Gå til innhold

Uthenging av spåere på Livsstilsguiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Bøtteballetten skrev:

Det er vel ikke noe dårligere tema det enn en del andre tråder på Kvinneguiden.

Personen er bare ute etter å provosere, det beste er å bare ignorere vedkommende.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ditto. Jo mer jeg leser her og mer merker jeg til hvor streng sensurmetode forumeieren hadde over forumet. Mye som har kommet frem her har jeg ikke fått med meg tidligere.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Mye som har kommet fram her som er nytt for meg også. 

Har vært fraværende på forumet en god stund, og det er tydelig at mye har skjedd på den tida. Det er greit å få bekreftelser på ting man har trodd. Ser jo at det er enda verre enn jeg antok.

Jeg synes oppriktig synd på mennesker som i en vanskelig situasjon som velger ringe spåtjenester for å få "hjelp"

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da v e t du feil.

Den unevnelige "D.U." fikk mye skryt på forumet hvor forumeier reagerte med at det ikke kunne stemme. Hun hadde ingen tro at D.U. kunne være så god som det ble påstått, for forumeier selv var tross alt den beste i Norge og hadde både stor fanskare, mange tusen innringere per dag og mennesker som vinket til henne når hun kom på alternativmesser og lignende. Alt dette påstod forumeier selv over flere innlegg. Andre forumbrukere henviste til D.U.s hjemmeside, brev fra kunder og innlegg i gjesteboken, da den eksisterte, og sa at noe måtte hun da kunne. Forumeier mente at dette måtte D.U ha skrevet selv, både brev og innlegg, og begynte å henge henne ut. En bruker på forumet skrev da i D.U.s gjestebok om hva som ble skrevet inne på forumet og D.U. tok kontakt med forumeier og ba henne slette. Forumeier fortalte dette på forumet, hvor hun også fortalte at hun nektet å etterkomme ønsket for det var tross alt hennes forum og ingen skulle fortelle hvordan hun skulle gjøre det. I tiden som kom ble det visstnok en del skriverier mellom disse to på privaten der D.U. ba om aldri å bli nevnt på forumet, hvor forumeier etterhvert godtok. Alt dette skjedde over få dager så her var det ingen langvarig greie. 

I den aktuelle tiden var jeg en aktiv forumbruker og leste det meste av det som ble skrevet. Spesielt interessert ble jeg da dette kom opp fordi jeg selv ikke hadde god erfaring med forumeier, som skrøt så mye av seg selv, men derimot veldig god erfaringer med D.U. Forumeier kom med en hel del merkelige, negative og direkte ufine innlegg om D.U. i tillegg til masse selvskryt. Jeg leste også innlegget som stod i gjesteboken til D.U. Vi var flere forumbrukere som argumenterte imot forumeier med resultat at vi ble utestengt med en forklaring til de andre på forumet at vi var for negative og laget så mye bråk. Samtidig sa hun at ingen forumbrukere fikk nå lov å nevne navnet hennes igjen. De fleste innlegg om saken ble selvsagt slettet, men hun lot noe være igjen der hun selv ikke kom så dårlig ut. I et par år ble ikke navnet nevnt, men etterhvert begynte forumbrukere å kalle henne Den Unevnelige da flere erfarte henne som en god klarsynt.  

Håper aldri de gamle innleggene kommer tilbake, og skal et slik forum ha noen verdi bør det absolutt ikke eies av en selvhøytidelig spåer.

Anonymkode: f31d5...f75

Den unevnelige ble diskutert i forbindelse med at hun hadde spådd en kreftsyk pasient og hadde fortsatte samtaler med denne kunden etter å ha fått vite om diagnosen. Jeg kjenner ikke hele saken, men det var vel snakk om at den kreftsyke kunden etterpå anklaget spådamen for å ha utnyttet henne i en sårbar situasjon. Vet ikke hva som skjedde videre, men mener å huske at det var snakk om at kunden anmeldte vedkommende spåer. 

