Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Jeg innrømmer at jeg er veldig glad i hunden jeg passer om dagen, og i Sjefen hans, og i moren hennes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg innrømmer at jeg har veldig lyst på fløteiskrem i dag. Massevis av det! :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer at ganske ofte når jeg er på musikksurfeturene mine på nett, så hender det at jeg finner skatter. 
I dag har jeg funnet, funnet og funnet forskjellige forgreninger, sjangere og band/artister som jeg sitter
himmelfallen igjen og lytter til, takknemlig for at jeg får høre dette her og nå...og så oppdager jeg at dette var
musikk laget for en del tiår siden og de har blitt veldig mye eldre pr. i dag. Jeg leter dem opp på nett og får litt trist
sjokk. De har blitt skikkelig gamle og klarer ikke synge/levere live som de gjorde. Noen har bare blitt eldre som
seg selv slik de alltid var, mens noen har forfalt skikkelig. Jeg blir så trist. Alderdom er noe forskrekkelige greier. :( 
                                                                            *ingen nevnt - alle glemt* 

Endret av Hoppetaujenta
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er det irriterende med nåtidens buksemote som alltid er enten fem eller tyve cm for korte. :angry:
                                  Noen av oss har altså lengre bein enn det der og vi vil ha det hele tildekket, takk! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øverst tror jeg det står God dag.  (Dobrogo otra)

 

Nederst tror jeg det står blagoslovennigo dija. Men det vet jeg ikke hva betyr.

Endret av Jerry Lee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer at det har vært kos å passe Billie.  Og kos med Jentungen på besøk to ganger.

Og jeg innrømmer at det blir trist og stille etter at de drar i morra.   :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Catalina Culès skrev:

Innrømmer at jeg ikke har noe som helst peiling  på hva som står her

d79602f502326c33f4afd493a1b51052.jpg

:Nikke:

Dobre otra betyr god morgen og dobre djen betyr god dag (om hukommelsen er korrekt).

Innrømmer at jeg ikke ønsket å rette på deg eller belære, men opplyse og skyte inn tillegg :jepp:

Nederste vet jeg heller ikke hva betyr.

1 time siden, Jerry Lee skrev:

Øverst tror jeg det står God dag.  (Dobrogo otra)

 

Nederst tror jeg det står blagoslovennigo dija. Men det vet jeg ikke hva betyr.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Dr. Ops skrev:

:Nikke:

Dobre otra betyr god morgen og dobre djen betyr god dag (om hukommelsen er korrekt).

Innrømmer at jeg ikke ønsket å rette på deg eller belære, men opplyse og skyte inn tillegg :jepp:

Nederste vet jeg heller ikke hva betyr.

 

Ja...jeg stusset litt over dobrogo....og ja dobre otra betyr god morgen. Du har rett.   ☺

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trykksvak o uttales som a på russisk.  Det innrømmer jeg at jeg vet.    :fnise:

Moskva = Maskv'A.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Ja...jeg stusset litt over dobrogo....og ja dobre otra betyr god morgen. Du har rett.   ☺

Men stavelsen din er korrekt av det som står der: dobrogo :jepp: tipper samme betydning, men bare bøyd i en eller annen.... hva heter grammatikkformen for bøying av ord, som vi ikke har i norsk språk forutenom genitiv? Står helt stille her..... russisk har mange kategorier av disse, 6 tror jeg.

Endret av Dr. Ops
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innrømmer at jeg ble skikkelig irritert over å ikke huske ordet innenfor grammatikk og bøyning av ord... æ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...