Gå til innhold

Uthenging av spåere på Livsstilsguiden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

51 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan de bevise at det finnes?, hvor er bevisene?. Det burde være veldig enkelt for disse "spåerne" å bevise at de faktisk har evner.

Det er jo rett og slett fantastisk morsomt når overtroiske tullinger på hver sin side krangler om hvem som har rett, man skal være veldig "kort" for å ikke skjønne at dette rett og slett er en krangel for å kappe kunder.

Penger gjør folk gale, galninger gjør alt for penger.

Anonymkode: 40819...2d6

Det at man ikke kan bevise at noe finnes, betyr ikke at det ikke finnes. Og det er ikke så enkelt å bevise i en vitenskapelig test at man har evner, da disse evnene ikke følger så godt kriteriene for vitenskap. Det er f.ex. vanskelig å reprodusere samme treff, man kan få symboler istedenfor klare fakta, ulike spåere kan få inn ulike biter av den samme problemstillingen osv.

Men om man faktisk har et åpent sinn når man ser etter beviser så finner man det.

F.ex. hadde jeg en hund som uforklarlig haltet. Jeg gikk til alternativbehandler med henne da dyrlegen ikke fant noe galt som skulle tilsi at hun haltet. Hun haltet inn, og gikk vanlig ut igjen.

Men anektdoter betyr vel ingenting for deg. De betyr imidlertid noe for de som opplever at det finnes ekte ting som ikke vitenskapen har anerkjent enda, og som faktisk er til hjelp for dem.

Anonymkode: 6b6be...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Malu sa noe om at siden skulle oppgraderes, så det gjenstår å se. Merker at jeg savner siden, da jeg ble kjent med mange hyggelige mennesker der.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Jeg savner forumet slik det var før det ble kjøpt opp, og bare ble til en annonseringsplass for spåtjenestene deres. 

Anonymkode: 70cdc...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
På 16.5.2019 den 0.26, AnonymBruker skrev:

Det at man ikke kan bevise at noe finnes, betyr ikke at det ikke finnes. Og det er ikke så enkelt å bevise i en vitenskapelig test at man har evner, da disse evnene ikke følger så godt kriteriene for vitenskap. Det er f.ex. vanskelig å reprodusere samme treff, man kan få symboler istedenfor klare fakta, ulike spåere kan få inn ulike biter av den samme problemstillingen osv.

Men om man faktisk har et åpent sinn når man ser etter beviser så finner man det.

F.ex. hadde jeg en hund som uforklarlig haltet. Jeg gikk til alternativbehandler med henne da dyrlegen ikke fant noe galt som skulle tilsi at hun haltet. Hun haltet inn, og gikk vanlig ut igjen.

Men anektdoter betyr vel ingenting for deg. De betyr imidlertid noe for de som opplever at det finnes ekte ting som ikke vitenskapen har anerkjent enda, og som faktisk er til hjelp for dem.

Anonymkode: 6b6be...a55

Folk ber om bevis for at det usynlige eksisterer. Når vi så forteller, så tror de ikke på det de hører. De har fullstendig lukket ørene for at det kan finnes noe som kanskje kan virke å være vitenskapelig uforklarlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Folk ber om bevis for at det usynlige eksisterer. Når vi så forteller, så tror de ikke på det de hører. De har fullstendig lukket ørene for at det kan finnes noe som kanskje kan virke å være vitenskapelig uforklarlig. 

Det er fordi det ikke finnes bevis, alt kan ha en mulig logisk forklaring. Mange av de som driver med dette tar seg også grådig betalt, noe som tilsier at det handler i stor grad om penger. At noen har evne til å føle ting på seg, det tviler jeg ikke på, det kommer også an på hvor følsom man er og evnen til å motta følelsesmessige signaler fra andre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
23 minutter siden, Tutte skrev:

Det er fordi det ikke finnes bevis, alt kan ha en mulig logisk forklaring. Mange av de som driver med dette tar seg også grådig betalt, noe som tilsier at det handler i stor grad om penger. At noen har evne til å føle ting på seg, det tviler jeg ikke på, det kommer også an på hvor følsom man er og evnen til å motta følelsesmessige signaler fra andre.

Jeg er enig i at det ikke er greit å ta betalt for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
På 3.3.2018 den 2.31, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kommer alltid disse innleggene med èn gang det er snakk om spåere? 

Ja jeg kan være enig i at det å spå om fremtiden er temmelig problematisk, men klarsyn og slike evner eksisterer faktisk. 

Hvordan vil du forklare følgende (dette er 100% sant): Jeg ringer en spådame om en fyr jeg roter med, alt hun får er navnet hans, og så sier hun "han er arbeidsnarkoman, han", og det stemmer helt! Hun sier han lever i sin egen boble og glemmer dem han er sammen med fordi han jobber så mye og holder på med alt mulig, og at forhold har blitt slutt på grunn av dette. Og dette er sant! Han var sammen med en dame som han påstår var sjalu på alt og alle og derfor lagde et helvete for han, og hvorfor? Jeg skjønner det jo når hun sier at han bare er opptatt med det han driver med og ingenting annet. Må nevne at jeg hadde aldri tenkt på han som arbeidsnarkoman eller særlig opptatt, eller at dette var et problem for meg eller noen andre, men hun gjordet det temmelig klart for meg, hun gjorde det også klart for meg at vi ville aldri passet sammen. Nyttig telefonsamtale!

En annen jeg ringte til fant lommeboken min (sant også): Jeg hadde en mini mini sort lommebok som var helt fullstendig borte. Jeg lette og lette, endevendte bilen og huset, ingenting. Så ringer jeg til henne, som jeg også har god erfaring med fra før (hun spådde riktig utfall på de to fyrene jeg ringte om), og hun sa at den satt fast i setemekanismen på bilen. Jeg ut i bilen og lette under setet (der jeg hadde lett allerede selvsagt), og den lå bak førersetet, under matta, i setemekanikken!

Gode gjetninger, hm? Tviler på at du får til det samme! ;) 

Anonymkode: 98662...ea6

Dette skal jeg svare deg på. Av en eller annen grunn så får de opp den informasjonen du sitter med eller / og hva du selv tror, dine tanker dine følelser. Men fremtiden vet de ingen ting om!! Erfart dette masse selv, dessverre. 

Endret av galaxii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, galaxii said:

Dette skal jeg svare deg på. Av en eller annen grunn så får de opp den informasjonen du sitter med eller / og hva du selv tror, dine tanker dine følelser. Men fremtiden vet de ingen ting om!! Erfart dette masse selv, dessverre. 

JEG trodde jo ikke at lommeboken lå der, eller at fyren var arbeidsnarkoman...det var nytt for meg.

Anonymkode: 6b6be...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 11.23, galaxii skrev:

Dette skal jeg svare deg på. Av en eller annen grunn så får de opp den informasjonen du sitter med eller / og hva du selv tror, dine tanker dine følelser. Men fremtiden vet de ingen ting om!! Erfart dette masse selv, dessverre. 

Tja, både enig og uenig. Har snakket med noen som har fått treff på fremtiden, samt sett situasjoner på nåtid som jeg ikke en gang selv var klar over (som viste seg å stemme). Men det ER mye humbug. Livsstilsguiden har jeg uansett ikke noe tro på kommer opp igjen, og det er egentlig helt greit. 

Anonymkode: 70cdc...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det hovedsakelig spåerne fra spådommen som ble kraftig kritisert fordi noen av de utga seg for å være lege, psykolog og mye mer mens andre spådde helse, utover det så var det bare konstruktiv kritikk når det kom til de andre spåerne. Kan virkelig ikke huske at noen ble uthengt.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå var det hovedsakelig spåerne fra spådommen som ble kraftig kritisert fordi noen av de utga seg for å være lege, psykolog og mye mer mens andre spådde helse, utover det så var det bare konstruktiv kritikk når det kom til de andre spåerne. Kan virkelig ikke huske at noen ble uthengt.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Ja, men Malu/Spålinjen har også benyttet seg å henge de ut etter Spådommen brøyt samarbeidet med Frank og Malu. Da for å spenne bein og hevde seg selv. Fin bransje ;) 

Anonymkode: 70cdc...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men Malu/Spålinjen har også benyttet seg å henge de ut etter Spådommen brøyt samarbeidet med Frank og Malu. Da for å spenne bein og hevde seg selv. Fin bransje ;) 

Anonymkode: 70cdc...261

Forundrer meg ikke. Malu har vel aldri vært en engel selv, det ser man når hun brukte forumet som det passet henne og hun kasta ut folk uten grunn.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forundrer meg ikke. Malu har vel aldri vært en engel selv, det ser man når hun brukte forumet som det passet henne og hun kasta ut folk uten grunn.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Absolutt ingen engel selv nei. Nå var kritikken rundt Spådommen vedr løgner om bakgrunn til ansatte, spåing i helse, brudd på taushetsplikt osv, helt berettighet. Men det Spålinjen og Malu dreiv med før forumet stoppet, var ren og skjær hevngjerrighet og utrolig barnslig. 

