Gå til innhold

Er du mamma og datteren din ikke vil ha kontakt med deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å snu det litt Ts, hva er det du egentlig ønsker av din mor? Helt konkret?

Blir du invitert til felles samlinger med familien?

Er hun hyggelig og viser glede/interesse når dere møtes?

Hvordan var barndommen din?

Er du selv interessert i tantebarna dine?

Hvilke forhold har du til dine søsken?

Jeg klarer ikke helt å se hva dette egentlig dreier seg om.

 

Anonymkode: 0cd58...f94

TS, du unngår å svare på dette også. Hvorfor? Det er da veldig relevante spørsmål?

Anonymkode: 09920...99f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Snakket med henne mange ganger, hun bare forsvarer sin oppførsel. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Har jeg rett når jeg mistenker at det har vært en ganske aggresiv måte du har snakket med henne? Sånn "Hvorfor bruker du alle pengene dine på å kjøpe dill og tøys til xxx og yyy? Du kjøper aldri noe til  meg, enda du vet hvor mye jeg trenger!" :sur:

Da går hun selvfølgelig rett i forsvar siden det er hennes penger og hun bestemmer helt selv hva hun vil bruke pengene sine til, og hvem hun vil kjøpe gaver til. 

Jeg ville prøvd en helt annen fremgangsmåte om jeg var deg. Du høres mest ut til å være lei deg fordi du føler deg helt verdiløs i hennes øyne siden du ikke har barn.

- så si det til henne. Akkurat sånn som det er: du føler at du har blitt helt verdiløs for henne. Du betyr ingenting siden du ikke har klart å gi henne barebarn ennå.

Den virker på alle mødre som er rimelig rett skrudd sammen i hodet.

Anonymkode: 20516...c87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jøss. Du møtte deg selv i døra nå, eller? Kan du ikke heller være saklig og svare, isteden for å forsøke deg på hersketeknikk?

Anonymkode: 09920...99f

Nei, men når en person skal dissekere meg så til de grader og tror at hen kjenner meg så blir jeg matt. Jeg har gitt plenty av opplysninger i denne tråden, jeg trenger ikke å identifisere meg selv med enda mer utdypende detaljer, med alt fra barndomsproblematikk til omtrent jeg har noen allergier som kan være gjenkjennbare for å få svar på det jeg lurte på i HI. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men når en person skal dissekere meg så til de grader og tror at hen kjenner meg så blir jeg matt. Jeg har gitt plenty av opplysninger i denne tråden, jeg trenger ikke å identifisere meg selv med enda mer utdypende detaljer, med alt fra barndomsproblematikk til omtrent jeg har noen allergier som kan være gjenkjennbare for å få svar på det jeg lurte på i HI. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Du må da forstå at man stiller spørsmål ved såpass drastiske avgjørelser som dette. Du skriver da vel her for å få innspill og råd? Eller er det kun for å få klapp på skulderen? For hvis det er det siste forstår jeg jo veldig godt hvorfor du ikke er interessert i å svare på spørsmålene. Jeg vil ikke kalle det dissekrering, og det er ingen som avkrever deg for personnumer, adresse og legejournal her, bare litt mer kjøtt på beina i forhold til hva som foregår i forholdet mellom deg og din mor, siden du er såpass vag.

Anonymkode: 09920...99f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke bare barnebarna som blir favorisert. Det er jo også mine voksne søsken, som hun hjelper med alt mulig, men hvis jeg trenger hjelp så sier hun at det kan hun ikke. Feks det er aldri nei i hennes munn når det gjelder barnevakt, men jeg har en liten hund og hvis jeg skal bort en helg så må jeg finne venner eller kennel fordi hun må holde boka oppe i tilfelle de andre trenger noe. Rettferdig? 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Hjelpes, her tror jeg det er du som burde gå i deg selv. Vær nå heller glad for at nevøene og niesene dine har en bestemor som stiller opp🙂 Beklager og si det, men du høres ut som et bortskjemt barn som ikke har blitt voksen enda. Moren din er jo ikke en egoistisk og fælt menneske i det hele tatt! Hun stiller opp for andre. Skulle ikke forundre meg om det er forhold blant søsknene dine som du ikke vet om, som fødselsdepresjon, jobbproblemer, samlivsproblemer eller lignende, så umoden som du virker har det sikkert blitt holdt sjult for deg. Men din mor er informert og stiller opp.

Anonymkode: 2dac8...bf5

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jeg rett når jeg mistenker at det har vært en ganske aggresiv måte du har snakket med henne? Sånn "Hvorfor bruker du alle pengene dine på å kjøpe dill og tøys til xxx og yyy? Du kjøper aldri noe til  meg, enda du vet hvor mye jeg trenger!" :sur:

Da går hun selvfølgelig rett i forsvar siden det er hennes penger og hun bestemmer helt selv hva hun vil bruke pengene sine til, og hvem hun vil kjøpe gaver til. 

Jeg ville prøvd en helt annen fremgangsmåte om jeg var deg. Du høres mest ut til å være lei deg fordi du føler deg helt verdiløs i hennes øyne siden du ikke har barn.

- så si det til henne. Akkurat sånn som det er: du føler at du har blitt helt verdiløs for henne. Du betyr ingenting siden du ikke har klart å gi henne barebarn ennå.

Den virker på alle mødre som er rimelig rett skrudd sammen i hodet.

Anonymkode: 20516...c87

Jeg har faktisk sagt det også, men faktisk heller ikke det hjalp. Jeg brøt sammen og gråt og gråt fordi jeg følte meg så verdiløs, men da måtte jeg bare ta meg sammen og ikke tenke sånn. Greit nok det, men hun har ikke gjort noe endringer mot meg i etterkant så da blir det ikke så mye tyngde bak ordene. TS 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hjelpes, her tror jeg det er du som burde gå i deg selv. Vær nå heller glad for at nevøene og niesene dine har en bestemor som stiller opp🙂 Beklager og si det, men du høres ut som et bortskjemt barn som ikke har blitt voksen enda. Moren din er jo ikke en egoistisk og fælt menneske i det hele tatt! Hun stiller opp for andre. Skulle ikke forundre meg om det er forhold blant søsknene dine som du ikke vet om, som fødselsdepresjon, jobbproblemer, samlivsproblemer eller lignende, så umoden som du virker har det sikkert blitt holdt sjult for deg. Men din mor er informert og stiller opp.

Anonymkode: 2dac8...bf5

Ja hun fortjener et stort klapp på skuldra for hun er så flink til å hjelpe andre.. trenger ikke å hjelpe meg noe for jeg er jo bare egoistisk. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du bryte med henne om dere knapt nok har kontakt uansett og hun aldri tar kontakt med deg. Da kan du jo bare la ting være som de er nå?.

Anonymkode: 8d48c...604

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men når en person skal dissekere meg så til de grader og tror at hen kjenner meg så blir jeg matt. Jeg har gitt plenty av opplysninger i denne tråden, jeg trenger ikke å identifisere meg selv med enda mer utdypende detaljer, med alt fra barndomsproblematikk til omtrent jeg har noen allergier som kan være gjenkjennbare for å få svar på det jeg lurte på i HI. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Hva? Jeg har da ikke stil spørsmål ved noe som helst annet enn ting du selv har tatt opp i tråden, men vært for diffus rundt. Det er jo komplett umulig å sette seg inn i, og forstå, problemstillingen når det ikke finnes konkrete eksempler på hva problemet er. Sånn som du legger fram dette får man en oppfatning av at du misliker å bli konfrontert, og er mer ute etter sympati enn hjelp til å løse flokene. Den oppfatningen ble i grunnen forsterket hos meg med denne reaksjonen.

Anonymkode: bab7c...f79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er det du egentlig ønsker av din mor? Helt konkret? Jeg ønsker å bli sett på lik linje med mine søsken.

Blir du invitert til felles samlinger med familien? Jeg blir invitert til familiesamlinger.

Er hun hyggelig og viser glede/interesse når dere møtes? Nei, det er veldig overfladisk.

Hvordan var barndommen din? Veldig stressende.

Er du selv interessert i tantebarna dine? Ja jeg har kontakt med tantebarna mine

Hvilke forhold har du til dine søsken? Jeg ser de på sammenkomster med familie og litt ellers.

TS 

 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja hun fortjener et stort klapp på skuldra for hun er så flink til å hjelpe andre.. trenger ikke å hjelpe meg noe for jeg er jo bare egoistisk. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Du skjønner vel at alle må prioritere? Også din mor. Selvfølgelig passer hun heller barnebarn enn en hund?! 

Du er jo voksen for lengst, det er like mye DU som burde stille opp for din mor som omvendt.

Om du får barn en dag kommer hun nok til å stille opp for deg og dine små også. Hvis du da ikke har skjøvet henne vekk ved å være sur, sette deg i offerposisjon, klage og være misfornøyd.

Anonymkode: 2dac8...bf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:
hva er det du egentlig ønsker av din mor? Helt konkret? Jeg ønsker å bli sett på lik linje med mine søsken.

