Gå til innhold

Blogger ba om gratis opphold på hotell.....kongesvar


Gjest Ms. Daisy

Anbefalte innlegg

@Purple Basil Tolket det svaret til at det gjaldt bloggere som tagg om GRATIS opphold! Tviler sterkt på at de gidder sjekke at hver eneste person som prøver å booke rom, IKKE er blogger.  "Hello!  Do you have a Blog?" "Oh.. You have? Sorry! Goodbye!" :fnise:

Btw. Hilarious Facebook page! :hoho:

 

Endret av Stupine
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes faktisk dette var ekstremt uprofesjonelt. 

Dette er faktisk hvordan instagrammere og bloggere fungerer. Det er helt normalt at man tar kontakt med bedrifter og spør om et samarbeid. Hun spurte ikke om å få et gratis opphold, hun spurte jo om et samarbeid hvor hun skulle reklamere for hotellet hans mot gratis opphold. Er jo dette BeWell diverse norske hotell også gjør, samarbeider med bloggere og instagrammere. Dette er helt vanlig praksis, liker man ikke tilbudet så sier man nei takk,

Det skal sies at jeg er enig at for han hotelleieren så var nok ikke det et samarbeid i hans favør, da det er ekstremt tvilsomt hennes følgere ville akkurat bestilt dette hotellet. Jeg tror ikke følgergruppen hennes er det rette segmentet for hotellet, MEN som hotelleier så burde han svare profesjonelt! Går fint ann å skrive nei på en hyggelig måte, det han gjør er jo regelrett mobbing og uthenging. Hun sende han bare en forespørsel - jeg synes det blir galt å heie på han når dette var ekstremt dårlig gjort av åpenbare grunner....

det er faktisk VELDIG mange av disse instagrammere og bloggere som lever av dette, noen gjør det ekstremt bra! De fleste har nok en annen jobb ved siden av. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Viking-girl said:

Han hengte henne ikke ut, han la ut korrespondansen fra henne sladdet. Det var den «krenka» bloggeren som selv gikk ut med navnet sitt, for hun syns det var så vondt at han la mailen fra henne ut på hotellets Facebookside. Det gjorde han helt riktig. Og igjen, han hadde sladdet hvor forespørselen kom fra. 

Nei, det var noen som gjenkjente denne bloggeren. Han hadde ikke sladdet hele bildet eller noe. Hun ble bombandert emd meldinger etter han hengte henne ut. Derfor hun gikk ut med dette i etterkant. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah.. Ser at en fjær allerede i ferd med å bli til 5 høns eller en hel bondegård, som en kjent blogger sa. :fnise: 

I rest my case! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
elisaday skrev (På 23.1.2018 den 16.41):

ALL publisitet disse bloggerne oppnår = klikk, oppmerksomhet og penger i kassen. Hadde ikke overrasket meg om en av norges større bloggere hadde gjort nøyaktig det samme. 

 

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stupine skrev:

Yeah.. Ser at en fjær allerede i ferd med å bli til 5 høns eller en hel bondegård, som en kjent blogger sa. :fnise: 

I rest my case! :)

Du får takke hoteleieren og trådstarter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest supernova_87

Hun ble FLAU (sier hun selv også) med rette og så skal hun være furten for at noen andre PÅFØRTE henne en vanskelig/ekkel følelse. Hallo, livet er vondt, livet er vanskelig! Og flauhet kvalifiserer ikke en gang som vondt og vanskelig. Det er en del av livet man må tåle uten å rette pekefingre. Gjør man noe flaut så bli flau og ei det. Faen altså. 

