BeautyBox Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #121 Skrevet 3. februar 2018 6 timer siden, EvaLena skrev: Nei, jeg er veldig glad i katter. Hunder også. Nå idag har jeg en katt 😍 Det som er så koselig med å ha katt rundt seg, er å ha et sånt selvstendig selskap som bare er der og ikke krever at du må opp og ut hele tiden På den annen side kan jeg skjønne at det for mange passer fint med hund, så man nettopp kommer seg opp og ut, eller har selskap når man skal gjøre nettopp det! Jeg har forøvrig ikke det behovet... 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2018 #122 Skrevet 3. februar 2018 Selvfølgelig er det noe galt med folk som ikke elsker katter! Det må det jo være, eller vent... Anonymkode: b84f4...a58
BeautyBox Skrevet 3. februar 2018 Forfatter #123 Skrevet 3. februar 2018 Jeg har sett for meg at det er ca 5 % av Norges befolkning som faktisk hater, ja, hater katter. Selv om denne bittelille "undersøkelsen" ikke nødvendigvis beviser noe som helst, så gir det jo iallefall en pekepinn på hva folk her på forumet mener om katter. 12 % til nå... Det er ganske mye mer enn hva jeg hadde sett for meg at resultatet skulle bli. Blir spennende å se om det justerer seg dersom enda flere svarer på pollen. Har forresten tenkt enda litt mer på det med hvilket ord man bruker, hate eller mislike... Og ja, det er ordet hate jeg er ute etter. Å få en ørliten pekepinn på hvor mange som faktisk hater dem.
261010 Skrevet 4. februar 2018 #124 Skrevet 4. februar 2018 Jeg har fobi for katter, uten at jeg vet hva det kommer av. Liker ikke at de er så uforutsigbare. Blir kvalm og redd. Så ja jeg hater katter, men ville aldri gjort en katt noe vondt❤️ Dyr fortjener respekt, om man liker de eller ei! 1
BeautyBox Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #125 Skrevet 4. februar 2018 10 timer siden, 261010 skrev: Jeg har fobi for katter, uten at jeg vet hva det kommer av. Liker ikke at de er så uforutsigbare. Blir kvalm og redd. Så ja jeg hater katter, men ville aldri gjort en katt noe vondt❤️ Dyr fortjener respekt, om man liker de eller ei! Skjønner godt at man kan ha det sånn om man har ubehagelige opplevelser som barn, om man ikke ble fortalt hvordan man skulle håndtere dyret. Men at katter er uforutsigbare stemmer nok ikke helt men tror ikke jeg skal gjenta meg selv om og om igjen i denne tråden heller, har diskutert dette tidligere i tråden.
Gjest PaN Skrevet 4. februar 2018 #126 Skrevet 4. februar 2018 Jeg elsker katter, verdens mest herlige dyr. Min katt ligger nå i sengen sin og sover opp ned så søtt, så forstår egentlig ikke hvordan noen kan hate et slikt vesen.
BeautyBox Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #128 Skrevet 4. februar 2018 Har nå oppdatert HI, sånn at det skal bli lettere for folk å svare på pollen med tanke på ordet "hate".
BeautyBox Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #129 Skrevet 4. februar 2018 Én stemme til nå, så er vi på 100 stemmer
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #130 Skrevet 4. februar 2018 6 minutter siden, BeautyBox skrev: Én stemme til nå, så er vi på 100 stemmer Yess jeg ble stemme nr 100 Anonymkode: e606d...c4f 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2018 #131 Skrevet 4. februar 2018 På 2.2.2018 den 20.03, AnonymBruker skrev: Jeg hater kattene i nabolaget. De driter i sandkassa til sønnen vår, pisser oppetter bilen vår, graver opp jordbær-bed og blomster-bed og driter der også. Det stinker rundt huset mitt om sommeren. Et par av kattene går til angrep på hunden vår (som er i bånd). Jeg har ikke bedt om å ha disse dyrene rundt meg, men om hver nabo i nabolaget skaffer seg to katter hver, som alle kan gå på do i vår hage, så er det ingenting jeg kan gjøre med det ! Lekeplassen på byggefeltet er ubrukelig - må hele tiden passe på hvor man går fordi det er kattemøkk overalt (NEI, de graver det ikke alltid ned). Vår hund går i bånd og vi plukker alltid opp etter den. Det samme burde gjelde katter. Eller så får de holde seg inne. Anonymkode: 46558...3b1 Kan si at det finnes noen katteeigere som faktisk går imota alle de merkelige blikkene og stirringen en får, og har katten med ut i bånd for min del så er din setting min også, bare omvendt. Jeg og katten sparader rundt, han leker med fluene som flyr på lekeplassen, mens jeg må se meg for, for hvert eneste steg jeg tar da lekeplassen er et eneste minefelt av hundedritt! Naboer som slipper hunde ut helt alene og lar dem gjøre fra seg uten så mye som å prøve å plukke opp! (Sto å så på en gang, måtte le da hun ene eieren tråkket i noe av dritten! ). Men kanskje om folk sluttet å se på eieren til katter i bånd som om de var aliens, så kanskje dette kunne blitt en norm i folkerike nabolag og kun på landet kattene gikk løs Anonymkode: a5a14...729
BeautyBox Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #132 Skrevet 4. februar 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Yess jeg ble stemme nr 100 Anonymkode: e606d...c4f Wohoo! Da ser det ut til at det er hele 87 prosent av folket på KG som ikke hater katter. Mot 13 som hater dem!
