miss spjåk Skrevet 13. juni 2018 #6881 Skrevet 13. juni 2018 På 12.6.2018 den 11.09, Bokhylla skrev: Det som skremmer meg er at folk fortsatt, etter å ha fulgt denne saken og lest dommen, bruker ordet «kjærlighet» om denne morens forhold til barnet sitt. Det er faktisk ingenting her som tyder på at hun brydde seg om datteren sin overhode. Det er derimot mye som tyder på at hun brydde seg veldig mye om seg selv. Enig med deg etter alt som har kommet frem, spesielt sms-ene. Hun virker å ha hatt en forskrudd kjærlighet til barnet sitt, som om datteren var en slags forlengelse av henne selv. Den type mor som skal forme barna helt i sitt eget bilde, der de ikke får utviklet egne meninger og personlighet. Der mor lever gjennom barna, men med en altfor sterk påvirkning. På den måten får jo ikke barna utviklet en egen identitet. Det er veldig typisk for narsissister. Vi vet ikke hvilken personlighetsforstyrrelse moren har, så jeg skal ikke si at hun er narsissist, men det er mye som skurrer for meg når man ser innholdet i sms-ene. Det er jo som om moren vil at datteren skal være fullstendig avhengig av henne. Å true med selvmord om jenta tar kontakt med helsevesenet skaper jo en utrolig forvirring hos barnet, hvem skal man være lojal mot.. skremmende å se hvordan hun svitsjer mellom å prøve å opprettholde den tette symbiosen med datteren (oss mot verden), samtidig som hun snur tvert når datteren viser tegn til egne meninger. Når en mor kaller sin alvorlig spiseforstyrrede datter "idiot" og "hypokonder" fordi hun sier hun har vondt i magen? Hva har hun vært istand til å kalle datteren ansikt til ansikt? Hun sender 15 (?) mld med samme spørsmål, "er du glad i meg". Det er som om moren har to ansikter. Alt går på skinner så lenge man er enig med henne, men det blir et helvete når man sier henne imot. Jeg har en venn som vokste opp med mor som minner veldig om tiltalte. h*n er ekstremt konfliktsky det tok mange år før h*n var trygg nok på meg til å kunne være uenig i selv de mest useriøse diskusjoner, h*n var vant til å alltid tekkes moren. Trist. 17
Violetta Skrevet 13. juni 2018 #6882 Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, Hege899 skrev: Sendte du til epost adressen som står på siden deres? Jeg får ikke svar Jeg synes dette er utidig. Rettsvesenet har viktigere ting å gjøre enn å tilfredsstille din nysgjerrighet, vær i det minste litt mer tålmodig. 6
Gjest chisandra Skrevet 13. juni 2018 #6883 Skrevet 13. juni 2018 2 minutter siden, Violetta skrev: Jeg synes dette er utidig. Rettsvesenet har viktigere ting å gjøre enn å tilfredsstille din nysgjerrighet, vær i det minste litt mer tålmodig. Hadde de ikke hatt tid til disse tjenestene, så hadde de tatt bort tilbudet.
Violetta Skrevet 13. juni 2018 #6884 Skrevet 13. juni 2018 1 time siden, chisandra skrev: Hadde de ikke hatt tid til disse tjenestene, så hadde de tatt bort tilbudet. Ja, men du kan ikke forvente at noen sitter og venter på akkurat din forespørsel. Gi dem i det minste litt tid. 3
Gjest chisandra Skrevet 13. juni 2018 #6885 Skrevet 13. juni 2018 7 minutter siden, Violetta skrev: Ja, men du kan ikke forvente at noen sitter og venter på akkurat din forespørsel. Gi dem i det minste litt tid. Jeg oppfattet ikke hvor lang tid det hadde gått siden vedkommende ba om å få den tilsendt.
Mmmwhatever Skrevet 14. juni 2018 #6886 Skrevet 14. juni 2018 På 13.6.2018 den 12.58, Hege899 skrev: Sendte du til epost adressen som står på siden deres? Jeg får ikke svar Ja, jeg fikk svar nesten med en gang.
