Gå til innhold

Er du mamma og datteren din ikke vil ha kontakt med deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg holder på å bryte med min mor. Jeg er i 30-årene, hun i 50-årene. 

Er det vondt for deg hvis datteren din kutter deg ut fra livet sitt? 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Så du må ha gode gründer. Og du må virkelig vite at dette må du gjøre. 

Anonymkode: 1e3c3...bbc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Jeg har kuttet ut min far og det var sikkert vondt for ham, men for meg var det en lettelse og jeg har ingen dårlig samvittighet.

Jeg syns du skal tenke  på deg selv og gjøre det som er best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. Så du må ha gode gründer. Og du må virkelig vite at dette må du gjøre. 

Anonymkode: 1e3c3...bbc

Bra at det gjør vondt. Det er det hun fortjener.

Anonymkode: 0d0cd...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Catalina Culès skrev:

Jeg har kuttet ut min far og det var sikkert vondt for ham, men for meg var det en lettelse og jeg har ingen dårlig samvittighet.

Jeg syns du skal tenke  på deg selv og gjøre det som er best for deg.

Takk, det er akkurat det jeg har tenkt til å gjøre nå. Nok er nok. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan også hende at hun ikke bryr seg noe om det.  Og snur det slik at du blir den slemme. Bare så du er klar  over det.

Anonymkode: 1e3c3...bbc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er datteren som har brutt. Min mor gir tilsynelatende faan - "jaja, det er ditt valg". Det poengterer hele grunnen til at jeg ikke klarer dama.

Endret av duplexx
leif
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg holder på å bryte med min mor. Jeg er i 30-årene, hun i 50-årene. 

Er det vondt for deg hvis datteren din kutter deg ut fra livet sitt? 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Gjør du det for å såre henne? Og hva er grunnen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra at det gjør vondt. Det er det hun fortjener.

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Vær forsiktig nå så du ikke blir den som sitter med skjegget i postkassa.For å gjøre det som hevn er ikke smart.Om en velger å bryte med noen nære,så skal det være fordi en må ta vare på sin psykiske helse.Ikke fordi en er sint og vil såre.Iblant blir ting veldig vanskelig for foreldre også,spesielt hvis det er store konflikter.Da slutter de jo ikke å være glad i barna,men kan føle lettelse fordi ting blir rolig rundt dem også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men kan også hende at hun ikke bryr seg noe om det.  Og snur det slik at du blir den slemme. Bare så du er klar  over det.

Anonymkode: 1e3c3...bbc

Ja jeg er (dessverre) klar over det også. Muligheten er stor for at hun ikke bryr seg. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, duplexx skrev:

Jeg er datteren som har brutt. Min mor gir tilsynelatende faan - "jaja, det er ditt valg". Det poengterer hele grunnen til at jeg ikke klarer dama.

Ja jeg tror dessverre det blir slik her og :( 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, NotNaomi skrev:

Gjør du det for å såre henne? Og hva er grunnen?

 

 

14 minutter siden, NotNaomi skrev:

Vær forsiktig nå så du ikke blir den som sitter med skjegget i postkassa.For å gjøre det som hevn er ikke smart.Om en velger å bryte med noen nære,så skal det være fordi en må ta vare på sin psykiske helse.Ikke fordi en er sint og vil såre.Iblant blir ting veldig vanskelig for foreldre også,spesielt hvis det er store konflikter.Da slutter de jo ikke å være glad i barna,men kan føle lettelse fordi ting blir rolig rundt dem også.

