AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #61 Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ordet hater blir for sterkt. Det er vel ikke så veldig mange som direkte hater katter? Hadde du spurt om du misliker katter, så ville det blitt enklere å svare. Jeg hater ikke katter, men kan ikke si jeg liker dem spesielt godt heller. Katter er lunefulle, synes jeg. De kommer bort til deg, stryker seg inntil deg og maler, tilsynelatende for å bli klappet og kost med, for så plutselig å sette tennene i deg. Uavhengig av hva som er årsaken til det, så liker jeg ikke denne adferden. Å bli bitt er aldri noe hyggelig, og katter som biter meg, åker i en viss fart ned fra mitt fang. Det typiske er at eierne alltid prøver å forklare oppførselen med at de "bare vil leke". Kyss meg en viss plass, det tror jeg ikke noe på. Katter biter fordi de plutselig bestemmer seg for at ikke synes noe om å bli kost med lenger. Katter er uberegnelige og vanskelige å tolke, derfor liker jeg dem ikke. Anonymkode: 0f170...c05 det er akkurat det jeg synes er digg m dem! det tiltaler meg. Anonymkode: af220...60c 1
BeautyBox Skrevet 2. februar 2018 Forfatter #62 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, Elaine Marley skrev: Ja, det stemmer ikke at de vil leke om de biter. Mange katter har steder de ikke liker å bli tatt på, og da kan de bite. Noen kan også bite om de blir overstimulert. Da har de gjerne gitt tegn til det, men katter har mye mer dempede signaler enn hunder så det kan være vanskelig å plukke opp om man ikke er vant til katter. Men de er ikke uberegnelige. Det er du som ikke vet hvordan du skal tolke signalene. Dette 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #63 Skrevet 2. februar 2018 2 minutter siden, BeautyBox said: Ja? Da svarer du "nei" på at du hater dem vel. Nei, jeg gidder ikke når alternativet er så voldsomt. Det blir for svarthvitt for meg. Anonymkode: 6210d...3c9 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #64 Skrevet 2. februar 2018 Just now, AnonymBruker said: Nei, jeg gidder ikke når alternativet er så voldsomt. Det blir for svarthvitt for meg. Anonymkode: 6210d...3c9 enig Anonymkode: e5dc1...842
Diamant Skrevet 2. februar 2018 #65 Skrevet 2. februar 2018 16 minutter siden, Calandria skrev: Tusen takk 1
BeautyBox Skrevet 2. februar 2018 Forfatter #66 Skrevet 2. februar 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg gidder ikke når alternativet er så voldsomt. Det blir for svarthvitt for meg. Anonymkode: 6210d...3c9 Du hater ikke katter. Så enkelt er det. Men gjør som du vil. 1
BeautyBox Skrevet 2. februar 2018 Forfatter #67 Skrevet 2. februar 2018 7 minutter siden, Diamant skrev: Tusen takk Det er alltid trist å miste et dyr 2
Diamant Skrevet 2. februar 2018 #68 Skrevet 2. februar 2018 1 minutt siden, BeautyBox skrev: Det er alltid trist å miste et dyr Ja, det er det 2
Englejenta Skrevet 2. februar 2018 #69 Skrevet 2. februar 2018 Elsker både hunder og katter :-) Har 1 av hver og de er verdens beste venner 2
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #70 Skrevet 2. februar 2018 Jeg HATER ikke katter, men jeg kunne aldri tenkt meg en katt, og jeg er ikke spesielt interessert i dem. Jeg er vel det man kaller hundemenneske. Anonymkode: 31224...758 3
Perelandra Skrevet 2. februar 2018 #71 Skrevet 2. februar 2018 Jeg liker ikke katter Spoiler Jeg ELSKER katter! 3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #72 Skrevet 2. februar 2018 2 timer siden, BeautyBox skrev: Katt i senga er jo det koseligste som finnes. Om man liker barn og dyr, er noe av det mest givende som finnes å være i nærheten av akkurat barn og dyr. Det gir så innmari stor glede og kos, og bedre psykisk helse. Jeg hater (eller bør vel si misliker siden folk her på kg blir så sure om man sier hater, jeg ville jo ikke skadet barn eller gjort noe slemt) barn, men elsker katter Barn er bare slitsomme, bråkete, frekke og siklete. Katter får 10 likes av meg. Har en teori om at menn som er slemme mot katter har små peniser. Når det gjelder damer som er slemme så er de generelt syke i hodet. Anonymkode: 64290...9d2 1
Gjest Husmusa70 Skrevet 2. februar 2018 #73 Skrevet 2. februar 2018 De som hater katter er det vel ikke så mange av på kjæledyr-underforumet. Jeg elsker katter, har fire stk.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #74 Skrevet 2. februar 2018 Akkurat nå, Husmusa70 skrev: De som hater katter er det vel ikke så mange av på kjæledyr-underforumet. Jeg elsker katter, har fire stk. 4!! Er det ikke dyrt? Hvis en av de blir syke kan det lett koste 40.000 kr.. Det er en grunn til at jeg ikke har råd til å skaffe meg en katt nå. Og forsikringen dekker ikke alt heller, så man kan risikerer å få en nasty utgift. Anonymkode: 64290...9d2
Gjest Husmusa70 Skrevet 2. februar 2018 #75 Skrevet 2. februar 2018 3 minutter siden, AnonymBruker said: 4!! Er det ikke dyrt? Hvis en av de blir syke kan det lett koste 40.000 kr.. Det er en grunn til at jeg ikke har råd til å skaffe meg en katt nå. Og forsikringen dekker ikke alt heller, så man kan risikerer å få en nasty utgift. Anonymkode: 64290...9d2 Bruker ganske mye penger på å holde de friske, de er råforet. Har en frisk hund også.
Thyra Skrevet 2. februar 2018 #76 Skrevet 2. februar 2018 3 timer siden, BeautyBox skrev: Sigmund Freud likte ikke katter. Er det bare bløff at dette sitatet kon fra han, altså?
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #77 Skrevet 2. februar 2018 3 timer siden, Rumle skrev: Kanskje? Jeg lurer på hvilken kategori de som behandler katter dårlig kommer i. Se bare på alle kattene som blir levert inn til dyrebeskyttelsen, og enda verre, dumpet, når det nærmer seg sommer? Hvem er det som gjør slikt?!! Det kan du gjerne si. Er og et problem at ikke katteeiere kastrerer kattene sin. Hos dyrebeskyttelsen er det svært mange kattunger som trenger hjem også. Vi har to katter. Den ene kattungen adopterte vi fra dyrebeskyttelsen. Kan bare ikke forstå hvordan noen kan hate katter. Jeg elsker dem! Anonymkode: 2a1b8...d0e
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #78 Skrevet 2. februar 2018 3 timer siden, BeautyBox skrev: Ja, jeg spurte tidligere her om flere hadde svart om jeg hadde brukt ordet mislike. Men det er tydelig at noen hater dem iallefall. Det er veldig generaliserende å si at katter er uberegnelige. Det er de ikke med mindre de er syke. Og friske katter kan fint finne på å si fra ved å klappe til deg eller bite dersom du ikke leser signalene dems på at du har klappet på feil sted osv. Katt er ikke det samme som hund, ser du. Men mange tar for gitt at man kan tilnærme seg en katt på samme måte som en hund. De har ulikt kroppsspråk, noe ikke alle forstår. Og hvilke signaler er det? De må i så fall være mikroskopiske for folk flest. Jeg har aldri sett noen som helst signaler før de har bitt meg. De virker først bare vennlige og kjælne, før de plutselig snur seg om og biter. De er jo de reneste Jekyll & Hyde! Plutselig skifter de personlighet, helt ut av det blå! At jeg kanskje "klapper på feil sted", sier du? Når de frivillig hopper opp i fanget mitt og gnir snuten eller hodet inntil meg, eller gnir seg inntil bena mine, da er det for meg et tydelig signal om at de ønsker kos eller kontakt, og jeg gir de kos med en øm hånd. Men hva skjer? Etter et halvt minutt eller så, så biter de. Skjer med omtrent 90% av alle katter jeg møter. Dersom man omtrent må være katteekspert og dyretolk for å unngå å bli bitt, da blir de for kompliserte å forholde seg til. Jeg klarer jo ikke alltid holde de unna heller, for de hopper opp på meg, og ønsker kontakt. Ufrivillig fra min side, men tydeligvis helt frivillig fra kattens side. Anonymkode: 0f170...c05
SPOCA Skrevet 2. februar 2018 #79 Skrevet 2. februar 2018 Nei, jeg elsker katter. Har to stykker selv.
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2018 #80 Skrevet 2. februar 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes ordet hater blir for sterkt. Det er vel ikke så veldig mange som direkte hater katter? Hadde du spurt om du misliker katter, så ville det blitt enklere å svare. Jeg hater ikke katter, men kan ikke si jeg liker dem spesielt godt heller. Katter er lunefulle, synes jeg. De kommer bort til deg, stryker seg inntil deg og maler, tilsynelatende for å bli klappet og kost med, for så plutselig å sette tennene i deg. Uavhengig av hva som er årsaken til det, så liker jeg ikke denne adferden. Å bli bitt er aldri noe hyggelig, og katter som biter meg, åker i en viss fart ned fra mitt fang. Det typiske er at eierne alltid prøver å forklare oppførselen med at de "bare vil leke". Kyss meg en viss plass, det tror jeg ikke noe på. Katter biter fordi de plutselig bestemmer seg for at ikke synes noe om å bli kost med lenger. Katter er uberegnelige og vanskelige å tolke, derfor liker jeg dem ikke. Anonymkode: 0f170...c05 Har hatt 13 katter opp gjennom årene og ingen hsr gjort dette. Noen er sære ja, men den eneste katten som har angripe meg var full i brystkreft og i store smerter(ikke min, var 5 år og forsto ikke da, trudde hun var ond.) Har derimot opplevd dette med mange hunder. Ingen smerter eller noe. Bare plutselig klikke og glefse for ingen grunn. Jeg elsker katter, misliker sterkt hunder. For noen kjipe kjedelige dyr det er. Og det er hundeeiere også. Anonymkode: f14cf...382
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå