Gå til innhold

Uthenging av spåere på Livsstilsguiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Livsstilsguiden er et alternativt forum som drives av en spådame som kaller seg Malu. Hun har flere ansatte på sine linjer. 

På Livsstilsguiden diskuteres spåere opp og ned, og man ser tydelig et mønster der med at det er 5-6-7 navn som går igjen og som anbefales. Andre spåere som er mindre kjente blir "slaktet" av faste brukere der inne. Det har blant annet vært rene heksejakten på Elisabeth (ETH) og hennes spåere, og hvis man gidder å lese tilbake i tid i trådene der så ser man tydelig at Malu og Elisabeth hadde en stor feide for flere år tilbake. Så Malu tillater vill hets av enkelte spåere og firmaer, mens de hun tydelig samarbeider med (ja, hun skriver varmt om enkelte navngitte spåerne) blir fremhevet på alle måter. Jeg ser av enkelte tråder at det har vært spekulert i om noen av de faste brukerne der inne blir kjøpt og betalt av noen spåere for å drive indirekte reklame for de, men Malu har utestengt flere av brukerne som har fremsatt slike kritiske teorier. 

Jeg er selv bruker der inne, men har vært lite aktiv. Likevel har jeg fått mail fra andre brukere der hvis jeg har kommentert noe, og det de har fortalt meg er at det er en agenda blant flere faste brukere der inne om å ødelegge for enkelte spåere og firmaer. Dette skal angivelig være fordi flere av brukerne der inne er spåere som utgir seg for å være ordinære kunder, og de skal da sverte konkurrenter. 

På den annen side kan man stille spørsmål ved om det er lovlig at en profilert spådame med eget firma og flere ansatte driver et såpass stort forum hvor andre spåere og spåfirmaer så åpenlyst blir uthengt. Det må jo tydelig være i konkurranseøyemed. Leste om et firma der inne (klarer ikke å huske navnet) som var nystartet, men etter massiv hets der inne måtte de legge ned firmaet. 

Årsaken til at jeg hadde en bruker der inne er at for en tid tilbake siden ringte jeg flere klarsynte pga en vanskelig situasjon, og jeg syntes da det virket som en god ide å sjekke på Livsstilsguiden for å se hvilke erfaringer andre hadde med ulike spåere. Har som sagt aldri vært særlig aktiv i diskusjoner der inne og har derfor slettet brukeren min der. Imidlertid kan man også der lese innlegg uten å ha bruker der på forumet. Så i et kjedelig øyeblikk i kveld var jeg rett innom Livsstilsguiden og skummet gjennom noen tråder om erfaringer med spåere, og det er tydelig at fremhevingen av noen få navngitte spåere fortsetter og andre igjen blir hengt ut. 

For de som vil ringe noen på teletorg anbefaler jeg ikke å sjekke på Livsstilsguiden først da dette ikke virker som et nøytralt forum OG det drives av en kjent spådame med eget firma - og man kan anta at hun profitterer på at andre spåere/spåfirmaer blir hengt ut som "useriøse og dårlige spåere +++". 

Anonymkode: fb2ae...1b3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan fortelle deg en hemmelighet: Det finnes ingen seriøse spåere.

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan be om å ikke bli nevnt der inne og da blir det respektert så vidt jeg har forstått.

Anonymkode: 98662...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er rett og slett svindel, det finnes ingen mennesker som kan spå eller se fremtiden.

Men det er lettjente penger å lure godtroende mennesker, spesielt når man tar betalt for teletjenester og lignende.

Det burde vært ulovlig å drive med den type tjenester uten å kunne vise til vitenskapelige resultater, men det er mange som faktisk ønsker å bli lurt trill rundt og gladelig betaler for det.

Jeg kan også lese framtiden samt kurere en mengde sykdommer, har også noen magiske steiner jeg kan kvitte meg med. Men det koster så klart, må jo tjene penger på fantasiene og gråsteinene mine.

Anonymkode: 40819...2d6

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er rett og slett svindel, det finnes ingen mennesker som kan spå eller se fremtiden.

Men det er lettjente penger å lure godtroende mennesker, spesielt når man tar betalt for teletjenester og lignende.

Det burde vært ulovlig å drive med den type tjenester uten å kunne vise til vitenskapelige resultater, men det er mange som faktisk ønsker å bli lurt trill rundt og gladelig betaler for det.

Jeg kan også lese framtiden samt kurere en mengde sykdommer, har også noen magiske steiner jeg kan kvitte meg med. Men det koster så klart, må jo tjene penger på fantasiene og gråsteinene mine.

