Gå til innhold

Lykkelitens liv mot bryllupet


Lykkeliten

Anbefalte innlegg

Takk for hilsner!

Lúthien; jeg er veldig på nett med deg når det gjelder farger. Vil ha varme farger, og selv om jeg i utgangspunkt liker sølv/hvitt gull fremfor gullfarge, tror jeg vi ender opp med feks "varm" hvit, gull + en annen farge - sånn at vi holder oss i den varme skalaen...

Men ringene skal være i hvitt gull, da!

Jeg har levert forlovelsesringen min hos gullsmeden nå, for å ta den inn i str. Nå har den vært der over en uke, og han har fortsatt ikke ringt. :sur:

Utrolig rart å gå uten...

Når jeg leverte den benyttet jeg sjansen til å kikke på gifteringer, og det kommer til å bli så stas å velge ut!! Gleder meg..

Jeg er så glad for tiden, for jeg har fått ny jobb! Har jo ingenting med bryllup å gjøre, selvsagt, men jeg bruker denne som litt generell dagbok også ;)

Har nettopp sagt opp jobben min (skummelt) og både gleder og gruer meg til å begynne i den nye, ved nyttår. Jeg skal da jobbe i Oslo, så det blir pendling på meg igjen. Det kommer til å bli masse utfordringer og mye nytt, men det har jeg SÅ godt av. :)

Ha en fantastisk tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, Lúthien!

Her er alt vel. :)

Hvis jeg rekker i dag skal jeg ut på min første tur for å se på brudekjoler!!! Er så spent!

My love har spurt en sanger om å være solist i kirken under vielsen. Hun er vår 1.pri til det, så det blir spennende å se om hun kan. Har ikke fått tilbakemelding ennå.

Vi har nesten bestemt oss for fotograf nå, så det blir nok i boks i løpet av denne måneden.

Gir rapport etter brudekjoletitting! :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke bare vært på kjoletitting, men PRØVING!! :)

Fy søren, for en kul opplevelse...

Jeg skulle egentlig bare kikke, men endte opp med å prøve 4 kjoler.

Den følelsen når jeg stod foran speilet med brudekjole på meg for første gang i mitt liv!! - kan ikke beskrives, men dere andre vet jo hvordan det føles. :ler:

Jeg glemte å se hva slags leverandør/design jeg prøvde, så det aner jeg virkelig ikke, men målet mitt var jo heller ikke å finne en jeg skulle kjøpe.

Jeg skal til København noen dager i november for å finne og kjøpe kjole (forhåpentligvis)...

MEN, jeg fant ut masse når det gjelder hva slags stil jeg vil ha!

Noe av det jeg på forhånd har vært sikker på er at jeg ikke skal ha strapless kjole. Og i går prøvde jeg en for moro skyld, og følte meg fin! Skal ikke se bort fra at jeg ender opp med det. ;)

Hovedgrunnen til at jeg ikke har villet ha strapless er at jeg har en tatovering bak på skulderen som jeg ønsker å dekke til den dagen, men de i brudebutikken rådet meg til ikke å henge meg så mye opp i det, fordi det finnes muligheter for å skjule den med plaster/sminke.

Det kommer mye kjoler med litt røffere stoff og stil neste år, á la Rembo og Raffaelli, og jeg synes det hadde kommet mange fine.

Jeg synes ikke de som er helt glatte, med feks broderier i andre farger, er noe for meg, så de styrte jeg unna.

Så synes jeg de som ikke er helt krittfine er fine, og det var også det jeg følte meg mest vel med i går.

Herlighet, det var moro!

Gleder meg allerede til neste gang jeg skal ut og prøve. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, så gøy!!! :klappe::danse::klappe:

Kjenner GODT den følelsen du beskriver ja! :Nikke:

Du kan ta kontakt med et teater eller noen som driver med teatersminke, de skjuler tatoveringer lett med sminken sin, men det koster et par hundrelapper.

Blir spennende med Københavntur og brudekjoleprøving der. Jeg vurderer å ta en tur dit neste sommer, for jeg skal likevel være en helg i Danmark i forbindelse med et gullbryllup. Hadde vært flott hvis vi klarte å få kjolen billigere der borte! ;)

Ha en flott onsdag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro! Var de flinke i butikken også? Er veldig stor forskjell der...

Jeg har jo ingen erfaring akkurat med dette, men jeg har jo mine oppfatninger av hva bra service er! ;)

Jeg synes hun som hjalp meg i salongen var veldig hyggelig. Hadde jo ikke bestilt time, men hun var ledig så det var helt i orden, og jeg synes hun var flink til å veilede og "skjønne" hva slags stil jeg var ute etter.