I denne forbindelse var den unevnelige inne på forumet og forklarte sin versjon, og i den sammenheng ble det vel noe om at hun ikke ville nevnes ved navn på forumet, og derfor kalte forumbrukerne henne for den unevnelige. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste grunnen til at jeg vet hva livsstilsguiden er, er fordi venninna til moren min vanker endel der inne. Hun innrømmet til moren min etter noen glass for mye, at alt hun skrev bare var humbug og at  tre stk på dette forumet har betalt henne tusenvis av kroner for å høre på løgnene hennes 😮 jeg syns det er helt forkastelig

Anonymkode: 39d36...05d

Hvem betalte henne for å skrive humbug? Husker at det var noen på livsstilsguiden som mente at enkelte brukere fikk betalt av noen spåere for å skrive rosende omtaler om de selv og skrive dritt om konkurrerende spåere for å sverte ryktet deres. 

Umulig å vite om disse ryktene faktisk stemte og at enkelte brukere ble kjøpt og betalt for å skrive omtaler, men teletorg virker som en råtten bransje med mange useriøse aktører, så forundrer meg ikke om noen har holdt på med slikt skittent spill.. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente den saken omhandlet en annen spådame jeg. Mulig jeg har misforstått noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Personen er bare ute etter å provosere, det beste er å bare ignorere vedkommende.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Hvem er ute etter å provosere?!? Det diskuteres bokstavelig talt alt mellom himmel og jord her på KG, så hvorfor skal ikke spåbransjen og forum som har vært tilknyttet spåere også kunne bli diskutert her inne? Synes det er bra at denne bransjen blir satt under lupen. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den unevnelige ble diskutert i forbindelse med at hun hadde spådd en kreftsyk pasient og hadde fortsatte samtaler med denne kunden etter å ha fått vite om diagnosen. Jeg kjenner ikke hele saken, men det var vel snakk om at den kreftsyke kunden etterpå anklaget spådamen for å ha utnyttet henne i en sårbar situasjon. Vet ikke hva som skjedde videre, men mener å huske at det var snakk om at kunden anmeldte vedkommende spåer. 

I denne forbindelse var den unevnelige inne på forumet og forklarte sin versjon, og i den sammenheng ble det vel noe om at hun ikke ville nevnes ved navn på forumet, og derfor kalte forumbrukerne henne for den unevnelige. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Leste d u selv noe av dette, eller innlegget til D.U.?

Anonymkode: f31d5...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leste d u selv noe av dette, eller innlegget til D.U.?

Anonymkode: f31d5...f75

Jeg leste det som ble nevnt om saken på livsstilsguiden. Såvidt jeg erindrer hadde den omdiskuterte spåeren også noen innlegg om dette hvor hun forklarte sin versjon av saken. Kjenner ikke til om saken har vært diskutert i andre forum. 

For den saks skyld vet jeg heller ikke om påstandene om denne saken stemte, men uansett er det et godt bevis på hva Malu tillot av negativ omtale av andre spåere på sitt forum. Vedkommende spåer kunne i verste fall risikere å få sitt omdømme og levebrød ødelagt på bakgrunn av den saken, så veldig skittent å tillate at den saken ble diskutert der i det hele tatt - uten alle fakta på bordet.. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste det som ble nevnt om saken på livsstilsguiden. Såvidt jeg erindrer hadde den omdiskuterte spåeren også noen innlegg om dette hvor hun forklarte sin versjon av saken. Kjenner ikke til om saken har vært diskutert i andre forum. 

For den saks skyld vet jeg heller ikke om påstandene om denne saken stemte, men uansett er det et godt bevis på hva Malu tillot av negativ omtale av andre spåere på sitt forum. Vedkommende spåer kunne i verste fall risikere å få sitt omdømme og levebrød ødelagt på bakgrunn av den saken, så veldig skittent å tillate at den saken ble diskutert der i det hele tatt - uten alle fakta på bordet.. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Jeg er såå nysgjerrige på hvem den unevnelige er! Fulgte med på diskusjoner inne på livsstilsguiden, men fant aldri ut av det. Er det lov å si det her? :)

Anonymkode: bf00d...c15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er såå nysgjerrige på hvem den unevnelige er! Fulgte med på diskusjoner inne på livsstilsguiden, men fant aldri ut av det. Er det lov å si det her? :)

Anonymkode: bf00d...c15

Skjønner godt du er det, men likegreit å la være akkurat her tenker jeg. 

Anonymkode: f31d5...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner godt du er det, men likegreit å la være akkurat her tenker jeg. 

Anonymkode: f31d5...f75

Skjønner det, søren.. Er hun flink, eller er det ingenting å være nysgjerrig på?

