Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, madsegen skrev:

Denne tråden for meg til å tenke på annen verdenskrig, alle hatet ALLE tyskere, fordi landet Tyskland og Adolf Hitler gikk til krig.

 

6 minutter siden, madsegen skrev:

Snart får vi vel høre at når kvinner som var med tyskere, at de lokale  som barbere håret deres for straff. Gjorde det helt riktig å gjøre det. Fordi de trengte å bli straffet og fortjente det.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

 

 

15 minutter siden, orfeus skrev:

Og dermed har vi atter en gang fått bevist at følgerskaren til diverse rosabloggere må være verdens mest naive folk. Hvorfor er det nødvendig å krangle på at hun foreslår en deal der hun skal skrive positiv omtale mot gratis opphold? Og hvorfor sier noen her i tråden at hun blir hengt ut av hotelleieren? Han sladdet navnet hennes, punktum. Det var hun selv som valgte å gå ut og leke offer, noe vi kjenner godt til fra norske forhold, forresten. Når hun da går ut offentlig med sin furtne småpikereaksjon og gir alle rosabloggere et ansikt, som altså var hennes eget valg, må hun finne seg i å bli svart offentlig også. Ironien i hotellets svar på tiltale går visst samtlige tilhengere hus forbi.

Jeg vet hvilket hotell jeg skal bo på neste gang jeg drar til Dublin :) 

For sikkerhets skyld: Her skriver hun at hun skal anbefale hotellet dersom hun får bo der gratis, altså ønsker hun en bindende avtale som innebærer gratis opphold mot positiv omtale som hun lover vil generere flere gjester. Utdypning til den som ikke forstår hva jeg mener: Man anbefaler ikke hotellet ved å lage negativ omtale.

5a686280da401_Skjermbilde2018-01-24kl_11_39_01.png.272a1446a0967f1b3e018fd25e5f54c6.png

(Faksimile fra Nettavisen,https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/blogger-ba-om-gratisopphold-pa-hotell-i-dublin-det-var-starten-pa-en-voldsom-pr-krig/3423408569.html )

Kanskje de som forsvarer bloggeren tenkte at hun kunne tenkes å skrive "Hotellet var skittent og hadde vond mat, men jeg anbefaler på det varmeste å sjekke inn her neste gang du er i byen!" :)
Det sier seg selv at det å love å anbefale andre å bo der betyr å love positiv omtale.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Ardwinna said:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Godwin's_law

 

 

Kanskje de som forsvarer bloggeren tenkte at hun kunne tenkes å skrive "Hotellet var skittent og hadde vond mat, men jeg anbefaler på det varmeste å sjekke inn her neste gang du er i byen!" :)
Det sier seg selv at det å love å anbefale andre å bo der betyr å love positiv omtale.

Nok igjen velger "vi" å ta vekk infomasjon som ikke passer inn i bildet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, trinelise50 skrev:

Nok igjen velger "vi" å ta vekk infomasjon som ikke passer inn i bildet.

Hvem er "vi" og hva mener du, hvilken informasjon har jeg tatt vekk? Alt blir så mye lettere om du skriver hva du mener i stedet for å bare antyde.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le da jeg leste artikkelen :fnise: Vet ikke om noen andre "yrker" (kaller ikke en "blogger" for et yrke) hvor man ber om å få bo gratis mot å gi bra omtale. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, happiest said:

Måtte le da jeg leste artikkelen :fnise: Vet ikke om noen andre "yrker" (kaller ikke en "blogger" for et yrke) hvor man ber om å få bo gratis mot å gi bra omtale. 

Å? jeg kan nevne flere, og jeg kan nevne flere som spør de i de yrkene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, indianerpila skrev:

Å? jeg kan nevne flere, og jeg kan nevne flere som spør de i de yrkene.

Hvilke yrker da? Mulig jeg ikke har grublet godt nok. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

43 minutter siden, madsegen skrev:

Atter en gang: Det var noen som gjenkjente denne bloggeren. Han hadde ikke sladdet hele bildet. Hun ble bombandert emd meldinger etter han hengte henne ut. Derfor hun gikk ut med dette i etterkant

Hadde de veldig godt syn? Her er den sladdede mailen som ble lagt ut:

https://scontent.ftrd1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/26907343_2048405988773340_5245939859312338530_n.jpg?oh=121afec834af89a037b87cdeda53c5c7&oe=5AE85D56

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt normalt for bloggere å få dekket produkter og tjenester mot omtale (ikke nødvendigvis positiv omtale, men omtale). At bloggeren tok kontakt og la frem forslaget synes jeg er helt OK, det er jo bare å takke nei om man mener det er feil type markedsføring. Jeg blir pitchet flere ganger i uken fra mediebyråer, publikasjoner og alt mulig annet, og så er det opp til meg å vurdere om det er interessant for oss eller ikke.

Uansett hvor uaktuelt tilbudet hadde vært, ville det vært fullstendig utenkelig for meg å legge ut disse henvendelse på sosiale medier, og , i bunn og grunn, si hvor dust det var i det hele tatt å sende meg dem. Bloggeren er høflig nok i massevis "let me know if this is something you'd be interested in doing". 

Hotelleieren spør hvem som skal betale for lønna til de ansatte - da regner jeg med han ikke betaler for noen som helst annen markedsføring heller. Hvis hennes lesere ikke er i hans målgruppe er helt ok, da svarer du bare "takk for tilbudet men dette er nok ikke noe for oss". 

Endret av viren
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, orfeus said:

https://nb-no.facebook.com/WhiteMooseCafe/

Se selv hvordan bildet var sladdet.

Ser ingen bilder.

Eieren har tydeligvis slettet den, jeg tenker folk burde å lese og skaffe seg info før man bestemmer seg på hvilken side man er på. Etter undersøkt litt så ser jeg fort at dette er usmakelig og umoralsk mann.

Endret av indianerpila
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

This is ridiculous. I read your first post and what she did was no different than any advertising agency trying to sell you advertising. Companies approach these types of people and VOLUNTEER to give them free stuff. 

It’s back door advertising and mo
st of
The time the viewer doesn’t even realize it is happening. 

And, the cost is very little to you...... 

Now, you are absolutely with in your right to decline the offer, but to act like she is some kind of free loader is ridiculous. She has probably worked hard to get the following she has. Blogging is writing. You are basically calling all writers frauds. 

Pretty sad......

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, madsegen skrev:

Og dermed har han lov til å henge henne ut, mobbe og nekte bloggere å være  gjester på hotellet. (og veganere).

Det var hun selv som hengte seg selv ut. Hotelleieren sladdet navnet hennes. Disse blondinebloggerne må forstå at ikke verden dreier seg rundt dem. Det hun tilbød, var det som på godt norsk kalles smøring.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, indianerpila skrev:

Ser ingen bilder.

Eieren har tydeligvis slettet den, jeg tenker folk burde å lese og skaffe seg info før man bestemmer seg på hvilken side man er på. Etter undersøkt litt så ser jeg fort at dette er usmakelig og umoralsk mann.

Litt Fawlty Towers-vibber her :fnise:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Honey Dew said:

Det var hun selv som hengte seg selv ut. Hotelleieren sladdet navnet hennes. Disse blondinebloggerne må forstå at ikke verden dreier seg rundt dem. Det hun tilbød, var det som på godt norsk kalles smøring.

Atter en gang: Det var noen som gjenkjente denne bloggeren. Han hadde ikke sladdet hele bildet. Hun ble bombandert emd meldinger og dødstrusler etter han hengte henne ut. Derfor hun gikk ut med dette i etterkant

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Honey Dew said:

Litt Fawlty Towers-vibber her :fnise:

Fordi jeg faktisk har undersøkt, og ikke kun lest innlegget til trådstarter og litt av artikkelen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, indianerpila skrev:

Atter en gang: Det var noen som gjenkjente denne bloggeren. Han hadde ikke sladdet hele bildet. Hun ble bombandert emd meldinger og dødstrusler etter han hengte henne ut. Derfor hun gikk ut med dette i etterkant

Allikevel hadde det vært best at hun ikke gikk ut på den måten. Det skader kun henne selv

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, indianerpila skrev:

Fordi jeg faktisk har undersøkt, og ikke kun lest innlegget til trådstarter og litt av artikkelen?

Jeg snakker om hotellet, ikke brukerne her inne

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Honey Dew said:

Allikevel hadde det vært best at hun ikke gikk ut på den måten. Det skader kun henne selv

Det var hotellen eieren som skadet henne, hun mottok dødstrusler fordi folk gjenkjente henne på bildet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, happiest skrev:

Hvilke yrker da? Mulig jeg ikke har grublet godt nok. 

Samme lurer jeg på

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...