Anonymkode: 70cdc...261

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at jeg vet hva livsstilsguiden er, er fordi venninna til moren min vanker endel der inne. Hun innrømmet til moren min etter noen glass for mye, at alt hun skrev bare var humbug og at  tre stk på dette forumet har betalt henne tusenvis av kroner for å høre på løgnene hennes 😮 jeg syns det er helt forkastelig

Anonymkode: 39d36...05d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.3.2018 den 10.39, AnonymBruker skrev:

Vel, vet om en spådame som tidligere var navngitt der inne. Hun havnet i stygg trøbbel med en kunde, og etter langvarig skittkasting der inne ba hun om ikke å bli nevnt der inne mer. Det forumbrukerne der da gjorde var at de ga henne et kallenavn, den unevnelige, og fortsetter å diskutere henne under det kallenavnet. Om nye brukere der lurer på hvem den unevnelige er så får de beskjed om å sende en p.m. til en av de andre som så skal navngi damen på mail. Så brukerne der inne finner omveier for å diskutere de har bedt om å ikke bli nevnt. 

Eller så er det kanskje ikke alle spåere som har kapasitet til å sitte på Livsstilsguiden og følge med på om noen slenger dritt om dem. 

Anonymkode: fb2ae...1b3

Da v e t du feil.

Den unevnelige "D.U." fikk mye skryt på forumet hvor forumeier reagerte med at det ikke kunne stemme. Hun hadde ingen tro at D.U. kunne være så god som det ble påstått, for forumeier selv var tross alt den beste i Norge og hadde både stor fanskare, mange tusen innringere per dag og mennesker som vinket til henne når hun kom på alternativmesser og lignende. Alt dette påstod forumeier selv over flere innlegg. Andre forumbrukere henviste til D.U.s hjemmeside, brev fra kunder og innlegg i gjesteboken, da den eksisterte, og sa at noe måtte hun da kunne. Forumeier mente at dette måtte D.U ha skrevet selv, både brev og innlegg, og begynte å henge henne ut. En bruker på forumet skrev da i D.U.s gjestebok om hva som ble skrevet inne på forumet og D.U. tok kontakt med forumeier og ba henne slette. Forumeier fortalte dette på forumet, hvor hun også fortalte at hun nektet å etterkomme ønsket for det var tross alt hennes forum og ingen skulle fortelle hvordan hun skulle gjøre det. I tiden som kom ble det visstnok en del skriverier mellom disse to på privaten der D.U. ba om aldri å bli nevnt på forumet, hvor forumeier etterhvert godtok. Alt dette skjedde over få dager så her var det ingen langvarig greie. 

I den aktuelle tiden var jeg en aktiv forumbruker og leste det meste av det som ble skrevet. Spesielt interessert ble jeg da dette kom opp fordi jeg selv ikke hadde god erfaring med forumeier, som skrøt så mye av seg selv, men derimot veldig god erfaringer med D.U. Forumeier kom med en hel del merkelige, negative og direkte ufine innlegg om D.U. i tillegg til masse selvskryt. Jeg leste også innlegget som stod i gjesteboken til D.U. Vi var flere forumbrukere som argumenterte imot forumeier med resultat at vi ble utestengt med en forklaring til de andre på forumet at vi var for negative og laget så mye bråk. Samtidig sa hun at ingen forumbrukere fikk nå lov å nevne navnet hennes igjen. De fleste innlegg om saken ble selvsagt slettet, men hun lot noe være igjen der hun selv ikke kom så dårlig ut. I et par år ble ikke navnet nevnt, men etterhvert begynte forumbrukere å kalle henne Den Unevnelige da flere erfarte henne som en god klarsynt.  

Håper aldri de gamle innleggene kommer tilbake, og skal et slik forum ha noen verdi bør det absolutt ikke eies av en selvhøytidelig spåer.

Anonymkode: f31d5...f75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, AnonymBruker said:

Eneste grunnen til at jeg vet hva livsstilsguiden er, er fordi venninna til moren min vanker endel der inne. Hun innrømmet til moren min etter noen glass for mye, at alt hun skrev bare var humbug og at  tre stk på dette forumet har betalt henne tusenvis av kroner for å høre på løgnene hennes 😮 jeg syns det er helt forkastelig

Anonymkode: 39d36...05d

Jobber venninna til moren din på teletorg?

Anonymkode: 6b6be...a55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da v e t du feil.

Den unevnelige "D.U." fikk mye skryt på forumet hvor forumeier reagerte med at det ikke kunne stemme. Hun hadde ingen tro at D.U. kunne være så god som det ble påstått, for forumeier selv var tross alt den beste i Norge og hadde både stor fanskare, mange tusen innringere per dag og mennesker som vinket til henne når hun kom på alternativmesser og lignende. Alt dette påstod forumeier selv over flere innlegg. Andre forumbrukere henviste til D.U.s hjemmeside, brev fra kunder og innlegg i gjesteboken, da den eksisterte, og sa at noe måtte hun da kunne. Forumeier mente at dette måtte D.U ha skrevet selv, både brev og innlegg, og begynte å henge henne ut. En bruker på forumet skrev da i D.U.s gjestebok om hva som ble skrevet inne på forumet og D.U. tok kontakt med forumeier og ba henne slette. Forumeier fortalte dette på forumet, hvor hun også fortalte at hun nektet å etterkomme ønsket for det var tross alt hennes forum og ingen skulle fortelle hvordan hun skulle gjøre det. I tiden som kom ble det visstnok en del skriverier mellom disse to på privaten der D.U. ba om aldri å bli nevnt på forumet, hvor forumeier etterhvert godtok. Alt dette skjedde over få dager så her var det ingen langvarig greie. 

I den aktuelle tiden var jeg en aktiv forumbruker og leste det meste av det som ble skrevet. Spesielt interessert ble jeg da dette kom opp fordi jeg selv ikke hadde god erfaring med forumeier, som skrøt så mye av seg selv, men derimot veldig god erfaringer med D.U. Forumeier kom med en hel del merkelige, negative og direkte ufine innlegg om D.U. i tillegg til masse selvskryt. Jeg leste også innlegget som stod i gjesteboken til D.U. Vi var flere forumbrukere som argumenterte imot forumeier med resultat at vi ble utestengt med en forklaring til de andre på forumet at vi var for negative og laget så mye bråk. Samtidig sa hun at ingen forumbrukere fikk nå lov å nevne navnet hennes igjen. De fleste innlegg om saken ble selvsagt slettet, men hun lot noe være igjen der hun selv ikke kom så dårlig ut. I et par år ble ikke navnet nevnt, men etterhvert begynte forumbrukere å kalle henne Den Unevnelige da flere erfarte henne som en god klarsynt.  

Håper aldri de gamle innleggene kommer tilbake, og skal et slik forum ha noen verdi bør det absolutt ikke eies av en selvhøytidelig spåer.

Anonymkode: f31d5...f75

Det forklarer hvorfor forumet etterhvert ble helt dødt, de første ble jo utestengt for hver minste ting! Når man ser tilbake på gamle innlegg så står det «banned» på samtlige medlemmer jeg ikke kan huske å ha noen gang bråket der inne..

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner på at jeg blir helt matt. Like greit at ikke forumet eksisterer lenger, man kan alltids håpe at det ikke gjenoppstår i noen som helst versjon. Fy fader for noe dritt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fantastisk, voksne folk folk som seriøst diskuterer et forum som omhandler spåtjenester!.

Anonymkode: 40819...2d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke noe dårligere tema det enn en del andre tråder på Kvinneguiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Bøtteballetten skrev:

Kjenner på at jeg blir helt matt. Like greit at ikke forumet eksisterer lenger, man kan alltids håpe at det ikke gjenoppstår i noen som helst versjon. Fy fader for noe dritt

Ditto. Jo mer jeg leser her og mer merker jeg til hvor streng sensurmetode forumeieren hadde over forumet. Mye som har kommet frem her har jeg ikke fått med meg tidligere.

Anonymkode: 3e1b4...5b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...