BeautyBox Skrevet 4. februar 2018 Forfatter #133 Skrevet 4. februar 2018 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan si at det finnes noen katteeigere som faktisk går imota alle de merkelige blikkene og stirringen en får, og har katten med ut i bånd for min del så er din setting min også, bare omvendt. Jeg og katten sparader rundt, han leker med fluene som flyr på lekeplassen, mens jeg må se meg for, for hvert eneste steg jeg tar da lekeplassen er et eneste minefelt av hundedritt! Naboer som slipper hunde ut helt alene og lar dem gjøre fra seg uten så mye som å prøve å plukke opp! (Sto å så på en gang, måtte le da hun ene eieren tråkket i noe av dritten! ). Men kanskje om folk sluttet å se på eieren til katter i bånd som om de var aliens, så kanskje dette kunne blitt en norm i folkerike nabolag og kun på landet kattene gikk løs Anonymkode: a5a14...729 Ja det er innmari rart det der, hvordan folk mener at man skal ha de i bånd og når man først gjør det så står de der jammen i vinduene og glaner som om de så selveste Jesus. Eller ser på deg med skadefryd i øynene når katten din blir pissredd mens den løse hunden deres kommer gryntende imot! Endret 4. februar 2018 av BeautyBox 2
Elaine Marley Skrevet 5. februar 2018 #134 Skrevet 5. februar 2018 På 3.2.2018 den 14.52, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner til disse signalene hos katter, og vet hva det betyr. Men jeg har aldri sett disse signalene hos de som har bitt meg under berøring. De har kommet frivillig bort til meg, uten hverken bakoverliggende ører eller svingende hale. De virker først bare vennlige og imøtekommende, før de plutselig biter. Da er de plutselig lei. Og dette har jeg opplevd såpass mange ganger, at jeg rett og slett har blitt litt redd dem. Hvorfor ikke bare innse at katter generelt er noen humørsyke vesener? Anonymkode: 0f170...c05 Jeg synes det er rart om du har opplevd å bli bitt av nesten alle katter du møter. Jeg har holdt på mye med katter, og har sjeldent blitt bitt. Eneste katten som har bitt meg er faktisk min egen, men det er min egen feil siden han er ekstra følsom på enkelte steder på kroppen. Det trenger ikke å være svingende hale eller bakoverliggende ører, men man merker når en katt er avslappet med deg og ikke. Man ser det på øynene og kroppsspråket. Jeg tror også at vår sinnsstemning kan påvirke hvordan de er rundt oss.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2018 #135 Skrevet 5. februar 2018 7 timer siden, Elaine Marley skrev: Jeg synes det er rart om du har opplevd å bli bitt av nesten alle katter du møter. Jeg har holdt på mye med katter, og har sjeldent blitt bitt. Eneste katten som har bitt meg er faktisk min egen, men det er min egen feil siden han er ekstra følsom på enkelte steder på kroppen. Det trenger ikke å være svingende hale eller bakoverliggende ører, men man merker når en katt er avslappet med deg og ikke. Man ser det på øynene og kroppsspråket. Jeg tror også at vår sinnsstemning kan påvirke hvordan de er rundt oss. At du synes det er rart at jeg har blitt bitt av mange katter, får være din sak. Jeg vet hva jeg har opplevd, og vet at det er sannheten. Jeg har møtt så utrolig mange kjipe katter opp gjennom årene, at jeg nærmest har mistet tellingen. Men jeg har jo møtt noen snille katter også, som har virket til å være i vater. Men de er virkelig i fåtall!! At dyr kan sanse sinnstemningen hos mennesker, kan jeg tro på, til en viss grad. Men da må det handle om mennesker som oppfører seg påfallende på en eller annen måte. Katter er ikke tankelesere, ei heller er de særlig smarte dyr. Jeg har ofte fått høre at jeg har dyretekke, noe jeg legger merke til selv også. Men dette gjelder stort sett andre dyr enn katter. Det vil si, katter kommer ofte bort og vil ha kontakt med meg. Men så plutselig begynner de altså med denne bitingen. Det er denne uberegnelige og splittede personligheten, og de dempede signalene deres, som gjør at jeg både misliker dem og er litt redd dem. Anonymkode: 0f170...c05
