Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

Bloggere mener jo de blir nedrent av kunder som vil bruke de. Sponsorer i kø. Sannheten er at de tigger etter spons selv. Bedriten bransje mener jeg. Få jobbe normalt slik andre må. Å tjene penger på å deilige seg selv foran fotofilter er ikke bærekraftig eller samfunnsutviklende. Skjer det  en stor katastrofe så hjelper det ikke med falske vipper og akrylnegler. Få bort fjaset og ut i skikkelig jobb 👏

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, Anna Nas said:

I denne tråden diskuterer vi den konkrete saken som trådstarter inviterte til ved å legge ut lenke fra en nyhetssak, og det er helt legitimt selv om du mener at alle kjendiser lurer og lyver for å få økonomiske fordeler av det. Jeg har ikke kunnskap nok til å uttale meg genrelt om kjendisers forretningsmoral, og synes heller ikke det er holdbart som forsvar for bloggeren som denne tråden gjelder.

Det er bra for forbrukere at denne hotelldirektøren satte foten ned, uansett hva kjendiser driver med. Jeg heier på forbrukerne, og tenker at bloggere og kjendiser og samarbeidspartnerne får tåle kritikk for eventuelt uhedelige forretningsmetoder. De får heller skjerpe seg, så unngår de kritikk.

Og jeg tar fram at hun er ikke den eneste som gjør det, men siden hun er blogger så hun mye mer pes for det enn f eks Kim Kardashian eller Jennifer Lawrence og Amy Adams og Julia Roberts når de reklamere for et produkt/hotel ol.

De reklamere positivt mot gratis opphold eller produkt eler tjeneste og også for penger.

Hvorfor er det mer innafor?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Nas
6 minutter siden, indianerpila skrev:

Og jeg tar fram at hun er ikke den eneste som gjør det, men siden hun er blogger så hun mye mer pes for det enn f eks Kim Kardashian eller Jennifer Lawrence og Amy Adams og Julia Roberts når de reklamere for et produkt/hotel ol.

De reklamere positivt mot gratis opphold eller produkt eler tjeneste og også for penger.

Hvorfor er det mer innafor?

 

Det er selvsagt ikke mer innafor dersom Julia Roberts eller andre kjente personer inngår avtale om å bo gratis mot å skrive positivt om og anbefale et hotell før de i det hele tatt vet hvordan det er å bo der, men nå gjelder jo denne tråden som sagt en bestemt hotelldirektør og en bestemt blogger, med utgangspunkt i en konkret nyhetssak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anna Nas said:

Det er selvsagt ikke mer innafor dersom Julia Roberts eller andre kjente personer inngår avtale om å bo gratis mot å skrive positivt om og anbefale et hotell før de i det hele tatt vet hvordan det er å bo der, men nå gjelder jo denne tråden som sagt en bestemt hotelldirektør og en bestemt blogger, med utgangspunkt i en konkret nyhetssak. 

Det skjer hele tiden.  Synes det vitner om dobbel moral når det gjelder dette, 

Endret av indianerpila
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stupine skrev:

Denne beskjeden la de ut til alle bloggere på FB siden sin, var også bra! https://imgur.com/a/llhpT

 

Det synes ikke jeg, ikke alle bloggere snylter på andre. De aller aller fleste av dem betaler for seg selv.

Endret av Purple Basil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Purple Basil said:

Det synes ikke jeg, ikke alle bloggere snylter på andre. De aller aller fleste av dem betaler for seg selv.

Nå ble jeg nysgjerrig! Hvordan vet du det?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Nå ble jeg nysgjerrig! Hvordan vet du det?

Fordi det kun er de færreste som tjener penger på bloggen sin. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Purple Basil said:

Fordi det kun er de færreste som tjener penger på bloggen sin. 

Nå er det vel en viss forskjell på å tjene penger som oppgis til skattemyndighetene, og å få diverse produkter og tjenester gratis, mot positiv omtale. Selv om sistnevnte også egentlig skal skattlegges.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, T-Rex skrev:

Nå er det vel en viss forskjell på å tjene penger som oppgis til skattemyndighetene, og å få diverse produkter og tjenester gratis, mot positiv omtale. Selv om sistnevnte også egentlig skal skattlegges.

Jeg har blogget selv og kjenner mange som blogger. Det er ikke slik at når du oppretter en blogg så renner det inn penger og sponsing automatisk. De aller fleste bloggere er vanlige mennesker med vanlige jobber og så har de en blogg ved siden av. Det finnes millioner av bloggere her i verden, kun få av dem er som Fotballfrue for å ta et eksempel. De jeg kjenner som blogger betaler for sine egne klær, mat og reiser. At de ikke skal være velkomne et sted kun fordi de blogger er hårreisende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purple Basil said:

Jeg har blogget selv og kjenner mange som blogger. Det er ikke slik at når du oppretter en blogg så renner det inn penger og sponsing automatisk. De aller fleste bloggere er vanlige mennesker med vanlige jobber og så har de en blogg ved siden av. Det finnes millioner av bloggere her i verden, kun få av dem er som Fotballfrue for å ta et eksempel. De jeg kjenner som blogger betaler for sine egne klær, mat og reiser. At de ikke skal være velkomne et sted kun fordi de blogger er hårreisende. 

Javel, jeg var nysgjerrig og du har svart. Du kjenner bloggmiljøet i Norge. Takk for informasjonen! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, T-Rex skrev:

Javel, jeg var nysgjerrig og du har svart. Du kjenner bloggmiljøet i Norge. Takk for informasjonen! :)

Det er kun de største bloggerne som blir sponset med alt mulig rart. Resten av oss er vanlige mennesker med vanlige jobber som betaler for hotellrommene våre selv. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Purple Basil skrev:

Jeg har blogget selv og kjenner mange som blogger. Det er ikke slik at når du oppretter en blogg så renner det inn penger og sponsing automatisk. De aller fleste bloggere er vanlige mennesker med vanlige jobber og så har de en blogg ved siden av. Det finnes millioner av bloggere her i verden, kun få av dem er som Fotballfrue for å ta et eksempel. De jeg kjenner som blogger betaler for sine egne klær, mat og reiser. At de ikke skal være velkomne et sted kun fordi de blogger er hårreisende. 

Hvis det hadde vært saken her så hadde det jo stilt seg annerledes. Men det var nå engang ikke det denne nyheten handlet om.

Ellers er det selvsagt forskjell på kommersielle blogger og blogger som ikke har noen form for reklame. Men selv små bloggere som kaster seg på innholdsmarkedsføringsbølgen, dvs mottar sponsede varer og tjenester mot å omtale dem mer eller mindre umerket i SoMe, fortjener akkurat like mye kritisk søkelys som de store bloggerne som gjør tilsvarende. Fra et forbrukerperspektiv er det jo uthulingen av "personlige anbefalinger" og av uavhengig informasjon i media, som er problemstillingen. Det har nada å si for forbrukerne om en blogger som driver skjult reklame tjener mye eller lite på det. Forbrukeren taper uansett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Aricia said:

Hvis det hadde vært saken her så hadde det jo stilt seg annerledes. Men det var nå engang ikke det denne nyheten handlet om.

Ellers er det selvsagt forskjell på kommersielle blogger og blogger som ikke har noen form for reklame. Men selv små bloggere som kaster seg på innholdsmarkedsføringsbølgen, dvs mottar sponsede varer og tjenester mot å omtale dem mer eller mindre umerket i SoMe, fortjener akkurat like mye kritisk søkelys som de store bloggerne som gjør tilsvarende. Fra et forbrukerperspektiv er det jo uthulingen av "personlige anbefalinger" og av uavhengig informasjon i media, som er problemstillingen. Det har nada å si for forbrukerne om en blogger som driver skjult reklame tjener mye eller lite på det. Forbrukeren taper uansett.

https://imgur.com/a/llhpT

WGTO31k.png

1.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Aricia skrev:

Hvis det hadde vært saken her så hadde det jo stilt seg annerledes. Men det var nå engang ikke det denne nyheten handlet om.

Ellers er det selvsagt forskjell på kommersielle blogger og blogger som ikke har noen form for reklame. Men selv små bloggere som kaster seg på innholdsmarkedsføringsbølgen, dvs mottar sponsede varer og tjenester mot å omtale dem mer eller mindre umerket i SoMe, fortjener akkurat like mye kritisk søkelys som de store bloggerne som gjør tilsvarende. Fra et forbrukerperspektiv er det jo uthulingen av "personlige anbefalinger" og av uavhengig informasjon i media, som er problemstillingen. Det har nada å si for forbrukerne om en blogger som driver skjult reklame tjener mye eller lite på det. Forbrukeren taper uansett.

Nå skrev fyren at bloggere ikke er velkomne, slike utsagn reagerer jeg på, og det var det jeg diskuterte. 

Jeg skjønner at hotelleieren er forbannet på bimbobloggeren, og det har han all rett til å være, men han kan likevel ikke nekte noen å bo på det hotellet - kun fordi de blogger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The sense of entitlement" oppsummerer ganske bra hva disse bloggerne føler de kan tigge om. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Nasse Nøff ❤ skrev:

Fatter ikke hvorfor hun var så dum å si "Det var meg!". 

ALL publisitet disse bloggerne oppnår = klikk, oppmerksomhet og penger i kassen. Hadde ikke overrasket meg om en av norges større bloggere hadde gjort nøyaktig det samme. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Fatter ikke hvorfor hun var så dum å si "Det var meg!". 

Mange bloggere lever av å la seg drite ut. Spesielt levebrød...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, elisaday said:

ALL publisitet disse bloggerne oppnår = klikk, oppmerksomhet og penger i kassen. Hadde ikke overrasket meg om en av norges større bloggere hadde gjort nøyaktig det samme. 

Hadde ikke vært overrasket om en skuespiller hadde gjort heller.

Flere skuespillere og musikere som f.eks har  lekket en sex tape for å bli kjent. Og mer.

Flere rapere som har vært pimper (snoop var profosjonell pimp i 2003 og 2004..) solgt dop ol

Men du har rett den som har lowest av det lowest av moral er selvsagt bloggerene

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...