Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, MalloryK said:

Jeg vil virkelig ikke være fisefin, men er det mulig å forandre tittelen på denne tråden til noe annet? Det skjærer i hjertet når jeg ser denne tråden (som jeg abonnerer på).

Ikke vondt ment, men jeg syns trådtittelen er helt passende, hele saken og omstendighetene ER hjerteskjærende, en annen trådtittel forandrer ikke på det.

Angelica er død, og mor har den mest sentrale rollen i forhold til akkurat det.

• Liker 23
Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke om jeg orker begynne på den tråden her helt fra start. har akkurat begynt å interessere meg for saken, har til og med kjøpt månedsabonnement på budstikka. hva sier dere som har oversikt, er dette en tråd verdt å lese fra start?

er spesielt interessert i om det finnes info om morens diagnoser og fungeringsevne sånn ellers (jobb/utdannelse, familiebakgrunn f.ex).

Skrevet
9 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Ikke vondt ment, men jeg syns trådtittelen er helt passende, hele saken og omstendighetene ER hjerteskjærende, en annen trådtittel forandrer ikke på det.

Angelica er død, og mor har den mest sentrale rollen i forhold til akkurat det.

Tittelen er bare så respektløs ovenfor Angelica synes jeg. Hun fortjener bedre

• Liker 1
Skrevet
4 minutter siden, MizBiz skrev:

vet ikke om jeg orker begynne på den tråden her helt fra start. har akkurat begynt å interessere meg for saken, har til og med kjøpt månedsabonnement på budstikka. hva sier dere som har oversikt, er dette en tråd verdt å lese fra start?

er spesielt interessert i om det finnes info om morens diagnoser og fungeringsevne sånn ellers (jobb/utdannelse, familiebakgrunn f.ex).

Jeg ville lest hele tråden...

• Liker 16
Skrevet
7 minutter siden, MizBiz skrev:

Les tråden. Det tar tid, ja, men du finner mye info med linker og diskusjoner rundt saken som ikke kommer frem ellers. Hjerteskjærende sak som flere skriver. ❤

• Liker 7
Skrevet
1 minutt siden, MalloryK said:

Tittelen er bare så respektløs ovenfor Angelica synes jeg. Hun fortjener bedre

Den ser jeg.

Ser andre steder at det sies både Angelica-saken og Valdres-saken.

Nå er jo mor helt sentral i alt sammen, men når jeg tenker meg om så hadde det egentlig vært litt tilfredsstillende om hun ikke lenger fikk en hovedrolle i Angelicas ettermæle...

Tenk så grusomt for henne... 🙊

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (teamleder)

Skrevet

Angående morfarens vitnemål, han er jo tidligere avhørt av politiet (og foretok i etterkant 16 rettelser i følge Budstikka). Han har også forfattet/deltatt i å forfatte et leserbrev som ble publisert i samme avis. Utdrag: 

Åpent brev i media

Tiltalen mot Heggelund Hovd står i kontrast til tidligere utsagn fra familien, som i kjølvannet av 13-åringens dødsfall sendte et åpent brev til pressen: «Barnets mor har tallrike ganger vært i kontakt med skolene, fastleger, terapeuter, sykehus og institusjoner uten at disse har maktet å gjøre piken frisk. Det er viktig for oss å påpeke at moren ikke på noe tidspunkt sviktet i omsorgen for barnet», skrev bestefaren i redegjørelsen.  

Kilde: https://www.budstikka.no/nyheter/valdres-saken/gjovik-tingrett/mormor-til-13-aringen-vitner-i-retten/s/5-55-638259

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Angående morfarens vitnemål, han er jo tidligere avhørt av politiet (og foretok i etterkant 16 rettelser i følge Budstikka). Han har også forfattet/deltatt i å forfatte et leserbrev som ble publisert i samme avis. Utdrag: 

Åpent brev i media

Tiltalen mot Heggelund Hovd står i kontrast til tidligere utsagn fra familien, som i kjølvannet av 13-åringens dødsfall sendte et åpent brev til pressen: «Barnets mor har tallrike ganger vært i kontakt med skolene, fastleger, terapeuter, sykehus og institusjoner uten at disse har maktet å gjøre piken frisk. Det er viktig for oss å påpeke at moren ikke på noe tidspunkt sviktet i omsorgen for barnet», skrev bestefaren i redegjørelsen.  

Kilde: https://www.budstikka.no/nyheter/valdres-saken/gjovik-tingrett/mormor-til-13-aringen-vitner-i-retten/s/5-55-638259

Mon tro om han kan stå inne for disse ordene etter alt som har kommet frem?!

Som bestefar og ikke minst lege virker det helt virkelighetsfjernt å si hun gjorde alt hun kunne når Angelica halverte vekten i løpet av noen få mnd uten at hun var i kontakt med noen instanser.

Om hensynet til mor går foran rettferdighet for barnebarnet, da har jeg rett og slett ikke ord.

Noen som vet når han skal vitne igjen?

• Liker 23
Skrevet (endret)

slettet

Endret av I Grosny
Skrevet
1 minutt siden, I Grosny skrev:

Er faren også død? 

Nei, faren bor i USA, og har ikke hatt kontakt med barnet.

Skrevet (endret)

slettet

Endret av I Grosny
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, I Grosny skrev:

De var to om ansvaret, og det ser ikke ut som noen av dem strakk til. Når far fullstendig driter i en unge som er i livsfare så tar han ikke sitt farsansvar.

Far visste vel ikke om dette. Har du fått med deg noe om far og forhold til mor ect?

Skrevet
2 minutter siden, I Grosny said:

De var to om ansvaret, og det ser ikke ut som noen av dem strakk til. Når far fullstendig driter i en unge som er i livsfare så tar han ikke sitt farsansvar.

Mor holdt far helt unna barnet, og far visste ingenting om Angelica før mormor ringte og sa at Angelica var død, men på grunn av mors tidligere løgner så trodde ikke far på det som ble sagt, før FBI kom på døra hans,og fortalte at datteren hans var død.

Så, der har du det.

• Liker 28
Skrevet (endret)

slettet

Endret av I Grosny
Skrevet
13 minutter siden, I Grosny skrev:

Er faren også død? 

Du må nok lese deg opp litt 

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, I Grosny skrev:

Slik jeg har forstått det så har utmagringen skjedd over lang tid. Jeg vet ingen ting om forholdet mellom mor og far, men dårlig forhold til mor er ingen unnskyldning for totalt å neglisjere ungen sin. Far har ansvar. Far skal følge opp barna sine . Uansett hva.

Igjen.... les deg opp før du uttaler deg

• Liker 24
Skrevet (endret)

slettet

Endret av I Grosny
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, I Grosny skrev:

Så jeg har liksom ikke lov til å stille spørsmål til dere som vet alt uten å ha lest først

Du forstår simpelthen ikke hvor fjerne spørsmålene dine er, i en sak der alt dette er forklart og dokumentert. Så nei. 

• Liker 25
Gjest Dikteren
Skrevet
13 minutter siden, I Grosny skrev:

Slik jeg har forstått det så har utmagringen skjedd over lang tid. Jeg vet ingen ting om forholdet mellom mor og far, men dårlig forhold til mor er ingen unnskyldning for totalt å neglisjere ungen sin. Far har ansvar. Far skal følge opp barna sine . Uansett hva.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/Kva0dy/angelicas-far-i-retten-jeg-visste-ikke-at-hun-var-syk

Google er din venn.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...