Anonymkode: 40819...2d6

Hvorfor kommer alltid disse innleggene med èn gang det er snakk om spåere? 

Ja jeg kan være enig i at det å spå om fremtiden er temmelig problematisk, men klarsyn og slike evner eksisterer faktisk. 

Hvordan vil du forklare følgende (dette er 100% sant): Jeg ringer en spådame om en fyr jeg roter med, alt hun får er navnet hans, og så sier hun "han er arbeidsnarkoman, han", og det stemmer helt! Hun sier han lever i sin egen boble og glemmer dem han er sammen med fordi han jobber så mye og holder på med alt mulig, og at forhold har blitt slutt på grunn av dette. Og dette er sant! Han var sammen med en dame som han påstår var sjalu på alt og alle og derfor lagde et helvete for han, og hvorfor? Jeg skjønner det jo når hun sier at han bare er opptatt med det han driver med og ingenting annet. Må nevne at jeg hadde aldri tenkt på han som arbeidsnarkoman eller særlig opptatt, eller at dette var et problem for meg eller noen andre, men hun gjordet det temmelig klart for meg, hun gjorde det også klart for meg at vi ville aldri passet sammen. Nyttig telefonsamtale!

En annen jeg ringte til fant lommeboken min (sant også): Jeg hadde en mini mini sort lommebok som var helt fullstendig borte. Jeg lette og lette, endevendte bilen og huset, ingenting. Så ringer jeg til henne, som jeg også har god erfaring med fra før (hun spådde riktig utfall på de to fyrene jeg ringte om), og hun sa at den satt fast i setemekanismen på bilen. Jeg ut i bilen og lette under setet (der jeg hadde lett allerede selvsagt), og den lå bak førersetet, under matta, i setemekanikken!

Gode gjetninger, hm? Tviler på at du får til det samme! ;) 

Anonymkode: 98662...ea6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett svindel, det finnes ingen mennesker som kan spå eller se fremtiden.

Men det er lettjente penger å lure godtroende mennesker, spesielt når man tar betalt for teletjenester og lignende.

Det burde vært ulovlig å drive med den type tjenester uten å kunne vise til vitenskapelige resultater, men det er mange som faktisk ønsker å bli lurt trill rundt og gladelig betaler for det.

Jeg kan også lese framtiden samt kurere en mengde sykdommer, har også noen magiske steiner jeg kan kvitte meg med. Men det koster så klart, må jo tjene penger på fantasiene og gråsteinene mine.

Anonymkode: 40819...2d6

Du står fritt til å mene hva du vil om spåing. Imidlertid er det å jobbe med spåing på teletorg fullt lovlig. Spørsmålet er om det bør være lovlig for en profilert spådame med eget firma og flere ansatte å inneha et forum som kategorisk sverter konkurrentene sine på teletorg. Dette kan, og har, ødelagt for andre spåere og spåfirmaer som har prøvd å komme seg inn på det markedet. 

Og det er mange sårbare sjeler som i desperasjon går inn på Livsstilguiden for å finne en god spåer som andre anbefaler. På den måten er det folk som blir fanget i en evig runddans av telefoner til spåere, for de MÅ jo bare prøve den spåeren som de andre på Livsstilguiden anbefaler så varmt. Så det er også et rent uetisk perspektiv ved det som foregår på Livsstilguiden. 

Så mitt innlegg var ikke for å diskutere om noen kan spå eller ikke, men om Livsstilguiden sin ikke-nøytrale rolle som ødelegger for konkurrentene til innehaveren av forumet. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den som ringer ei spådame, betaler for noe verdiløst. Om det er hos svindler A innringeren havner eller hos B, fordi ei internettside anbefaler henne, kommer ut på ett for samfunnet. Begge er  det akkurat like bortkastet å spørre. 
Best hadde det vært om vedkommende brukte pengene sine til noe nyttig, men samfunnet kan ikke gå inn og detaljstyre borgerne. Den som gjerne vil søle bort pengene sine, klarer alltids det uansett.
Derfor er det meningsløst for samfunnet å gå inn og regulere dette markedet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken sjarlatan, kvakksalver eller dilettant du velger spiller vel ikke noen rolle. Svindlere er dem uansett. Skulle vært forbudt med slik virksomhet.

Anonymkode: cafc5...14c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er rett og slett svindel, det finnes ingen mennesker som kan spå eller se fremtiden.

Men det er lettjente penger å lure godtroende mennesker, spesielt når man tar betalt for teletjenester og lignende.

Det burde vært ulovlig å drive med den type tjenester uten å kunne vise til vitenskapelige resultater, men det er mange som faktisk ønsker å bli lurt trill rundt og gladelig betaler for det.

Jeg kan også lese framtiden samt kurere en mengde sykdommer, har også noen magiske steiner jeg kan kvitte meg med. Men det koster så klart, må jo tjene penger på fantasiene og gråsteinene mine.

Anonymkode: 40819...2d6

Enig i at det er svindel, men ikke i dette.

Anonymkode: 64bda...df1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hvis noen blir uthengt der kan de be om å ikke bli nevnt. Så hvis folk stadig nevnes negativt der og ikke tar kontakt for å få slutt på det betyr det vel at det ikke er noe problem for dem da?

Anonymkode: 98662...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvis noen blir uthengt der kan de be om å ikke bli nevnt. Så hvis folk stadig nevnes negativt der og ikke tar kontakt for å få slutt på det betyr det vel at det ikke er noe problem for dem da?

Anonymkode: 98662...ea6

Vel, vet om en spådame som tidligere var navngitt der inne. Hun havnet i stygg trøbbel med en kunde, og etter langvarig skittkasting der inne ba hun om ikke å bli nevnt der inne mer. Det forumbrukerne der da gjorde var at de ga henne et kallenavn, den unevnelige, og fortsetter å diskutere henne under det kallenavnet. Om nye brukere der lurer på hvem den unevnelige er så får de beskjed om å sende en p.m. til en av de andre som så skal navngi damen på mail. Så brukerne der inne finner omveier for å diskutere de har bedt om å ikke bli nevnt. 

Eller så er det kanskje ikke alle spåere som har kapasitet til å sitte på Livsstilsguiden og følge med på om noen slenger dritt om dem. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

men klarsyn og slike evner eksisterer faktisk. 

lolz

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ringer en spådame om en fyr jeg roter med,

Er dette eneste gangen du har ringt spådame?

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En annen jeg ringte til fant lommeboken min (sant også): Jeg hadde en mini mini sort lommebok som var helt fullstendig borte. Jeg lette og lette, endevendte bilen og huset, ingenting. Så ringer jeg til henne, som jeg også har god erfaring med fra før (hun spådde riktig utfall på de to fyrene jeg ringte om), og hun sa at den satt fast i setemekanismen på bilen.

Dette er en typisk plass å miste lommeboken. Det er også typisk en plass mange ikke tenker på å lete. Når noen sier de har lett overalt etter noe så vil mange med praktisk sans veldig lett gjette at det er der den er.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, MonsIvar said:

lolz

Er dette eneste gangen du har ringt spådame?

Dette er en typisk plass å miste lommeboken. Det er også typisk en plass mange ikke tenker på å lete. Når noen sier de har lett overalt etter noe så vil mange med praktisk sans veldig lett gjette at det er der den er.

Dette er bare tullesvar og det vet du. Det er typisk at lommebøker sitter fast i setemekanikken bak i passasjersetet, under matta? Neppe.

Anonymkode: 98662...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, MonsIvar said:

Når noen sier de har lett overalt etter noe så vil mange med praktisk sans veldig lett gjette at det er der den er.

Godt eksempel! Det fins mange slike triks de har på repertoaret.

Det fortelles at en berømt synsk mann på Lillehammer kunne komme ut på det fulle venteværelset sitt og spørre om hun fra Øyer var kommet? Ja han er iallfall synsk, tenk han visste om meg! tenkte kona. Selvfølgelig satt det rett så ofte ei eller anna kone fra nabobygda der, og om ikke: Å, hun er ikke kommet enda!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, GauteS said:

Godt eksempel! Det fins mange slike triks de har på repertoaret.

Det fortelles at en berømt synsk mann på Lillehammer kunne komme ut på det fulle venteværelset sitt og spørre om hun fra Øyer var kommet? Ja han er iallfall synsk, tenk han visste om meg! tenkte kona. Selvfølgelig satt det rett så ofte ei eller anna kone fra nabobygda der, og om ikke: Å, hun er ikke kommet enda!

Ærlig talt! Trikset at lommeboka di ble med setemekanikken under matta bak i baksetet finnes ikke! Hvis jeg hadde spurt på 15 forum hadde jeg aldri aldri aldri fått et slikt svar. Å påstå noe annet er tull! Og hun gjetta ikke, dette var det ENESTE hun sa!

Anonymkode: 98662...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i alle fall ikke tro at Malu er synsk eller har rent mel i posen. 

Anonymkode: 3a999...d94

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette er bare tullesvar og det vet du. Det er typisk at lommebøker sitter fast i setemekanikken bak i passasjersetet, under matta? Neppe.

Anonymkode: 98662...ea6

Hehe, tror du jeg kødder? Det er vel en 4-5 ganger jeg har funnet lommebok, nøkler ol modern har mista på akkurat den måten. Hun går i 5-10 minutter og vaser og leter, så blir jeg lei sytet, går rett ut i bilen, stikker hånda ned der, tar opp lommeboka og går inn og gir henne den uten å dra en mine. Hvorpå hun står og ikke skjønner hvordan jeg bare kunne finne den.

Logikken bak dette er veldig enkel. Det er veldig fort gjort å miste ting, bla lommebok, ved innstigning eller utstigning av bil. Mister man den er det hovedsaklig 3 plasser den lander. Enten lander den utenfor bilen. Eller i setet. Eller i dørskelen. Havner den utenfor bilen finner man den med en gang man leter. Havner den i setet finner man den med en gang man leter. Havner den i dørskelen er det 2 alternativer. Enten havner den fremme i dørskelen hvor det er åpent eller så havner den rundt setemekanismen. Havner den fremme i dørskelen finner man den med en gang man leter. Rundt setemekanismen er det veldig mange(inkludert deg og minmor tydeligvis) som ikke tenker på å lete. Så om lommeboka er mistet i/rundt bilen og noen allerede har letet der, så er det 90% sjanse for at den er ved setemekanismen.

Dette er ikke magi, det er pur sunn fornuft. Aber, er det en mangelvare i disse dager.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, MonsIvar said:

Hehe, tror du jeg kødder? Det er vel en 4-5 ganger jeg har funnet lommebok, nøkler ol modern har mista på akkurat den måten. Hun går i 5-10 minutter og vaser og leter, så blir jeg lei sytet, går rett ut i bilen, stikker hånda ned der, tar opp lommeboka og går inn og gir henne den uten å dra en mine. Hvorpå hun står og ikke skjønner hvordan jeg bare kunne finne den.

Logikken bak dette er veldig enkel. Det er veldig fort gjort å miste ting, bla lommebok, ved innstigning eller utstigning av bil. Mister man den er det hovedsaklig 3 plasser den lander. Enten lander den utenfor bilen. Eller i setet. Eller i dørskelen. Havner den utenfor bilen finner man den med en gang man leter. Havner den i setet finner man den med en gang man leter. Havner den i dørskelen er det 2 alternativer. Enten havner den fremme i dørskelen hvor det er åpent eller så havner den rundt setemekanismen. Havner den fremme i dørskelen finner man den med en gang man leter. Rundt setemekanismen er det veldig mange(inkludert deg og minmor tydeligvis) som ikke tenker på å lete. Så om lommeboka er mistet i/rundt bilen og noen allerede har letet der, så er det 90% sjanse for at den er ved setemekanismen.

Dette er ikke magi, det er pur sunn fornuft. Aber, er det en mangelvare i disse dager.

Nøyaktig hvor i setemekanismen har du funnet disse tingene?

Anonymkode: 98662...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nøyaktig hvor i setemekanismen har du funnet disse tingene?

Anonymkode: 98662...ea6

Samma det. Poenget er fortsatt det samme.

 

Om vi først skal gå inn på detaljnivå så får du heller først beskrive den nøyaktige ordlyden i utvekslingen mellom deg og spådama.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MonsIvar said:

Samma det. Poenget er fortsatt det samme.

 

Om vi først skal gå inn på detaljnivå så får du heller først beskrive den nøyaktige ordlyden i utvekslingen mellom deg og spådama.

Nei det er ikke det samme. Hun beskrev jo nøyaktig hva som hadde skjedd slik at jeg fant den. Om hun hadde sagt at den ligger i bilen er det ikke sikker jeg hadde lett under matta bak, hvorfor skulle den ligge der? 
Du har jo funnet disse tingene i bilen, jeg har også funnet ting der, men aldri under matta bak førersetet fordi lommeboka ble med bakover.

Og nøyaktig ordlyd husker jeg ikke, det er flere år siden. Jeg sa jeg hadde mistet en svart lommebok, og hun sa at det var noe med at den satt fast eller hadde sittet fast i setemekanismen i bilen, og når jeg gikk ut i bilen for å se så jeg at lommeboka hadde blitt med setemekanismen bak når jeg hadde flyttet setet bakover, og så blitt liggende bak, under matta selv om jeg hadde tatt setet frem igjen. Jeg hadde ikke vært i baksetet og ville derfor ikke lett der ellers, og iallefall ikke under matta. Og jeg har ALDRI funnet noen ting der hverken før eller senere, og jeg har hatt bil i 18 år.

Anonymkode: 98662...ea6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...