Gå til innhold

Hater du katter?

Hater du katter?  

126 stemmer

1. 1. Hater du katter?

• Ja
      18
    • Nei
      108

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg elsker katter <3 Men kjenner en dame som har sagt rett ut at hun hater katter og at hun ikke skjønner hvorfor jeg vil ha katt. Jeg sa til henne at katten min sover i senga med meg om natta, da ble hun helt sjokkert.

Anonymkode: 5b4d8...7d1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hater kattene i nabolaget. De driter i sandkassa til sønnen vår, pisser oppetter bilen vår, graver opp jordbær-bed og blomster-bed og driter der også. Det stinker rundt huset mitt om sommeren. Et par av kattene går til angrep på hunden vår (som er i bånd).

Jeg har ikke bedt om å ha disse dyrene rundt meg, men om hver nabo i nabolaget skaffer seg to katter hver, som alle kan gå på do i vår hage, så er det ingenting jeg kan gjøre med det ! Lekeplassen på byggefeltet er ubrukelig - må hele tiden passe på hvor man går fordi det er kattemøkk overalt  (NEI, de graver det ikke alltid ned).

Vår hund går i bånd og vi plukker alltid opp etter den. Det samme burde gjelde katter. Eller så får de holde seg inne.

Anonymkode: 46558...3b1

Ikke hat kattene, hat politikerne som ikke ennå har greid å få på plass obligatorisk kastrering av katter.

• Liker 2
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg elsker katter <3 Men kjenner en dame som har sagt rett ut at hun hater katter og at hun ikke skjønner hvorfor jeg vil ha katt. Jeg sa til henne at katten min sover i senga med meg om natta, da ble hun helt sjokkert.

Anonymkode: 5b4d8...7d1

Katt i senga er jo det koseligste som finnes. Om man liker barn og dyr, er noe av det mest givende som finnes å være i nærheten av akkurat barn og dyr. Det gir så innmari stor glede og kos, og bedre psykisk helse. 

• Liker 2
Skrevet

Nei, jeg elsker katter. Jeg liker hunder også, men katter er det noe helt spesielt med. 

For øvrig liker jeg de fleste dyr selv om jeg ikke ville ha hatt eller truffet på alle av dem :)

• Liker 1
Skrevet

"Time spend with cats is never wasted"

Sigmund Freud

• Liker 3
Skrevet
7 minutter siden, BeautyBox said:

Katt i senga er jo det koseligste som finnes. Om man liker barn og dyr, er noe av det mest givende som finnes å være i nærheten av akkurat barn og dyr. Det gir så innmari stor glede og kos, og bedre psykisk helse. 

Det egentlige spørsmålet er; spiser du gris? Spiser du noe som er mer intelligent enn katten din?

Anonymkode: e5dc1...842

Skrevet
2 minutter siden, Thyra skrev:

"Time spend with cats is never wasted"

Sigmund Freud

Sigmund Freud likte ikke katter.

Skrevet
41 minutter siden, BeautyBox skrev:

Noe gærent er det iallefall. Men tror heller det handler om hva man er blitt fortalt som barn og i oppveksten. Sier foreldrene dine til deg at noe eller noen er utysker, så tror man gjerne på det. 

Muslimforeldre mener du? Har aldri hørt om folk som «hater» katter, og har lært barna mine at man ikke bruker ordet «hate» over hodet, det er et voldsomt negativt uttrykk.

Anonymkode: a6e6c...91b

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Muslimforeldre mener du? Har aldri hørt om folk som «hater» katter, og har lært barna mine at man ikke bruker ordet «hate» over hodet, det er et voldsomt negativt uttrykk.

Anonymkode: a6e6c...91b

Hva har muslimer med saken å gjøre?

Så fint at du har lært barna dine det. De jeg har vært borti har selv sagt at de hater katter, og de jeg har hørt om har drept katter med gift. Så, ja jeg har belegg for å bruke det ordet, noe du også kan se av svarene i pollen: noen mennesker hater faktisk katter. 

Gjest Catalina Culès
Skrevet
31 minutter siden, Diamant skrev:

Jeg er glad i både hunder og katter, men har ingen erfaring med katt. Har derimot hatt en liten hund i mange år som nå dessverre er død :(

:klem:

Skrevet
1 minutt siden, BeautyBox said:

Hva har muslimer med saken å gjøre?

Så fint at du har lært barna dine det. De jeg har vært borti har selv sagt at de hater katter, og de jeg har hørt om har drept katter med gift. Så, ja jeg har belegg for å bruke det ordet, noe du også kan se av svarene i pollen: noen mennesker hater faktisk katter. 

Med andre ord, du spiser griser fordi du liker å velte deg i egen luksus. Hvem bryr seg om dyrevelferd om det på tallerkenen smaker godt?

Skrevet

Jeg synes ordet hater blir for sterkt. Det er vel ikke så veldig mange som direkte hater katter? Hadde du spurt om du misliker katter, så ville det blitt enklere å svare. Jeg hater ikke katter, men kan ikke si jeg liker dem spesielt godt heller. Katter er lunefulle, synes jeg. De kommer bort til deg, stryker seg inntil deg og maler, tilsynelatende for å bli klappet og kost med, for så plutselig å sette tennene i deg. Uavhengig av hva som er årsaken til det, så liker jeg ikke denne adferden. Å bli bitt er aldri noe hyggelig, og katter som biter meg, åker i en viss fart ned fra mitt fang. Det typiske er at eierne alltid prøver å forklare oppførselen med at de "bare vil leke". Kyss meg en viss plass, det tror jeg ikke noe på. Katter biter fordi de plutselig bestemmer seg for at ikke synes noe om å bli kost med lenger. Katter er uberegnelige og vanskelige å tolke, derfor liker jeg dem ikke.

Anonymkode: 0f170...c05

• Liker 4
Skrevet

Jeg synes ordet hater blir for sterkt. Det er vel ikke så veldig mange som direkte hater katter? Hadde du spurt om du misliker katter, så ville det blitt enklere å svare. Jeg hater ikke katter, men kan ikke si jeg liker dem spesielt godt heller. Katter er lunefulle, synes jeg. De kommer bort til deg, stryker seg inntil deg og maler, tilsynelatende for å bli klappet og kost med, for så plutselig å sette tennene i deg. Uavhengig av hva som er årsaken til det, så liker jeg ikke denne adferden. Å bli bitt er aldri noe hyggelig, og katter som biter meg, åker i en viss fart ned fra mitt fang. Det typiske er at eierne alltid prøver å forklare oppførselen med at de "bare vil leke". Kyss meg en viss plass, det tror jeg ikke noe på. Katter biter fordi de plutselig bestemmer seg for at ikke synes noe om å bli kost med lenger. Katter er uberegnelige og vanskelige å tolke, derfor liker jeg dem ikke.

Ja, jeg spurte tidligere her om flere hadde svart om jeg hadde brukt ordet mislike. Men det er tydelig at noen hater dem iallefall.

Det er veldig generaliserende å si at katter er uberegnelige. Det er de ikke med mindre de er syke. Og friske katter kan fint finne på å si fra ved å klappe til deg eller bite dersom du ikke leser signalene dems på at du har klappet på feil sted osv. Katt er ikke det samme som hund, ser du. Men mange tar for gitt at man kan tilnærme seg en katt på samme måte som en hund. De har ulikt kroppsspråk, noe ikke alle forstår.

• Liker 3
Skrevet

Hater? Jeg synes man skal forbeholde et så sterkt ord for de som har voldtatt en, lagt ens karriere i ruiner eller drept familien ens. 

Spør heller om jeg misliker katter. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg misliker hunder, for de er så masete, klengete og høylytte.

Anonymkode: 6210d...3c9

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hater? Jeg synes man skal forbeholde et så sterkt ord for de som har voldtatt en, lagt ens karriere i ruiner eller drept familien ens. 

Spør heller om jeg misliker katter. Nei, det gjør jeg ikke. Jeg misliker hunder, for de er så masete, klengete og høylytte.

Da svarer du "nei" på pollen :) får nok ikke endret på pollen nå.

Skrevet
Just now, BeautyBox said:

Da svarer du "nei" på pollen :) får nok ikke endret på pollen nå.

Nei, for jeg hater ikke katter.

Skrevet (endret)

Nei, for jeg hater ikke katter.

Ja? Da svarer du "nei" på at du hater dem vel.

Endret av BeautyBox
  • Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det stemmer ikke at de vil leke om de biter. 

Mange katter har steder de ikke liker å bli tatt på, og da kan de bite. Noen kan også bite om de blir overstimulert. 

Da har de gjerne gitt tegn til det, men katter har mye mer dempede signaler enn hunder så det kan være vanskelig å plukke opp om man ikke er vant til katter. 

Men de er ikke uberegnelige. Det er du som ikke vet hvordan du skal tolke signalene. 

• Liker 4
Skrevet
5 minutter siden, BeautyBox said:

Ja, jeg spurte tidligere her om flere hadde svart om jeg hadde brukt ordet mislike. Men det er tydelig at noen hater dem iallefall.

Det er veldig generaliserende å si at katter er uberegnelige. Det er de ikke med mindre de er syke. Og friske katter kan fint finne på å si fra ved å klappe til deg eller bite dersom du ikke leser signalene dems på at du har klappet på feil sted osv. Katt er ikke det samme som hund, ser du. Men mange tar for gitt at man kan tilnærme seg en katt på samme måte som en hund. De har ulikt kroppsspråk, noe ikke alle forstår.

Samme med griser. Men det bryr du deg ikke om. Så hvorfor bryr du deg om andre mennesker hater eller spiser katter? griser er smartere enn katter, du forsvarer katter men synes det er ok å spise griser. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...