Anonymkode: bf00d...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg leste det som ble nevnt om saken på livsstilsguiden. Såvidt jeg erindrer hadde den omdiskuterte spåeren også noen innlegg om dette hvor hun forklarte sin versjon av saken. Kjenner ikke til om saken har vært diskutert i andre forum. 

For den saks skyld vet jeg heller ikke om påstandene om denne saken stemte, men uansett er det et godt bevis på hva Malu tillot av negativ omtale av andre spåere på sitt forum. Vedkommende spåer kunne i verste fall risikere å få sitt omdømme og levebrød ødelagt på bakgrunn av den saken, så veldig skittent å tillate at den saken ble diskutert der i det hele tatt - uten alle fakta på bordet.. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Den aktuelle damen hadde ett eller to innlegg, men trakk seg raskt ut da hun ble møtt med en usaklig tone. Hun tok heller direkte kontakt med forumeier og jeg fikk inntrykk av at det ble heftig, uten at jeg kan si det sikkert. Saken hadde ikke noe med det du nevnte, men husker at det ble dratt frem i ettertid. Har man snakket med henne vet man at hun ikke jobber på dem måten, men heller mer på det mentale plan. Flere alternative jobber både med spå, dyretolk, healing m.m. og reklamerer med at de har forskjellige kurs, men denne damen jobber ikke sånn. 

Anonymkode: f31d5...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner det, søren.. Er hun flink, eller er det ingenting å være nysgjerrig på?

Anonymkode: bf00d...c15

Vet at dette ikke er svaret du ønsker, men det beste er å la det hele være.

Anonymkode: f31d5...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet at dette ikke er svaret du ønsker, men det beste er å la det hele være.

Anonymkode: f31d5...f75

Nå blir jeg jo bare enda mer nysgjerrig 😛

Anonymkode: bf00d...c15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eneste grunnen til at jeg vet hva livsstilsguiden er, er fordi venninna til moren min vanker endel der inne. Hun innrømmet til moren min etter noen glass for mye, at alt hun skrev bare var humbug og at  tre stk på dette forumet har betalt henne tusenvis av kroner for å høre på løgnene hennes 😮 jeg syns det er helt forkastelig

Anonymkode: 39d36...05d

Venninna til mora de ble betalt av flere andre i forumet? Den forstod jeg ikke

Anonymkode: 70cdc...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.5.2019 den 8.27, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Utrolig at noen påstår så kraftig at dette ikke eksisterer. Hvordan kan dere bevise at noe ikke finnes? Selv om noe virker usannsynlig så betyr det ikke at det er umulig at det finnes.

Du er kristen? Du vet at bibelen snakker i mot spådommer og magi og sånn? Troende skal faktisk være kristiske i denne verden her, men en del som kaller seg troende sluker alt. Det er mye mellom himmel og jord ja. En del evner folk påstår seg å ha er ikke fra det gode, men det er mye juks og fanteri også. Så å være kritisk er ikke det samme som å ikke ha et åpent hjerte, men et sunt fornuft og edelt sinn.

Anonymkode: 61b6c...f2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da v e t du feil.

Den unevnelige "D.U." fikk mye skryt på forumet hvor forumeier reagerte med at det ikke kunne stemme. Hun hadde ingen tro at D.U. kunne være så god som det ble påstått, for forumeier selv var tross alt den beste i Norge og hadde både stor fanskare, mange tusen innringere per dag og mennesker som vinket til henne når hun kom på alternativmesser og lignende. Alt dette påstod forumeier selv over flere innlegg. Andre forumbrukere henviste til D.U.s hjemmeside, brev fra kunder og innlegg i gjesteboken, da den eksisterte, og sa at noe måtte hun da kunne. Forumeier mente at dette måtte D.U ha skrevet selv, både brev og innlegg, og begynte å henge henne ut. En bruker på forumet skrev da i D.U.s gjestebok om hva som ble skrevet inne på forumet og D.U. tok kontakt med forumeier og ba henne slette. Forumeier fortalte dette på forumet, hvor hun også fortalte at hun nektet å etterkomme ønsket for det var tross alt hennes forum og ingen skulle fortelle hvordan hun skulle gjøre det. I tiden som kom ble det visstnok en del skriverier mellom disse to på privaten der D.U. ba om aldri å bli nevnt på forumet, hvor forumeier etterhvert godtok. Alt dette skjedde over få dager så her var det ingen langvarig greie. 