Ja gjør det for å såre og ta hevn. Hun favoriserer mine søsken og spesielt etter at de fikk barn og jeg fremdeles er 30, singel og barnløs så bryr hun seg kun om de for de har gitt henne livets dessert.. men jeg er fullstendig klar over at hun i bunn og grunn ikke kommer til å bry seg, men det er jo alltids lov å håpe at det kan såre litt.. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

 

Ja gjør det for å såre og ta hevn. Hun favoriserer mine søsken og spesielt etter at de fikk barn og jeg fremdeles er 30, singel og barnløs så bryr hun seg kun om de for de har gitt henne livets dessert.. men jeg er fullstendig klar over at hun i bunn og grunn ikke kommer til å bry seg, men det er jo alltids lov å håpe at det kan såre litt.. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Syns det høres ut som at du er  sjalu heller enn at moren din fortjener å bli kuttet ut. 

Anonymkode: 38098...227

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns det høres ut som at du er  sjalu heller enn at moren din fortjener å bli kuttet ut. 

Anonymkode: 38098...227

Ja jeg er nok sjalu, det har du rett i. Det er sårenes å høre mine søsken fortelle om alle mld og tlf de får for hun lurer på barna, at hun kjøper ting til barna og foreldrene hele tiden osv osv jeg kunne ramset opp i evigheter.. og da når jeg aldri får noe av det samme så blir det til slutt nok og begeret renner over. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er nok sjalu, det har du rett i. Det er sårenes å høre mine søsken fortelle om alle mld og tlf de får for hun lurer på barna, at hun kjøper ting til barna og foreldrene hele tiden osv osv jeg kunne ramset opp i evigheter.. og da når jeg aldri får noe av det samme så blir det til slutt nok og begeret renner over. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Så det er da bedre å kanskje miste kontakt med søsken og nevøer og nieser?

Ikke sikkert din mor er den som oppfattes som den vanskelige og at dine søsken fortsatt vil ha henne på besøk i bursdager etc.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Ja gjør det for å såre og ta hevn. Hun favoriserer mine søsken og spesielt etter at de fikk barn og jeg fremdeles er 30, singel og barnløs så bryr hun seg kun om de for de har gitt henne livets dessert.. men jeg er fullstendig klar over at hun i bunn og grunn ikke kommer til å bry seg, men det er jo alltids lov å håpe at det kan såre litt.. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Jeg skjønner at det er fryktelig sårt, men hvis den egentlige grunnen er at du ønsker at hun skal bry seg mer om deg - tror du ikke da at det kan forverre forholdet mellom dere?

Har du snakket med henne om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Illuminatum skrev:

Så det er da bedre å kanskje miste kontakt med søsken og nevøer og nieser?

Ikke sikkert din mor er den som oppfattes som den vanskelige og at dine søsken fortsatt vil ha henne på besøk i bursdager etc.

Nei, de gjør jo ikke noe galt, det er jo hun som favoriserer dem. Det kan jo ikke de noe for. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk når du bryter med mor. Så kan du godt miste hele familien. Min søster brøyt med min mor pga div jeg aldri  har skjønt. Jeg mistet da en søster.  Jeg kommer aldri ha et godt forhold til mine tante barn. Og de mistet jo tanter og familie på mors side. Så det er aldri lett å bryte uten at det går ut over noen andre den den du vil bryte med. 

Anonymkode: 1e3c3...bbc

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, chisandra skrev:

Jeg skjønner at det er fryktelig sårt, men hvis den egentlige grunnen er at du ønsker at hun skal bry seg mer om deg - tror du ikke da at det kan forverre forholdet mellom dere?

Har du snakket med henne om dette?

Snakket med henne mange ganger, hun bare forsvarer sin oppførsel. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Husk når du bryter med mor. Så kan du godt miste hele familien. Min søster brøyt med min mor pga div jeg aldri  har skjønt. Jeg mistet da en søster.  Jeg kommer aldri ha et godt forhold til mine tante barn. Og de mistet jo tanter og familie på mors side. Så det er aldri lett å bryte uten at det går ut over noen andre den den du vil bryte med. 

Anonymkode: 1e3c3...bbc

Det håper jeg de andre er voksne nok til å overse. De kommmer sikkert ikke til å merke så mye til det heller. 

Anonymkode: 0d0cd...b6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...