Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Kollontaj skrev:

Egne emneknagger på barna. 😦

Kjempetrist... :( eneste fordel er vel at man kan anta at enkelte ting er reklame? Det er jo helt håpløst å vite hva som er reklame eller ikke på denne bloggen (med tilhørende instagramkonto) da nesten ikke noe er merket, og er det merket er det merket feil... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, veldig forvirrende (u)merking. Står #ad på noen feks et bilde med Bisgaard-sko, men hva er reklame? Skoene eller alt det andre som er tagget med merkenavn eller butikknavn? 

Ad holder dessuten ikke. Merkelig (host) nok står det reklame på et innlegg fra i dag. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det så jeg også - til og med riktig merka! Det i hvert fall enda godt. Men resten av innleggene er jo helt håpløse å vite om er reklame eller ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh lord... Hadde ikke fått med meg at han også har egen FB.side. Og selvfølgelig ikke korrekt merking der heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innlegg og de har bestemt seg for å fortsette som før. Årsak? De finner glede i det. 

 

😶 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha88
27 minutter siden, Kollontaj skrev:

Nytt innlegg og de har bestemt seg for å fortsette som før. Årsak? De finner glede i det. 

 

😶 

Kan vel ikke endre retning nå rett før USA. Slik jeg forstod det, så er det en agentbyrå eller noe som sponser turen, så da må det vel reklameres. Men, de har jo ikke forstått(eller vil ikke forstå) hva dette dreier seg om uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Døgnvill said:

Oh lord... Hadde ikke fått med meg at han også har egen FB.side. Og selvfølgelig ikke korrekt merking der heller..

Før noen kommer meg i forkjøpet: Han har heller ikke noe sperre for å legge ut bilder av ungene og link til blogginnleggene hennes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kollontaj skrev:

Nytt innlegg og de har bestemt seg for å fortsette som før. Årsak? De finner glede i det. 

 

😶 

Som forventet egentlig.  Stakkars mennesker som mener det er greit å bryte barnekonvensjonen om barns rett til privatliv. 

--------------------

Om bruk av barn i sosiale medier: https://imgur.com/a/AWoLv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Pøh, nå skal det liksom være kosemose og "viktig å respekte forskjellene"-etc.

Forrige innlegg handlet kun om hvor fryktelige, fæle og tragiske de som negative til opplegget og poengterte at det ikke er barnas beste å bli utlevert slik er.

Ser hun linker til "likesinnede" familiekontoer (jupp, horribelt!😳) med sukkersøte, arrangerte photoshoots med perfekte mor, far &barn i USA. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Jeg og min lille familie har bestemt at...». Lurer virkelig på hvordan de samtalene foregikk, den minste er vel kanskje ett år gammel? 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært interessant å hørt hvordan de har lagt frem og fått godkjennelse fra ungene dette med at bildene av ungene ligger på nett for evig og alltid,
Spesielt med tanke på at alle tre ungene er under skolealder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aloha88

Monica og daddyen burde lese kommentarene i innlegget til pilotfrue. Hun er i tvil om hun burde dele bilder av barnet i magen. De fleste mener hun burde skjerme han, og påpeker hvor feil det er å ikke la barnet få lage sin egen digitale identitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Aloha88

Cecilie

27.02.2018 kl.00:06

Man får kun en sjanse til å gi barna den beste barndommen man kan. Hvorfor gjøre noe som potensielt kan gjøre ting vanskelig for barnet senere i livet? De er egne individer, ingen forlengelse av oss foreldre. La barnet skape sin egen identitet. Du vil oppnå mye respekt dersom du ombestemmer deg mtp denne eksponeringen. Folk blir mer og mer kritiske til den grenseløse utleveringen. Det er også harry. Det er harry å bruke barna i en kommersiell blogg og i sosiale medier. Barna deres er verdt så mye mer enn det!

 

spot on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Da flyttet de i dag til USA, ref innlegg på både FB og bloggen hennes. 

Ser at noen av innleggene er merket som reklame, men det er helt feil merking så de har tydeligvis ikke gidda å lese reglene skikkelig.
Jeg så også på IG om det ene bildet hun postet fra hun og eldstemann var i Finland nylig. Der har hun brukt knaggen #presstrip
Stor sannsynlighet for sponsa tur eller?

Så det blir jo spennende å se fremover om de merker kommende innlegg KORREKT eller om de prøver å sno seg unna slik de har gjort i altfor lang tid. En annen ting er hvorvidt de skåner ungene mer for bilder eller om det blir samme løpet, eller om det blir enda verre i tro amerikansk stil... 

 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så flaut å selge ungene på den måten disse foreldrene gjør. At de heller ikke publiserer kommentarer som impliserer kritikk av denne uetiske forretningsdriften, forteller meg ganske mye. 

#liksomhallelujah

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Brielle
På 23.2.2018 den 17.56, monstergospel skrev:

Vet du om noen amerikanske bloggerforum slik som dette? 

Det er en del av dem. Hvis du googler forum og navn på forskjellige folk som er i media eller rampelyset i samme setning, så kommer det opp forumnavn og lange tråder om div folk 🙂 De er helt klart krassere der, og skriver mer uten at det reageres på, har ofte blitt sjokkert over hva jeg har lest og at det er greit å skrive 😳 Husker ikke hva de forskjellige heter, mener et forum heter lipstickalley, men mulig det var noe annet...lenge siden jeg har lest amerikanske forum og litt for lat til å lete akkurat nå 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/21/2018 at 7:45 PM, Kollontaj said:

Det er så flaut å selge ungene på den måten disse foreldrene gjør. At de heller ikke publiserer kommentarer som impliserer kritikk av denne uetiske forretningsdriften, forteller meg ganske mye. 

#liksomhallelujah

Måtte slutte å følge henne på IG med den vanlige kontoen min. De har jo virkelig fortsatt i gammelt spor etter de flytta. Og merkingen er fremdeles rævva. Er det så sykt vanskelig...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor flyttet de egentlig? Som jeg har fått med meg var det noe sponset samarbeidsgreier?

Vedder på de er tilbake i norge innen kort tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...