Og ikke noe kjøpepress - bare informerte og leverte visittkortet sitt og sa jeg bare måtte ringe når som helst - så det var vel ikke så verst?

Hun hadde forresten skikkelig peiling også. :)

Har hørt om andre som har møtt superarroganse og liten hjelp, så jeg er fornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ta kontakt med et teater eller noen som driver med teatersminke, de skjuler tatoveringer lett med sminken sin, men det koster et par hundrelapper.

Det var lurt! Takk for tipset! :klem:

Blir spennende med Københavntur og brudekjoleprøving der. Jeg vurderer å ta en tur dit neste sommer, for jeg skal likevel være en helg i Danmark i forbindelse med et gullbryllup. Hadde vært flott hvis vi klarte å få kjolen billigere der borte! ;)

Det høres ut som en god plan. :) Hvis du likevel er i byen er det jo smart å ta en tur innom!

Jeg har booket tid hos House of Brides og Lilly nå, skal være i København fra en torsdags kveld til neste mandags ettermiddag, så hele fredagen skal jeg bruke i de to salongene. Det er planen! Har fått mail med bekreftelse fra begge stedene i dag. Så utrolig høflige og hyggelige!!

Det bør holde med de to salongene? Målet mitt er jo å finne både kjole, slør, sko etc mens jeg er der. Begge er rimelig store, med stort utvalg, ser det ut til.

Dette blir så moro!!

Jeg har bestemt meg for å ikke tenke mer på farger/tema etc før jeg har kjolen i boks, for da tar jeg utgangspunkt i den. Så kan invitasjoner og bordpynt planlegges når det nærmer seg jul...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir sikkert bra!

Har vært i kontakt med Lillys tidligere ( i en annen sammenheng ) og de virker veldig serviceinnstilt! :Nikke:

Når skal du til Køben?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når skal du til Køben?

Vi reiser ned 16. november, på kvelden, og kommer hjem igjen mandag 21. november, så det blir fire netter.

Har satt av hele fredag 17. til å finne kjoler og stæsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vurderer å kjøpe kjolen din i Danmark? Det gjorde eg også ei stund, heilt til eg fant ut at eg ville få den skreddarsydd! :)

Ikke bare vurderer, men har bestemt meg for det! :)

Jeg er så spent, tenk om jeg ikke finner selve KJOLEN??

Jeg har jo ikke bestemt meg for hvilken jeg skal ha, men har tenkt å prøve masse forskjellig.

De to stedene jeg skal besøke har satt av god tid til meg, vi er fire jenter som reiser og de har drøssevis av kjoler der så jeg MÅ jo bare finne en som er perfekt... tror dere ikke?

Har hørt det er penger å spare på å kjøpe i Køben, så jeg satser på at det stemmer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I helgen var jeg og min kjære på visning i bryllupssuite!

Moro :)

Vi har ikke bestilt ennå, den flotteste var opptatt, så den fikk vi ikke sett.

Den vi så på koster 2.500,- for en natt, mens den andre koster 4.500,-

Hvor mye er egentlig vanlig å gi for en natt på suite?

Den dyreste hadde boblebad, og det er jeg litt usikker på om jeg ønsker. Boblebad du ikke eier selv vet du ikke om rengjøres ordentlig, og det er litt ekkelt å tenke på... vi får se! Badekar er uansett er must.

Skal sjekke ut mulighetene andre steder også, men det er ikke så mange andre å velge mellom heller i området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her blir det liv! :)

Takk for påminnelsen, Veslo.

Ikke så mye nytt her i gården. Jeg tenker ufattelig mye på turen til København og lurer på om jeg rekker å både prøve masse kjoler, bestemme meg for én, være trygg på at det er "min kjole" og å gå til det skrittet å kjøpe den... Tenk om jeg kommer tomhendt hjem!!

Lar resten av planleggingen hvile litt i mellomtiden, for når jeg har bestemt meg for kjole kan jeg ta stilling til hår, farger, smykker, invitasjoner og alt det andre...

Har endelig fått ut finger´n og kjøpt meg bryllupsperm, da! :klappe:

Den er foreløpig tom, men en ledig ettermiddag skal brukes til å fylle den med lister, brosjyrer etc.

Nå er det snart juleforberedelser, og etter det er det jul, og etter det er det nyttårsaften og etter det er det I ÅR VI GIFTER OSS ALLE 2006-BRUDER!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...