Men altså, skal sies at hun er et forbilde for mange andre unge jenter. De ser opp til henne, og vil strebe og oppnå ting. Problemet er bare at ... ja nettopp det jeg skrev. Å ha forbilder som nettopp dette som igjen gir unge jenter ideen om at det er dette de vil bruke livet til gir ingen nyttig arbeidskraft. Enda flere nye forbilder som igjen kan inspirere til forbruk, materialisme, kroppspress, utseendefokus og at "lykken er en dobbel machiatto non-fat no sugar mens man vandrer gatelangs i enda en storby for å se på ei ny designerveske, hurra!". Det er en business som er et luftslott. Det er som pyramidespill. Ja, de inspirerer og får andre igjen til å strebe etter dette livet, men for hva!? Joda, de har det sikkert fett. Men hvem betaler prisen? Barn og unge må lære at plikt er bra. Integritet er en viktig verdi. Å skape en verden som står støtt på bærebjelkene betyr å gjøre en skikkelig innsats ikke bare leke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir sjokkert over hvor naive enkelte er. Tror deere virkelig ikke dette er vanlig praksis? ALLE hotellene i Norge inviterer bloggeren på gratis opphold mot positiv omtale. Det er helt vanlig, kjendiser, bloggere bor gratis mot å tagge seg inn på disse stedene. Samme med restauranter. Dette er helt vanlig praksis på verdensbasis. Jeg kjenner ei som har 10.000 lesere på sim reiseblogg, hun blir sponset både hotell og restuanter hele tiden... eneste hun må stå for selv er reisen. Er du stor blogger/instagrammer, så betaler turistforeningene de også. VisiItItaly, VisitDubai, VisitMontenegro er ivrige sponsere av bloggere, de dår dekket reise, opphold og mat. For å trekke turister!! Flyselskap sponser instagrammere og bloggere. Før brukte de penger på reklame i magasiner, aviser og på TV, nå er denne markedsføringen flyttet til instagrammere og bloggere.

Denne bloggeren her spurte jo ikke om et gratis opphold? Hun skulle returnere med bilder og reklame. For et hotell er dette billig markedsføring, sammenlignet hva de må betale for standard markedsføring.  

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor i alle dager ser dagens barn/ungdommer opp til slike bloggere som kun skriver om "tomme" ting?

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Rainstorm said:

Hun ble FLAU (sier hun selv også) med rette og så skal hun være furten for at noen andre PÅFØRTE henne en vanskelig/ekkel følelse. Hallo, livet er vondt, livet er vanskelig! Og flauhet kvalifiserer ikke en gang som vondt og vanskelig. Det er en del av livet man må tåle uten å rette pekefingre. Gjør man noe flaut så bli flau og ei det. Faen altså. 

Men altså, skal sies at hun er et forbilde for mange andre unge jenter. De ser opp til henne, og vil strebe og oppnå ting. Problemet er bare at ... ja nettopp det jeg skrev. Å ha forbilder som nettopp dette som igjen gir unge jenter ideen om at det er dette de vil bruke livet til gir ingen nyttig arbeidskraft. Enda flere nye forbilder som igjen kan inspirere til forbruk, materialisme, kroppspress, utseendefokus og at "lykken er en dobbel machiatto non-fat no sugar mens man vandrer gatelangs i enda en storby for å se på ei ny designerveske, hurra!". Det er en business som er et luftslott. Det er som pyramidespill. Ja, de inspirerer og får andre igjen til å strebe etter dette livet, men for hva!? Joda, de har det sikkert fett. Men hvem betaler prisen? Barn og unge må lære at plikt er bra. Integritet er en viktig verdi. Å skape en verden som står støtt på bærebjelkene betyr å gjøre en skikkelig innsats ikke bare leke. 

Og det gjelder alle forbilder, popstjerner, rappere, skuespillere, designere, realitystjerner, dansere, osv.

Det er ikke vits i å prøve seg i disse yrkene heller, Ikke nyttig arbeidskraft, og reklamerer for forbruk, materialisme, kroppspress, utseendefokus, Og villig til å gjøre det man må får å sponsorer til seg selv.

Vi kan også ta med politikerene også, mens vi er i gang.

