Gå til innhold

Hvorfor er det som oftest kvinnfolk som tror på alternative greier? (healing, klarsynthet, osv.)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var på en slik alternativmesse i fjor, med noen venner. Var gratis å komme inn, så vi dro for artighetsskyld. Jeg vil påstå at 80% av de besøkende var kvinnfolk.

Hva er egentlig greia? 

Anonymkode: 88838...ee5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kvinner har en mindre hjerne. I tillegg er de deler av hjernen som er rasjonelt styrt, som matte, det å se ting i tredimensjonalt, osv. dårligere utviklet hos kvinner. Men en del av hjernen er bedre utviklet hos kvinner enn hos menn, det sosiale. Det gjør kvinner mindre opptatt av forskning og vitenskap men mer opptatt av å følge det andre driver med. Det er derfor kvinner tror på slike helsegreier, fullmåne, stjernetyding, lese i kaffe, spå i kort, og så videre.

Anonymkode: 1ac6e...68a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kvinner har en mindre hjerne. I tillegg er de deler av hjernen som er rasjonelt styrt, som matte, det å se ting i tredimensjonalt, osv. dårligere utviklet hos kvinner. Men en del av hjernen er bedre utviklet hos kvinner enn hos menn, det sosiale. Det gjør kvinner mindre opptatt av forskning og vitenskap men mer opptatt av å følge det andre driver med. Det er derfor kvinner tror på slike helsegreier, fullmåne, stjernetyding, lese i kaffe, spå i kort, og så videre.

Anonymkode: 1ac6e...68a

Enkelte menn evner ikke å ordlegge seg og innbiller seg at kvinner leser i kaffe.. Kaffen er til for å drikke, kjære vene.. 

Generalisering er også vanlig, særlig når det er månelyst og disse mennene som ikke tåler dagens lys kommer krypende frem fra hulene sine. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på en slik alternativmesse i fjor, med noen venner. Var gratis å komme inn, så vi dro for artighetsskyld. Jeg vil påstå at 80% av de besøkende var kvinnfolk.

Hva er egentlig greia? 

Anonymkode: 88838...ee5

Hvorfor var du på denne messen? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Axl Rose
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner har en mindre hjerne. I tillegg er de deler av hjernen som er rasjonelt styrt, som matte, det å se ting i tredimensjonalt, osv. dårligere utviklet hos kvinner. Men en del av hjernen er bedre utviklet hos kvinner enn hos menn, det sosiale. Det gjør kvinner mindre opptatt av forskning og vitenskap men mer opptatt av å følge det andre driver med. Det er derfor kvinner tror på slike helsegreier, fullmåne, stjernetyding, lese i kaffe, spå i kort, og så videre.

Anonymkode: 1ac6e...68a

Seriøst? Lese i kaffe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke kvinner skiller seg ut her, i religioner er det jo ofte menn som er de største tilhengerne/fanatikerne. Det er jo i bunn og grunn samme opplegget.

Anonymkode: 2a758...29d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Bäcker
1 minutt siden, Calandria skrev:

Jeg tror ikke på sånt tull.

Enig med deg, men hvis det er gratis å komme inn, og du har litt bisarr humor, da er messa et must.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Calandria skrev:

Jeg tror ikke på sånt tull.

Dubspurte jo i en tråd her inne for litt siden da.

Anonymkode: ba7b6...837

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har igrunn lurt på det samme. Kanskje er kvinner litt mindre interessert i "tørre" fakta og forskning, men litt mer følelsesstyrt og lar seg kanskje derfor i større grad fascinere av alternative ting enn menn, som nok er mer interessert i å bruke "ting". En ser det jo på andre felt, der en vet at kvinner har mindre kunnskap om og interesse for politikk, men virker å bli sterkt påvirket av følelsesladede kampanjer, eksempelvis når det er snakk om flyktninger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, herzeleid skrev:

Har igrunn lurt på det samme. Kanskje er kvinner litt mindre interessert i "tørre" fakta og forskning, men litt mer følelsesstyrt og lar seg kanskje derfor i større grad fascinere av alternative ting enn menn, som nok er mer interessert i å bruke "ting". En ser det jo på andre felt, der en vet at kvinner har mindre kunnskap om og interesse for politikk, men virker å bli sterkt påvirket av følelsesladede kampanjer, eksempelvis når det er snakk om flyktninger. 

Hva med religion? Mange menn som er troende. Hva med forskning og kunnskap på dette området? Hvorfor brukes religion til for å undertrykke kvinner for eksempel?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var på en slik alternativmesse i fjor, med noen venner. Var gratis å komme inn, så vi dro for artighetsskyld. Jeg vil påstå at 80% av de besøkende var kvinnfolk.

Hva er egentlig greia? 

Anonymkode: 88838...ee5

Jeg tror ikke at folk drar for artighetens skyld, på en messe de overhode ikke har noen form for interesse for! Dessuten er ikke antall kvinner/menn som tror på slikt, representativt, mht for hvor mange av hvert kjønn som deltar på slike messer. Du kan ikke med overskrifts spørsmålet, mene at på at du sitter inne med svaret, om at det er flest kvinner som tror på alternativt, basert på ett ("tilfeldig?) messebesøk! Kjenner flere innenfor feltet alternative/klarsynthet, som har hatt kunder i mange år. De hevder at at det er like mange menn som kvinner, som søker slik veiledning! Du må huske på at det er mange mørketall her mht gruppen menn. Det er som oftest flere kvinner, i ulike sammenhenger, som faktisk tar sjansen på å være ærlige på at de tror på, eller syns det er spennende, med alternativt! :) Se bare her i tråden, hvilke oppgulp folk kommer med om spydigheter og liten hjerne, og tråden i det hele tatt, som jeg syns virker nedlatende mot kvinner som tror på alternativt! Skal litt mot og selvtillit til for å stå for det man mener om det mht oppmøte i egen person, med så mange ufine fordommer rundt om temaet. Så da er det kanskje naturlig da, at man kanskje ser flest kvinner på alternative messer? :Nikke:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av omtrent samme grunner som folk slutter seg til religioner. De søker noe som kan gi trøst, forklare det uforklarlige og gi dem tilhørighet i et miljø, og kanskje også respekt og fordeler. Jeg personlig synes ikke spåing i tekopper er mer latterlig enn tro på guder og profeter, og der er jo mennene veldig på banen. De har faktisk skreddersydd fantasiene sine så de får alle fordelene og har rett til å undertrykke kvinner. Det er langt verre enn å fantasere fram historier om kjærlighet i bunnen av en tekopp.

 

Anonymkode: 78762...377

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare tull. Største forskjell er at menn kaller sine teorier "sannheten", ikke "alternativt", samt at de lettere blir revet med av destruktive og dystopiske teorier framfor hallelujastemning og gode ord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tillion skrev:

Bare tull. Største forskjell er at menn kaller sine teorier "sannheten", ikke "alternativt", samt at de lettere blir revet med av destruktive og dystopiske teorier framfor hallelujastemning og gode ord.

'Alternativ', som i 'alternativ medisin' mm er et alternativ til sannheten. Foretrekker sannheten. Eller sagt på en annen måte:  foretrekker dden vitenskapelige metode fremfor fri diktning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Tillion skrev:

Bare tull. Største forskjell er at menn kaller sine teorier "sannheten", ikke "alternativt", samt at de lettere blir revet med av destruktive og dystopiske teorier framfor hallelujastemning og gode ord.

Eksempel ?

Anonymkode: 0aabc...314

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert i alternativmesser og sånn, men tror at det er mye mellom himmel og jord vi ikke vet om. Dette er fordi jeg selv virkelig har kjent på kroppen at det finnes energier (eller gjenferd vil mange kalle dem) og visst at dette ikke var innbilning siden alle andre i rommet har opplevd akkurat det samme. Noe mer er jeg ikke interessert i fordi jeg orker ikke bruke tid på noe jeg ikke vil finne ut. Jeg setter mer pris på å leve her og nå. 

Det er ikke sånn at man ikke tror på vitenskap for å tro at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi har funnet ut til nå. Jeg tenker man er mindre intelligent dersom man tror verden er kun det vi kan se og ingenting mer. 

Anonymkode: 0be12...2e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...