Blir du invitert til felles samlinger med familien? Jeg blir invitert til familiesamlinger.

Er hun hyggelig og viser glede/interesse når dere møtes? Nei, det er veldig overfladisk.

Hvordan var barndommen din? Veldig stressende.

Er du selv interessert i tantebarna dine? Ja jeg har kontakt med tantebarna mine

Hvilke forhold har du til dine søsken? Jeg ser de på sammenkomster med familie og litt ellers.

TS 

 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Og løsningen på det er å kutte all kontakt med henne?? Hvordan skal det fikse noe?

Anonymkode: 8d48c...604

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å bryte med min mor. Jeg er i 30-årene, hun i 50-årene. 

Er det vondt for deg hvis datteren din kutter deg ut fra livet sitt? 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Nå går jeg helt tilbake til startinnlegget ov svarer, jeg, for noe annet er fånyttes, ser jeg:

Ja, det ville vært grusomt vondt for meg hvis datteren min kuttet meg ut fra livet sitt.

Sånn. Det var vel i grunnen det eneste du var interessert i å få ut av tråden, TS? Håper avgjørelsen din viser seg å være verdt det!

Anonymkode: bab7c...f79

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min datter har vært sint på meg og truet med å bryte kontakten med meg. Hun sier også at jeg er en veldig snill og god mamma når hun er i godt humør. Jeg tror hun sier at kontakten skal brytes fordi det er i affekt. Hvis hun gjøre en realitet av dette en dag, så vil det knuse meg totalt. Jeg er like glad i alle mine barn, men når vi bor sammen og begge er voksne så kan det bli gnisninger.

Tenk deg nøye om før du bryter kontakten med moren din, hun er nok like glad i deg som i dine søsken. 

Jeg er ikke bestemor ennå, men vet jo allerede nå at jeg vil ha litt mer kontakt med den første som får barn, rett og slett pga barnebarnet. Når de andre får så vil jo kontakten bli likedan for de også. Det er som moren din sier «livets dessert» og spennende med ett nytt barn i familien.

Anonymkode: cf2da...0c5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:
hva er det du egentlig ønsker av din mor? Helt konkret? Jeg ønsker å bli sett på lik linje med mine søsken.

Blir du invitert til felles samlinger med familien? Jeg blir invitert til familiesamlinger.

Er hun hyggelig og viser glede/interesse når dere møtes? Nei, det er veldig overfladisk.

Hvordan var barndommen din? Veldig stressende.

Er du selv interessert i tantebarna dine? Ja jeg har kontakt med tantebarna mine

Hvilke forhold har du til dine søsken? Jeg ser de på sammenkomster med familie og litt ellers.

TS 

 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

På hvilken måte har den vært stressende? Hvordan har moren din vært MOT DEG i barndommen?

Anonymkode: 4e844...2cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å bryte med min mor. Jeg er i 30-årene, hun i 50-årene. 

Er det vondt for deg hvis datteren din kutter deg ut fra livet sitt? 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Er i samme situasjon. Årsaken til brudd er at det har vært lite tillitt pga rus. Så har det vært kutt i rus,men det utsvevende livet har fortsatt  . Prøver å lære bort økonomi osv. Vi når ikke inn. Bare det å betale husleie for å slippe å bli kastet ut x antall ganger. Ikke vi som har brutt og det forholdet. Døren står alltid åpen. Hun er rusfri nå, men stadi i konflikter. Det et alltid alle andre sin feil. Det er familie, foreldre,  slekt, gamle venner, nye venner. 

Anonymkode: efd9e...ed5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som kimser av TS’ følelser. Jeg har det lignende med mine foreldre. De engasjerer seg lite i meg, men flyr ned dørene hos søsteren min. Jeg har både mommy- og daddyissues, og hele familiesituasjonen føles som et åpent sår :(

jeg tror det er vanligere med foreldre som ønsker at barna tok seg tid, og kom mer på besøk. Her er det omvendt... 

Anonymkode: a6d3e...245

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

På hvilken måte har den vært stressende? Hvordan har moren din vært MOT DEG i barndommen?

Anonymkode: 4e844...2cc

Stressende mot meg ja. Ikke en god barndom, men alikevel ikke en dårlig en heller, vanskelig å forklare med få ord. Merket forskjellsbehandling tidligere, men ikke så mye som etter at mine søsken fikk barn og vi alle ble voksne.

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du mye sammen med tantebarna dine? 

Anonymkode: 97e30...593

Ja vi ses flere ganger i måneden.

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...