 

Endret av indianerpila
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, jentefranorge skrev:

Jeg blir sjokkert over hvor naive enkelte er. Tror deere virkelig ikke dette er vanlig praksis? ALLE hotellene i Norge inviterer bloggeren på gratis opphold mot positiv omtale. Det er helt vanlig, kjendiser, bloggere bor gratis mot å tagge seg inn på disse stedene. Samme med restauranter. Dette er helt vanlig praksis på verdensbasis. Jeg kjenner ei som har 10.000 lesere på sim reiseblogg, hun blir sponset både hotell og restuanter hele tiden... eneste hun må stå for selv er reisen. Er du stor blogger/instagrammer, så betaler turistforeningene de også. VisiItItaly, VisitDubai, VisitMontenegro er ivrige sponsere av bloggere, de dår dekket reise, opphold og mat. For å trekke turister!! Flyselskap sponser instagrammere og bloggere. Før brukte de penger på reklame i magasiner, aviser og på TV, nå er denne markedsføringen flyttet til instagrammere og bloggere.

Denne bloggeren her spurte jo ikke om et gratis opphold? Hun skulle returnere med bilder og reklame. For et hotell er dette billig markedsføring, sammenlignet hva de må betale for standard markedsføring.  

Hvem i tråden har skrevet at de ikke tror dette er vanlig? 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Aricia said:

Hvem i tråden har skrevet at de ikke tror dette er vanlig? 

Vell, de fleste latterliggjør denne bloggeren for at hun sendte denne forespørselen. Det fremstår som folk ikke tror dette er vanlig! Jeg vet at dette foregår, kjenner både bloggere og instagrammere og jeg reagerte ikke at hun spurte om dette samarbeidet. For meg er reaksjonen, uthengingen og mobbingen av hotell eieren mer sjokkerende. Men jeg forstår dette er vanlig praksis. Hvorfor dømmer folk her denne bloggeren, hvis de vet dette er vanlig med slike samarbeid og slike forespørsler? 

Endret av jentefranorge
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Ms. Daisy skrev:

Ja for hva er det egentlig de gjør som er så fantastisk bra at bedrifter ønsker sponse dem? Digger svaret fra en Irsk hotellsjef til en blogger som kaller seg influencer. Flere burde faktisk gjøre dette - tenker at bedrifter kan heller sponse idrettslag og få reklame den veien fremfor bloggere.

https://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/blogger-ba-om-gratisopphold-pa-hotell-i-dublin-det-var-starten-pa-en-voldsom-pr-krig/3423408569.html

Bloggerne leverer reklame/pr, og det kan ha en verdi for mange. Denne hotelldirøkteren fant en annen måte å vinne omtale på som var mer gunstig enn tilbudet fra bloggeren. Pr og blogging er fine saker det, men det kommer an på mye om det passer eller ikke passer inn i markedsføringsstrategien. Bloggerdama gjorde i og for seg alt riktig i forhold til hennes businessdrift, men fikk ikke noe salg denne gangen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jentefranorge skrev:

Vell, de fleste latterliggjør denne bloggeren for at hun sendte denne forespørselen. Det fremstår som folk ikke tror dette er vanlig! Jeg vet at dette foregår, kjenner både bloggere og instagrammere og jeg reagerte ikke at hun spurte om dette samarbeidet. Jeg fortsår jo dette er vanlig praksis. Hvorfor dømmer folk her denne bloggeren, hvis de vet dette er vanlig med slike samarbeid? 

Det var da en merkelig slutning?

At det er både såpass utbredt OG en totalt forkastelig praksis i sitt vesen er vel snarere det som forklarer skadefryden. At noe er utbredt betyr da virkelig ikke automatisk at det er akseptabelt eller prisverdig.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
2 minutter siden, indianerpila skrev:

Og det gjelder alle forbilder, popstjerner, rappere, skuespillere, designere, realitystjerner, dansere, osv.

