Gå til innhold

Avalon og reisen til ICSI

Avalon

Anbefalte innlegg

Da har jeg vært hos legen. 45 min ventetid på å få komme inn.. jippi! Uansett, han var usikker når det gjaldt hva jeg kan ta for migrene så han ville kontakte gynekologisk avd på sykehuset, hvis de også var usikker ble det å kontakte nevrolog. Det er jo fordi jeg ikke tåler eller har virkning av triptaner, det samme med sånne "forebyggende" medikamenter. 

Og jeg fikk ikke lov til å ta noe med ingefær i mot kvalmen. Så da håper jeg ikke den blir så ille. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, Avalon skrev:

Da har jeg vært hos legen. 45 min ventetid på å få komme inn.. jippi! Uansett, han var usikker når det gjaldt hva jeg kan ta for migrene så han ville kontakte gynekologisk avd på sykehuset, hvis de også var usikker ble det å kontakte nevrolog. Det er jo fordi jeg ikke tåler eller har virkning av triptaner, det samme med sånne "forebyggende" medikamenter. 

Og jeg fikk ikke lov til å ta noe med ingefær i mot kvalmen. Så da håper jeg ikke den blir så ille. 

Er ikke ingefær bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tutta23 skrev:

Er ikke ingefær bra?

Er mange som tar det, og mange som får det anbefalt, men min lege ville ikke jeg skulle ta det da det ikke finnes noen dokumentasjon på at det ikke kan forårsake fosterskade eller abort. Han leste noe greier høyt og ble ikke overbevist om det var verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis andre ting man kan bruke mot kvalmen om det blir for ille :)

har du merket noe til den enda? Er jo ikke sikkert du blir kvalm heller ✌😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.10.2018 den 19.34, lillemeg90 skrev:

Heldigvis andre ting man kan bruke mot kvalmen om det blir for ille :)

har du merket noe til den enda? Er jo ikke sikkert du blir kvalm heller ✌😃

Har merket den siden jeg var 4 uker og noen dager ja, men ikke hver dag. Er jeg rask med å spise etter å ha stått opp kjenner jeg den som regel ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Avalon skrev:

Har merket den siden jeg var 4 uker og noen dager ja, men ikke hver dag. Er jeg rask med å spise etter å ha stått opp kjenner jeg den som regel ikke

Satser på at det holder seg slik :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mens jeg gikk på medisiner så forsvant jo all lyst. Etter uttak/ innsett fikk vi beskjed om å vente en uke med å ha sex, og det gjorde vi. Dåsa mi hadde fått så mye juling at det bare var skikkelig vondt. Helt til i dag..... :humpe: Sorry altså, men det var den beste sexen vi har hatt siden vi var i Sverige i august...... herreguuuud. Fantastisk! 

:nordvesta::sengekos::kline:

Deilig søndag med andre ord. Nå ska jeg slappe av og se litt netflix, ta en dusj senere og gjøre et lite innhogg på en stratos som ligger her. Eneste sjokoladen som ikke smaker rart for tiden. 

I går var første dagen på flere uker hvor det faktisk var fint vær. Gikk derfor en tur i marka, og må si det at oppover bakkene var helt grusomme. Måtte stoppe opp i de alle for å puste. Blir jo andpusten av å bare gå på toalettet, eller opp og ned trappen her hjemme. Tungt å "puste for to". Samboer fniste for seg selv i går da jeg skulle ordne overmadrassen før jeg la meg. Overmadrassen vår holder seg ikke på plass i sengen, den liker å gå tur. Den er også veldig tung så jeg pustet og peste, uffet og akket meg. Måtte jo også fjerne alle dyner og puter for å klare å dytte den på plass. Høres sikkert kjempe sexy ut når jeg holder på sånn. Føler meg skikkelig sexy også..... not.... Ser ut som jeg er halvveis i svangerskapet allerede. Jeg har litt mage fra før og er så oppblåst og magen er hard å trykke på. Brystvortene er hinsides vonde. I går var jeg også på do :danse: Er derfor nå helt overbevist at Duphalac gjorde vondt verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, herregud, jeg er så spent på dine vegne!! Krysser alt jeg har!

Håper sånn at du får oppleve å bli mamma! :jepp:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Raven Emerald skrev:

Ååå, herregud, jeg er så spent på dine vegne!! Krysser alt jeg har!

Håper sånn at du får oppleve å bli mamma! :jepp:

Tusen takk for det, fine du!! :ninuskapus:

Jeg er drit nervøs for UL. Drit nervøs i det hele tatt egentlig. Skulle ikke vært sånn den første tiden at man ikke kunne ane om det gikk bra eller ikke. Skulle fått ein spoiler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom panikken, og jeg har løyet så bare pokker :ninja:

Hadde planlagt å fortelle om graviditeten til søstrene mine mens vi er i Gøteborg (30nov-2des). Da har jeg hatt minst en ultralyd og er i slutten på uke 10. Tenkte det passet fint og kunne være koselig å fortelle dem det på den måten.

Vi har felles chat på messenger og den pep noen voldsomt i dag. Søster X sendte en link om at Rammstein kommer til Norge 18 august neste år, og skal ha en mega show, da med teksten "dette må vi få med oss, billetter til salg fra 8 nov" (ultralyd 7 nov, og hadde hvertfall ikke tenkt å si noe FØR den!!). Søster Y "Jeg blir med!". Jeg sitter bare å ser på chatten, vet akkurat hva som kommer....

Søster X: Jaaaaa! Det er på en søndag også!

Søster Y: Det er jo noen som har bursdag den dagen også......

Søster X: Ja, det er det *winkwink*

er jeg som har bursdag den dagen.... og forhåpentligvis også har en baby på ca 2 mndr på den tiden.

Shit shit shit shit

Endte med at jeg til slutt svarte at det hadde vært veldig gøy men, jeg og samboer har allerede lagt planer om å reise til utlandet på bursdagen min, akkurat hvor er vi fortsatt i diskusjonsfasen av..... *host kremt host* :ninja::sjokkbla::sjenert:

Heldigvis gikk de på den. Kunne umulig bare sagt nei takk, står over på denne og hadde alarmklokkene gående lenge med neineineineinei nå ødelegger de alt, neinienienieni, vil ikke si det, kan ikke si det, hva skal jeg siii??

Så nå må jeg informere samboer slik at om de spør om reiseplanene innen de har fått nyheten at han er klar over at han er alibiet mitt :phaedra:

Ellers så må jeg si det at kiwi fungerer ikke på magen. Linfrø derimot!! Fantastiske greier! :nori:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vert fint med en spoiler ja😅 jeg er dritnervøs for OUL...

Og det går ikke alltid som man tenker nei, men det var da bra reddet inn 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0!

Ultralyd i morgen kl 1420. Gleder meg ikke. Våger ikke. Er så redd for at utviklingen har stoppet opp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Avalon skrev:

7+0!

Ultralyd i morgen kl 1420. Gleder meg ikke. Våger ikke. Er så redd for at utviklingen har stoppet opp. 

Krysser fingrene for deg og for at alt er vel 💕

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk alle sammen!! Stikker avgårde om en times tid. 

Idag kjenner jeg litt på kvalme igjen. Faktisk holdt på en stund også i dag. Det er ikke sånn kjempe masse, men det merkes godt allikevel. Er ikke behagelig å være kvalm uansett nivå, så er veldig glad for at min mor skal kjøre meg til sykehuset i dag. Da slipper jeg å sitte kvalm i buss i 1 time og 20 min å bli enda mer kvalm og bilsyk. 

Slik vi bor til så går det en buss i timen og den bruker altså 1 time og 20 min til Haugesund sentrum, samme tur tar ca 45-50 min med bil. Pluss at det ikke går buss ned her hvor vi bor, nærmeste busstopp er 2 km unna. Såh, er skikkelig glad jeg slipper å stresse med å nå bussen og bli bilsyk og bare mas i dag altså!

Tok forresten en ny test i går kl 1930 på kvelden. Bare måtte. Var så urolig for i dag. 45745334_360010687905044_8540835943211335680_n.thumb.jpg.f01963d9306c29bed9961a5318fcfdb2.jpg

Sånn så den ut! Så håper at vi får se et lite hjerte i dag, og at knerten ligger akkurat der den skal!

Føler jeg har vært ganske heldig til nå ang kvalme. Hadde virkelig håpet å fortsette å være så heldig. Men, kanskje dagen i dag er starten på mer og regelmessig kvalme?

Gir en liten oppdatering når jeg er hjemme igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk bra! Hjertet blafret og knerten satt på rett plass! Og det var bare en, hehe, samboer hadde fått det for seg at det sikkert var tvillinger. Fikk ikke høre lyden, det var litt dumt men det tar vi igjen privat om noen uker!

45524613_263014604559972_3396594290980290560_n.thumb.jpg.179eb333e333edd2e41508e78efbed3c.jpg

Ellers er jeg FREMDELES kvalm.... dette var litt av en turn over altså, fra å bare såvidt kjenne litt på kvalme en sjelden gang til full rulle omtrent. Så i kveld skal jeg ha med en pakke kjeks og vann i senga. Kommer an på hvor tissetrengt jeg er på morgenen om jeg får noe vann og kjeks i meg før jeg går ut av senga, men får bare prøve.

Har ikke kastet opp, enda men, i tilfelle felle skal jeg også skrubbe dassen i kveld før jeg legger meg.........

Ja! Og jeg fikk bekreftet at jeg ble overstimulert. Begge eggstokkene er fremdeles store, den ene er veldig stor enda. Jeg føler meg jo mye bedre så det er nok på vei ned, men kunne ta tid sa dem. Den store eggstokken må bare sjekkes på OUL for om den da fremdeles er så stor kan den være i veien for fødsel.

Har også sendt avgårde mail til jordmor i kveld.

Nå skal kvalme kvalmesen gå å begynne på middagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...