Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har jo kommet fram i SMS-utveksling blant annet. Det er jo mor sin skyld, selvsagt, at helsevesen (og alle andre) ble fiender, men det er ingen grunn til å tro at det ikke var sånn. 

Anonymkode: aa08e...cab

Hvor i SMS utvekslingen er det kommet fram? 

Anonymkode: 7cbcd...319

Innlegget er ryddet for spekulasjoner

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det noen av dere som husker om det er skrevet at mor ringte noen utenfor familien etter at hun skrev melding til A. om sperring av telefon (Hvilken dato var denne meldingen sendt?)?

Mor var i kontakt med noen angående mobbing i desember (hvilken dato var dette?) (om jeg ikke husker feil), og om hennes telefon var sperret for andre enn familien kunne hun vel ikke ringt vedkommende? Var kontakten med vedkommende eventuelt på epost?

 

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spurte tildligere angående tidspunkt for disse to hendelsene (veiing, og tekstmelding om å ha på vekter):

"09:57

Forsvarer Sandland spør vitnet om hun vet hvor tiltalte befant seg 22. mai 2015 – en av datoene som omfattes av tiltalen.

– Det er informasjon om at tiltalte er hos Angelicas fastlege, mens datteren er hjemme antatt med sin mormor, svarer hun.

Det er på denne datoen tiltalte ifølge tiltalen og Kripos’ gjennomgang av telefondata skal ha sendt Angelica en tekstmelding hvor hun ber henne «ta på seg løse klær og vekter», i forbindelse med at barneverntjenesten skulle foreta veiing av henne.

Tiltalte har ved flere anledninger hevdet at denne meldingen var en spøk."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjexxj552008309fe40ag5n65?mode=static

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk gjennom vitnemålene og fant det fra søskenbarnet til tiltalte.

Har det blitt dokumentert om tiltalte hentet mer ut på resept? 

 

– Fikk hun tilgang til noe fra firmaet ditt? Spør forsvareren videre.

– Ja, først fikk hun det av oss, og siden Angelica likte dette fikk hun det også på resept. Det er ikke et legemiddel, men medisinsk ernæring. Jeg har ikke direkte kunnskap om når hun fikk det, men husker at hun besøkte meg på jobb et par ganger i perioden hvor hun var syk, svarer han.

15:09

Han opplyser at han jobber i et firma som utvikler ernæringsprodukter for pasienter med anoreksi.

 

Anonymkode: 817fa...7b6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gikk gjennom vitnemålene og fant det fra søskenbarnet til tiltalte.

Har det blitt dokumentert om tiltalte hentet mer ut på resept? 

 

– Fikk hun tilgang til noe fra firmaet ditt? Spør forsvareren videre.

– Ja, først fikk hun det av oss, og siden Angelica likte dette fikk hun det også på resept. Det er ikke et legemiddel, men medisinsk ernæring. Jeg har ikke direkte kunnskap om når hun fikk det, men husker at hun besøkte meg på jobb et par ganger i perioden hvor hun var syk, svarer han.

15:09

Han opplyser at han jobber i et firma som utvikler ernæringsprodukter for pasienter med anoreksi.

 

Anonymkode: 817fa...7b6

En anorektiker som ønsker seg ernæringsdrikker som både smaker pyton og som får henne til å gå opp i vekt?

Eller et sultent og avmagret barn som ikke får nok mat hjemme og som prøver å overleve på de måtene hun kan? 

 

 

Begge alternativene blir jo ren spekulasjon akkurat som 80% av alt annet som skrives her, så jeg skal ikke ta stilling (her inne) til hvilket alternativ jeg finner mest sannsynlig. 

Anonymkode: 7cbcd...319

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 25.3.2018 at 5:40 PM, Blondie65 said:

Så hvorfor isolere seg fra omverdenen da? Ingen oppmerksomhet å få.

Hun har da fått masse oppmerksomhet etter at datteren døde. Og i første omgang fikk hun oppmerksomhet som gikk i hennes favør, med unntak av oppmerksomheten fra politiet. Det siste har nok vært en solid strek i regningen.

Anonymkode: 4ab7a...a69

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

En anorektiker som ønsker seg ernæringsdrikker som både smaker pyton og som får henne til å gå opp i vekt?

Eller et sultent og avmagret barn som ikke får nok mat hjemme og som prøver å overleve på de måtene hun kan? 

 

 

Begge alternativene blir jo ren spekulasjon akkurat som 80% av alt annet som skrives her, så jeg skal ikke ta stilling (her inne) til hvilket alternativ jeg finner mest sannsynlig. 

Anonymkode: 7cbcd...319

Hvorfor ville A. eventuelt ikke spise hjemme, de gangene A. ropte "du kan ikke tvinge meg til å spise"? (Huseieren fortalte om at han hørte A. rope dette).

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bevist at A. ikke ville spise?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det 3 eller 4 telefoner som ble undersøkt? Hvem sine telefoner var det, bortsett fra tiltaltes telefon og A. sin telefon som var på hytta da A. ble funnet død?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner og injurierende utsagn, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det bevist at A. ikke ville spise?

Anonymkode: fad9c...735

Huseier har overhørt henne rope at hun ikke vil spise. Dessuten har mor sagt det. Tror det er det? Kanskje andre her vet om andre bevis? 

 

 

 

Anonymkode: 7cbcd...319

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det 3 eller 4 telefoner som ble undersøkt? Hvem sine telefoner var det, bortsett fra tiltaltes telefon og A. sin telefon som var på hytta da A. ble funnet død?

Anonymkode: fad9c...735

Det var fire. Mors, Angelicas og mormors. Jeg tror ikke vi har fått vite hvem den fjerde telefonen tilhørte, men antar den må ha vært mors eller Angelicas. En av de kan ha byttet telefon naturlig i løpet av de siste månedene, hvis ikke har kanskje en av dem hatt dobbelt. Dersom det er Angelica, ville det vært svært interessant å vite hva som er sendt fra hvilken telefon og om hennes fingeravtrykk finnes på begge. 

Anonymkode: 7cbcd...319

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Huseier har overhørt henne rope at hun ikke vil spise. Dessuten har mor sagt det. Tror det er det? Kanskje andre her vet om andre bevis? 

 

 

 

Anonymkode: 7cbcd...319

13:42    Budstikka dag 12

4. august 2015 sendes det en melding fra Angelicas telefon til tiltaltes telefon, hvor hun blant annet skriver: «Jeg slutter å spise hvis jeg må til lege, men fortsetter hvis jeg kan slippe».

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Frida skrev:

13:42    Budstikka dag 12

4. august 2015 sendes det en melding fra Angelicas telefon til tiltaltes telefon, hvor hun blant annet skriver: «Jeg slutter å spise hvis jeg må til lege, men fortsetter hvis jeg kan slippe».

Takk. Men er det bevist hvem som skrev den meldingen fra Angelicas telefon?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 25.3.2018 at 12:07 AM, Tutte said:

Hva er det du mener ikke har blitt dekket godt nok i media i denne saken? Synes det viktigste har kommet frem, og det er vel ikke så mye mer å skrive om før det foreligger en dom. Da blir det å dra frem detaljer. Synes det er bra media holder litt tilbake siden alt foreløpig blir masse spekulasjoner ut i fra vitneforklaringer. Nå er det opp til retten å avgjøre når alt blir klart.

Jeg mener de fleste mediene har hatt for liten (sjelden) dekning av de ulike fasene av rettsprosessen. De færreste i det ganske land oppsøker og leser Budstikka, de fleste leser det som kommer øverst på nettsidene. Jeg sier ikke at de skal gjengi alle detaljer, men det er progresjon nesten hver dag og de fleste riksmediene har kun sporadisk - tilsynelatende ganske tilfeldig - oppdatering. Dagbladet er knapt på banen i det hele tatt. Per nå synes folk flest (utfra kommentarfeltet å dømme) fortsatt ha fått med seg mer av morens historie enn påtalemyndighetens. Knapt noen har fått med seg sakens kompleksitet, herunder noe om farens rolle, noe av fastlegenes feighet eller mors katt/muslek m myndighetene, utfordringene knyttet til anoreksipasienter. Veldig mange vil riste på hodet om hun blir dømt fordi de kun fikk med seg den massive dekningen moren fikk i starten.

Hvor blir det av barns rettssikkerhet og læring da? Som Stine Sofies stiftelse sier; «du må tro det for å se det». Slike saker kan fjerne noe av blindheten. 

Anonymkode: f3177...e2d

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"

13:33

29.oktober sendes det flere meldinger fra tiltaltes telefon hvor hun bønnfaller datteren om å spise. «Du holder på å ta livet ditt» og «Du dør hvis du ikke spiser nå», er blant meldingene som er sendt fra mors telefon til datterens telefon.

I en annen melding skriver hun igjen at datteren må spise. «Ellers ringer jeg sykehuset».

13:27

Midtveis i september sendes det en rekke meldinger mellom mor og datters telefoner. Angelica truer blant annet med å hive maten sin om hun blir tatt med til legen.

«Du blir tatt om du viser deg på et legekontor, det vet du», sendes fra tiltaltes telefon.

13:23

7. september 2015 sendes det en melding fra mors telefon til Angelicas telefon:

 «Jeg kan ikke se på at du ødelegger deg selv lenger. (..) Du spiser altfor, altfor lite. Om du skal unngå tvangsinnleggelse så spis. Jeg elsker deg. Jeg kan ikke la deg ødelegge deg selv mer. Vær så snill, spis det du kan».

13:20

26. juli sender Angelica en tekstmelding til morens telefon, hvor hun skriver: «Jeg har kanskje fått alvorlige skader, som å ha sluttet å vokse og andre også».

Det kommer svar fra morens telefon: «Du har ingen skader»."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjeqsclip000p09fnsnjy060e?height=500&mode=live

Det er så mye rart her.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Men er det bevist hvem som skrev den meldingen fra Angelicas telefon?

Anonymkode: fad9c...735

Det vet jeg ikke, men politiet har etterforsket hele saken grundig, så de vet nok det som går an å vite. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24.3.2018 at 8:45 AM, AnonymBruker said:

Spørsmålet var hvor mange ganger det var mulig å anke en dom.

https://snl.no/anke_-_straffedommer

Anonymkode: 59d11...41f

Ja, og det svaret kan du lese ut av svaret mitt. Men du må skille mellom anke pga skyldspørsmål og anke pga feil lovanvendelse.

Anonymkode: f3177...e2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Per nå synes folk flest (utfra kommentarfeltet å dømme) fortsatt ha fått med seg mer av morens historie enn påtalemyndighetens.

Anonymkode: f3177...e2d

Jeg leste på et annet forum at en mente å ha fått med seg at datteren hadde vært innlagt uten resultat. Og det vet vi ikke stemmer, datteren gikk opp i vekt, jeg mener ikke at hun da var frisk, men hun kom iallfall opp fra en vekt som var farlig lav. Det er vel ofte slik at vi leser og tolker slik vi tror/håper/vil det skal være. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...