I den aktuelle tiden var jeg en aktiv forumbruker og leste det meste av det som ble skrevet. Spesielt interessert ble jeg da dette kom opp fordi jeg selv ikke hadde god erfaring med forumeier, som skrøt så mye av seg selv, men derimot veldig god erfaringer med D.U. Forumeier kom med en hel del merkelige, negative og direkte ufine innlegg om D.U. i tillegg til masse selvskryt. Jeg leste også innlegget som stod i gjesteboken til D.U. Vi var flere forumbrukere som argumenterte imot forumeier med resultat at vi ble utestengt med en forklaring til de andre på forumet at vi var for negative og laget så mye bråk. Samtidig sa hun at ingen forumbrukere fikk nå lov å nevne navnet hennes igjen. De fleste innlegg om saken ble selvsagt slettet, men hun lot noe være igjen der hun selv ikke kom så dårlig ut. I et par år ble ikke navnet nevnt, men etterhvert begynte forumbrukere å kalle henne Den Unevnelige da flere erfarte henne som en god klarsynt.  

Håper aldri de gamle innleggene kommer tilbake, og skal et slik forum ha noen verdi bør det absolutt ikke eies av en selvhøytidelig spåer.

Anonymkode: f31d5...f75

Og jeg som alltid har blitt fortalt at det var D.U som selv ikke ønsket å nevnes der inne, at det var derfor det ble sånn. Men det var altså Malu som forbød det?

Anonymkode: 70cdc...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem betalte henne for å skrive humbug? Husker at det var noen på livsstilsguiden som mente at enkelte brukere fikk betalt av noen spåere for å skrive rosende omtaler om de selv og skrive dritt om konkurrerende spåere for å sverte ryktet deres. 

Umulig å vite om disse ryktene faktisk stemte og at enkelte brukere ble kjøpt og betalt for å skrive omtaler, men teletorg virker som en råtten bransje med mange useriøse aktører, så forundrer meg ikke om noen har holdt på med slikt skittent spill.. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Enig. Jeg er sjokkert over hva jeg har sett, hørt, og erfart, og blir så inderlig flau. Nå VET jeg at det finnes flere seriøse og dyktige som driver med dette også, men de forsvinner i mengden av sånne som Malu & co. Det burde være en lavere terskel for å anmelde folk i denne bransjen, og denne "kvalitetskontrollerte tjenesten" som Teletorg skal være, bør ha vesentlig strengere kontroller. 

Anonymkode: 70cdc...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Den aktuelle damen hadde ett eller to innlegg, men trakk seg raskt ut da hun ble møtt med en usaklig tone. Hun tok heller direkte kontakt med forumeier og jeg fikk inntrykk av at det ble heftig, uten at jeg kan si det sikkert. Saken hadde ikke noe med det du nevnte, men husker at det ble dratt frem i ettertid. Har man snakket med henne vet man at hun ikke jobber på dem måten, men heller mer på det mentale plan. Flere alternative jobber både med spå, dyretolk, healing m.m. og reklamerer med at de har forskjellige kurs, men denne damen jobber ikke sånn. 

Anonymkode: f31d5...f75

Det har nok vært diskutert mye om nevnte spåer som jeg ikke har fått med meg, men husker bare at i kjølvannet av episoden med kunden som hadde kreft var det noen brukere som refererte til henne som den unevnelige. Om det er flere som ble kalt den unevnelige eller om noen har blandet sammen litt vet jeg heller ikke. 

Jeg kjenner ikke til spåeren som ble omtalt, så kan godt hende at hun driver seriøst. Jeg har heller ingen mening om hvorvidt noen spåere er seriøse eller ikke, men synes det er/var ganske sykt hvor mye Malu tillot av negative skriverier om konkurrerende spåere. Det er først og fremst det jeg reagerte på. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg som alltid har blitt fortalt at det var D.U som selv ikke ønsket å nevnes der inne, at det var derfor det ble sånn. Men det var altså Malu som forbød det?

Anonymkode: 70cdc...261

En sak har flere nyanser mellom sort og hvitt og spør man hver av de får du nok ikke samme svar. Jeg tror at i dette tilfelle kom de frem til et "forlik", om man kan si det sånn😄

Anonymkode: f31d5...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...