Gå til innhold

Lykkelitens liv mot bryllupet


Lykkeliten

Anbefalte innlegg

Her er min bryllupsdagbok - som forhåpentligvis blir fylt opp av skriblerier om de små og store ting det neste halvannet året.

I dag er faktisk en spesiell dag - det er nøyaktig et halvt år siden min kjære gikk ned på kne og gjorde det som blant annet førte til denne dagboka! Hurra! :-)

Ergo er det bare et og et halvt år igjen til den store dagen...og det er på tide å starte planleggingen fram til vi gifter oss 12. august 2006.

Jeg gleder meg til å følge tråden om alle som skal gifte seg i 2006 - vi kommer nok til å få bruk for hverandre etter hvert!

Da er jeg i gang! Kommer masse mer etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

HEI OG VELKOMMEN

Vi kommer nok til å bli godt kjent det neste halvannet året - jeg gifter meg en uke før deg :wink:

Kommet langt i planleggingen dere eller?? Gleder meg til å høre mer om planene deres! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER med dagbok og det forestående bryllupet! :-)

...og ikke minst: :velkommen:

Augustbryllup er jo toppen! :wink:

Gifter meg jo allerede om et halvt år jeg da, men skal bli moro å følge med deg her videre allikevel...

:):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj! Takk for fine hilsner!

I går feiret vi at vi har vært forlovet et halvt år - en må feire det en kan! :-)

Kjæresten min har faktisk begynt å ringe rundt og orientere seg om selskapslokaler, til min store overraskelse. Synes det er knallbra, for vi vet ikke hva slags sted vi kommer til å velge ennå.

Vi har tenkt at det første vi må gjøre er å finne kirke og lokale, og bestille dette. Etter det ser jeg for meg at vi kan slappe av litt med planleggingen til over sommeren. Eller hur?

Det vi har gjort så langt er:

- Bestemt dato

- Valgt forlovere (som har sagt ja) :P

- Begynt å tenke på egnet lokale

- Nesten bestemt oss for kirke

- Begynt på listen over hvem som skal inviteres. Tror vi ender opp med 60-70 mennesker. Sambo har stor familie og jeg har bitteliten, og så er det viktig for oss å invitere en del venner.

- Snakket en del om hvordan vi vil ha det

...og lenger har vi ikke kommet foreløpig.

Dere andre som skal gifte dere til neste år, hvor langt har dere kommet?

Jeg var forresten på bryllupsshow i Drammen for et par uker siden, og det var så gøy! Var selvsagt ikke noe stort poeng å dra dit i år, men da får jeg med meg showet to år før jeg gifter meg - og det er moro. :-)

Jeg må få lagt inn link til dagboken min i signaturen...Får prøve på det.

I morgen skal jeg på tur med jobben, så nå har jeg tenkt å pakke litt. Er tilbake onsdag ettermiddag.

Ha en fin søndag, alle som leser dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med liten feiring!

Vi skal snart feire stort at vi har holdt sammen i 5 år - alt slik er det så koselig å markere! :wink:

Ser dere allerede har kommet et lite stykke på vei i planleggingen, og det er jo helt topp. Ikke dumt å bestemme seg for lokaler og kirke aller først, det er liksom det man MÅ ha for å kunne feire bryllup...

Har selv vært kjempetreg, men dernest er det jo greit å sikre seg fotograf!

Vi var også tidlig ute med kirke og lokaler, og føler vi har fått mye igjen for det. Da er man liksom fus til å velge tider oa.! :-)

Luksus med en kjæreste som tar skikkelig initiativ da!!! Wow! Min er litt mer sånn at det jeg kan gjøre, det skal jeg gjøre...for det er jo "sånne jentegreier"! :roll: Raringen min! :ler::ler::ler:

Ha en god tur med jobben, og fortsatt god søndag!

Toria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk for hjelpen, Veslo! Nå skal jeg sjekke om jeg har fått lagt inn link til bryllupsdagboken min...

Det står i profilen at HTML er av, selv om jeg har merket av for at det skal være tillatt hele tiden? Hmm, rart. Ser om det går likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og det gikk! :-) Takket være den hjelpsomme Veslo.

I dag skal jeg ut på tur med Color Fantasi. Gleder meg skikkelig, skipet er jo helt nytt og flott. Det som er litt kjipt er at avgangen er forsinket, pga uvær i natt. Båten kommer inn til kaia to timer for sent, så da venter vi litt med å reise herfra.

Krysser fingrene for rolig sjø de to neste nettene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det er så vanskelig å bestemme seg for lokaler!!

Vi har begynt å ringe litt rundt, og det virker som om de fleste stedene vi har tenkt på kjører "full pakke", dvs at man betaler en kuvertpris, og kjøper alt av drikke og mat hos dem.

Har sett kun ett aktuelt sted (som er fantastisk flott) hvor vi ordner med mat og drikke, pynting etc selv.

Noen av de jeg har snakket med anbefaler at vi velger et sted som ordner alt det praktiske, slik at vi kommer til dekket bord.

Er det noen av dere som har erfaringer her, på hva man bør velge?

Min huskeliste for hva vi ser etter i et lokale:

- Flott fra både utsiden og innsiden (typisk ikke skole, grendehus etc)

- Skjermet hage vi kan bruke, om ønskelig

- Gjerne utsikt

- Beliggende i rolig og idyllisk område (ikke i sentrum)

Noen aktuelle steder:

- Austad Gård

- Odd Fellow i 3.strøm

- Landfallhytta

- Tyrifjord

- Hotvedt Gård

- Fossesholm

Hmm..dette blir ikke lett. Skal snart avtale tid noen steder, slik at vi kan få sett på noen lokaler innvendig.

Hvis noen har tips til selveste drømmelokalet i Drammen +/- en halvtime i kjøretid, så mottas dette med takk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei...er litt trege :wink: Samboeren min har jobbet mye i det siste, også i helgene, så det har blitt lite tid til sånt.

Da vi fortalte folk rundt oss at vi skulle gifte oss om to år, syntes folk først at det var utrolig lenge til, men de som kjenner oss sa bare at det sikkert var passe tid for oss til å planlegge - vi er nemlig litt omstendelige.. :ler:

Vi har kjøpt oss ny bil denne uken, da! Får den antakelig i morgen. :-)

Når det gjelder lokaler har vi jo samlet inn en del tilbud og sett på priser og ulike alternativer. Vi må prøve å få bestilt time til å få sett på noen av stedene, men da bør vi vel sette av en hel lørdag.

Ellers har jeg fått mange tips fra venner og familie på steder som er fine, så vi begynner å nærme oss noe, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Det er ikkje to år til vi skal gifte oss, berre litt over ett! :) Hehe.... Det går så fort atte! Deilig med god tid til planlegging då! ;) Eg syns i alle fall det er herlig å vite at vi kan kose oss så mykje vi vil i denne fasen, leike med tankar og eksprimentere! Det er GØY!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...