AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3801 Del Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regnet ut, at hvis hun var 151 cm høy, veide hun 28 kg da.... Var det 151 som var hennes høyde i 2015? Anonymkode: fad9c...735 157 Anonymkode: 59d11...41f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3802 Del Skrevet 13. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg regnet ut, at hvis hun var 151 cm høy, veide hun 28 kg da.... Var det 151 som var hennes høyde i 2015? Anonymkode: fad9c...735 Jeg regnet med høyde 157 (som var høyden da hun døde), og da er KMI 12,2 ved 30 kg. (KMI var 12,3 31.12.2014) Anonymkode: fad9c...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3803 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg regnet med høyde 157 (som var høyden da hun døde), og da er KMI 12,2 ved 30 kg. (KMI var 12,3 31.12.2014) Anonymkode: fad9c...735 Og dette er alvorlig undervekt Anonymkode: fad9c...735 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3804 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg brukte denne kalkulatoren https://nhi.no/skjema-og-kalkulatorer/kalkulatorer/diverse/bmi-kalkulator-kroppsmasseindeks/ Anonymkode: fad9c...735 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 13. mars 2018 #3805 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Det ser sånn ut foreløpig. At moren var ekstremt defensiv som ikke maktet å gå mot datterens vilje. Som om moren selv ikke så hva som var viktig mht datterens sykdom. Hun sa jo et sted her at datteren burde innlegges, men de ble henvist videre. Tror moren mistet kontroll og oversikt ganske tidlig. Hun evnet ikke å være den voksne omsorgspersoner en voksen bør være. Jeg ser det motsatte, jeg ser en mor som skal ha kontrollen koste hva det koste vil. Hun skal bestemme alt om behandling, legger føringer, bytter behandlere, avslutter behandling, lytter ikke til fagfolkene og til slutt isolerer hun datteren. Mor ender opp med full kontroll og det kostet datteren livet. Hvorvidt det var morens intensjon at det skulle ende slik, det tror og håper jeg ikke. Men det er ikke til å komme fra at det ble et resultat av morens valg og handlinger. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 13. mars 2018 #3806 Del Skrevet 13. mars 2018 KMI-kurve for jenter 2-19 pr: 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3807 Del Skrevet 13. mars 2018 Jeg forstår ikke hvorfor de lot henne gå så langt ned som 12,3 i BMI, det er jo langt under BMI som er normalt for tvangsinnleggelse.. 12 er grensen for livstruende anoreksi. 12,5- 13,5 er kritisk. Hvordan i svarte f. har man klart å underbygge at dette er tilstrekkelig og forsvarlig helsehjelp?? 5 ukers innleggelse etter dette?? Anonymkode: c6795...eca 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vampyrina Skrevet 13. mars 2018 #3808 Del Skrevet 13. mars 2018 Han er inne på noe vesentlig her, tror jeg.... 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 13. mars 2018 #3809 Del Skrevet 13. mars 2018 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er så fælt. Jeg ser en mor som ikke klarer å sette grenser overfor barnet sitt, som ikke evner å ta avgjørelser som barnet ikke ønsker. Litt som en treåring som vil spise 20 is etter hverandre , og mor tør ikke si nei, i frykt for at barnet blir sint på henne etterpå. Men det er jo akkurat det som ER å være forelder, og hvorfor det faktisk er omsorgssvikt. Tror mor og datter hadde et veldig usunt forhold til hverandre. Hvor mor i tillegg var altfor myk og ettergivende og ikke klarte å sette en eneste grense. Anonymkode: 11015...c25 Dette. Det høres mer og mer ut som moren lot A bestemme. Som legene sa i går så skulle alt skje på A sine premisser, og dette går også igjen i hva psykologen forklarte i dag. Tror faktisk det er her problemet ligger. Moren lot A bestemme og ga til slutt helt opp. Hun turte ikke annet for å slippe at datteren ble sint. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3810 Del Skrevet 13. mars 2018 Fant akkurat ut at gutten min har en KMI på 13. Altså alvorlig undervekt. Men det hadde jeg på samme alder også. Min søster og jeg fikk gjennomgå i form av mobbing, kommentarer og foreldrene våre ble kalt inn til helsesøster. Jeg spiste som en hest da, og var veldig aktiv. Først da jeg ble 25 år ble jeg innafor på KMI. Men når jeg ser på min sønn, og tenker at Angelica hadde 8,8 i KMI... Skrekk og gru! Anonymkode: e3f76...e5d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frida Skrevet 13. mars 2018 #3811 Del Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, Tutte skrev: Dette. Det høres mer og mer ut som moren lot A bestemme. Som legene sa i går så skulle alt skje på A sine premisser, og dette går også igjen i hva psykologen forklarte i dag. Tror faktisk det er her problemet ligger. Moren lot A bestemme og ga til slutt helt opp. Hun turte ikke annet for å slippe at datteren ble sint. Men datteren ville til lege i september og da nektet moren. Hvorfor klarte hun å nekte akkurat den gangen? Det kunne berget datterens liv. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mheihei Skrevet 13. mars 2018 #3812 Del Skrevet 13. mars 2018 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: "10:16 hun dytter til mor og sier «du lovte meg at jeg aldri skulle på et slikt sted igjen" " Hvorfor har mor drevet med å love datteren slikt? Anonymkode: fad9c...735 Dette lurte jeg også på. Moren til A er jo den eneste hun noen gang har hatt tillit til, så presterer moren og gi henne løfter som ikke kan holdes? Hva slags mor gjør noe sånt? Er ikke rart A ikke klarte å stole på noen andre da. Hvis man ikke kan ha tillit til sin mor gjennom en slik sykdom, hvem kan man ha tillit til da? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3813 Del Skrevet 13. mars 2018 4 minutter siden, Tutte skrev: Dette. Det høres mer og mer ut som moren lot A bestemme. Som legene sa i går så skulle alt skje på A sine premisser, og dette går også igjen i hva psykologen forklarte i dag. Tror faktisk det er her problemet ligger. Moren lot A bestemme og ga til slutt helt opp. Hun turte ikke annet for å slippe at datteren ble sint. Jeg tror dette er å snu det på hodet. Jeg tror moren har lovt urealistiske ting for å fremheve seg selv, som den eneste datteren kan stole på. Og derfor oppmuntret sinne "mot verden" for bygge båndet mellom dem sterkere. Anonymkode: 73f0b...a9c 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3814 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, Frida skrev: Men datteren ville til lege i september og da nektet moren. Hvorfor klarte hun å nekte akkurat den gangen? Det kunne berget datterens liv. Fordi hun ønsket å sjekke stoffskiftet, hun hadde lest at man kunne gå opp i vekt av feil på stoffskiftet. Dette var nok også et misforstått forsøk på å hjelpe henne. Anonymkode: aa08e...cab 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3815 Del Skrevet 13. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi hun ønsket å sjekke stoffskiftet, hun hadde lest at man kunne gå opp i vekt av feil på stoffskiftet. Dette var nok også et misforstått forsøk på å hjelpe henne. Anonymkode: aa08e...cab Denne uttalelsen har vi foreløpig kun mors ord for. Anonymkode: fad9c...735 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 13. mars 2018 #3816 Del Skrevet 13. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Denne uttalelsen har vi foreløpig kun mors ord for. Anonymkode: fad9c...735 Det er nettopp det, vi har til nå mye av kun mors ord. Derfor er det så interessant nå når behandlerne vitner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snø_fnugg Skrevet 13. mars 2018 #3817 Del Skrevet 13. mars 2018 (endret) 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror dette er å snu det på hodet. Jeg tror moren har lovt urealistiske ting for å fremheve seg selv, som den eneste datteren kan stole på. Og derfor oppmuntret sinne "mot verden" for bygge båndet mellom dem sterkere. Anonymkode: 73f0b...a9c Og på bakgrunn av det psykologen sa, det var veldig svart/hvitt, folk var enten "snille eller slemme", og det var uttrykk både mor og datter brukte for å beskrive andre. Sett utifra sin egen symbiose. Endret 13. mars 2018 av Snø_fnugg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2018 #3818 Del Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, chisandra skrev: Det er nettopp det, vi har til nå mye av kun mors ord. Derfor er det så interessant nå når behandlerne vitner. Var ikke dette skrevet i en sms? Anonymkode: aa08e...cab 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 13. mars 2018 #3819 Del Skrevet 13. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var ikke dette skrevet i en sms? Anonymkode: aa08e...cab Det kan jeg ikke huske å ha sett, men jeg har egentlig kun fått med meg disse 20: https://www.tv2.no/a/9723527/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chisandra Skrevet 13. mars 2018 #3820 Del Skrevet 13. mars 2018 "Mor samtykket ikke til at vi kunne snakke med Lesterud skole om mobbingen." Ikke sant? Der ville jo mobbehistorien fått sin nyanse, og det var nok ikke ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå