Gå til innhold

Trine Skei Grande saken- Nå med fakta


Gjest HanenIFlokken

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Petra75 skrev:

Og etter min mening er det ingenting i denne saken som gjør henne uskikket som statsråd. Eksemplet i første avsnitt er så lite relevant at det gidder jeg ikke kommentere en gang.

Nei, men da er du altså enig i at dette slike saker ikke kun handler om hvorvidt en statsråd bryter loven eller ei, men at man faktisk kan være uskikket til å være statsråd likevel. I så fall er det det som er verdt i å diskutere, ikke gjenta til det kjedsommelige at hun ikke har brutt loven, for det har de fleste skjønt.

Anonymkode: 1c26c...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei, men da er du altså enig i at dette slike saker ikke kun handler om hvorvidt en statsråd bryter loven eller ei, men at man faktisk kan være uskikket til å være statsråd likevel. I så fall er det det som er verdt i å diskutere, ikke gjenta til det kjedsommelige at hun ikke har brutt loven, for det har de fleste skjønt.

Anonymkode: 1c26c...eac

Og da er vi tilbake til: Hvem skal bestemme hvem sin moral som er den rette til å sette standarden for hvem som skal få lov til å være statsråd? Er det din standard som er den rette? Hva hvis jeg er uenig i det? Skal jeg da få lov til å bestemme? Kanskje vi skal få inn en Ayatollah som kan styre helt på egenhånd? Mullah Krekar, kanskje?

 

Hvordan tenker du egentlig at demokratiet skal fungere under et slikt regime?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Overrasket skrev:

Hører vi i stor grad om slike spesifikke saker med mannlige toppolitikere? Nei.

Vi hører om slike saker når det er opportunt for politiske fiender å bruke dem i maktkamp. Da lar media seg villig bruke.

En del feminister er så blodtørstige at vi trenger en regulering. Misbruk av anklager om seksuelle forhold som maktmiddel, er ofte mer alvorlig enn disse anklagene. Hvorfor er bare den minst alvorlige handlingen forbudt?

Motstanden mot å erkjenne at Grandesaken i det vesentligste er sammenlignbar med forhold som rutinemessing brukes til å fjerne menn fra makten og frata ham all ære, viser at det er mobbens og pøbelens holdninger som rår. Prinsipiell tankegang er fraværende hos de fleste.

Endret av Horten Market
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rapportert for rasisme og diskriminering basert på kjønn og hudfarge. Dessuten tror jeg du hadde hatt mer behov for å lese "Kvinner som hater menn" for det kan virke som om du passer meget godt inn i denne kategorien.

Anonymkode: 6379d...035

Hehe,klart det.

Anonymkode: c4219...95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Petra75 skrev:

Og da er vi tilbake til: Hvem skal bestemme hvem sin moral som er den rette til å sette standarden for hvem som skal få lov til å være statsråd? Er det din standard som er den rette? Hva hvis jeg er uenig i det? Skal jeg da få lov til å bestemme? Kanskje vi skal få inn en Ayatollah som kan styre helt på egenhånd? Mullah Krekar, kanskje?

 

Hvordan tenker du egentlig at demokratiet skal fungere under et slikt regime?

Kanskje Mullah Krekar og hans like menn har rett, det bør være andre sosiale og moralske normer for det svake kjønn?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at hvis en mann på 38 hadde hatt sex med en full 17 åring så hadde det ikke blitt kalt for utnyttelse her på KG?

Det hadde det så absolutt blitt. Og det selv om denne mannen ikke hadde hatt noe som helst mektig posisjon.

Anonymkode: ace47...515

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Petra75 skrev:

Og da er vi tilbake til: Hvem skal bestemme hvem sin moral som er den rette til å sette standarden for hvem som skal få lov til å være statsråd? Er det din standard som er den rette? Hva hvis jeg er uenig i det? Skal jeg da få lov til å bestemme? Kanskje vi skal få inn en Ayatollah som kan styre helt på egenhånd? Mullah Krekar, kanskje?

 

Hvordan tenker du egentlig at demokratiet skal fungere under et slikt regime?

Det fungerer på den måten at nå media har satt lys på saken og velgerne får selv bestemme om de har tillit til henne og hennes parti. Om det uproblematisk så taper hun lite på at denne saken havnet i medias søkelys, hvis det er mange som har samme moral som meg, så får det konsekvenser for henne gjennom tapt oppslutning. Er ikke det fair?

Anonymkode: 1c26c...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hehe,klart det.

Anonymkode: c4219...95a

Så bra at du innrømmer det selv for det er første skritt på veien mot å gjøre noe med det :)

Anonymkode: 6379d...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet dere hva. At Grande som daværende  nestleder i venstre har seg med en full ungdom, en som fortsatt ikke kan kjøpe alkohol på egen hånd, viser ikke særlig tillitsvekkende takter. Vi snakker om en full gutt under 18 år og en godt voksen stortingsrepresentant. Attpåtil vrenger hun på historien til sin egen fordel. Ei voksen kvinne skal vite bedre enn det her, og særlig når du innehar den posisjonen hun innehadde.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Apis skrev:

Kanskje Mullah Krekar og hans like menn har rett, det bør være andre sosiale og moralske normer for det svake kjønn?

Selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det fungerer på den måten at nå media har satt lys på saken og velgerne får selv bestemme om de har tillit til henne og hennes parti. Om det uproblematisk så taper hun lite på at denne saken havnet i medias søkelys, hvis det er mange som har samme moral som meg, så får det konsekvenser for henne gjennom tapt oppslutning. Er ikke det fair?

Anonymkode: 1c26c...eac

Høres veldig bra ut. Hadde vi bare hatt media som hadde holdt seg til sannheten, vært nøytrale og ikke riktig så meningsstyrende som de er i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Citronella
43 minutter siden, Horten Market skrev:

Jeg er helt enig i dette. Men hvorfor gjelder ikke det samme for mektige menn? Prøv deg med samme argumenter når en mann står i vinden. Du vet veldig godt hva resultatet blir.

Grande, stortingskolleger og norsk presse må tvinges til å se seg selv i speilet. Hvorfor har dere brukt påstander om seksuell trakassering til å presse mektige menn fra posisjoner? Argumentene mot at Grandesaken skal få noen konsekvenser for henne, er stort sett kurante. Vi peker bare på at de samme argumentene var ugyldige da en mann sto i samme situasjon.

Min argumentasjon ville blitt den samme, men det er heller ikke viktig i denne saken. Ser poenget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
29 minutter siden, HalldirV2 said:

Nei vet dere hva. At Grande som daværende  nestleder i venstre har seg med en full ungdom, en som fortsatt ikke kan kjøpe alkohol på egen hånd, viser ikke særlig tillitsvekkende takter. Vi snakker om en full gutt under 18 år og en godt voksen stortingsrepresentant. Attpåtil vrenger hun på historien til sin egen fordel. Ei voksen kvinne skal vite bedre enn det her, og særlig når du innehar den posisjonen hun innehadde.

Tolker du norsk lov slik at et menneske må ha lov til å kunne kjøpe alkohol før vedkommende har lov til å ha sex etter å ha drukket alkohol?

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Overrasket skrev:

Tolker du norsk lov slik at et menneske må ha lov til å kunne kjøpe alkohol før vedkommende har lov til å ha sex etter å ha drukket alkohol?

Bare vent til noen poster tråder om at kvinner er best og mest fruktbare i tenårene. Da skal de samme gubbene argumentere for at kvinner over 20 er utdatert og at det er naturlig å bli tiltrukket av de purunge. 

Dobbeltmoral er det kun en vei med en del brukere på KG. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket
7 minutter siden, miss summers said:

Bare vent til noen poster tråder om at kvinner er best og mest fruktbare i tenårene. Da skal de samme gubbene argumentere for at kvinner over 20 er utdatert og at det er naturlig å bli tiltrukket av de purunge. 

Dobbeltmoral er det kun en vei med en del brukere på KG. 

Det er litt dobbeltmoral og hykleri her, enig i det. Og mye stein i glasshus. Og ikke minst så vet vi alle så veldig hva som er best for andre, særlig folk vi ikke kjenner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Overrasket skrev:

Tolker du norsk lov slik at et menneske må ha lov til å kunne kjøpe alkohol før vedkommende har lov til å ha sex etter å ha drukket alkohol?

Nei, det gjør jeg ikke, og du må lese posten min slik fanden leser bibelen om det var det du klarte å lese ut av innlegget mitt. Dette handler ikke om lovbrudd fra Grandes side, men om ekstremt dårlig dømmekraft. Hun som voksen person bør vite bedre enn å utnytte en full gutt som enda ikke har lov til å drikke alkohol. Faktisk, desto mer jeg smattet på den setningen desto verre lyder den. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Overrasket skrev:

Det er litt dobbeltmoral og hykleri her, enig i det. Og mye stein i glasshus. Og ikke minst så vet vi alle så veldig hva som er best for andre, særlig folk vi ikke kjenner. 

Absolutt. Det er typisk egentlig. Og bruk av selektiv info. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Overrasket skrev:

Tolker du norsk lov slik at et menneske må ha lov til å kunne kjøpe alkohol før vedkommende har lov til å ha sex etter å ha drukket alkohol?

Dette er noe som er grunn til å problematisere. Hvorfor er det 18-årsgrense på kjøp av de mildeste typer alkohol, og 21 år for den typen styrke som sannsynligvis ble konsumert i bryllupet i Trøndelag? Lovgiverne anser tenåringer for å ha mindre kontroll over seg selv, med potensielt mer alvorlige konsekvenser av handlinger begått i alkoholpåvirket tilstand. Ja, vi kan vel bare si det rett ut: Alkoholpåvirket ungdom ER mindre samtykkekompetent enn en tilsvarende voksen.

Etter mitt skjønn er det klanderverdig av en godt voksen person, mann eller kvinne, å ha seksuell omgang med en full tenåring. Selv når tenåringen er edru har det preg av utnyttelse når den voksne parten er 20+ år eldre.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...