Gå til innhold

Dagens lille innrømmelse...

Fremhevede innlegg

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (Akkurat nå):

Har ikke så mange strømuttak som kan ta en ovns styrke. Bare sånne til små lamper etc. :sukk: 
Har ikke nok på kjøkkenet heller, så jeg kan ikke bruke apparatene der heller nå. Jeg må ha en større bolig. 

Skjøteledning da :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo, det har jeg, men har jo hørt at det ikke er bra å bruke om en skal ha mye strøm på en gang... :klo: 
...og den må vel kobles i en jordet  en i veggen...kan ikke ha vanlige uten jord. :vetikke: 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Jo, det har jeg, men har jo hørt at det ikke er bra å bruke om en skal ha mye strøm på en gang... :klo: 
...og den må vel kobles i en jordet  en i veggen...kan ikke ha vanlige uten jord. :vetikke: 

Så samt det ikke er på badet så er det vel trygt? Aldri hatt problem med å koble til ovn i en stikkontakt.

• Nyttig 1
Skrevet

Fagfolk har hevet pekefingeren og sagt at jeg bør få litt flere uttak på kjøkkenet i alle fall.
Jeg vet dette, men det er ikke gratis heller. :( Da leiligheten var ny en gang så hadde de
andre behov enn vi har nå. De klarte seg med mindre. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (13 minutter siden):

Har ikke så mange strømuttak som kan ta en ovns styrke. Bare sånne til små lamper etc. :sukk: 
Har ikke nok på kjøkkenet heller, så jeg kan ikke bruke apparatene der heller nå. Jeg må ha en større bolig. 

Kan anbefale å prøve vifte med hot and cold funksjon :) Da har du vifte som hjelper til med kjøling på sommeren, også kan den brukes som litt ekstra oppvarming på vinteren :) Fungerer i hvertfall veldig bra med min :) Sikringsskapet mitt tåler ikke en ovn til, men vifta fungerer fint :D 

• Liker 1
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (1 minutt siden):

Fagfolk har hevet pekefingeren og sagt at jeg bør få litt flere uttak på kjøkkenet i alle fall.
Jeg vet dette, men det er ikke gratis heller. :( Da leiligheten var ny en gang så hadde de
andre behov enn vi har nå. De klarte seg med mindre. 

Er det en veldig gammel leilighet? Sånn fra tidlig 1900 tallet?

Skrevet
Titania skrev (Akkurat nå):

Kan anbefale å prøve vifte med hot and cold funksjon :) Da har du vifte som hjelper til med kjøling på sommeren, også kan den brukes som litt ekstra oppvarming på vinteren :) Fungerer i hvertfall veldig bra med min :) Sikringsskapet mitt tåler ikke en ovn til, men vifta fungerer fint :D 

Tåler ikke hvordan?

Skrevet
Titania skrev (5 minutter siden):

Takker for tips i natten. :) 

Cid skrev (5 minutter siden):

Er det en veldig gammel leilighet? Sånn fra tidlig 1900 tallet?

Nei, ikke så ille, men en enkel variant.

Cid skrev (5 minutter siden):

Tåler ikke hvordan?

Når en skal ha mye strøm ut på en gang, må ledningene kunne ta alt som skjer uten å overopphete. Da blir det brann. 

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (2 minutter siden):

Takker for tips i natten. :) 

Nei, ikke så ille, men en enkel variant.

Når en skal ha mye strøm ut på en gang, må ledningene kunne ta alt som skjer uten å overopphete. Da blir det brann. 

Du kan spørre Anton da :D

Skrevet
Hoppetaujenta skrev (59 minutter siden):

Jeg innrømmer at jeg var i seng rundt åtte fordi jeg frøs så jeg ristet og søvn var det eneste jeg tenkte på, men søvnen kom ikke. Ble bare rot. Snu meg. snu meg, stå opp og repetere. Nå er jeg oppe igjen og drikker litt vann. Stuptrøtt, men må drøye det litt. :gjesp:

:klem3::klem3:

• Liker 1
Skrevet
Cid skrev (10 minutter siden):

Du kan spørre Anton da :D

Om hva? Skal jeg bo hos ham som har det enda enklere enn meg i skogen sin? :fnise: 

Ciaran og Ciara skrev (7 minutter siden):

:klem3::klem3:

Hei på dere. :farvel: 

Skrevet
Cid skrev (28 minutter siden):

Tåler ikke hvordan?

Hovedsikringen går

Skrevet
Titania skrev (1 minutt siden):

Hovedsikringen går

Skjedde ikke her i hvert fall, og har to ovner koblet til. 

Skrevet
Titania skrev (1 minutt siden):

Hovedsikringen går

Men hvis jeg har på vaskemaskinen og oppvaskmaskinen samtidig så skjer det noen ganger.

Skrevet
Cid skrev (1 minutt siden):

Skjedde ikke her i hvert fall, og har to ovner koblet til. 

To ovner som står på hele tiden går fint. Setter jeg på en til, som jeg skulle ønske jeg kunne, går sikringen. Så da driter jeg i det. Men funker med vifteovnen, så da er det ok. Vil bare ikke ha på den hele tiden

• Liker 1
Skrevet

To ovner som står på hele tiden går fint. Setter jeg på en til, som jeg skulle ønske jeg kunne, går sikringen. Så da driter jeg i det. Men funker med vifteovnen, så da er det ok. Vil bare ikke ha på den hele tiden

Bedre med en med mer watt da enn to mindre? Min nye har opp til 2000. 

Skrevet

Er ikke så inni dette, for jeg bruker minimalt strøm selv og aldri to på samme tid, men mener at det går greit
om en kobler ting på forskjellige "kretser" og ikke alt på ett rom f.eks? :klo: 

Skrevet
Cid skrev (1 minutt siden):

Bedre med en med mer watt da enn to mindre? Min nye har opp til 2000. 

Trekker i hele leiligheten, så greit å fordele hvor den varmer opp 

Skrevet

Trekker i hele leiligheten, så greit å fordele hvor den varmer opp 

Trekker hvordan?

Skrevet
Cid skrev (2 minutter siden):

Trekker hvordan?

Dårlig isolasjon, punkterte vinduer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...