Elaine Marley Skrevet 5. februar 2018 #136 Skrevet 5. februar 2018 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: At du synes det er rart at jeg har blitt bitt av mange katter, får være din sak. Jeg vet hva jeg har opplevd, og vet at det er sannheten. Jeg har møtt så utrolig mange kjipe katter opp gjennom årene, at jeg nærmest har mistet tellingen. Men jeg har jo møtt noen snille katter også, som har virket til å være i vater. Men de er virkelig i fåtall!! At dyr kan sanse sinnstemningen hos mennesker, kan jeg tro på, til en viss grad. Men da må det handle om mennesker som oppfører seg påfallende på en eller annen måte. Katter er ikke tankelesere, ei heller er de særlig smarte dyr. Jeg har ofte fått høre at jeg har dyretekke, noe jeg legger merke til selv også. Men dette gjelder stort sett andre dyr enn katter. Det vil si, katter kommer ofte bort og vil ha kontakt med meg. Men så plutselig begynner de altså med denne bitingen. Det er denne uberegnelige og splittede personligheten, og de dempede signalene deres, som gjør at jeg både misliker dem og er litt redd dem. Anonymkode: 0f170...c05 Jeg tviler ikke på at det er sannheten, så ingen grunn til å overrreagere. Jeg bare synes det er rart, for det er ikke min opplevelse. Ikke har jeg skrevet noe om at de er tankelesere heller, men jeg tror de oppfatter sinnsstemninger. Så jeg tenkte at det kanskje kunne spille inn. Jeg er heller ikke enig i at de er så veldig uberegnelige, men vi får være enige om å være uenige der. 1
261010 Skrevet 5. februar 2018 #137 Skrevet 5. februar 2018 Okei så fordi jeg har fobi mot katter, så vet jeg ikke hvordan man skal behandle de? Vet du hvordan fobi er? Har aldri opplevd noe uhyggelig med katter, og ei heller aldri vært slem mot en.
BeautyBox Skrevet 6. februar 2018 Forfatter #138 Skrevet 6. februar 2018 (endret) 14 timer siden, AnonymBruker skrev: At du synes det er rart at jeg har blitt bitt av mange katter, får være din sak. Jeg vet hva jeg har opplevd, og vet at det er sannheten. Jeg har møtt så utrolig mange kjipe katter opp gjennom årene, at jeg nærmest har mistet tellingen. Men jeg har jo møtt noen snille katter også, som har virket til å være i vater. Men de er virkelig i fåtall!! At dyr kan sanse sinnstemningen hos mennesker, kan jeg tro på, til en viss grad. Men da må det handle om mennesker som oppfører seg påfallende på en eller annen måte. Katter er ikke tankelesere, ei heller er de særlig smarte dyr. Jeg har ofte fått høre at jeg har dyretekke, noe jeg legger merke til selv også. Men dette gjelder stort sett andre dyr enn katter. Det vil si, katter kommer ofte bort og vil ha kontakt med meg. Men så plutselig begynner de altså med denne bitingen. Det er denne uberegnelige og splittede personligheten, og de dempede signalene deres, som gjør at jeg både misliker dem og er litt redd dem. Anonymkode: 0f170...c05 Tror nok du må lese deg litt mer opp om kattens intelligens før du uttaler deg om at de ikke er smarte dyr. Og nei de har heller ikke splittet personlighet. Da må du igjen lese mer om katten før du uttaler deg. Endret 6. februar 2018 av BeautyBox 1
BeautyBox Skrevet 6. februar 2018 Forfatter #139 Skrevet 6. februar 2018 8 timer siden, 261010 skrev: Okei så fordi jeg har fobi mot katter, så vet jeg ikke hvordan man skal behandle de? Vet du hvordan fobi er? Har aldri opplevd noe uhyggelig med katter, og ei heller aldri vært slem mot en. Det er jo ikke vanskelig å forstå at katten blir usikker på deg når du viser frykt for dem, slik du sier at du har fobi mot dem. Ingen her som har skrevet noe om at du ikke vet hvordan du skal behandle de, men fobien din skinner jo igjennom for katten og gjør den utrygg på deg. 1
BeautyBox Skrevet 6. februar 2018 Forfatter #140 Skrevet 6. februar 2018 13 timer siden, Elaine Marley skrev: Jeg tviler ikke på at det er sannheten, så ingen grunn til å overrreagere. Jeg bare synes det er rart, for det er ikke min opplevelse. Ikke har jeg skrevet noe om at de er tankelesere heller, men jeg tror de oppfatter sinnsstemninger. Så jeg tenkte at det kanskje kunne spille inn. Jeg er heller ikke enig i at de er så veldig uberegnelige, men vi får være enige om å være uenige der. Enig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå