Gå til innhold

Lykkelitens liv mot bryllupet


Lykkeliten

Anbefalte innlegg

Gjest Markblomsten

Ja, er det ikke herlig at året våres nærmer seg.

Er enig i at det kan være lurt å la planleggingen hvile litt til man har funnet KJOLEN! Jeg fikk i alle fall veldig masse inspirasjon og ideer etter er den var i boks.

Lykek til i Køben altså. Når er det du skal dit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann! :vinke:

Blir jammen spennende med København-turen ja, jeg kan aldri tenke meg at du ikke skulle finne en nydelig kjole der! ;)

Snart er det 2006!!! :klappe:

Ha en flott kveld, Lykkeliten! (Forresten så var det en på et forum jeg var inne på en gang som kalte seg "Lykkeligmedliten"... kanskje det blir nicket ditt når det er saker på gang?) :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for hilsner, Lúthien og Markblomsten!

Forresten så var det en på et forum jeg var inne på en gang som kalte seg "Lykkeligmedliten"... kanskje det blir nicket ditt når det er saker på gang? :ler:

:ler: Kanskje det??

I ettermiddag reiser jeg til København!! Jeg er så utrolig spent og gleder meg noe helt sinnsykt! :hoppe:

I morgen er dagen for den store brudekjoleprøvingen... Jeg kommer hjem igjen mandag kveld, så tirsdag er jeg her igjen og kan FORHÅPENTLIGVIS fortelle at jeg har kjøpt kjole!

God helg!

Hilsen lykkelig Lykkeliten :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så spennende!! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Du må ha en kjempefin tur og kose deg masse!

Håper du finner kjolen og kommer med en skikkelig gladmelding på tirsdag! ;)

Jeg sender deg en PM jeg, for jeg har et spørsmål til deg! :-)

God reise! :reise:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hurra, jeg er så lykkelig!! :hjerter: Jeg har kjøpt kjole! :bryllup:

Jeg dro til København forrige torsdag og kom hjem mandag kveld. Fredag skulle brukes til å få kjøpt kjole, så natten før sov jeg elendig og drømte mye rart (blir skrullete i hodet av dette :ler: )

Vi var hos House of Brides fra kl. 10.00 og ble tatt godt i mot av to hyggelige damer. Siden vi var to stk som skulle ha kjoler fikk vi en hjelper hver, mens forloverne satt i hver sin lenestol og var rådgivere og dommere. :)

"Min dame" spurte litt om hva slags person jeg var, hva slags stil jeg likte etc og begynte å hente fram kjoler. Hun var faktisk så flink at jeg ikke kikket selv i det hele tatt! Den første kjolen jeg prøvde så jeg prislappen på mens jeg prøvde, og avskrev den med én gang... De andre sa den var utrolig fin, men jeg så ikke så nøye etter selv. Så prøvde jeg kanskje 6-7 andre kjoler, som var veldig flotte, men som jeg ikke følte nådde helt opp.

Til slutt ba hun meg prøve den første én gang til, og da jeg fikk på meg den igjen prøvde jeg å ikke tenke så mye på prisen. Så fikk jeg på meg sko, slør og smykke, og hun ordnet meg litt på håret. Jeg gikk litt rundt i butikken og fikk se kjolen bakfra etc og de andre syntes den var helt nydelig! Mens jeg sto foran speilet kjente jeg at jeg ble helt varm inni meg og de andre kommenterte at jeg var så rød i ansiktet. :ler: Følte meg nesten forelsket!

Hun som jobbet der sa at nå kunne hun ikke hente flere kjoler til meg, for det var ingen som kom til å slå den.. butikksjefen kom med champagne til alle og tok bilde av meg. Jeg ville nesten ikke ta av meg kjolen igjen, men fant ut at vi kunne gå og spise lunsj og tenke litt på det (vi skulle jo til en annen salong den dagen også). Før vi dro fikk jeg henne til å regne ut hvor mye alt jeg hadde på meg ville koste meg, og fikk en HÅRREISENDE pris.

Etter lunsj dro vi til Lilly. Min venninne fant seg kjole der, som var helt fantastisk fin til henne. Jeg fant til slutt én jeg kunne tenke meg, som jeg følte meg fin i og sånn, men så merket jeg at jeg ble stående og tenke på den andre kjolen.. Den på Lilly kostet under halvparten av den andre, så jeg måtte tenke litt til.

Vi gikk og tok et par øl på en pub mens vi diskuterte og de andre fikk meg til å tenke høyt. Dilemmaet mitt var jo at jeg ikke fikk den første kjolen ut av hodet, men den var over dobbelt så dyr som jeg hadde beregnet å bruke på kjole.

Til slutt bare kjente jeg at jeg MÅTTE ha den på House of Brides! De andre mente jeg kunne få prutet den ned en del, men jeg er ikke typen til å prute, så de psyket meg opp som best de kunne før vi tok drosje opp til House of Brides igjen.

Det endte med at jeg kjøpte den på House of Brides :hjerte: . Jeg fikk en veldig god deal, og selv om det var mange tusen over mitt kjolebudsjett er jeg veldig glad for at jeg gjorde det.. Hadde vært synd å tenke på bryllupsdagen at jeg skulle ha valgt en annen kjole og når jeg først hadde sett den og prøvd den følte jeg at det var kjolen min!

Jeg var helt i hundre resten av dagen, følte meg nesten høy! :ler:

Resten av helgen var helt fantastisk, vi fire hadde det utrolig morsomt sammen og vi shoppet masse, spiste masse, festet, var på Tivoli etc.

Jeg skal se om jeg finner et bilde av kjolen min på nettet, sånn at jeg kan legge den ut. :)

utrolig deilig å ha kjolen i boks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Så gøy å lese om kjoleprøvingen din da!

Jeg var også veldig usikker på kjolen, så dro hjem uten kjole på første prøvetur. Måtte derimot tilbake etter bare et par uker for å kjøpe kjolen - klarte ikke la være å tenke på den!

*Venter spent på biler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så redd for at sambo skal forville seg inn hit, men det er jo temmelig usannsynlig (uansett: "Linken under skal ikke du klikke på, kjære") :ler:

Her er kjolen min!!

Detaljene er ikke så lette å se, men det er korsettliv, med et stoff ytterst som er veldig røft. Det innerste er vel taft/silke.

Bak er det snøring i ryggen og et lite slep.

Jeg skal ha langt slør til.

Til uken skal jeg ha visning for mamma og søss. Jeg er så spent på hva de synes...

Noen kommentarer??

Endret av Lykkeliten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese om kjoleprøvingen din da!

Jeg var også veldig usikker på kjolen, så dro hjem uten kjole på første prøvetur. Måtte derimot tilbake etter bare et par uker for å kjøpe kjolen - klarte ikke la være å tenke på den!

*Venter spent på biler*

Har du kjøpt i utlandet også?

Har du link til din kjole? Var inne i dagboken din, men fant ikke fram til siden du eventuelt har lagt ut link... :)

Det er så RART å ha kjøpt Kjolen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Kjempefin kjole! Spennende å vise den frem da :hoppe: Bare forloveren min som har sett kjolen min enda *knis*

Kjøpte ikke kjolen i utlandet nei, men har litt reisevei til der jeg kan få tak i kjole så det er litt mer omstendig enn å bare svippe innom en butikk. Jeg kjøpte butikk-kjole, så fikk den med meg med en gang. veldig RART!!! Husker jeg våkna morgenen etter jag hadde kjøpt kjolen, og det første jeg tenkte var: 'jeg har kjøpt BRUDEkjole'

:)

Har bare bilde av kjolen, ikke link (for siden det 2005-modell er den fjernet fra nettsiden) men sender deg en PM med den jeg, for har ikke lyst til å 'offentliggjøre' den så mye... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for PM, Markblomsten! Flott kjole du har kjøpt!!

På vei hjem var det en narkoman som prøvde å stjele kofferten der kjolen min lå, og det ble full panikk et øyeblikk. Men takket være en observant forlover endte det bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huskeliste - to do før bryllupet

- Bestille lokale - done

- Bestille kirke - done

- Bestille fotograf - nesten bestemt

- Lage komplett gjesteliste - ikke ferdig

- Velge forlovere - done

- Lage invitasjoner - begynt å tenke

- Bestille blomster

- Mat - setter sammen meny i samarbeid med lokale

- Drikke

- Kokk/servitører - selskapslokalet ordner

- Kjole - kjøpt!!

- Undertøy

- Sko

- Smykker - halssmykke kjøpt

- Ringer

- Bestemme toastmaster/takk for maten-taler

- Bestille frisør - done

- Sminke/hudpleier/spray tan

- Klær og tilbehør brudgom - han ordner selv

- Transport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klappe::klappe::klappe::klappe:

Så fin!!!!!!

:klappe::klappe::klappe::klappe:

Sånn kjole har jeg aldri sett før, og den var utrolig lekker og uvanlig. Minner meg på en måte litt om min i stilen, selv om det er stor forskjell også.

GRATULERER!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen, Gika! Så koselig at du likte kjolen. :klem:

Jeg måtte lete meg frem til din kjole også, og jeg synes den var utrolig flott! Passer nok veldig bra til det bryllupet dere skal ha også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin kjole!!! :klappe::klappe::klappe:

Veldig spesiell og litt røff! Jammen er det gøy å se noe litt annerledes! :Nikke:

Blir kort dette, for jeg er ikke form!

Håper du får en koselig kveld, Lykkeliten!

:klem: L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det med deg for tida? Skjedd noko nytt? Eg er hektisk opptatt med eksamenar for tida, men om ei veke er eg tilbake for fullt, og skal kose meg med bryllupsplanlegging saman med mannen min i heile juleferien! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...