger rundt seg med ord, begreper, definisjoner, paragrafer og lignende som de ikke har peiling på. Pluss at de appellerer til det følelsesmessige. En annen ting, er at de ofte vrir alt over til egen sak, og derfor sånn egentlig fremstår som mest opptatt av seg sjøl, kamuflert i å skulle hjelpe andre. De har uten tvil en agenda!

Jeg for min del, mener disse "ledelsesskikkelsene" er den store, stygge ulven. At folk i en sårbar livssituasjon, i krise (som det sikkert kan være å miste barna sine, eller være under barnevernet) møtes av sånne folk på ei gruppe, som gir inntrykk av å vite hva de snakker om, er kritikkverdig. Det er til og med barn der inne, som oppfordres til å rømme fra BV. Og jeg gjentar: Av folk med en klar agenda, som ikke alltid er å hjelpe.

En annen ting, er at mange på gruppa mangler selvinnsikt. Det er spesielt en der inne, som har lagt ut dommen sin (hallo..) hvor det står begrunna med vold og konflikter mellom foreldrene, samt en del annen som er med på å underbygge omsorgsovertakelse. Likevel messer dette mennesket igjen og igjen på at årsaken er B12-mangel og dårlige tenner. NÅR DET STÅR AT DET ER VOLD OG KONFLIKTER MELLOM FORELDRENE.

Det er mange på gruppa jeg faktisk har sympati for. Ikke for at jeg mener BV har gjort feil, men fordi det er åpenbart at de sliter.

Og det er et ekkokammer uten like innpå der. All kritikk eller forsøk på utfordring av argumenter, stemples som infiltrering fra BV.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, bortsett fra de som er utdannet ved Livets Knallharde Skole. Også han fyren her, da: 

D06E0AC5-B971-4917-A660-0720C4CE86A9.jpeg

Anonymkode: 2db02...338

Han fikk faktisk sønnen sin tilbake..Skal i rettsak mot bv ang sjikanering av ansatte.

Anonymkode: 08b22...4de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Honey Dew said:

Vi latterliggjør ingen. Vi er bekymret for barns sikkerhet, de ansatte i barnevernets sikkerhet og deres barns sikkerhet. Når noen truer mennesker som forsøker å hjelpe dem, er det riktig å få dette belyst og det er også riktig å diskutere dette.

Hvis du synes at vi er så fæle, finnes det mange andre og morsommere tråder på Kvinneguiden.

Jo, det gjør dere. Les igjennom svarene i tråden og spør deg selv om denne tråden virkelig er et positivt bidrag i forhold til hvordan man snakker om slike saker.

Anonymkode: b949a...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør dere. Les igjennom svarene i tråden og spør deg selv om denne tråden virkelig er et positivt bidrag i forhold til hvordan man snakker om slike saker.

Anonymkode: b949a...0b8

Rett opp ryggen og slutt å suttre. Ved heller trynet mot det virkelige problemet. Mennesker som drapstruer andres barn og prøver å kidnappe med barna sine til andre land.

Anonymkode: 245af...061

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør dere. Les igjennom svarene i tråden og spør deg selv om denne tråden virkelig er et positivt bidrag i forhold til hvordan man snakker om slike saker.

Anonymkode: b949a...0b8

Dere får tåle å få kritikk når dere går så langt som dere gjør i den gruppen

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Rett opp ryggen og slutt å suttre. Ved heller trynet mot det virkelige problemet. Mennesker som drapstruer andres barn og prøver å kidnappe med barna sine til andre land.

Anonymkode: 245af...061

Å det tror du dere skal løse med en tråd på KG?

Anonymkode: b949a...0b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Honey Dew said:

Dere får tåle å få kritikk når dere går så langt som dere gjør i den gruppen

Er ikke medlem i noe slike grupper.

Anonymkode: b949a...0b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det gjør dere. Les igjennom svarene i tråden og spør deg selv om denne tråden virkelig er et positivt bidrag i forhold til hvordan man snakker om slike saker.

Anonymkode: b949a...0b8

For å svare tilbake i samme stil som i gruppen:  

VI HAR YTRINGSFRIHET :rope: VI HAR LOV TIL Å SI MENINGEN VÅR :rope:

Men fra spøk til alvor, om en person ikke tåler å bli kritisert så burde en være forsiktig om hva en skriver offentlig. Det er ikke greit å sjikanere noen, komme med trusler, komme med drapstrusler, gjør narr av noen som er dø osv.

Dette er en offentlig gruppe som hele Norges befolkning har tilgang til, ihvertfall de som er en Facebook-konto. Vi burde snakk om det, det er viktig å snakke om det som skjer på nettet også. Det handler om barnas rettsikkerhet. Det blir lagt ut bilder av barn som gråter, barnas fulle navn blir lagt ut, bilder fra saksdokumentene som forteller tydelig hvorfor de blir fjernet og hva som har med deres barndom å gjøre. Og barnevernet kan ikke gjøre noen for å beskytte barna mot dette overgrepet. 

Kvinneguiden er et forum der det er mulighet til å melde fra til de administrative og innlegg blir vurdert evt. fjernet. Den forrige tråden har blitt ryddet tidligere. De har ikke mulighet til å være overalt hele tiden og følge med på alt som publiseres hele tiden, det er derfor fint, når du ser noe at du melder i fra til dem så de vet at det er noen som reagerer på noe et sted. Jeg vil anbefale deg på det varmeste å gjøre det. 

Jeg er enig i deg i at en del av innlegg i denne og den tidligere tråden har gått over streken. Derfor har jeg, som sikkert mange andre, valgt å rapportere tråden og den har blitt ryddet. 

Og hvis du mener at debatten går i feil retning, så vil jeg virkelig anbefale deg med å bidra. Hva vil du ha med og hva ønsker du å diskutere i denne saken? Hva ser du for deg? Hva mener du kan bli om til et positivt bidrag? 

Endret av SesameStreet
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Å det tror du dere skal løse med en tråd på KG?

Anonymkode: b949a...0b8

nei, det løses ikke her- men det viser at ikke alle som publiserer ting om BV hater BV.
dersom det kun er slike idiotgrupper som den på FB som skal kunne få ytre ting om BV, vil jo folk flest som leser på nett tro at alle har samme meninger som dem.

derfor er det Sunt å poste at man faktisk er dypt uenig i hva som sies der. den gruppa trenger et motsvar, men jeg har ikke lyst å poste der inne med fult navn, for folk der har virkelig ikke skrupler og jeg gidder ikke ha knarkere og det som værre er som skal drive å dukke opp på mi dør og drive å drapstrue meg på nett, så da er alternativet å skrive meningene mine anonymt her.

Anonymkode: 911db...c11

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.3.2018 den 19.16, AnonymBruker skrev:

" himmelen er blå" 
- himmelen er blå
og kursiv (med eller uten strek) er tre virkemidler for sitat. Man behøver ikke å skrive "Himmelen er blå - Ola Nordmann. Vi menn side 47 linje 35"  for at det skal tolkes som sitat (og med kilde). Kilde er relevant siden vi snakker om en facebook gruppe og ofte kommer det andre ting inn fra andre kilder, som den nrk artikkelen og da blir artikkelen lenket eller nevnt. 
- og tekst i kursiv er svært ofte brukt. Her kan vi ikke signere sitatet med navn på personen som skrev det som siteres, fordi det går imot KG's regler.. så da referer man til facebook gruppen. Man behøver ikke å skrive "Himmelen er blå - *navn på facebook gruppe*", fordi hele denne tråden omhandler den ene facebook gruppen. Det blir litt som å sitere bibelen i bibelen. Smør på flesk med andre ord. Blank etter et sitat vil si at kilden er facebook gruppen. Andre sitater hentet fra andre steder, nrk f.eks blir da henvist til nrk og ikke blank slik som personen over skrev. 
Så det den personen du nå rapporterte, var helt riktig av personen og feil av deg.
Bare sånn at du vet det til neste gang. 

Anonymkode: bc7f0...14c

Skjerp deg. Hvis du siterer så må du vise tydelig at du siterer, og det innebærer sitattegn. I tillegg bør du oppgi kilde.

Det viktigste er uansett at det er tydelig at det er et sitat, og det var ikke det som diskuterer her. Punktum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke om dere i denne tråden er så forbasket mye bedre en anti-barneverns folka. Mange av dem virker psyke og ser ut til å ha mistet fotfestet fullstendig. Men dere sitter her å rakker ned på dem og prøver å virke så innmari mye bedre og leker helter på barnas vegne ved å rapportere og andmelde disse folka. Tipper dere driter en lang marsj i ungene og ofrene for hetsen, men dramet føles litt godt tenker jeg.

Anonymkode: b949a...0b8

Du sammenligner det med å drapstrue BV-ansatte med å melde fra om drapstrusler? Er du riktig god?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...