Det er ikke vits i å prøve seg i disse yrkene heller, Ikke nyttig arbeidskraft, og reklamerer for forbruk, materialisme, kroppspress, utseendefokus, Og villig til å gjøre det man må får å sponsorer til seg selv.

Vi kan også ta med politikerene også, mens vi er i gang.

Uenig. 

Popstjerner, artister, musikere, skuespillere, designere de alle skaper noe. Det finnes også bloggere som skaper noe annet enn verdier som er destruktivt for samfunnet. Det å være artist er f.eks ikke ensbetydende med å fremme kroppspress, materialisme osv. mange bruker også sin plattform til å fremme viktige verdier og temaer og saker. Disse jobber også hardt og livet for dem består nok oftere av hardt arbeid. Vi trenger kunst, musikk og kultur. 

Og hvis du selv ikke forstår HENSIKTEN med politikere så hjelper det ikke å forklare det eller peke på det heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, Nasse Nøff ❤ said:

Håper hun mister alle leserne. Hun hadde ikke tall som var noe å skryte av i går. Sjekket rundt på tallene og de fleste videoene var da på rundt 20.000.  Hun ligger på rundt 20-30.000 nå. Har et par som er høyere, oppi 60.000. Men ser det er videoer folk får som forslag når de ser lignende videoer. 
Sammenligner du henne med f.eks Trisha Paytas som er midt på treet vil jeg tro. Kjent for mange men samtidig ukjent for enda flere. Hun har views som ligger på rundt 200.000 til 500.000 er normalt for henne. Men sjeldent under 100.000 og hun har 3,3 millioner følgere. Hennes mest sette video er på hele 94 mill! Hun er da en blogger som er ganske langt nede på listen over "youtube kjendis", selv med høye tall. 
PewDiePie har 60 mill følgere - mest sette video er på 80 mill og det normale for han er på rundt 2-3 mill. Han er vell på toppen, aner ikke hvem som virkelig er på 1.
Så har du hun wannabe-stjernen med usle 96.000 følgere og mest sette videoer er på 1,9 mill (den syte videoen). Hennes mest sette er på 850.000. 

Så.. hun der er ingenting i youtube verden. Hun er ikke en gang en liten fjert i youtube-kjendis-boksen. 
Hennes oppførsel og "Jeg er stor kjendis og vil skaffe deg kunder" er patetisk. De fleste som gidder å følge folk på youtube ler av henne. Du må ha høye tall under ræva for å tigge til deg gratis opphold. 
Hun har fått midlertidig publisitet ja.. men om det vil vare tviler jeg på. Hun taper mer på dette. Fordi det var et patetisk forsøk. 
Det er ikke det at andre har prøvd før henne. Det er det at de som har gjort det, de har en en haug med følgere og bedrifter vinner på et samarbeid. Problemet her er at hun er såpass liten sammenlignet med de fleste. Dersom PewdiePie hadde prøvd det samme og fått samme respons. Da hadde folk ledd seg ihjel av bedriften som avslo forslaget. Fordi de taper mer på å si nei enn ja.  

Dette kommer jo an på om hun har noe som helst. Har hun noe som helst, har hun vunnet på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aricia skrev:

Det var da en merkelig slutning?

At det er både såpass utbredt OG en totalt forkastelig praksis i sitt vesen er vel snarere det som forklarer skadefryden. At noe er utbredt betyr da virkelig ikke automatisk at det er akseptabelt eller prisverdig.

Men hvorfor ikke fokusere på helheten?

Hvis da dere er så imot det?

Hvis det er like stort problem om det er en hollywood stjerne som gjør det,som bloggere?

Istendefor har dere laget en tråd om hvor fæle og hvor lav moral bloggere er/har.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ISeeYouCreep
T-Rex skrev (På 23.1.2018 den 17.22):

Dette kommer jo an på om hun har noe som helst. Har hun noe som helst, har hun vunnet på dette.

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Nasse Nøff ❤ said:

Som sagt, hun taper mer enn det hun vinner.

Så du mener hun ikke har noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...