Gå til innhold

Monica Nyhus /Iamdaddychris


Gjest Aloha88

Anbefalte innlegg

Gjest Kariannne
På 21.2.2018 den 22.04, Angela7777 skrev:

Nå har jeg lest masse av det som ble sagt her om Monica Nyhus og hennes familie, og halloen dere folk der ute, har dere ikke noe annet i deres liv enn å kritisere de og sikkert andre folk også og snakke dritt om de??? Nå blir jeg forbanna her, hva har dette med deres liv å gjøre? La de gjøre hva de vil, så lenge de ikke skader noen. Noe som de ikke gjør! Sier litt om dere at dere gjemmer dere bak en skjerm og slenger dritt. Helt latterlig spør du meg. Skriv ting direkte heller... Og det at dere følger så med på de sier meg også mye. Kan jo ikke gjøre noe annet enn å le. Ta og se på deres egen famile heller, deres eget liv og bry dere om det, og ikke bland dere i hva andre velger og gjøre. Hvis ikke dere liker det de holder på med så er det ingen som tvinger dere til å lese på hennes blogg eller Instagram. Men ja dere kan jo ikke la vær fordi dere er så nysgjerrige på hva de får til og hva de gjør til enhver tid. Så hvis ikke dere liker det de driver med så finn dere noe annet å bruke deres tid på. Jeg er dritt lei av alt det negative som blir sagt om bloggere som faktisk lykkes pågrunn av dere som følger med,  er det sånn vi vil ha det virkelig? En og en som skriver noe i mot de vær så snill, legg pennen på siden før dere begynner å skrive dritt og tenk heller på dere selv og deres liv. Og det at dere nevner at de begge har falske følgere er helt uaktuelt for dere å uttale dere om når dere ikke har peiling.. dette med å selge barna sine til det mørket nettet er jo bare helt sykt. Tror dere virkelig at noen ønsker dette!? Skriv heller dritt til de syke personene der ute som misbruker disse bildene.. det er de det er noe galt med! Man kan rett og slett ikke gå rundt og tenke på hva som kan skje og hva slags syke mennesker som misbruker dette. Slike folk finner man over alt. For all del kan de ha tatt bilder av deres barn på stranda osv osv. Skal man gå rundt på stranda og tenke på dette.. nei! Skjerp dere! 

 

Og klapp på skuldra til Monica som skrev et så bra innlegg idag. Og må le litt av dere som merket dette så fort.. sier jo litt da haha. 

Sist men ikke minst, det er jo tross alt takket være dere at disse mamma bloggerne, som dere hater på, klarer å leve av det. 

 

MEET HATE WITH LOVE 

Vi reagerer på at små barn blir solgt i sosiale medier så foreldrene kan tjene penger. Folk må gjerne leve av å blogge og legge ut bilder på Instagram. Men vi reagerer på at alt barna gjør skal på død og liv dokumenteres og deles med en hel verden så foreldrene kan tjene penger på det. Det er for jævlig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, AryaUnderfoot skrev:

Som noen andre nevner over her peiler disse seg veldig inn på det amerikanske markedet hvor dette er gjengs. Sjekk feks ut Bucket List Family på insta. Minstemann der hadde over 90 000 følgere på "sin egen" instagramkonto før han ble født. Det er en helt annen sjuk verden. 

Herregud, det er virkelig en syk, syk verden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk

Jeg tror hun bør tøffe seg opp litt kjapt om de skal holde ut i USA, for om en liten tråd på knappe fire sider med noen flåsete kommentarer og flere berettigede ang eksponering av barn får henne ned i fosterstiling kommer USA til å knekke henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Jeg tror hun bør tøffe seg opp litt kjapt om de skal holde ut i USA, for om en liten tråd på knappe fire sider med noen flåsete kommentarer og flere berettigede ang eksponering av barn får henne ned i fosterstiling kommer USA til å knekke henne.

Vet du om noen amerikanske bloggerforum slik som dette? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
4 minutter siden, monstergospel skrev:

Vet du om noen amerikanske bloggerforum slik som dette? 

Nå tenker jeg på direkte henvendelser, tilbakemeldinger og kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sirkustjukk skrev:

Nå tenker jeg på direkte henvendelser, tilbakemeldinger og kritikk.

De har sikkert vært vant til heiarop og «så fiiiine, dere er» siden starten. Ser hun ber om tips om bilder som bør tas bort, men ser hun ikke disse selv? En kjapp titt på IG og jeg kan nevne minst 10 bilder som bør fjernes asap. Mengden av bilder er likevel det mest graverende her. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder manglende merking av postene på de forskjellige SoMe har jeg sendt inn til FO, med linker til hennes SoMe.
Vet ikke om de har gjort noe med det da, men skulle ønske flere hadde gjort det slik at det hadde blitt skikk på i alle fall det punktet.

Jeg nevte for henne for lenge siden dette med bilder av barna, men fikk samme svar som hun har skrevet på bloggen nå nylig. At det ikke var farlige bilder å legge ut. 
Synes det er både trist og skremmende at ingenting går inn. Sett bort i fra dette med bildene, så finnes det ikke er vondt bein i kroppen hennes og hun er et nydelige menneske. Skulle bare så gjerne ønsket at de tok til seg alle tilbakemeldingene om dette med bilder av ungene.. :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså - hun er i stallen til UI og ingen har tatt  tak i den nesten totale mangelen på merking av spons/reklame? Hva er egentlig jobben til UI?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, pøbelsara skrev:

Men altså - hun er i stallen til UI og ingen har tatt  tak i den nesten totale mangelen på merking av spons/reklame? Hva er egentlig jobben til UI?

Tjene penger?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leveregelen til den generelle bloggeren; "Drit i reglene så lenge innbetalingene på kontoen passer" :klo:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirkustjukk
48 minutter siden, Døgnvill skrev:

Når det gjelder manglende merking av postene på de forskjellige SoMe har jeg sendt inn til FO, med linker til hennes SoMe.

Kommer vel et nytt furteinnlegg om de fæle netttrollene som må legge seg opp i "merkingen" hennes🙄

Endret av Sirkustjukk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Sirkustjukk said:

Kommer vel et nytt furteinnlegg om de fæle netttrollene som må legge seg opp i "merkingen" hennes🙄

Da får det heller bare komme et sånn type innlegg. Hvis ikke noe mer går inn enn det så er det jo bare ille... :vetikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har meldt inn, og tenker at flere også har gjort det. Om det fører til noen konsekvenser som gjør at firmaet merker riktig er et godt spørsmål 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Døgnvill skrev:

Når det gjelder manglende merking av postene på de forskjellige SoMe har jeg sendt inn til FO, med linker til hennes SoMe.
Vet ikke om de har gjort noe med det da, men skulle ønske flere hadde gjort det slik at det hadde blitt skikk på i alle fall det punktet.

Jeg nevte for henne for lenge siden dette med bilder av barna, men fikk samme svar som hun har skrevet på bloggen nå nylig. At det ikke var farlige bilder å legge ut. 
Synes det er både trist og skremmende at ingenting går inn. Sett bort i fra dette med bildene, så finnes det ikke er vondt bein i kroppen hennes og hun er et nydelige menneske. Skulle bare så gjerne ønsket at de tok til seg alle tilbakemeldingene om dette med bilder av ungene.. :(

Syns det er veldig greit å skille bloggvirksomhet og person.

Personen, altså de som drifter en blogg kan være helt fantastiske mennesker på alle mulige måter. Driver firmaet de drifter allikevel med kritikkverdig drift, feks eksponering av barn eller ikke følger regelverket for markedsføringsloven, er det etter min mening helt greit å kritisere firmaet for dette, uten at det trenger å ha noe som helst med å gjøre privatpersonene som står bak selve firmaet. 

Ja, det er så klart disse personene som drifter bloggen, men hvem de er som privatpersoner og hva de fremstiller på en blogg som tjener penger syns jeg er greit å skilde ad. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det som er pussig med bloggeren, i likhet med andre bloggere, er at hun hevder at nettrollene ikke kjenner henne og familien, men når hun får skryt og heiarop fra fansen, svarer hun disse som om det de skriver er noe hun er enig i (god mor osv). Hva er det som gjør at hun mener at disse kjenner henne? Både kritikere og fans leser vel bloggen og har fulgt med på Instagram, det er jo ikke slik at fansen har tilgang til helt annen info.

Er du positiv kjenner du henne, er du negativ skal du bare forstå at hun deler bare en liten del av livet. Forstå det den som kan.  

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, Newroz said:

Syns det er veldig greit å skille bloggvirksomhet og person.

Personen, altså de som drifter en blogg kan være helt fantastiske mennesker på alle mulige måter. Driver firmaet de drifter allikevel med kritikkverdig drift, feks eksponering av barn eller ikke følger regelverket for markedsføringsloven, er det etter min mening helt greit å kritisere firmaet for dette, uten at det trenger å ha noe som helst med å gjøre privatpersonene som står bak selve firmaet. 

Ja, det er så klart disse personene som drifter bloggen, men hvem de er som privatpersoner og hva de fremstiller på en blogg som tjener penger syns jeg er greit å skilde ad. 

Er så absolutt enig med deg. Det jeg prøvde å få frem, som du nok skrev bedre enn meg, var at man ikke nødvendigvis trenger å ha noe i mot drifteren som person, derimot kan man ha noe i mot måten ting gjøres på. 

---

Det andre jeg ønsket å få frem, ettersom både drifterene og fanskaren hennes leser her inne, var at det er et skille mellom person og sak. Det er så mye hyling om at "vi" er nettroll, misunnelige, er stygge og snakker ned.
Til de vil jeg instendig be om at det leses bedre hva som diskuteres. Det  er ikke M. Det er i hovedsak eksponering og manglende korrekt merking av innlegg på samtlige poster. 
Korriger meg gjerne om jeg tar feil, men til nå så synes jeg det er fanskaren som har hatt den verste drittkastingen og ikke diskutert på et saklig nivå. 

Kan på tampen ta med et annet punkt som er en gjenganger hos fanskaren. "Dere gjemmer dere bak en skjerm, si det til henne sel heller" Jo, jeg har sagt det til henne ansikt til ansikt. Skal man virkelig gjenta seg selv hundre ganger til en voksen person, er det det dere mener? Ikke treffer jeg henne så ofte heller og ikke har jeg interesse av å oppsøke henne for å informere på nytt om dette. Det skal ikke være nødvendig å gjenta seg selv om slike ting for et voksent menneske. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun er utdannet markedsfører, bør hun vite at lesere er flyktige. Hun har mange følgere på IG, men svært få kommentarer på bloggen. Selv under siste innlegg som er en reell invitasjon til fansen om å forsvare henne, er det ikke imponerende mange av dem som engasjerer seg. Kunnskapsnivået virker ikke være helt på topp hos disse, heller, er nokså pinlig lesing. 

Hun skriver at det er kunnskapen de har om å ta bilder, når legge ut bilder osv som har gjort dem fremgangsrike - ikke bruken av barn, men jeg er ikke så sikker på at hun vurderer dette riktig. Hva står øverst på IG? Blogger. Family of 5. 

Hvorfor har hun så mange bilder av barna når hun mener at de ville gjort det like bra uten? 

 

 

 

Endret av Kollontaj
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...