Gå til innhold

Lykkelitens liv mot bryllupet


Lykkeliten

Anbefalte innlegg

Huskeliste - to do før bryllupet

- Bestille lokale

- Bestille kirke

- Bestille fotograf

- Lage komplett gjesteliste

- Velge forlovere

- Sende ut forhåndsinvitasjoner året før

- Lage invitasjoner

- Bestille blomster

- Mat

- Drikke

- Kokk/servitører

- Kjole :P

- Undertøy/sko/smykker

- Ringer

- Bestemme toastmaster/takk for maten-taler

- Bestille frisør/sminke/hudpleier/spray tan

- Klær og tilbehør brudgom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og eg sprang rundt i underkjolen' date=' for overstoffet var ikkje sydd på enno... Og så hadde eg glømt at eg skulle til frisøren, så håret såg ikkje ut!! :ler: Var rimelig glad når eg vakna og forstod at det berre var ein drøm, ja... Hehe...[/quote']

Hihi :ler: Synes jeg ser deg, ja... Man får litt panikk når man opplever sånt, men heldigvis er det bare en drøm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oups - det er grådig mye som skal ordnes, ja... Har sikkert glemt masse også. Opplagte mangler i huskelisten min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Huskeliste - to do før bryllupet

- Sende ut forhåndsinvitasjoner året før

- Lage invitasjoner

Har du tenkt noko på korleis du vil lage STD-kort og invitasjonar?? Har du sett STD-korta eg har laga??

Har du forresten tenkt på kva slags kjole du har lyst på? *nysgjerrig*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt noko på korleis du vil lage STD-kort og invitasjonar?? Har du sett STD-korta eg har laga??

Nei, har ikke sett dem. Har du link? Hva står STD for? Har i hvert fall lyst til å lage både STD-kort og invitasjoner selv, synes sånt er innmari gøy!

Har du forresten tenkt på kva slags kjole du har lyst på? *nysgjerrig*

Å, ja, har tenkt utrolig masse! Gleder meg til å begynne å kikke på kjoler. Jeg vet mye om hvordan jeg ikke vil ha den... Her er mine tanker om kjole:

- Vil ikke ha stroppeløs, ikke spagettistropper, ikke langermet

- Ikke kritthvit, men varm hvitfarge

- Vil være litt klassisk og litt romantisk

- Fin utringing

- Ikke helt standard

Synes kjolen du har valgt er skikkelig fin, Veslo. Godt eksempel på en "personlig" kjole, som jeg gjerne også vil ha.

Har sett på veldig mange kjoler på nettet, men ikke helt funnet ut stilen jeg vil gå for ennå. I sommer skal jeg begynne å kikke i butikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

STD står for Save the date! ;)Her er malen på framsida, og her er innsida. Kortet skal "perfeksjonerast" pittelitt då, har skrive ein forklaring på det i dagboka mi! ;)

Kjekt at du likar kjolen min! Den er veldig "meg" for å sei det sånn! Du finn deg nok ein nydeleg kjole du også!! Gled deg til kjole-jakta, det er spennande!!

Gledar meg forresten til å sjå korleis du har tenkt å lage invitasjonar og slikt... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah...save the date, selvsagt! Takk for oppklaring.

Utrolig fine kort dere har laget! Er alt for hånd?

Gleder meg til jeg skal kikke i hobbybutikker og begynne å prøve meg fram :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Ah...save the date, selvsagt! Takk for oppklaring.

Utrolig fine kort dere har laget! Er alt for hånd?

Gleder meg til jeg skal kikke i hobbybutikker og begynne å prøve meg fram :)

Alt er handlaga ja... :) Kjempe-gøy å halde på med denslags! Lukke til med kreativitetane dine du også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig i gang med å se på lokaler!

I pinsen var vi på to forskjellige steder. Kikket litt og snakket med de som driver stedene. Var gøy :)

Det ene virket umiddelbart litt mer interessant enn det andre, men vi skal se på to-tre steder til før vi bestemmer oss. Jeg skal prøve å få ringt de andre stedene i morgen og avtale tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, Veslo!

I går ringte jeg tre potensielle festlokaler og avtalte tid for bryllupsvisning! Moro :-)

Skal se på to stk neste uke og ett uken etter det.

Kjæresten min var så glad for at jeg hadde gjort det...

Nå er vi glade for å ha kommet i gang!

Er i godt humør i dag. :) Snart er det helg og da skal jeg gjøre masse hyggelige ting. Det at det regner og er skikkelig drittvær spiller ingen rolle - nå skal jeg bare holde på godfølelsen...

Ha en fin helg alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Vi har sett på fire steder hittil, alle steder hvor vi bestiller "full pakke", betaler kuvertpris og ikke har lov til å ha med oss noe som helst av mat/drikke.

Skal på visning av det siste stedet vi foreløpig har vurdert på torsdag, og det er en gammel herregård hvor vi må ordne alt selv, betale 10.000,- for leie av lokale (inkl. vakt) og hvor maks antall gjester er 50 (= for lite, i utgangspunktet).

Når vi har sett på det stedet denne uken skal vi sette oss ned og sette opp noen punkter og regne ut priseksempler, for å sammenligne litt. Vi vil ikke bestemme oss før vi har sett på alle.

Det er mulig jeg har lyst til å se på ett eller to steder til, men det skal jeg vurdere.

Er ikke lett, dette her! Skulle ønske det bare var én mulighet :wink:

Det som er sikkert er at jeg ikke gidder å se på lokaler som feks Børs´n og Frimurerlogen. Dette er lokaler som ikke passer for oss i det hele tatt, så det dropper vi å vurdere. Jeg ønsker meg et personlig sted med sjel og idyll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Personlege stader med sjel og idyll er fint ja! :) Vi hadde ikkje nokon særleg alternativ når vi skulle velge lokale, så vi bestemte oss ganske fort for å leige grendahuset som ligg rett oppanfor kyrkja. Der er det kosleg og fint, og så kan vi ordne mat og drikke sjølv. Det er litt greit syns eg... :) Har du begynt å tenke på kjole og slikt enno då, Lykkeliten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så koselig med innlegg fra deg, Veslo! :-)

Jaaa, tenker nesten ikke på annet enn kjoler for tiden!

Har sett mye rundt på nettet, og skal begynne å prøve kjoler i begynnelsen av september. Forloveren min mener at det da er litt salg rundt omkring.

Jeg har ikke sett "the perfect one" ennå, men begynner å ane stilen og snittet jeg ønsker meg. Så et par fine hos Linea Raffaelli, og Rembo Styling har også et par jeg liker stilen på.

En ting jeg lurer på: Når man får sydd brudekjole, blir resultatet da som om man skulle ha kjøpt den? (Med ulike stofftyper, pynt og stæsj og sånn?) Er det dyrere enn å kjøpe en i salongen?

Det hadde vært gøy å få sydd sin egen kjole, egentlig, men jeg vet ikke om jeg "tør"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Nei, har ikke sett dem. Har du link? Hva står STD for? Har i hvert fall lyst til å lage både STD-kort og invitasjoner selv, synes sånt er innmari gøy!

Her er framsida på STD-korta våre, og her er innsida. :) STD står for Save the date! Er gøy å lage sjølv ja, gledar meg til å sjå kva du finn på!

Blir spennande å sjå kva slags kjole du endar opp med også! Eg er veldig fornøgd med min, den er heilt MEG liksom... Veldig kjekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...