Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig i det første du skriver der, kanskje det ikke vil bli et mål å avkle morens spill som du sier, men iallfall så må retten vise at de har gjort tilstrekkelige forsøk for at dette skal gå, all den tid mor sier at hun ønsker å forklare seg. Det jeg ser på som problematiske er at det er satt av for får dager til morens forklaring. I morgen skal de jo egentlig begynne på andre forklaringer, og spørsmålet er om de kan det nå når mor ikke har forklart seg. Det er 20 minutter til rettsdagen er over, det sier jo seg selv at det ikke går. Men vet ikke om de kan prøve igjen med mor i morgen, eller om hun nå får "fri" fordi de dager det er bestemt at hun skal forklare seg har gått.

Anonymkode: 7fdbe...473

Jeg burde nok brukt andre ord enn «avkle (mors) spill, det har du rett i. Det jeg mente var at mors uttalte ønske om å forklare seg vil framstå som mindre og mindre reelt. All den tid hun ikke gjør noe for å få det til. Men det trengs nok mer enn en dag for å kunne gå videre basert på dette. Det er nok lagt en plan for hvordan dette skal håndteres, også mtp tidsplanen. Dette var jo et svært sannsynlig utfall, mtp forrige rettsak og tilgjengelig informasjon om mors fysiske og psykiske helse.

Anonymkode: 3e1ba...9db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistenker at det som finnes på FB også finnes i både SMSer og mailer, så jeg tror ikke retten trenger å følge med på FB. Med all den skriftlige kommunikasjonen de sitter på, så vil jeg tro det går i mye av det samme. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
Akkurat nå, Vampen skrev:

Jeg mistenker at det som finnes på FB også finnes i både SMSer og mailer, så jeg tror ikke retten trenger å følge med på FB. Med all den skriftlige kommunikasjonen de sitter på, så vil jeg tro det går i mye av det samme. 

Ja, enig. Det vi ser fra FB offentlig er nok bare en forsterkning av det som finnes av materiale som retten sitter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Vampyrina skrev:

Jeg håper advokatene og retten forøvrig er klar over hennes innlegg på Facebook. 

Det er de garantert klar over!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kanskje disse familiemedlemmene og vennene kan formidle for henne til Retten?

Anonymkode: fad9c...735

Som @Vampen skriver så vet nok de involverte i retten hva som skrives på FB.

Jeg kopierte det kun for å belyse debatten her på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan de bruke noe av det som kommer frem på FB som bevis tro? hun fremstår ikke akkurat som den mest rasjonelle og forteller selv om hvordan hun har avslått behandling for datteren, alt fordi hun mente at hun viste bedre enn sykehuset. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

Nå uttaler jeg meg på generell basis for ikke å bli moderert bort: Noen ganger ser man tilfeller der foreldre med viten og vilje gjør barn livredde for alt og alle. Noen ganger ser man at de overfører sin misnøye over på barnet - og at det i bunn og grunn handler om de selv, slik at barnet blir ekstra lidende, til og med kan tro at de har større problemer enn de faktisk har i utgangspunktet.

Noen ganger trenger foreldre å måtte stå til rette for akkurat det, selv om det tar sin tid....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Citronella skrev:

Ja, enig. Det vi ser fra FB offentlig er nok bare en forsterkning av det som finnes av materiale som retten sitter på.

Ja, dette er jo kjernen i det mor har formidlet hele veien, alt er alle andres skyld. Den eneste forskjelle på denne siden kontra media er at det her er flere detaljer enn det media sannsynligvis synes er relevant å ta med, pluss at tonen er mindre polert enn det en journalist skriver. Siden det allerede har vært fremme i media at man har tilgang på et vell av skriftlig info, så tviler jeg på at det er noe her som er nytt for påtalemyndighetene. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Pausen i Gjøvik tingrett har snart vart i to timer. Det er fremdeles uklart hva som vil skje videre, men det er ventet at det kommer en orientering rundt klokken 14:30. Etter planen skal Angelicas far forklare seg i morgen. Det samme skal ambulanse- og brannmannskaper, som rykket ut til familiehytta på Beitostølen i forbindelse med Angelica Heggelunds dødsfall 31. desember 2015"

Anonymkode: f367f...57e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skummelt å tenke på at hun ikke har sett diabeteslegen sin siden april i fjor, all den tid hun er så hardt rammet.

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjer det ting

Anonymkode: f367f...57e

Blodsukkeret er fortsatt høyt, så det skjer nok ikke noe mer i dag.

Anonymkode: 59d11...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Krangel nå! 

Anonymkode: 45eb5...034

Kan du reposte link til direktesending? Finner den ikke..

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Valdres-saken: Den rettsmedisinske kommisjon kritisk til psykolog-rapport.  Den rettsmedisinske kommisjon mener rapporten fra psykolog Atle Austad, som konkluderer med at moren som er tiltalt i Valdres-saken har Posttraumatisk stressyndrom (PTSD), har store mangler.  Kommisjonen støtter ikke Austands konklusjon, og mener det ikke er grunnlag for å konkludere med  at tiltalte har PTSD slik Austad har gjort, oppsummerer aktor Arne Ingvald Dymbe i retten.

 Under Dymbes opplesning reiste den tiltalte seg og forlot rettssalen." Fra VG.no

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har dere lagt merke til hvor lite oppmerksomhet saken har fått i riksmedia ellers i dag? Synes det er bra jeg, at tiltalte får mindre mediedekning enn hun ønsker

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"15:01
Forsvarer Aasmund Sandland tar ordet.

-Retten må vurdere om det er forsvarlig å fortsette. Etter min oppfatning er det åpenbart at hun er i en forfatning som gjør at det er uforsvarlig å fortsette forhandlingene, sier han. "

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"15:02. Sandland sier han mener at opplesning/avspilling av forklaringene tiltalte har gitt til politiet vil kunne medføre at retten begår saksbehandlingsfeil. "

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Det er helt tydelig at forsvarers ønske er å få utsatt rettsaken på nytt. Her må retten komme på noe lurt, slik at man i 2018 ikke kan kunne unnlate seg rettsak på grunn av diabetes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...