Mmmwhatever Skrevet 14. juni 2018 #6887 Skrevet 14. juni 2018 På 13.6.2018 den 14.58, chisandra skrev: Hadde de ikke hatt tid til disse tjenestene, så hadde de tatt bort tilbudet. Det har de ikke lov til uansett. Dommer er offentlige, man kan ikke skjule seg bak «har ikke tid». Men enig, man må gi dem noen arbeidsdager å svare på før man begynner å klage. 4
Hege899 Skrevet 14. juni 2018 #6888 Skrevet 14. juni 2018 På 13.6.2018 den 14.55, Violetta skrev: Jeg synes dette er utidig. Rettsvesenet har viktigere ting å gjøre enn å tilfredsstille din nysgjerrighet, vær i det minste litt mer tålmodig. Jeg har jo ikke mast på dem? Lurte bare på om det var rett adresse. 5
Vampyrina Skrevet 16. juni 2018 #6889 Skrevet 16. juni 2018 Nå har jeg også lest dommen i sin helhet. Riktignok har jeg foreløpig bare skummet igjennom. Jeg fikk dommen tilsendt tominutter etter at jeg hadde mailet tingretten og bedt om den. En fredag ettermiddag kl 17, liksom! Snakk om å være kjappe. Ut i fra det jeg har lest, så er det bare enda tydeligere hvor riktig både tiltalen og dommen er. Mor har virkelig et forklaringsproblem, og jeg skjønner godt at hun har «blackout». Tenk å måtte svare for alt dette! Og ikke minst den psykiske mishandlingen hun har utsatt datteren sin for! Det står jo blant annet en SMS fra Angelica; « det er DU som mobber meg, mamma» eller noe sånt. Dette er ikke ordrett gjengitt. 18
Hege899 Skrevet 16. juni 2018 #6890 Skrevet 16. juni 2018 2 timer siden, Vampyrina skrev: Nå har jeg også lest dommen i sin helhet. Riktignok har jeg foreløpig bare skummet igjennom. Jeg fikk dommen tilsendt tominutter etter at jeg hadde mailet tingretten og bedt om den. En fredag ettermiddag kl 17, liksom! Snakk om å være kjappe. Ut i fra det jeg har lest, så er det bare enda tydeligere hvor riktig både tiltalen og dommen er. Mor har virkelig et forklaringsproblem, og jeg skjønner godt at hun har «blackout». Tenk å måtte svare for alt dette! Og ikke minst den psykiske mishandlingen hun har utsatt datteren sin for! Det står jo blant annet en SMS fra Angelica; « det er DU som mobber meg, mamma» eller noe sånt. Dette er ikke ordrett gjengitt. Det er så grusomt. Alle som er i tvil om mor er skyldig burde lese dommen 19
MalloryK Skrevet 16. juni 2018 #6891 Skrevet 16. juni 2018 Er det lov å legge ut dommen for alle å lese? Eller må alle be om å få den tilsendt? 3
Vampyrina Skrevet 16. juni 2018 #6892 Skrevet 16. juni 2018 1 time siden, MalloryK skrev: Er det lov å legge ut dommen for alle å lese? Eller må alle be om å få den tilsendt? Den er på 26 sider, så det er vel greit å be om å få den tilsendt 6
Frida Skrevet 16. juni 2018 #6893 Skrevet 16. juni 2018 En ting jeg merket meg var hvor ofte mor unnlot å møte når datteren hadde time hos lege eller på sykehus. Bare å utebli fra viktige legetimer forteller sitt, det var tydeligvis ikke datterens helse som var i fokus. 14
MalloryK Skrevet 16. juni 2018 #6894 Skrevet 16. juni 2018 1 time siden, Vampyrina skrev: Den er på 26 sider, så det er vel greit å be om å få den tilsendt Jeg tenkte mer på om noen kunne legge det ut på google docs eller noe 3
Rosalie Skrevet 18. juni 2018 #6895 Skrevet 18. juni 2018 (endret) Mulig dette har kommet frem tidligere i tråden, men det står i så fall helt stille for meg. Er saken berammet i Lagmannsretten? Edit: Kom plutselig på at det går an å google... I følge saken i lenke, vil den komme opp på nyåret 2019: https://www.aftenposten.no/norge/i/1kG04e/Valdres-saken-er-anket_-trolig-full-ny-behandling Endret 18. juni 2018 av Rosalie 1
Guidet Kvinne Skrevet 18. juni 2018 #6896 Skrevet 18. juni 2018 På 16.6.2018 den 13.46, MalloryK skrev: Jeg tenkte mer på om noen kunne legge det ut på google docs eller noe Noen som har lyst?
Ellam Skrevet 18. juni 2018 #6897 Skrevet 18. juni 2018 38 minutter siden, Guidet Kvinne skrev: Noen som har lyst? Jeg sendte Mail til Valdres tingrett på lørdag og fikk svar en time senere samme dag. Jeg tenker at det mest rette er at de som vil ha dommen, gjør det gjennom de rette kanalene. 8
A_nanas Skrevet 18. juni 2018 #6898 Skrevet 18. juni 2018 49 minutter siden, Ellam skrev: Jeg sendte Mail til Valdres tingrett på lørdag og fikk svar en time senere samme dag. Jeg tenker at det mest rette er at de som vil ha dommen, gjør det gjennom de rette kanalene. Jeg er enig. Det er sensitiv informasjon som nødig bør komme på avveie. 1
Hhs Skrevet 22. juni 2018 #6899 Skrevet 22. juni 2018 Hva skriver dere i mailen til Valdres Tingrett?🤔 5
Anglofil Skrevet 22. juni 2018 #6900 Skrevet 22. juni 2018 Tråden er ryddet for personangrep og oppfordring av brudd på norsk lov. Yvonne (admin)
Fremhevede innlegg