Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest chisandra
Akkurat nå, Vampyrina skrev:

Åpenbart! Men da er det merkelig at Dagbladet ikke følger opp denne rettssaken med ett eneste ord...?? 

Ja, har stusset over flere medier. De har jo åpenbart folk til stede i rettssalen. Kan det være at de gikk så beinhardt ut for moren i starten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper mediene synes det er en litt vanskelig sak å dekke og at de venter på mer konkrete bevis. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, chisandra skrev:

Ja, har stusset over flere medier. De har jo åpenbart folk til stede i rettssalen. Kan det være at de gikk så beinhardt ut for moren i starten? 

Det er sikkert en blanding... men jeg husker jo hvor nøye Christoffer-saken ble fulgt opp. Forskjellen her er jo ar mor hele veien har manipulert media. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tipper mediene synes det er en litt vanskelig sak å dekke og at de venter på mer konkrete bevis. 

Anonymkode: 5085c...839

Bevis? Det er bevist langt utover enhver rimelig tvil at denne moren har unnlatt å gi sin dødssyke datter helsehjelp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Vampyrina skrev:

Åpenbart! Men da er det merkelig at Dagbladet ikke følger opp denne rettssaken med ett eneste ord...?? 

 

1 minutt siden, chisandra skrev:

Ja, har stusset over flere medier. De har jo åpenbart folk til stede i rettssalen. Kan det være at de gikk så beinhardt ut for moren i starten? 

Jeg skulle ønske jeg var tøff nok til å ta dette opp med de ulike avisene/mediene. Jeg synes det er ganske så kritikkverdig at de skriver opp og ned om mente om en drapssak i et annet land, med direkte-rapporteringer osv, mens denne saken blir glemt. De har vært talerør for mor like etter at tragedien fant sted, og nå har de mulighet til å tale barnets versjon, men gjør det ikke! Synes det er helt forferdelig.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carol80
2 minutter siden, chisandra skrev:

Ja, har stusset over flere medier. De har jo åpenbart folk til stede i rettssalen. Kan det være at de gikk så beinhardt ut for moren i starten? 

Samtidig tenker jeg at de ikke behøver å være lojale mot moren. Alle medier har et samfunnsansvar, og det er å opplyse befolkningen. Riksmediene står i særstilling, da de når ut til hele landet. Så for Dagbladets del så er det ingen unnskyldning synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, chisandra skrev:

Bevis? Det er bevist langt utover enhver rimelig tvil at denne moren har unnlatt å gi sin dødssyke datter helsehjelp. 

Jeg snakket om det som kalles realbevis. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående marsvin-hamster debatten. Jeg har ikke helt tiltro til at en mor som lar sin egen datter sulte og/eller fryse i hjel skulle ha så stor kunnskap og omsorgsevne ovenfor et smådyr at hvilket dyr skal ha noe å si for saken her.

En ting som alle lurer på er selvfølgelig hvorfor de sov i forskjellige bygg. Men ville det ikke også vært naturlig at et sykt barn bodde sammen med kjæledyrene sine? Mange barn og unge (og voksne) som har det tøft har godt av det selskapet som et dyr gir.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket om det som kalles realbevis. 

Anonymkode: 5085c...839

Hva mener du med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carol80 skrev:

Samtidig tenker jeg at de ikke behøver å være lojale mot moren. Alle medier har et samfunnsansvar, og det er å opplyse befolkningen. Riksmediene står i særstilling, da de når ut til hele landet. Så for Dagbladets del så er det ingen unnskyldning synes jeg.

Ja enig! Den eneste legitime forklaringen jeg kan komme på (og som jeg har skrevet her før) er at de anser dette som en familietragedie og av hensyn til det døde barnet så ønsker de ikke stort fokus på det. Kanskje de tenker at de ikke skal skrive så mye om det av hensyn til barnets privatliv. 

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budstikkas redaktør og journalister viser at de er ansvaret verdig når det gjelder dekning av denne saken. 
Mulig de andre bøyer av, i og med at Budstikka gjør en grundig jobb og rapporterer direkte fra retten? 

Rart at ikke andre aviser etc. er mer synlige, jeg ser den. Kanskje de innser at Budstikka har håndtert denne saken bedre fra dag 1? 

Anonymkode: 4319d...7a6

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket om det som kalles realbevis. 

Anonymkode: 5085c...839

Men det synes jeg det har kommet frem mye av. Bilder, forklaringer, lydeksperter, kripos sine vurderinger osv. Jeg tolker iallefall en del av det som rent objektive bevis. 

Og de dekker jo Kim Wall-saken bredt selv om der heller ikke har blitt presentert særlig med realbevis enda? I går var det vel mer bare Madsens forklaring? Likevel hadde flere aviser live-rapporteringer. Forstår ikke hvorfor den saken skal ha mer allmenn interesse i Norge enn denne saken her.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg snakket om det som kalles realbevis. 

Anonymkode: 5085c...839

Joda, men det unnskylder ikke at mediene tier nesten helt om det som allerede er bevist - nemlig at en mor tar sitt anoreksisyke barn, og isolerer henne fullstendig helt til hun dør.

Heldigvis har vi Budstikka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja enig! Den eneste legitime forklaringen jeg kan komme på (og som jeg har skrevet her før) er at de anser dette som en familietragedie og av hensyn til det døde barnet så ønsker de ikke stort fokus på det. Kanskje de tenker at de ikke skal skrive så mye om det av hensyn til barnets privatliv. 

Anonymkode: 7fdbe...473

Men så lenge de trodde på mors versjon så var det ikke nødvendig å ta hensyn til barnet privatliv...:klo:

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne faren har foreløpig ikke kommet noe som fremstiller mor i et bedre lys..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, jeg er ikke uenig i at dekningen av denne saken er kritikkverdig; jeg prøver bare å forstå hvordan mediene kan tenke og velge å dekke saken. De kan se andre hensyn enn de vi ser og de venter kanskje på mer håndfast dokumentasjon. Tror det vil komme mer når indisie-og bevisrekken blir lenger. 

1 minutt siden, chisandra skrev:

Joda, men det unnskylder ikke at mediene tier nesten helt om det som allerede er bevist - nemlig at en mor tar sitt anoreksisyke barn, og isolerer henne fullstendig helt til hun dør.

Heldigvis har vi Budstikka.

 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
5 minutter siden, Vampyrina skrev:

Hva mener du med det?

§ 26-1.Realbevis

Realbevis er personer og gjenstander (fast eiendom, løsøre, dokumenter, elektronisk lagret materiale mv.) hvor personen eller gjenstanden, eller dens egenskaper, tilstand eller innhold, inneholder informasjon som kan ha betydning for det faktiske avgjørelsesgrunnlaget i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Veslefrikk skrev:

Men så lenge de trodde på mors versjon så var det ikke nødvendig å ta hensyn til barnet privatliv...:klo:

Ja det kan du godt si. Men det var vel ikke kommet frem hvor dårlig forfatning hun var i, og hvordan tilstanden egentlig var der oppe på hytta... Men dette var som sagt bare en spekulering over hvilke legitime grunner mediene eventuelt legger til grunn, jeg vet ikke hva de tenker, men kommer ikke på noen annen forklaring som eventuelt skulle vært akseptabel. 

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carol80
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg skulle ønske jeg var tøff nok til å ta dette opp med de ulike avisene/mediene. Jeg synes det er ganske så kritikkverdig at de skriver opp og ned om mente om en drapssak i et annet land, med direkte-rapporteringer osv, mens denne saken blir glemt. De har vært talerør for mor like etter at tragedien fant sted, og nå har de mulighet til å tale barnets versjon, men gjør det ikke! Synes det er helt forferdelig.

Anonymkode: 7fdbe...473

Enig. De mesker seg i groteske detaljer i Kim Wall saken. Uten sammenlikning forøvrig, Valdres saken kunne skjedd i enhver by eller bygd i Norge, det har vært mange mennesker, institusjoner og etater involvert gjennom oppveksten til Angelica, mange som har møtt moren og som nå forteller om henne. Vi trenger opplysning for å lære, for å forstå at ikke alle foreldre handler til barnas beste, selv om det er kamuflert som omsorg. Som det står i en av kommentarene til Budstikka, er det en "forvrengt verden" vi nå får innblikk i. Og den er viktig å bli kjent med.

ps har tatt det opp med Dagbladet på mail, avventer svar fra nyhetssjef.

Endret av Carol80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...