Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...

Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Dr. Ops skrev:

Innrømmer at jeg ble skikkelig irritert over å ikke huske ordet innenfor grammatikk og bøyning av ord... æ

KAN NOEN HJELPE MEG :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Men stavelsen din er korrekt av det som står der: dobrogo :jepp: tipper samme betydning, men bare bøyd i en eller annen.... hva heter grammatikkformen for bøying av ord, som vi ikke har i norsk språk forutenom genitiv? Står helt stille her..... russisk har mange kategorier av disse, 6 tror jeg.

Veit ikke, jeg.  Har glemt så mye.  Kanskje betyr dobrogo (som jeg antar uttalles dabroga) "besteste".....      :fnise:   

Endret av Jerry Lee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jerry Lee skrev:

Veit ikke, jeg.  Har glemt så mye.  Kanskje betyr dobrogo (som jeg antar uttalles dabraga) "besteste".....      :fnise:   

Liker den, herved betyr dobrogo "besteste" :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk sier tysk er vanskelig med mange kasuser.   Russisk har maaange fler og er mye vanskeligere å lære.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Folk sier tysk er vanskelig med mange kasuser.   Russisk har maaange fler og er mye vanskeligere å lære.

KASUSER!!!

Takk du reddet nattesøvnen.:nordvesta:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Liker den, herved betyr dobrogo "besteste" :nigo:

Hehe...innrømmer at jeg syns du bør ringe Tavaritsj Putin og spørre....   😉

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hehe...innrømmer at jeg syns du bør ringe Tavaritsj Putin og spørre....   😉

:skratte:

Huff a meg, kommer til å blir bannlyst fra russland.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Dr. Ops skrev:

Hvor har du lært alt dette forresten?

Jeg kan i grunn ingenting lenger, men endel russiske (kyrilliske...)  bokstaver kan jeg og kan stave meg fram til hva det står.   Men hva det betyr vet jeg sjelden siden jeg ikke kan språket...bortsett fra navn.  De forstår man jo.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Jerry Lee skrev:

Jeg kan i grunn ingenting lenger, men endel russiske (kyrilliske...)  bokstaver kan jeg og kan stave meg fram til hva det står.   Men hva det betyr vet jeg sjelden siden jeg ikke kan språket...bortsett fra navn.  De forstår man jo.

Kult :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer at det første russiske begrepet/uttrykket lærte jeg som tidlig tenåring av Sven Hazel... 

" job twoje madj ".

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Jean-Jaques skrev:

Skal innrømme at d regnet bra istad altså!

Samme her! Innrømmer at jeg absolutt ikke hadde trodd at det kom til å regne SÅ heftig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Samme her! Innrømmer at jeg absolutt ikke hadde trodd at det kom til å regne SÅ heftig!

Ja, sant! Jeg innrømmer at j ble overrasket over at det regnværet skulle komme hivd på oss på den måten 😱

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må forresten innrømme st jeg fa’an ikke fikk pussa tenna igår. D skjer litt for ofte. Får vel karies gratis da vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.8.2020 den 21.14, Hoppetaujenta skrev:

Dessuten er det irriterende med nåtidens buksemote som alltid er enten fem eller tyve cm for korte. :angry:
                                  Noen av oss har altså lengre bein enn det der og vi vil ha det hele tildekket, takk! 

Dagens bukse på meg, det der. Sokkene mine med normal lengde ble til og med for korte til å komme under der buksa sluttet :riste:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...