Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
5 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Uten at jeg kan garantere det, og orker ikke grave opp linkene til det akkurat nå, så mener jeg å ha lest, fra rettsreferatene, at denne vekten var oppgitt av mor, pr. telefon til den daværende fastlegen.

Angelica ble altså ikke veid til dette, hos fastlegen, den datoen.

Nei, dette var målt hos fastlegen. 

20. august får fastlegen beskjed om at barneverntjenesten henlegger saken. Dagen etter møter Angelica til legetime hos fastlegen. Det er siste gang fastlegen ser henne. Angelica veier da 41,2 kilo, ifølge politibetjenten. 

I slutten av oktober ringer mor til fastlegen og sier de skal flytte. Hun oppgir vannlekkasje som en årsak til dette.

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
33 minutter siden, Lady T skrev:

20. august får fastlegen beskjed om at barneverntjenesten henlegger saken. Dagen etter møter Angelica til legetime hos fastlegen. Det er siste gang fastlegen ser henne. Angelica veier da 41,2 kilo, ifølge politibetjenten. 

I slutten av oktober ringer mor til fastlegen og sier de skal flytte. Hun oppgir vannlekkasje som en årsak til dette.

Hvordan man kan halvere kropsvekt på 4 mnd dersom allmenntilstand er "god" er helt uforståelig for meg. Henger ikke på greip. 

• Liker 11
Skrevet
37 minutter siden, Lady T said:

2 minutter siden, Leselusa said:

Hvordan man kan halvere kropsvekt på 4 mnd dersom allmenntilstand er "god" er helt uforståelig for meg. Henger ikke på greip. 

Jeg mener å huske at dette var en av de (siste) veingene som kun ble rapportert fra mor på telefon, og som fastlegen godtok og skrev ned som fakta, for å skape tillit til mor.

Mor hadde tidligere vist seg å være lite samarbeidsvillig hvis hun fikk kritiske spørsmål eller ble møtt med motstand.

• Liker 1
Skrevet (endret)
17 minutter siden, 282_NaughtySpark skrev:

Jeg mener å huske at dette var en av de (siste) veingene som kun ble rapportert fra mor på telefon, og som fastlegen godtok og skrev ned som fakta, for å skape tillit til mor.

Mor hadde tidligere vist seg å være lite samarbeidsvillig hvis hun fikk kritiske spørsmål eller ble møtt med motstand.

Men det står også at barnevernet veier henne noe senere uten at mor vet det. Da veier hun også rundt 40 kilo. Noe som vel er normal vekt for en 12/13-åring? 🤔

Endret av Lady T
Skrevet
1 time siden, Lady T skrev:

Men det står også at barnevernet veier henne noe senere uten at mor vet det. Da veier hun også rundt 40 kilo. Noe som vel er normal vekt for en 12/13-åring? 🤔

Denne vektkalkulatoren kan brukes for barn og unge. http://sunnframtid.no/vektkalkulator 

Hvis du fyller inn 13 år, jente, 40 kg, 157 cm, sier tabellen normalvekt.

Hvis du erstatter 40 kg med 39 kg, får du undervekt.

• Liker 9
Skrevet (endret)

Hvis jeg husker rett, la Angelica på seg i løpet av et opphold på sykehus, noe som gjorde at hun hadde så "høy" vekt som 40 kilo i august. Målt etter vektøkning var altså denne sykehusinnleggelsen vellykket. Men ifølge moren var behandlingen grusom for datteren. Hva Angelica selv mente, vil vi aldri få vite.

Endret av T-Rex
  • Liker 14
Skrevet

Ingen oppdateringer idag heller?:(

Gjest chisandra
Skrevet

Sakkyndig: "Ingen tegn på at moren utførte livredning" https://www.budstikka.no/valdres-saken/kriminalitet-og-rettsvesen/aasmund-olav-sandland/sakkyndig-ingen-tegn-pa-at-moren-utforte-livredning/s/5-55-793090

1: Hun tar med seg ungen sin bort fra all hjelp. Hun oppgir feil adresser, og sperrer til og med telefonen for alle andre enn familien.

2: Når det virkelig går galt, så er det faktisk ingenting som tilsier at hun faktisk har gjort noe som helst av førstehjelp. Fra før av vet vi at hun pakket 2 bager i tidsrommet hun ventet på ambulansen. På toppen av det hele kommer det frem at rettslegen mener at Angelica allerede kan ha vært død i timer.

Hvordan i all videste verden skulle hun kunne bli frikjent?

Skrevet

Jeg har fulgt denne tråden fra start. Ønsker ikke diskutere...

..men ønsker mor til A får en strengere dom i denne runden!

• Liker 30
Skrevet
13 hours ago, miss spjåk said:

Flere behandlere beskriver hvordan moren ikke ville at behandlerne skulle snakke med Angelica alene. Det var moren som var talerør hele veien, alt gikk gjennom henne. Ingen fikk høre Angelicas versjon. Mobbing skulle heller ikke være tema. Om mobbing var underliggende årsak til anorexien starter man vel nettopp der? Med å jobbe med selvfølelsen, plukke fra hverandre og motbevise det som mobberne (?)har fått datteren til å tro om seg selv. Anorexi er kompleks, men jeg synes det er forferdelig merkelig at moren ikke ville la helsevesenet jobbe med både anorexien OG den underliggende årsaken. Kan det være fordi moren visste at det ikke var tilfellet? Om moren var overbevist om at mobbing var bakgrunnen henger det ikke på greip.

Dette har jeg ikke fått med meg, skulle ikke behandlere få snakke om mobbing med Angelica?

• Liker 4
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
T-Rex skrev (På 21.1.2019 den 10.13):

Hvis jeg husker rett, la Angelica på seg i løpet av et opphold på sykehus, noe som gjorde at hun hadde så "høy" vekt som 40 kilo i august. Målt etter vektøkning var altså denne sykehusinnleggelsen vellykket. Men ifølge moren var behandlingen grusom for datteren. Hva Angelica selv mente, vil vi aldri få vite.

Endret av Nasse Nøff ❤
Gjest chisandra
Skrevet
10 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Jeg har fulgt denne tråden fra start. Ønsker ikke diskutere...

..men ønsker mor til A får en strengere dom i denne runden!

Uansett er det godt å vite at du følger med, Jerry. Håper flere gjør det.

Skrevet
1 minutt siden, chisandra skrev:

Uansett er det godt å vite at du følger med, Jerry. Håper flere gjør det.

Takk.  Og, ja...flere enn de som prater her følger med.

Jeg har grått mye over innleggene her.   Stakkars A.   

• Liker 17
Skrevet
10 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Står mye om behandling her, er flere dager med fastlegene alene. Men her ser du godt hva som skjedde. Alle sier at mor snakker for A. Når hun får høre dag inn og dag ut hvor forferdelig behandlingen er, så er det ikke rart at hun til slutt bruker samme ord og argumenter. 

Står en del i denne dagen da psykolog fra Vinderen og fra Drammen sykehus vitnet. 
https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjepc4lwc000209ciaphnqldq?mode=static

Det riktige ville vel være å skrive at vi aldri får vite hva Angelica egentlig mente.

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)
T-Rex skrev (På 21.1.2019 den 14.04):

Det riktige ville vel være å skrive at vi aldri får vite hva Angelica egentlig mente.

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet

Hvor mer jeg leser og setter meg inn i saken, hvor større spørsmål stiller jeg ved tiltalen her. Da med tanke på grenselandet til drapstiltale som både aktoratet og andre har satt noen ord på. I mitt hodet må det ligge veldig nærme...

• Liker 13
Gjest chisandra
Skrevet
3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ skrev:

Det er jeg helt enig i. Det synes jeg er litt vanskelig og håper mor blir straffet for det hun har gjort. Ikke bare tok hun livet av sin datter, hun tok ifra henne friheten til å være et barn, friheten til å ha sin egen stemme. Jeg klarer ikke å se for meg hvor vondt hun måtte ha hatt det, om hun i det hele tatt forsto det selv! Da hun var veldig ung og hun forsto det sikkert ikke selv en gang. Forsto aldri hva moren tok ifra henne, og det er vanskelig å tenke på uten å bli sint på moren. 

Vet ikke hvordan jeg skulle fått ro i sjela igjen hvis hun skulle kunne slippe unna straffeansvar. Barn er helt avhengig av at de som har ansvar for de ikke er til skade - hvilket det er dokumentert gang på gang at denne moren var. 

Etter mitt syn skapte moren den redde, vettskremte Angelica, Samtidig som hun formidlet enorme forventninger til henne. Hun skulle bli den som Marit Bjørgen, hun skulle bli den nye Johaug etc. Hvordan skulle Angelica leve opp til alt dette samtidig som hun lærte hvor slemme andre mennesker enn den aller nærmeste familien var?

Skrevet
2 minutter siden, Jobbermedbarn skrev:

Hvor mer jeg leser og setter meg inn i saken, hvor større spørsmål stiller jeg ved tiltalen her. Da med tanke på grenselandet til drapstiltale som både aktoratet og andre har satt noen ord på. I mitt hodet må det ligge veldig nærme...

Større sjanse for domfellelse, tenker jeg. 

• Liker 8
Gjest chisandra
Skrevet
1 minutt siden, Guidet Kvinne skrev:

Det tror jeg også, for han vurderte drapstiltale.

Skrevet
7 minutter siden, Guidet Kvinne skrev:

Ser den👍

• Liker 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...