Gå til innhold

Hvorfor er det som oftest kvinnfolk som tror på alternative greier? (healing, klarsynthet, osv.)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så kom misogynien kombinert med trangsyn og uten forskning frem igjen. ja.

"Jeg tror"..... "Jeg tror at kvinner..:"

Høres nesten alternativt ut!

Anonymkode: 9970b...33b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Lexicon skrev:

Jeg er helt sikker på at der finnes en vitenskapelig forklaring på hvorfor dette er. Akkurat som at jenter har en tendens til å like rosa, barbie osv mer enn det gutter gjør. Dette har noe med biologi å gjøre og utviklingen vår. Denne tråden hadde vært mye bedre om du kom med linker til vitenskaps-artikler osv istedet for å bare si at slik er slik osv

Det finnes masse forklaringer på dette. Kvinner tenderer til å like rosa på grunn av kultur. Tidligere var rosa en guttefarge. Det er ikke biologi. Les deg opp.

Anonymkode: 9970b...33b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.2.2018 den 21.31, Bakepulver skrev:

Hva med religion? Mange menn som er troende. Hva med forskning og kunnskap på dette området? Hvorfor brukes religion til for å undertrykke kvinner for eksempel?

Makt, penger og sex. Det er jo det menns verdier begrenser seg til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4.2.2018 at 8:38 PM, AnonymBruker said:

Var på en slik alternativmesse i fjor, med noen venner. Var gratis å komme inn, så vi dro for artighetsskyld. Jeg vil påstå at 80% av de besøkende var kvinnfolk.

Hva er egentlig greia? 

Anonymkode: 88838...ee5

Kvinner er (stygt å si det) mer virkelighetsfjerne....de styres av lite logikk og mest følelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AmandaVI skrev:

Makt, penger og sex. Det er jo det menns verdier begrenser seg til. 

Ja, om vi har lært noe av denne generaliseringen av enkelte mannlige brukere i denne tråden, kan vi komme med den konklusjonen 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Xcase33 skrev:

Kvinner er (stygt å si det) mer virkelighetsfjerne....de styres av lite logikk og mest følelser. 

Hilsen ung gutt, styrt av sine egne kognitive begrensinger... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bakepulver said:

Hilsen ung gutt, styrt av sine egne kognitive begrensinger... 

Haha ...var det så vondt å høre sannheten? det er lite logisk at du skulle føle hat mot meg personlig ...men det vekket så sterke følelser i deg tydeligvis at du gjorde det likevel ...makes my point huh ? ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bakepulver skrev:

Hilsen ung gutt, styrt av sine egne kognitive begrensinger... 

Men det han sier stemmer jo godt. Kvinner er langt mer intuitive, våkne, sosiale vesner som oppfatter nyanser som går menn hus forbi. At han kaller det virkelighetsfjernt forteller bare at han ikke skjønner hvor mye styrke som ligger i det. Menn er jævlig enkle å manipulere for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xcase33 skrev:

Haha ...var det så vondt å høre sannheten? det er lite logisk at du skulle føle hat mot meg personlig ...men det vekket så sterke følelser i deg tydeligvis at du gjorde det likevel ...makes my point huh ? ;)

 

Hvilken «sannhet»? For å komme med så mye fjas må du være passe virkelighetsfjern . 

Ps! Engelsk og Norsk skriftspråk om en annen ser rett og slett latterlig ut! Du må velge hvilket språk du ønsker å uttrykke deg på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Bakepulver said:

Hvilken «sannhet»? For å komme med så mye fjas må du være passe virkelighetsfjern . 

Ps! Engelsk og Norsk skriftspråk om en annen ser rett og slett latterlig ut! Du må velge hvilket språk du ønsker å uttrykke deg på. 

Du skjønner ikke så bra Engelsk ? ...som regel når noen reagerer så kraftig som du gjorde på en litt sånn "far out there" generell statement så har man virkelig truffet en nerve. Jeg har ikke gjort det personlig mot deg ..det var du som tok det den veien ;)

Du må tåle å høre det at kvinnfolk styres mer av følelser mens menn styres mer av logikk. Sånn er det bare ...om du velger å tolke det negativt får stå på din regning ..ikke send den over til meg du ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, palamina said:

Menn er jævlig enkle å manipulere for å si det sånn.

Jeg skal fortelle deg en hemmelighet: Vi vet at dere tror dere manipulerer oss, og vi jatter med for at det skal bli kos til kvelden. Hvem som egentlig sitter med det lengste strået ser man når det blir skilsmisse, og kvinner til stadighet oppdager at de har gått i "kvinnefella".

Anonymkode: eff66...da4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

«Tror på fullmåne»? :klo:

Anonymkode: 2ea55...4af

Det tror min mann på også, han er søren meg sååå overtroisk! :laugh:

Anonymkode: bfb3a...42a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner er, og har vært mer representert blandt religiøse enn menn. Blandt kristne i oldkirken og i Norge i dag utgjør kvinner størsteparten av deltagerne. 

Når det gjelder oldkirken var det trolig fordi menns samfunnsrolle gjorde det vanskelig, mens for kvinner var det mer rom for egen religiøs livsutfoldelse utenfor «normalen». Mens i dag har det hendt en gjennomgående feminisering, av DnK spesielt men også andre kristne grupper. 

De har forlatt Guds Ord og skapt sin egen «feelgood» religion, det vil være deres fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...