I Grosny Skrevet 23. januar 2019 #7301 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Slettet Endret 23. januar 2019 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. januar 2019 #7302 Del Skrevet 23. januar 2019 6 minutter siden, Skrueløs skrev: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kva0dy/angelicas-far-i-retten-jeg-visste-ikke-at-hun-var-syk Google er din venn. Takk! (+1) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
282_NaughtySpark Skrevet 23. januar 2019 #7303 Del Skrevet 23. januar 2019 13 minutter siden, I Grosny said: Slik jeg har forstått det så har utmagringen skjedd over lang tid. Jeg vet ingen ting om forholdet mellom mor og far, men dårlig forhold til mor er ingen unnskyldning for totalt å neglisjere ungen sin. Far har ansvar. Far skal følge opp barna sine . Uansett hva. Far bodde i USA og hadde ikke sett Angelica siden hun var 1-2 år, siden mor nektet han kontakt med henne. Han kom til og med på besøk til Norge, for å treffe henne, men mor sørget for at det ikke skjedde. Så ringte mormor og sa ar Angelica var død. På grunn at at han kjente til mor, mormor, og familien trodde han ikke på det. Før FBI troppet opp på døra hans og fortalte det samme.... Da skjønte han at datteren hans faktisk var død.. Og at mor var siktet for å ha sørget for det... 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2019 #7304 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) 25 minutter siden, I Grosny skrev: Slik jeg har forstått det så har utmagringen skjedd over lang tid. Jeg vet ingen ting om forholdet mellom mor og far, men dårlig forhold til mor er ingen unnskyldning for totalt å neglisjere ungen sin. Far har ansvar. Far skal følge opp barna sine . Uansett hva. Eh... far bodde i USA og sendte uttallige e-poster til mor, og mor enten neglisjerte ham eller svarte med løgn: «A er en superstjerne, alt går bra, hun stortrives, elsker å stå på ski» osv, og sendte gamle bilder av henne. Han ba flere ganger om en ny sjangse, men det ville hun ikke gi ham. Da de var gift hadde hun gått fra stormende forelsket til helt kald mot han da babyen kom. Hun tok barnet og flyttet til Norge. Da han kom på besøk, tvang hun ham til å underskrive skilsmissepapirer. Da hun skrev Mail til han at A er død, trodde han ikke på henne. Sier litt om hvordan type hun var, når han ikke klarte å tro på henne når hun for en gangs skyld sa sannheten. Endret 23. januar 2019 av Lady T 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. januar 2019 #7305 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) slettet Endret 23. januar 2019 av I Grosny Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
282_NaughtySpark Skrevet 23. januar 2019 #7306 Del Skrevet 23. januar 2019 Just now, I Grosny said: Det gikk ikke bra. Og han kunne muligens forstått at mor ikke var helt kompetent. Og hva skulle han kunne gjøre med det, da? Mor nektet han all kontakt, og styrte hele opplegget fullstendig. På samme måte som hun styrte kontakten med alle, familie, venner, naboer, helsepersonell.. Ikke minst helsepersonell. liksom... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 23. januar 2019 #7307 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) slettet Endret 23. januar 2019 av I Grosny 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
282_NaughtySpark Skrevet 23. januar 2019 #7308 Del Skrevet 23. januar 2019 Just now, I Grosny said: Vanskelig å si, men å reise til Norge for å se datteren er jo det logiske. Jeg stusser også på at barnevern/helsepersonell ikke har varslet far og trukket han inn. Mor fortalte at han bodde i ulandet, og at de ikke kunne kontakte han. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2019 #7309 Del Skrevet 23. januar 2019 «... overhører (en jentes navn, red.anm.) i garderoben som sier Angelica kommer for sent. Jeg ble rasende. Den frekke ungen! Jeg sa til henne at for det første kom vi ikke for sent, for det andre kommer hun sent selv, for det tredje måtte vi vente på noen. Og det er lumpent å si sånt! Den ungen irriterer meg sånn CAMILLA HEGGELUND I MELDING OM SYV ÅR GAMMEL MEDELEV AV ANGELICA ... sier mye om mor, tenker jeg 😯 Kilde: https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2019 #7310 Del Skrevet 23. januar 2019 2 minutter siden, I Grosny skrev: Vanskelig å si, men å reise til Norge for å se datteren er jo det logiske. Jeg stusser også på at barnevern/helsepersonell ikke har varslet far og trukket han inn. Hun fortalte at far ikke var inne i bildet, og at hun hadde voldsalarm fordi hun var livredd han (!) og at de ikke måtte finne på å kontakte han. Han kom til Norge ett par ganger, men hun var totalt avvisende mot han. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 23. januar 2019 #7311 Del Skrevet 23. januar 2019 jeg blir så oppgitt over forståsegpåere som skal ignorere en hel saksgang for så å anklage helt vilt rundt seg. Dra nå inn skolen igjen da! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 23. januar 2019 #7312 Del Skrevet 23. januar 2019 19 minutter siden, Lady T said: «... overhører (en jentes navn, red.anm.) i garderoben som sier Angelica kommer for sent. Jeg ble rasende. Den frekke ungen! Jeg sa til henne at for det første kom vi ikke for sent, for det andre kommer hun sent selv, for det tredje måtte vi vente på noen. Og det er lumpent å si sånt! Den ungen irriterer meg sånn CAMILLA HEGGELUND I MELDING OM SYV ÅR GAMMEL MEDELEV AV ANGELICA ... sier mye om mor, tenker jeg 😯 Kilde: https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661 Det er ikke mobbing å komme med en slik bemerkning. Slik som moren reagerer, det er ikke bra. En slik oppførsel kan gjøre det veldig vanskelig for et barn å ha venner. Hvis de trekker seg unna A. fordi de ikke vil at moren skal overreagere på de. Dette eksemplet viser hvordan kontakten moren hadde med skolen, elever og elevenes foreldre, det er moren som skapte konflikter og A. kom i skvis. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mmmwhatever Skrevet 23. januar 2019 #7313 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) 37 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev: Mor fortalte at han bodde i ulandet, og at de ikke kunne kontakte han. Hadde ikke mor et besøksforbud mot faren på et tidspunkt også? **edit** eller voldsalarm var det kanskje, ja? **Jeg ser ikke for meg at barnevernet vil kontakte en far som bor på et annet kontinent, som ikke har sett barnet på over ti år, og hvor det har vært en forhistorie med vold (eller hvor mor i alle fall sier det, hva som stemmer, vet ingen). Det har vært mange anklager fram og tilbake mellom foreldrene, og det er vanskelig å si hva som stemmer, da man vel ikke kan stole helt på vitnemålet til noen av dem. Men de hadde i alle fall et turbulent forhold, mor flyttet med datteren til Norge, og sørget for at far ikke fikk ha kontakt med datteren. Far sendte svært mange mailer til mor og prøvde å få kontakt med datteren sin, så han ga overhode ikke opp. Han kunne ikke vite at datteren var syk. Jeg kan ikke se at far på noen som helst slags måte har noe ansvar for dette. Det at han ikke tror på tiltalte når hun skriver at datteren er død, sier vel det meste om tiltalte og forholdet deres. Endret 23. januar 2019 av Mmmwhatever 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 23. januar 2019 #7314 Del Skrevet 23. januar 2019 (endret) Det er vel også verdt å minne om at far ble tilkjent 125000 i erstatning av tingretten. Endret 23. januar 2019 av Guidet Kvinne 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ops2 Skrevet 23. januar 2019 #7315 Del Skrevet 23. januar 2019 53 minutter siden, I Grosny said: Det gikk ikke bra. Og han kunne muligens forstått at mor ikke var helt kompetent. Moren kunne snakke for seg. Hadde ikke hun en far som var lege (morfaren til A). Det er tydelig at foreldrene ville tatt parti for henne. Slik jeg har forstått det, er ikke faren annet enn en vanlig fyr med en vanlig inntekt. Hvordan skulle han finansiere å bosette seg i Norge og kreve at han fikk treffe datteren? Det ville blitt en lang prosess i Forliksrådet, mot en mor som er veldig overbevisende, får fastlegen med på notene, og har leger i slekta? Innfødte nordmenn med en vanlig inntekt vinner ikke fram mot en mor som er så kontrollerende, og hva skal en gjøre fra USA? (De eneste fedre som har en mulighet til å føre sak mot en mor og vinne, er de som har status, tjener godt og kan betale for toppadvokater) Ikke glem at A. ble instruert av moren, hun ville sikkert sagt at hun ikke kjente faren og ikke ville ha noen kontakt, hvis hun ble spurt. På toppen av det fikk faren høre at alt var bra. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leselusa Skrevet 23. januar 2019 #7316 Del Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, Lady T skrev: «... overhører (en jentes navn, red.anm.) i garderoben som sier Angelica kommer for sent. Jeg ble rasende. Den frekke ungen! Jeg sa til henne at for det første kom vi ikke for sent, for det andre kommer hun sent selv, for det tredje måtte vi vente på noen. Og det er lumpent å si sånt! Den ungen irriterer meg sånn CAMILLA HEGGELUND I MELDING OM SYV ÅR GAMMEL MEDELEV AV ANGELICA ... sier mye om mor, tenker jeg 😯 Kilde: https://www.budstikka.no/valdres-saken/lommedalen/da-lommedalen-mistet-en-av-sine/f/5-55-398661 Snakk om overreaksjon 😯😯😯 Om foreldre reagerer slik så vil jo barn læres opp til å bli fryktelig nærtakne da 😯 Og om man reagerer slik på et lite barns utsagn så kan man jo tenke seg hvordan litt kritikk fra helsevesen eller skole ble mottatt. Dette forteller mye tenker jeg... 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2019 #7317 Del Skrevet 23. januar 2019 1 time siden, I Grosny skrev: Det gikk ikke bra. Og han kunne muligens forstått at mor ikke var helt kompetent. Husk at mor ble sett på som en ressursperson av flere naboer og foreldre, før de så hennes «ekte jeg» når de tok opp ting med henne. Hun er beskrevet som manipulerende og en som satte A opp mot andre. Hun fortalte andre at far var voldelig, så selvsagt trodde A også det om sin far. Han hadde lite å stille opp med. Han snakker også russisk, så er vel ikke den enkleste å kommunisere med. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2019 #7318 Del Skrevet 23. januar 2019 14 minutter siden, Leselusa skrev: Snakk om overreaksjon 😯😯😯 Om foreldre reagerer slik så vil jo barn læres opp til å bli fryktelig nærtakne da 😯 Og om man reagerer slik på et lite barns utsagn så kan man jo tenke seg hvordan litt kritikk fra helsevesen eller skole ble mottatt. Dette forteller mye tenker jeg... Ja, dette klarer jeg ikke forstå. Hadde barnet mitt fått en slik kommentar fra en klassekamerat hadde jeg ikke tenkt noe særlig over det. Hadde barnet mitt reagert hadde jeg sagt til barnet at det er ingenting å bry seg om, det er ikke farlig å komme for sent osv.. Å bli rasende for noe så lite og i tillegg sende en melding om det, jeg klarer ikke forstå det. Jeg skjønner at foreldrene synes det var vanskelig å forholde seg til henne og at de sendte flere bekymringsmeldinger på henne. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady T Skrevet 23. januar 2019 #7319 Del Skrevet 23. januar 2019 Det har jo kommet frem i avisene at mor har en personlighetsforstyrrelse. https://www.aftenposten.no/norge/i/vmn8MX/Inge-D-Hanssen-----Jeg-kan-ikke-huske-en-straffesak-hvor-det-har-vart-sa-problematisk-a-fa-tiltaltes-forklaring https://www.aftenposten.no/norge/i/9m6RVW/Tiltalt-mor-i-Valdres-saken-brot-ut-i-hoylytt-grat Innlegget er redigert for persondebatt. Yvonne (teamleder) 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 23. januar 2019 #7320 Del Skrevet 23. januar 2019 2 timer siden, I Grosny skrev: De var to om ansvaret, og det ser ikke ut som noen av dem strakk til. Når far fullstendig driter i en unge som er i livsfare så tar han ikke sitt farsansvar. Så enkelt er det nok ikke. Moren fikk han til å skrive under på at hun hadde foreldreansvaret alene, da frasa han seg i praksis de aller fleste rettigheter. Siden han ikke er norsk, så skal det nok mye til at han skjønte hva han egentlig undertegnet. Sannsynligvis trodde han at foreldreansvar betydde at Angelica skulle bo hos mor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå